Nejprodávanější v Evropě může být jen jeden vůz. I proto je na místě podívat se na zoubek Opelu Astra po faceliftu. Jaký je v současnosti?
Je to téměř dva roky, co jsme měli možnost vyzkoušet Opel Astra Caravan současné generace. Mezi tím se tento vůz podrobil omlazovací kůře v podobě faceliftu, který nejen oživil vzhled vozu, ale přinesl také novinky pod kapotou.
Tip: Velký test Opelu Astra Caravan 1,7 CDTI naleznete zde.
Astra prošla nedávno drobnějším stylingovým faceliftem. Ten přinesl řadu nových prvků, které mají za úkol jediné - udržet současné skvělé prodeje a pokud možno se postarat o jejich další navýšení.
K samotnému stylingovému oživení je třeba připočítat i výraznější obměnu a inovaci v oblasti pohonných jednotek. Námi testovaný model dostal pod kapotu nový čtyřválec 1,6 ECOTEC, který nahradil starší agregát 1,6 Twinport ECOTEC.
Již při zběžném pohledu je jasné, že nový agregát nabídne nejen vyšší výkon (+ 8 kW), ale také nižší spotřebu a lepší dynamiku.
Jaká je tedy kombi verze oblíbené Astry s novým agregátem zhruba v polovině svého života? Na to se pokusíme najít odpovědi v našem testu.
Nový svěží vzhled
Nemá smysl si příliš podrobně popisovat, jak Astra Caravan vypadá, jelikož jsme se tomuto tématu věnovali dostatečně podrobně v prvním testu. Zaměříme se tak na faktické rozdíly.

Astra po faceliftu
Jak lze vidět na fotografiích, omlazená Astra dostala novou tvář. Mřížka chladiče má nyní jiné tvarování a je chromována nejen na hlavní liště. Chromování si našlo místo také na spodní mřížce, která byla původně dosti nenápadná.

Za pozornost stojí také přední světlomety, které mají sice stejný tvar, ale vnitřní výplň je pozměněná.

Astra před faceliftem
Z bočního profilu se nezměnilo nic. Jediné odlišnosti lze spatřit na obou koncích vozu, kdy se nové prvky předního a zadního nárazníku projevují i při bočním pohledu. Astra Caravan si také zachovala své proporce. Na délku měří 4 515 mm, na šířku 1 804 mm, na výšku 1 500 mm a rozvor má velmi solidní hodnotu 2 703 mm.

Opel Astra po faceliftu
Vzadu jsou změny také jen kosmetické a omezují se pouze na nové zadní světlomety. Ty mají při zachovaném tvaru trochu jiné podbarvení.

Astra po faceliftu

Astra před faceliftem
Změny na exteriéru nelze označit jinak, než za přínosné. Vzhled vozu zůstal v podstatě zachován a oživení přišlo jen v drobných detailech, které neznalému zaručeně utečou. Poměrně konzervativní tvary klasického kombi se tak budou snažit i nadále zlákat zákazníky na svou stranu.
Interiér stále stejný
Pokud lze označit vnější změny za decentní, pak změny uvnitř v podstatě ani nenaleznete. Vše je při starém a vyměnily se jen některé dekorace, které ovšem na funkčnosti nijak nepřidaly a ani neubraly.

Jakousi chladnost a strohost interiéru jsem vyčítal Astře již před dvěmi lety u prvního testu a nejinak tomu bude i nyní. I když je celý středový panel velmi přehledný a díky minimalizaci počtu tlačítek nedochází k nechtěným přehmatům, působí celý interiér až příliš chladně.
V dnešní době jsme od automobilek zvyklí na trochu živější interiéry, které nejen plní svou funkci, ale lahodí i oku. Přeci jenom pohled na interiér je mnohem častější, než na exteriér. Nedávný facelift se tak mohl více zaměřit na pohledovou modernizaci.

Co si ovšem zaslouží opakovanou pochvalu jsou sedadla. V prvním testu jsme měli k dispozici částečně kožená sedadla, která jsem v té době považoval za jedny z nejlepších standardních sedaček nižší střední třídy. Výborné boční vedení, výborné tvarování sedáku i opěradla a přes tuhost čalounění i dostatečný komfort.
To samé v podstatě zopakuji i u Astry dnešního testu. Sedačky jsou sice více obyčejné a chybí jim kožené čalounění, ale ve všem ostatním si zaslouží jenom chválu. I nadále tedy pokládám sedačky v Astře za výborné. Jisté, komfortní a zároveň umí podržet při ostřejší jízdě.

Zavazadelník
Jelikož se rozměry vozu neměnily, zůstal stejný i objem zavazadlového prostoru. Ten nabízí v základu solidních 500 litrů, které lze sklopením sedáků a opěradel zadních sedaček zvýšit až na 1 590 l.
Výhodou Astry je i fakt, že umožní sklopení sedáků zadních sedaček směrem k předním a poté sklopení opěradel zadních sedadel. Vznikne tím zcela rovná ložná plocha, bez nakládací hrany.

