TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Karlos  |  22. 10. 2019 13:15

Čtu tříválec a dál už nepokračuji. Ztráta času.

Odpovědět  |   | 
vana  |  22. 10. 2019 13:43

"...Všechny přechody „požere“ měnič, takže z pohledu řidiče je výsledkem uspokojivá akcelerace a nijak nerušivý, skoro „normální“ projev motoru..."

Zajímavé, normálně bych čekal že ten měnič je tam jen kvůli rozjezdu. Netuším proč by měl být v činnosti ještě dál. CVT fakt vyrábí nějaké přechody ?

Odpovědět  |   | 
Libor  |  22. 10. 2019 14:18

Tříválec s cukající CVT. No horší kombinaci už opravdu nejde vymyslet.

Odpovědět  |   | 
Jiri  |  02. 11. 2019 20:19

Tat to tedy nevim, mam s CVT s menicem nalitano 160 tis mil azadne cukani. Kde CVT blbmne je jeji aplikace s el. Mag spojkou. Menic prave vyhlazuje veskere cukance, spec pri rozjezdu. Ne nadarmo jsou CVT s menicem mene problematicke nez bez neho viz. uplne stejna Jatco prevodovka v ruznych autech je pokazde jina pisnicka. V US autech je s menicem a tim padem bez problemu.
No a jestli se nepletu zde vsadili na system z US.

Odpovědět  |   | 
Úder pravdy  |  22. 10. 2019 14:18

Pěkný člànek, zajímavé auto. Jen ta cena ukazuje, že vozy stále zdražují.

Odpovědět  |   | 
Breaky  |  22. 10. 2019 14:48

souhlasím ,'Pěkný člànek, zajímavé auto. Jen ta cena ukazuje, že vozy stále zdražují' ale -Dražší jsou ale vždy nová i čerstvě faceliftovaná auta a levnější auta na .konci cyklu viž octa,i30,Leon.tak snad to klesne.Před 3 lety by cena byla tak 80 -
Mimochodem pro mne jako invalidu a zároveň rodiče Astra dokonalé auto.Rozumně silný motor,automat ,dobře fungující světla,dost místa pro děti .

Odpovědět  |   | 
Michal  |  22. 10. 2019 15:40

Ale dobře fungují jen ty světla matrix(příplatek) už i proto taková cena.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  22. 10. 2019 16:36

Na CVT som nejazdil, ale zato poznam jedno skvelo NEfungujucu kombinaciu. Dvojspojkovy automat + akykolvek motor.

Odpovědět  |   | 
Breaky  |  22. 10. 2019 16:52

Nelze páušalizovat , jsou dvojspojky a dvojspojky.

Odpovědět  |   | 
KHGT  |  22. 10. 2019 17:31

Souhlas, stejně jako jsou HDM a HDM nebo jako jsou manuály a manuály.

Odpovědět  |   | 
Hulvát  |  22. 10. 2019 16:52

Aha, takže Bugatti má kombinaci, která nefunguje. Arte, ty jsi taky postavička.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  22. 10. 2019 21:26

V Bugatti je ta spojka skor ako nahrada manualu, cize prehadzujes si sam, to je ok. Tak isto je to ok ked si konstantne v sportovom rezime. Len prosim ta nechci od DSG plynulu jazdu bez podtacania motora do kopca alebo ked vychadzas zo zatacky...

Odpovědět  |   | 
jean  |  23. 10. 2019 07:08

Co to meles za somariny? Jazdil si na aute s modernou dvojspojkou? Alebo ta kamos povozil na vyrachtanej oktavke s 300 ooo km a teraz rozdavas rozumy?

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  23. 10. 2019 12:21

Haha, no priznaj sa, kde tato kominacia funguje (okrem sportovych aut ako Porsche, Bugatti atd) hovorim o kazdodennej jazde cez mesto do prace a spat?

Odpovědět  |   | 
Tom  |  24. 10. 2019 14:51

Tak dsg fungovalo ve vsech autech, kterymi jsem jezdil kazdodenne. Ale mel jsem jen verze s mokrymi spojkami.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  25. 10. 2019 01:28

S HDM mam dost odjazdene na A6, Mazda 6, S-Max, Lexus IS. S DSG zas na Yeti, Alhambra a novy S-Max. V kazdodennej premavke je to rozdiel ako medzi nebom a peklom.

Odpovědět  |   | 

Trochu pálka ne?
Za tři čtvrtě mega mám i Mazdu 3 s 180koňovým Skyactiv-X v plné výbavě, a to je trochu jiné svezení.

Odpovědět  |   | 
OTTO  |  22. 10. 2019 16:50

Opel má naprosto absurdní ceníkové ceny, ale taky pak z toho mají pořádné slevy (pod 25% slevy bych u nich nešel). Tuto cenovou politiku pravda moc nechápu, protože spoustu lidí ty ceníkové ceny odradí tak, že se k nim ani nezajdou podívat...

Odpovědět  |   | 
Breaky  |  22. 10. 2019 17:00

chtěl jsem napsat to samé,to co v članku začíná na 580 je koupitelné za 480

Odpovědět  |   | 
Kardan  |  22. 10. 2019 17:03

Skyactiv-X žádné jiné svezení není, je to příšerně udušený motor, kterému se chce do otáček jak Romovi do práce a který v dynamice nestíhá 140-150hp motory.
http://www.zeperfs.com/en/duel8107-4661.htm...
http://www.zeperfs.com/en/duel8107-7929.htm...
Obávám se, že tahle 145 koňová jedna čtyřka tomu dá rypáku úplně stejně.

Odpovědět  |   | 
Ffff  |  22. 10. 2019 18:48

Obě auta jsem měl možnost projed. A vůbec nevím o jakém jiném svezením mluvíte. Astra je jizdně velice povedené auto. Stejně jako Trojka

Odpovědět  |   | 
Karlos  |  23. 10. 2019 07:41

Přesně tak, ale pouze se čtyřválcem.

Odpovědět  |   | 
Petr Vaněk  |  22. 10. 2019 17:31

Každé auto ma svoje a nic není jen černé nebo bílé. Ja bych se Opela tolik nebál, ale taky nevidím duvod, proč ho preferovat.

Odpovědět  |   | 
Q  |  22. 10. 2019 18:57

Vypadá to, že Opel u Astry vzdal soukromé zákazníky a bude se soustředit jen na fleety. Jenže tím Astra o to víc upadne do zapomnění. Kde jsou doby, kdy soupeřila s Golfem o první příčku v evropských prodejích.

Odpovědět  |   | 
KHGT  |  22. 10. 2019 19:18

1. Ze soupeření s Golfem odpadli všichni konkurenti, takže Astra není žádná výjimka.
2. Pokud někdo chce mít velké prodeje v EU, tak se musí soustředit právě na prodeje právnickým osobám, protože ty jsou klíčovým trhem v Německu, v Británii, v Dánsku, ve Španělsku, stejně jako třeba v malé ČR. Bez nich okamžitě padá do značka do nezajímavých čísel a tím i do zapomnění. Každé auto prodané právnické osobě nakonec tak jako tak končí v rukou soukromníků, kteří to koupí jako ojetinu v bazarech.

Odpovědět  |   | 
Q  |  22. 10. 2019 21:09

Ano, fleety jsou důležité z hlediska objemu prodejů. Ale bez zajímavých verzí pro soukromé zákazníky klesá image modelu ... pak zůstatkové ceny ... a pak zájem fleetů.

Odpovědět  |   | 
KHGT  |  22. 10. 2019 21:26

Ale fleet dnes zahrnuje i nejdůležitější část soukromých zákazníků. V Německu prakticky každá solidně zaměstnaná osoba kupuje auto přes firmu, protože to je daňově daleko výhodnější jak pro firmu, tak pro zaměstnance. Soukromé prodeje jsou dnes v Německu jenom pro studenty, důchodce a lidi na soc. dávkách a ti kupují nejlevnější low cost o který nikdo moc velký zájem nemá, protože tam jsou marže nula nula prd, to všichni s radostí přenechají Dacii, která sice prodává dobře, ale zisky má minimální.

Odpovědět  |   | 
Karlos  |  23. 10. 2019 07:45

Pokud tomu zákazníkovi nevadí že jezdí vozem s image služebáku (v čr převážně Passat, Superb, Octavia, Kodiaq, Karoq.) je to ideální volba.

Odpovědět  |   | 
Úder pravdy  |  23. 10. 2019 08:58

To je dáno tím, že německá ekonomika je jinde. Rodiče jsou schopni svým dětem vysvětlit, proč je třeba matematika a proč je důležité studovat. Pak daní lidé neskončí v montovně, ale v domácí kanceláři na živnosťák. Proto mohou odepisovat.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  23. 10. 2019 09:54

Rekl bych, ze Cesi jsou na tom v prumeru s matematikou dost na stiru. Pritom odepisuje (pripadne ojebava na danich) kde kdo, takze v rodicich/studiu to nebude.

Odpovědět  |   | 
KHGT  |  23. 10. 2019 10:51

Ne, vůbec nejde o živnosťák, běžný zaměstnanec Siemense žádný živnosťák nemá, ale auto si kupuje přes firmu, protože z toho benefituje na daních jak firma, tak on.

Odpovědět  |   | 
Q  |  23. 10. 2019 09:47

Dle dostupných statistik pro Západní Evropu (tzv. EU 16) je podíl skutečně soukromých registrací nových aut zhruba 40 %. To mi nepřijde málo. A když bychom vzali registrovaného vlastníka řekněme ročních aut (aby v tom byly i předváděčky a roční referentská auta), byl by podíl soukromých osob ještě vyšší.
Jak konkrétně je to v Německu, to nevím. Každý z nás si pod pojmy "solidně zaměstnaná osoba" a "koupit si auto přes firmu" může představit něco jiného. Myslím si, že to první jsem ale o druhém jsem ještě neslyšel Znám jen to, když má někdo služební auto k soukromým účelům.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  23. 10. 2019 09:59

V zapadni Evrope je bezne rozsirene vlastnictvi vice automobilu, takze bezne je v rodine sluzebni i soukrome auto. V 'solidnejsich' firmach muze zamestnanec pobirat benefit prispevku na vuz (ne kazdemu se chce ridit velky fleet), takze zamestnanec muze slusnejsi vuz financovat ze svych a 'firemnich' penez.

Odpovědět  |   | 
Q  |  23. 10. 2019 13:35

OK, ale v tom případě si to auto vybírá (a pravděpodobně i registruje) sám, což beru jako soukromého kupujícího.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  23. 10. 2019 14:07

To nemusí být vždy pravda. I v takových případech mívá firma omezení, jaké auto má ten člověk mít, nebo jakou kategorii. Rozhodně to není tak, že by si manažer mohl koupit sporťák.

Odpovědět  |   | 
Q  |  23. 10. 2019 19:30

Předchozí část vlákna byla "příspěvek na vůz zaměstnanci". Tohle, co píšeš, už mi přijde jako "fasování".

Odpovědět  |   | 
KHGT  |  23. 10. 2019 11:06

Stačí se nechat zaměstnat v Německu v nějaké německé firmě a okamžitě zjistíš, že nákup auta pro tebe jakožto soukromou osobu je nesmysl. Buď ti dají něco ze svého fleetu k osobnímu užívání nebo ti dají příspěvek na leasing, přičemž sami si to soukromé užívání nebo příspěvek zahrnou do daňově uznatelných nákladů (podobný princip pro zaměstnavatele jako u nás stravenky na obědy). Výsledkem je, to co jsem psal, v Německu kupují soukromě auta nezaměstnaní, studenti a důchodci. Čím prestižnější značka/model, tím větší podíl fleetových prodejů. Takovou 911 si soukromě skoro nikdo nekupuje (vyjma opravdu bohatých důchodcům, kteří nežijí z důchodu, ale z renty). Takže primární úsilí značky na tamním trhu pokud chce být dlouhodobě úspěšná a "cool" musí být firemní prodeje, prodeje nezaměstnaným ještě žádnou značku přitažlivou neučinily.

Odpovědět  |   | 
Q  |  23. 10. 2019 13:51

OK, ale já v tom vidím rozdíl. Buď to ten zaměstnanec nafasuje z firmy (tzn. jednoznačný fleet, zaměstnanec si auto nevybírá, na konci leasingu ho neodkupuje). Nebo dostane příspěvek a vybere si sám (auto sice vlastní leasingovka, takže z pohledu statistik jde o fleet, ale reálně se to více blíží soukromému kupujícímu, auto si vybírá sám a je zde možnost si auto na konci leasingu odkoupit).
BTW Neříkal jsem, že lze dosáhnout úspěchu bez fleetových prodejů.

Odpovědět  |   | 
KHGT  |  23. 10. 2019 14:55

Ne, statistika zná jenom evidenci na identifikační číslo firmy nebo na číslo pasu/občanky u nás i v reichu. A když zaměstnanec jezdí autem koupeným Siemensem nebo líznutým Siemensem (popř. přes nějakou bankovní leasingovku, kterou mají jako dceru) tak je vždy v techničáku číslo firmy a ve statistice je to v kolonce prodej do firmy. Stejně tak u nás všichni OSVČ si kupují nebo leasují auto na IČO a ta auta jsou evidovaná na IČO (buď toho OSVČ nebo leasingovky) a v našich statistikách figurují jako nákup na právnickou osobu i když si jej vybíral třeba zubař, jezdí s ním zubař a jestli si jej na konci leasingu koupí nebo ne je úplně jedno (všechna firemní auta lhostejno zda vlastněná firmami nebo leasovaná firmami si nakonec někdo dobrovolně koupí v bazoši a přejdou na fyzické osoby). V Německu nemá zaměstnanec nejmenší důvod si odkupovat leasingované auto i když samozřejmě může, protože je pro něj daleko výhodnější jít za stejné měsíční peníze do nového. Tahle stará auta frčí na východ, třeba k nám do bazošů.

Odpovědět  |   | 
Q  |  23. 10. 2019 19:48

Není potřeba detailně rozebírat zákoutí statistik jedné země, to je už velké odbočení od původního příspěvku.
Ano, každé auto nakonec končí v rukou fyzické osoby. Ale pokud je pro fyzické osoby model XYZ nezajímavý, má malou zůstatkovou hodnotu. A leasingovky musí napříště buď zvýšit splátku za XYZ nebo požadovat po automobilce snížení ceny za XYZ. První snižuje poptávku po modelu XYZ, druhé snižuje marži modelu XYZ. To je právě případ Opelu, který v rámci evropského mainstreamu trpí největším propadem hodnoty. Zaměření Astry ještě více na fleet to dle mého názoru dále zhorší.

Odpovědět  |   | 
Roman  |  24. 10. 2019 19:50

Ten dieselovej 9kvalt, dělá to při jízdě taky něco jinýho než, že to zrovna řadí?

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

včera | Vladimír Kadera | 10 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 33 příspěvků
Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 41 příspěvků

Nejčtenější články

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, kter…

Škodovka je nejenom u nás vyhlášená svými chytrými řešeními. V případě nové Octavie ukázala, že i malý detail v interiéru může být hodně přínosný.

13.  11.  2019 | | 246 N/A
Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giug…

Vměšování politiků do automobilového průmyslu či aut obecně není žádný moderní vynález Bruselu, ale vcelku běžná věc doprovázející tyto dopravní prostředky prakticky od jejich počátků. Neznáme však mnoho případů, kdy by konkrétní politik přímo ovlivnil design vozu tak, jako to na počátku 90. let zvládl předseda české vlády.

28.  10.  2019 | | 22 N/A
James May si koupil nové auto. Pod plachtou Ferrari však supersport nenajdete

James May si koupil nové auto. Pod plachtou…

James May umí překvapit a moderovat. V novém videu se o obou těchto věcech velmi mile přesvědčíte.

4.  11.  2019 | | 32 N/A
Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní modely. Jsou levné a s bohatou výbavou

Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní mod…

Pokud hledíte po některém z benzinových modelů Toyoty, na konec roku teď české zastoupení uvádí výhodnou limitovanou edici výbav Prestige pro hned několik svých vozů.

8.  11.  2019 | | 243 N/A
Nová Škoda Octavia oficiálně: Už jsme v ní seděli! Superb může blednout závistí

Nová Škoda Octavia oficiálně: Už jsme v ní …

Dámy a pánové, nová Škoda Octavia je oficiálně na světě! Prohlédli jsme si ji s předstihem a tohle jsou naše první dojmy. Je tak jiná, že vedle ní Superb může vypadat jako chudší příbuzný.

11.  11.  2019 | | 265 N/A