Test Opel Astra Caravan 1,6: lepší než ostatní

42 komentářů

kalahiri
23. června • 13:18

Je to o smůle na konkrétní kus? http://www.tipcars.com/magazin-opel-astra-g-cara... ... nebo máte někdo podobnou zkušenost? Má smysl jít do Opla?

Honza Z
29. listopadu • 15:34

Moje astra F C16NZ rok 92 má nalítáno 240tkm na LPG a závad vzhledem ke kilometrům velmi málo.( Nevím proč kdekdo oply tak kritizuje.) Měním gumy-tak po 80tkm, destičky, olej, filtry, řemeny, odešla lamela, lanko od spojky, urezly tlumiče. Jednou sem měnil poloosy a také uhlíky v alternátoru. Akumuláror mám třetí. Výfuky sou fakt naprt - poslední díl měním každé dva roky. Jedniný co mě fakt štve sou shnilý lemy ať je tam rezistinu kolik chce. Jaké máte kdo zkušenosti s korozí ASTRY G, popř. ZAFIRY?

Glum
26. května • 13:37

Mam tiez Astru F '92 (najazdenych 211.000, ale kupovane z bazaru, takze kludne moze mat 100 - 150 k viac), jazdim na nej poslednych 7 rokov - musel som menit capy na prednej naprave (derava cesta v Madarsku), odidenu hlavu rozdelovaca (v servise ju zhanali mesiac) a naposledy odisiel alternator (repas za 1/8 ceny noveho).
Inak fajn auticko, na svoj vek spolahlive, pokial bude sluzit, este 4 roky ho budem veselo resuscitovat.
Ale korozia - katastrofa. Uz mi prehnivaju podbehy, zadne blatniky a dvere na pravej strane - vymenim niekedy na jesen. Co som pocul (a mal sancu vidiet), vsetky Fkove Astry hrdzaveju na rovnakych miestach.

miilaan
22. února • 15:28

Jazdil som 8 rokov na opel astra F 1994 1.6 sedan. ak som dal do toho auta za celý čas viac ako 700 eur tak je to veľa. Auto som dostal od roku 2004 od otca a ani jedno krive slovo na to auto nemôžem povedať. Či bolo vonku 37 či v zime -20 štartovalo a chodilo nonstop. Kedže som chodil do školy 4 krát do týždna aj s autom vo veku 15 rokov som chodil Bratislava - Trnava každý deň bez problémov. Minuly rok som si kupil Astru Caravan 1.7 CDTI - 2009 a zatial opätovne žiadne problémy.
Opel Astra Caravan 1.7 CDTI vrelo odporúčam. Spotreba je pri normálnom jazdeni schopna byť okolo 4.7 litrov ak tomu viac dávate tak do 5.3 litra. Samozrejme kombinovana.

Martin
31. října • 20:11

Mám rok tuto Astru (s motorem 1.8 16v - 103 kW) v prostřední výbavě... A můj názor? Auto to není špatné, ale jsou lepší... Jezdil jsem předtím s O II a ať se to někomu líbí nebo ne, Octavia je lepší... Hezčí vnitřek, víc odkládacích ploch a hlavně kvalitněji zpracovaná... Po roce ježdění už něco dost nepříjemně vrže ve středové konzole, nárazník chytil jiný odstín, při vytočeném motoru není možno přeřadit výš (hodně blbý při předjíždění), sedadla spíše podprůměrná už od začátku, sensor na čistotu vstupujíco vzduchu nějak nefunguje... Jasně, Opel má i několik předností (lepší přístup k zavazadelníku, fajnový motor), slušné jízdní vlastnosti (vůbec v porovnání s předchozím modelem - to byla bída), atraktivnější cena. Ale už bych si ho znova nepořídil... Jak jsem řekl, je to už druhý nový Opel a ten mne zklamal... Kdybych neměl tu zkušenost S O II, tak mám asi jiný názor, ale takhle....

PETULKA
4. listopadu • 12:01

Astru jsem mel F, G a ted mam druhe Hcko, je to docela v pohode auto, nejaka zavada se semtam obevi, ale v unoru se bude auto menit a tentokrat to bude OII, mel jsem ji mesic z pujcovny, kdyz byla astra v servisu a prisla mi mnohem lepsi.. Ikdyz premyslim o Scoutu, ktery je nekde trosku jinde. Ale s motorem (1.9 CDTi 110kw) zadne vetsi problemy, az na ten mesic, ale to nebylo zavineno autem, nybrz neodbornym zasahem zlutych andelu pri nestartovani v mrazu.. Ale interier octavie je mnohem, mnohem lepsi a hezci..

tomes
4. listopadu • 22:13

Tak já jsem a tom právě opačně. Měl jsem možnost zkoušet OII cca 3 měsíce v nejsilnějším PD (103 kw) a Eleganci a rád jsem se vrátil k Astře 110 kw. Hlavním důvodem byl jednoznačně dle mne lepší motor, lepší jízdní vlastnosti (možná dáno i koly, OII v základu 15 a Astra má v základu 16, i to hraje...), lepší komfort podvozku (i když Astra sportovní s IDS+), lepší přístup a využitelnost kufru. Co mi na Astře vadí, je nula odkládacích ploch, ale to se píše všude. Osobně mi připadne OII jako takové "humpolácké" auto, vše je bytelné až těžkopádné. Astra je pro mě svižnější a sportotvnější. Ale to je můj osobní názor.

Jirka
18. listopadu • 22:58

S dovolením bych se přidal k tomuto názoru. OII jsem měl občas k dispozici v práci a nakonec jsem se teď na podzim rozhodoval mezi ní a prakticky tím samým co je v testu. Rozdíly vidím opravdu minimální a na každém tom autě bych našel nějaké plus (podotýkám nejsem autofil) , ale je tu jeden velký rozdíl. Když jsem u dealerů obou aut skončil s vyjednáváním a měl jsem před sebou nabídky na stejně vybavené modely byl rozdíl v ceně víc než 80kkč ve prospěch Astry. A to nemluvím o tom, že u OII šlo o 75kW motor. Vyhrála u mě Astra a zatím nelituji.
PS: co se spotřeby týče mám na desetinu litru stejné zkušenosti s recenzentem (jen na delší výlet po dálnici jsem se ještě nedostal)

sargis
30. října • 23:38

Autor v uvode naznacil, ze sa testuje najpredavanejsie auto Europy, a cielom testu bolo zrejme nic ine ako prist na to, preco je toto auto najpredavanejsie. Nikde to nie je konkretne napisane, ale da sa to citat medzi riadkami a aj dost konkretne vo viacerych vetach - Astra je jednoducho velmi rozumne vyvazene auto. Ine ma svoje silne a slabe stranky. Mozno je Astra vseobecne velmi dobry priemer, ale prave tym vyhovuje mnozstvu ludi.

tlumex
30. října • 19:19

Pekny auto, ftipne napsany! Diky goesu

sy242
30. října • 17:53

A proč máte potřebu jezdit s docela malým benzínem na 1500 otáček? Na který převodový stupeň na tyhle otáčky nejede, na čtyřku?:-D 1500 otáček je pro jednašestku zvýšený volnoběh. Spokojený majitel motoru 1.6 16v od F.I.A.T.

Radek Ondrášík
30. října • 18:04

Zde jde spíše o srovnání s kokurencí, která umí udělat v tomto ohledu lepší motor. Jsou prostě na trh 1,6 motory, které nemají problém ani s nízkými otáčkami. Navíc jsou na trhu motory, které sice tyto otáčky nemusí, ale neprojevují se tak, jako tento u Opelu.

Vlado
14. ledna • 19:01

Zdravím pána recenzenta. Mám necelý rok astru H kombi 1,6 po faceliftu. Nabehaných 20000km. Zhodou okolností jazdím často v Brne. Pod 2000 otáčkami je motor úplne v pohode, 1800 otáčiek na peťku znamená tachometrových 60 km/h. Cestu pri svratke pred stúpaním do pisárek (rovina) jazdím väčšinou na peťku a pred tunelom to rozbieham na 80 už do kopca tak isto na peťku. Dynamika je samozrejme mizerná ale žiadne protesty motoru sa nekonajú. Motor protestuje tak pod 1500 otáčkami a aj to len pod plným plynom. Problémy s nízkými otáčkami a celkovo s motorom boli ale len pri prvých cca 2000 km od nového auta (netestovali ste nezabehnutú astru?). Na druhú stranu môj osobný pocit je že okolo 4000 otáčiek nastáva v inak lineárnom motore malý výkonový skok a preto skutočne dynamická jazda vyžaduje pohyn medzi 4000 až cca 6200 otáčkami, v tomto režime som na tdi octáviu mal šancu inak mi len v diaľke vypúšťala čierne obláčiky:). Ináč podľa mňa celkovo výborné auto s najlepším palubným počítačom aký som zatiaľ videl. A okrem toho ak kupujete do firmy viac ako jedno auto tak vám dajú takú zľavu že astru musíte kúpiť (496 000 s DPH!!! presne v testovanej výbave plus bombastický bezkľúčový vstup pri štyroch autách)

sy242
30. října • 18:54

Že se tento motor "projevuje" může být i jeho výhoda, jelikož když si vzpomenu jak řadila moje slečna, než si nechala vysvětlit že točení motoru ani trochu nevadí...takže to že se motor připomene k přeřazení, je plus:-))

Ben
28. listopadu • 1:10

Asi zalezi na typu sleny. Ta moje nereaguje ani na zalostne skemrani motoru o prerazeni. Proste ma z autoskoly naucene pri jake rychlosti ma prerazovat na jaky stupen a nic na tom nemeni, ze je v uplne jinem aute nez na jkem jezdila tam, takze ono narikani motoru pak akorad tak bude trhat usi me:-)

blue.sun
1. listopadu • 11:37

Pro někoho asi je řazení buď nepříjemnou povinností a nebo zbytečnou aktivitou navíc, která s jízdou nemá nic společného. Jinak si nedovedu vysvětlit to, že někdo nechá motor zbytečně trápit až tak nízko.

Ben
28. listopadu • 1:15

Ano. Podle razeni se hned pozna na cloveku, ze ho to rizeni nebavi. Bud sou lidi lenivci co je razeni obtezuje, nebo nemaji zadny cit s autem a nepoznaji to.Znam cloveka, co vrazi felici 1.3 ctyrku v rychlosti 30-40km/h a pooooomalicku ji celou tresouci se rozjizdi.

DanW
31. října • 8:42

Mám octavii 1.6 8V (r.97, naj. 175tkm) a musim říct, že na 5ku a cca. 1500 otáček jezdím velmi často. Samozřejmě, ne když chci zrychlovat, ne když jedu do kopce, ne když je plný auto. Ale jinak se 5ka sebere už od 1200 ot. a motor s tím nemá žádné problémy, tzn. žádné dunění, žádné vibrace.

RRAAFF
31. října • 12:02

To je ale 8V u něhož je to vcelku normální.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
no.problem
2. listopadu • 19:50

ehm, normalne... je normalne aj to, ze auto s archaickym 8V motorom slabsim o 10kW ma lepsie dynamicke parametre? :-O opel zjavne vsadil na dlhe prevody kvoli spotrebe, ale myslim, ze mal radsej prihodit sestku a vyrazne skratit trojku az patku:
http://www.autorevue.cz/Prehled-testu/Seat-Altea-XL-16-do-tretice-vseho-dobreho/Prehled-motorizaci-Testovany-agregat-Jizda-Dynamika/sc-132-sr-1-a-11279-ch-30061/default.aspx

Croix
30. října • 16:10

Test je zajímavý a líbí se mi, jen se musím - ne poprvé - ohradit proti definici"autofila", tedy řidiče, který má rád auta a má k nim pozitivní vztah, jakožto řidiče preferujícího sportovní vlastnosti na vozidle, zejména pokud tedy zřejmě jde o vlastnosti podvozku, řízení, motoru... Troufám se označit za autofila, ale určitě nesdílím preferenci takových vlastností u automobilu. Stoupenci komfortního svezení s například vyrovnaným šestiválcem pod kapotou jsou jen ti "ostatní" řidiči, to nemůžou být autofilové a takové "nesportovní" auto je pak asi "druhořadé"...? A co třeba milovníci "amerik", to taky nejsou autofilové? To bych se hooodně divil a nesouhlasil...

Radek Ondrášík
30. října • 16:18

Musíte to brát s nadhledem. Většinou píšeme dojmy z jízdy komplexně, já se rozhodl rozdělit ony pocity do dvou pohledů a to do pohledu běžného řidiče, pro kterého je auto věc, která mu umožní se rychle a bez zmoknutí přemístit z bodu A do bodu B a druhý pohled je spíše pro ty, kteří chtějí mít při řízení i nějaký zážitek.Toto rozdělení neznamená, že nemohou existovat jiné skupiny, nebo že nemůže být někdo, kdo se najde v obou z těchto skupin. Prostě došlo na rozdělení pohledu na komfortní pohled a sportovní pohled.

duuri
30. října • 11:40

pekne ze ste pridali aj toto porovnanie:) mozno by bolo dobre priom uviest aj rozmer gum ktore boli na aute...super:-D

Mareg
30. října • 9:47

Mám starou Astru F, koupil jsme ji od otce, který ji koupi po bouračce téměř novou (13tis. km). Kromě problémů (přestala jet, rosvítila se kontrolka "chyba motoru, po chvíli, 10 až 60 min, se opět dala nastartovat a byla v pohodě), kdy jsem šetřil na benzínu a kupoval ho u Hypernovy, je celých 13 let bez problémů, motoricky. Teď tam kupuji Shell a jede dobře, po "očištění svíček, bere o litr míň. Čili o to co jsem ušetřil na levném benzímu to bralo víc -> kromě toho, že jsem neušetřil, mi Hypernova ničila motor. Koroduje, tam co byla bouraná, ale to se dalo čekat.Ale k tomu hlavnímu a tím je palubovka. U F-ka skvělá, spousta odkládacích míst oproti např. Golfům z té doby i hezká (IMHO spíše italský, nebo francouzký styl a ne německý), na pohled příjemná a hlavně praktická. Pokud se podívám na tu novou, tak je to IMHO nepraktický HNUS. Bohužel je to celkový problém nových aut Opel. Nepěkné a nepraktické palubovky. Bohužel ostatní na tom nejsou o mnoho lépe co se týký praktičnosti - minimum odkládacích ploch, přesneji - žádné. Moc tomu nerozumím a připádá mi to podobné jako s novými mobili. Ty se stávají také nepraktické protože kvůli milionům funkcí, je menu totálně nepřehledné a pro nás konzervativce (jsem rok výroby 69) na hranici použitelnosti. Vypadalo to, že ženě doslouží mobil, tak chtěla nový, aby byla trochu IN :-). Po té co si pět minut prohlížela novou Nokii 6131, prohlásila, že tedy bude klidně i nadále OUT se svou sedm let starou 5110.Momentálně chci koupit Mondeo (ojeté tak cca 2003), díval jsem se i na Vectru, ale už kvůli tomu interiéru ne. To už i u VW přestávají být ty palubovky tak studené jak bývalo zvykem, bohužel Opel se vydal jiným směrem. Škoda.

pepe
28. listopadu • 9:12

ty jsi pěkný pako, když do 13 letého vraKU KUPUJEŠ ÚDAJNĚ LEPŠÍ benzín. Tu Shelku zaváží ze stejné rafinérie jako Hypernovu.

Jarda
30. října • 10:30

Souhlas (az na tu cestinu ;-) - palubka u teto Astry vypada fakt priserne. Pred 3 mesicema jsem resil jake auto v nizsi stredni tride koupit, Astra byla jeden z favoritu, ovsem interier mne opravdu odradil. Posledni hrebicek do rakve Opelu (prestoze predchozi auto byla Omega) byla akce Fordu na Focusy, takze zaslouzene vyhralo o neco lepsi auto za o poznani lepsi cenu :-)

kouzelnik
19. listopadu • 23:38

jak se projevuje to "o neco lepsi auto"...cena jako argument beru ale "o neco lepsi auto" neni argument ale alibi laciné koupě

Harvey
30. října • 10:25

Rok vyroby 69? Tak to pozadej deti, at ti ukazou co berou v hodinach cestiny. Nektere tve vety diky "nahodne rozsypanym carkam" moc nedavaji smysl.
Jinak diky za nazor.

Honza
30. října • 8:40

Osobně mohu srovnávat mezi služebáky Astrou 1,6 combi a FF 1,6 kombi. Jsem autofil, takže design, velikosti kufru apod. nechám stranou. Jednu poznámku si neodpustím, interiér Focusu je civilnější. Co se jízdy týče, tak Ford má lepší řízení, řekl bych výrazně lepší, řazení plus minus stejné, dráhy u FF mi připadají subjektivně kratší, oboje je přesné, (VW je na tom ale o něco málo lépe). Dojem z podvozku? FF kombi toho snese víc, zejména na kluzkém povrchu mám s Fordem daleko větší pocit jistoty, aneb zadek Focusu mi při "běžné jízdě" ještě neustřelil, Astra již 2x. Pravda, vždy se dalo dobře zkorigovat a vrátit vůz zpět do stopy, ale u Fordu se mi to ještě nestalo. Svou roli mohou hrát i gumy, na Astře jsou Dunlopy a na Focusu Continentalky. Přesto všechno se nemohu ubránit dojmu, že multilink je o něco lepší a extrém má posutý dál. Bohužel jsme němel tu čest zkusit Astru s IDS+

expert0001
30. října • 11:00

tak to bude HLAVNĚ v gumách. Ty na Astru standartně dávané Dunlopy jsou děs....

Shimi
30. října • 8:07

Opravte si chybu v tech. parametrech. Máte tam krouťák 240 Nm, což je sice hezká hodnota na 1.6 atmosféru, ale tech 155 tolik nebije do očí ;-)

Radek Ondrášík
30. října • 8:18

Díky a opraveno.

Plx
30. října • 7:44

měl jsem astru F, potom astru G, chtěl jsem i astru H. s astrou G samé problémy. Podělá se maličkost ale ta se nedá koupit - jedině celý komplet díl. Za dva roky snad 30 závad. Pořád jsem se tý značky zastával, věřil jsem že už bude pokoj, ale pořád další problémy. opel prostě už ne. chybu nevidím v kvalitě, ale oni prostě nezvládají ty nové technologie udržet v chodu (stejně tak jako další německé automobilky).

Leszek
30. října • 16:03

No wow, nemecke automobilky nezvladaji udrzet nove technologie :-DA ktere to tedy zvladaji, kdyz nemecke ne? Korejci? Francouzi? Nebo dokonce Cinani?Podle me nemecke auto je synonymem pro kvalitu. Pokud je vadny kus nebo serie, neznamena to, ze musime odsoudit cely model nebo dokonce znacku!

Nimra
31. října • 9:19

Japonci to zvládají...

mLok
31. října • 8:58

já myslím, že evropské to nezvládají téměř všechny. vypozoroval jsem, že jakmile koupím složitější, vybavenější a modernější auto, že to přinese hlavně problémy. pořád něco nefunguje, pořád se mění sw a fw a i celé jednotky. hoří vyhřívaná sedadla. kvůli fw nesvítí jedno světlo ... s opelem jsem skončil, kvůli jeho snad dokonce schválně poruchovým prvkům a řešením, která jsou k vidění u snad u všech jeho modelů.

fredy
30. října • 13:49

suhlas, toto zihadlo som mal pol roka ako sluzobne, viac casu v servise ako na ceste. A parkrat ma to nechalo pekne visiet daleko od domova, coz by sa dalo mozno este prekusnut keby fungoval servis. Ale ked ste par sto kilakov od domova a servis vam oznami, ze opravene to bude tak za tri tyzdne (unikajuca voda z chladenia), tak to sa uz moc rozchodit neda... Proste opel uz do firmy nesmie ani keby ho davali zadarmo...

father
28. listopadu • 0:49

Nemuzu souhlasit. Mam ted Astru G v benzinu a zavady temer zadne. Je 5 let stara. Za posledni rok jenom odesla klapka vnitrniho okruh a teplotni cidlo. Jinak ma na muj vkus slabe brzdy, ale to je vlastnost. Na vyslovenou nespolehlivost si stezovat nemuzu. Urcite zalezi na kusu a hlavne peci, jakou auto melo.

phv
30. října • 8:22

Taky mam Classica II a musim rict: PARADA

Tomas
30. října • 8:18

mal som astru G 1.6 8V, RV 1999, predal som ju v 2004. Potom som kupil znova G 1.6 CLASSIC v roku 2004 ... ani s jednou akykolvek problem. Som s astrou velmi spokojny ...

jogurt
30. října • 5:19

Ja krátulůju, móc pjékna čéštin. A ta krámatika, taky túze gút. Mňjéké, tvrde ý, béswa.

Tretten
4. listopadu • 10:24

jaja, co se tyce chyb, neskutecne zpraseny text 3-[autor to asi psal po tridennim flamu...

Doporučujeme

Články odjinud