TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

41 komentářů

Roman
24. října • 19:50

Ten dieselovej 9kvalt, dělá to při jízdě taky něco jinýho než, že to zrovna řadí?:-D

Q
22. října • 18:57

Vypadá to, že Opel u Astry vzdal soukromé zákazníky a bude se soustředit jen na fleety. Jenže tím Astra o to víc upadne do zapomnění. Kde jsou doby, kdy soupeřila s Golfem o první příčku v evropských prodejích.

KHGT
22. října • 19:18

1. Ze soupeření s Golfem odpadli všichni konkurenti, takže Astra není žádná výjimka.
2. Pokud někdo chce mít velké prodeje v EU, tak se musí soustředit právě na prodeje právnickým osobám, protože ty jsou klíčovým trhem v Německu, v Británii, v Dánsku, ve Španělsku, stejně jako třeba v malé ČR. Bez nich okamžitě padá do značka do nezajímavých čísel a tím i do zapomnění. Každé auto prodané právnické osobě nakonec tak jako tak končí v rukou soukromníků, kteří to koupí jako ojetinu v bazarech.

Q
22. října • 21:09

Ano, fleety jsou důležité z hlediska objemu prodejů. Ale bez zajímavých verzí pro soukromé zákazníky klesá image modelu ... pak zůstatkové ceny ... a pak zájem fleetů.

KHGT
22. října • 21:26

Ale fleet dnes zahrnuje i nejdůležitější část soukromých zákazníků. V Německu prakticky každá solidně zaměstnaná osoba kupuje auto přes firmu, protože to je daňově daleko výhodnější jak pro firmu, tak pro zaměstnance. Soukromé prodeje jsou dnes v Německu jenom pro studenty, důchodce a lidi na soc. dávkách a ti kupují nejlevnější low cost o který nikdo moc velký zájem nemá, protože tam jsou marže nula nula prd, to všichni s radostí přenechají Dacii, která sice prodává dobře, ale zisky má minimální.

Q
23. října • 9:47

Dle dostupných statistik pro Západní Evropu (tzv. EU 16) je podíl skutečně soukromých registrací nových aut zhruba 40 %. To mi nepřijde málo. A když bychom vzali registrovaného vlastníka řekněme ročních aut (aby v tom byly i předváděčky a roční referentská auta), byl by podíl soukromých osob ještě vyšší.
Jak konkrétně je to v Německu, to nevím. Každý z nás si pod pojmy "solidně zaměstnaná osoba" a "koupit si auto přes firmu" může představit něco jiného. Myslím si, že to první jsem :-) ale o druhém jsem ještě neslyšel :-) Znám jen to, když má někdo služební auto k soukromým účelům.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
KHGT
23. října • 11:06

Stačí se nechat zaměstnat v Německu v nějaké německé firmě a okamžitě zjistíš, že nákup auta pro tebe jakožto soukromou osobu je nesmysl. Buď ti dají něco ze svého fleetu k osobnímu užívání nebo ti dají příspěvek na leasing, přičemž sami si to soukromé užívání nebo příspěvek zahrnou do daňově uznatelných nákladů (podobný princip pro zaměstnavatele jako u nás stravenky na obědy). Výsledkem je, to co jsem psal, v Německu kupují soukromě auta nezaměstnaní, studenti a důchodci. Čím prestižnější značka/model, tím větší podíl fleetových prodejů. Takovou 911 si soukromě skoro nikdo nekupuje (vyjma opravdu bohatých důchodcům, kteří nežijí z důchodu, ale z renty). Takže primární úsilí značky na tamním trhu pokud chce být dlouhodobě úspěšná a "cool" musí být firemní prodeje, prodeje nezaměstnaným ještě žádnou značku přitažlivou neučinily.

Q
23. října • 13:51

OK, ale já v tom vidím rozdíl. Buď to ten zaměstnanec nafasuje z firmy (tzn. jednoznačný fleet, zaměstnanec si auto nevybírá, na konci leasingu ho neodkupuje). Nebo dostane příspěvek a vybere si sám (auto sice vlastní leasingovka, takže z pohledu statistik jde o fleet, ale reálně se to více blíží soukromému kupujícímu, auto si vybírá sám a je zde možnost si auto na konci leasingu odkoupit).
BTW Neříkal jsem, že lze dosáhnout úspěchu bez fleetových prodejů.

KHGT
23. října • 14:55

Ne, statistika zná jenom evidenci na identifikační číslo firmy nebo na číslo pasu/občanky u nás i v reichu. A když zaměstnanec jezdí autem koupeným Siemensem nebo líznutým Siemensem (popř. přes nějakou bankovní leasingovku, kterou mají jako dceru) tak je vždy v techničáku číslo firmy a ve statistice je to v kolonce prodej do firmy. Stejně tak u nás všichni OSVČ si kupují nebo leasují auto na IČO a ta auta jsou evidovaná na IČO (buď toho OSVČ nebo leasingovky) a v našich statistikách figurují jako nákup na právnickou osobu i když si jej vybíral třeba zubař, jezdí s ním zubař a jestli si jej na konci leasingu koupí nebo ne je úplně jedno (všechna firemní auta lhostejno zda vlastněná firmami nebo leasovaná firmami si nakonec někdo dobrovolně koupí v bazoši a přejdou na fyzické osoby). V Německu nemá zaměstnanec nejmenší důvod si odkupovat leasingované auto i když samozřejmě může, protože je pro něj daleko výhodnější jít za stejné měsíční peníze do nového. Tahle stará auta frčí na východ, třeba k nám do bazošů.

Q
23. října • 19:48

Není potřeba detailně rozebírat zákoutí statistik jedné země, to je už velké odbočení od původního příspěvku.
Ano, každé auto nakonec končí v rukou fyzické osoby. Ale pokud je pro fyzické osoby model XYZ nezajímavý, má malou zůstatkovou hodnotu. A leasingovky musí napříště buď zvýšit splátku za XYZ nebo požadovat po automobilce snížení ceny za XYZ. První snižuje poptávku po modelu XYZ, druhé snižuje marži modelu XYZ. To je právě případ Opelu, který v rámci evropského mainstreamu trpí největším propadem hodnoty. Zaměření Astry ještě více na fleet to dle mého názoru dále zhorší.

bzzz
23. října • 9:59

V zapadni Evrope je bezne rozsirene vlastnictvi vice automobilu, takze bezne je v rodine sluzebni i soukrome auto. V 'solidnejsich' firmach muze zamestnanec pobirat benefit prispevku na vuz (ne kazdemu se chce ridit velky fleet), takze zamestnanec muze slusnejsi vuz financovat ze svych a 'firemnich' penez.

Q
23. října • 13:35

OK, ale v tom případě si to auto vybírá (a pravděpodobně i registruje) sám, což beru jako soukromého kupujícího.

mpolan
23. října • 14:07

To nemusí být vždy pravda. I v takových případech mívá firma omezení, jaké auto má ten člověk mít, nebo jakou kategorii. Rozhodně to není tak, že by si manažer mohl koupit sporťák.

Q
23. října • 19:30

Předchozí část vlákna byla "příspěvek na vůz zaměstnanci". Tohle, co píšeš, už mi přijde jako "fasování".

Úder pravdy
23. října • 8:58

To je dáno tím, že německá ekonomika je jinde. Rodiče jsou schopni svým dětem vysvětlit, proč je třeba matematika a proč je důležité studovat. Pak daní lidé neskončí v montovně, ale v domácí kanceláři na živnosťák. Proto mohou odepisovat.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
KHGT
23. října • 10:51

Ne, vůbec nejde o živnosťák, běžný zaměstnanec Siemense žádný živnosťák nemá, ale auto si kupuje přes firmu, protože z toho benefituje na daních jak firma, tak on.

bzzz
23. října • 9:54

Rekl bych, ze Cesi jsou na tom v prumeru s matematikou dost na stiru. Pritom odepisuje (pripadne ojebava na danich) kde kdo, takze v rodicich/studiu to nebude.

Karlos
23. října • 7:45

Pokud tomu zákazníkovi nevadí že jezdí vozem s image služebáku (v čr převážně Passat, Superb, Octavia, Kodiaq, Karoq.) je to ideální volba.

Petr Vaněk
22. října • 17:31

Každé auto ma svoje a nic není jen černé nebo bílé. Ja bych se Opela tolik nebál, ale taky nevidím duvod, proč ho preferovat. :-|

Petr Doupal (Doupik)
22. října • 16:37

Trochu pálka ne?
Za tři čtvrtě mega mám i Mazdu 3 s 180koňovým Skyactiv-X v plné výbavě, a to je trochu jiné svezení.

Ffff
22. října • 18:48

Obě auta jsem měl možnost projed. A vůbec nevím o jakém jiném svezením mluvíte. Astra je jizdně velice povedené auto. Stejně jako Trojka

Karlos
23. října • 7:41

Přesně tak, ale pouze se čtyřválcem.

Kardan
22. října • 17:03

Skyactiv-X žádné jiné svezení není, je to příšerně udušený motor, kterému se chce do otáček jak Romovi do práce a který v dynamice nestíhá 140-150hp motory.
http://www.zeperfs.com/en/duel8107-4661.htm...
http://www.zeperfs.com/en/duel8107-7929.htm...
Obávám se, že tahle 145 koňová jedna čtyřka tomu dá rypáku úplně stejně.

OTTO
22. října • 16:50

Opel má naprosto absurdní ceníkové ceny, ale taky pak z toho mají pořádné slevy (pod 25% slevy bych u nich nešel). Tuto cenovou politiku pravda moc nechápu, protože spoustu lidí ty ceníkové ceny odradí tak, že se k nim ani nezajdou podívat...

Breaky
22. října • 17:00

chtěl jsem napsat to samé,to co v članku začíná na 580 je koupitelné za 480

Art Vandelay
22. října • 16:36

Na CVT som nejazdil, ale zato poznam jedno skvelo NEfungujucu kombinaciu. Dvojspojkovy automat + akykolvek motor.

Hulvát
22. října • 16:52

Aha, takže Bugatti má kombinaci, která nefunguje. Arte, ty jsi taky postavička.

Art Vandelay
22. října • 21:26

V Bugatti je ta spojka skor ako nahrada manualu, cize prehadzujes si sam, to je ok. Tak isto je to ok ked si konstantne v sportovom rezime. Len prosim ta nechci od DSG plynulu jazdu bez podtacania motora do kopca alebo ked vychadzas zo zatacky...

jean
23. října • 7:08

Co to meles za somariny? Jazdil si na aute s modernou dvojspojkou? Alebo ta kamos povozil na vyrachtanej oktavke s 300 ooo km a teraz rozdavas rozumy?

Art Vandelay
23. října • 12:21

Haha, no priznaj sa, kde tato kominacia funguje (okrem sportovych aut ako Porsche, Bugatti atd) hovorim o kazdodennej jazde cez mesto do prace a spat?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Tom
24. října • 14:51

Tak dsg fungovalo ve vsech autech, kterymi jsem jezdil kazdodenne. Ale mel jsem jen verze s mokrymi spojkami.

Art Vandelay
25. října • 1:28

S HDM mam dost odjazdene na A6, Mazda 6, S-Max, Lexus IS. S DSG zas na Yeti, Alhambra a novy S-Max. V kazdodennej premavke je to rozdiel ako medzi nebom a peklom.

Breaky
22. října • 16:52

Nelze páušalizovat , jsou dvojspojky a dvojspojky.

KHGT
22. října • 17:31

Souhlas, stejně jako jsou HDM a HDM nebo jako jsou manuály a manuály.

Úder pravdy
22. října • 14:18

Pěkný člànek, zajímavé auto. Jen ta cena ukazuje, že vozy stále zdražují.

Breaky
22. října • 14:48

souhlasím ,'Pěkný člànek, zajímavé auto. Jen ta cena ukazuje, že vozy stále zdražují' ale -Dražší jsou ale vždy nová i čerstvě faceliftovaná auta a levnější auta na .konci cyklu viž octa,i30,Leon.tak snad to klesne.Před 3 lety by cena byla tak 80 -
Mimochodem pro mne jako invalidu a zároveň rodiče Astra dokonalé auto.Rozumně silný motor,automat ,dobře fungující světla,dost místa pro děti .

Michal
22. října • 15:40

Ale dobře fungují jen ty světla matrix(příplatek) už i proto taková cena.

Libor
22. října • 14:18

Tříválec s cukající CVT. No horší kombinaci už opravdu nejde vymyslet.

Jiri
2. listopadu • 20:19

Tat to tedy nevim, mam s CVT s menicem nalitano 160 tis mil azadne cukani. Kde CVT blbmne je jeji aplikace s el. Mag spojkou. Menic prave vyhlazuje veskere cukance, spec pri rozjezdu. Ne nadarmo jsou CVT s menicem mene problematicke nez bez neho viz. uplne stejna Jatco prevodovka v ruznych autech je pokazde jina pisnicka. V US autech je s menicem a tim padem bez problemu.
No a jestli se nepletu zde vsadili na system z US.

vana
22. října • 13:43

"...Všechny přechody „požere“ měnič, takže z pohledu řidiče je výsledkem uspokojivá akcelerace a nijak nerušivý, skoro „normální“ projev motoru..."Zajímavé, normálně bych čekal že ten měnič je tam jen kvůli rozjezdu. Netuším proč by měl být v činnosti ještě dál. CVT fakt vyrábí nějaké přechody ?

Karlos
22. října • 13:15

Čtu tříválec a dál už nepokračuji. Ztráta času.:-|:-|

Doporučujeme

Články odjinud