Kapitoly článku:
- Japonský původ, Nabídka verzí
- Výbava za slušnou cenu, Testovaný vůz, Veselá a hravá
- Znamenitý přístup, Skromný, ale variabilní kufr, Za volantem stylově
- Jednoduše praktický, Znamenitý motor, Na silnici, Vystupujeme
- Stručné technické údaje, Naměřené hodnoty
- Kompletní fotogalerie
Znamenitý přístup
Zkoušený Opel Agila rozhodně nezklamal v disciplínách důležitých pro městský provoz, kam je primárně určen. Boční dveře jsou velké a nabízejí pohodlný přístup k výše umístěným sedadlům. Zvláště na výšku je na všech sedadlech prostoru až přebytek, takže ta zadní mohla být uložena podstatně výše než ta přední, což ocení zvláště vaši zvědaví spolucestující. Pasažéři na předních sedadlech jsou ohromeni nabídkou prostoru ve všech směrech, pouze jejich bližší vzájemný kontakt připomíná, ve voze jaké třídy zrovna sedíte. Přední sedadla nepřekypují oporou v zatáčkách, ale jejich tuhá konstrukce nepřináší bolení v zádech ani po delších jízdách. Pokud vpředu nesedí vyložení dlouháni, usadí se za ně bez potíží i dva průměrně urostlí dospěláci. Interiér je velmi útulný, použité materiály působí vesměs prostým, nikoli však nekvalitním dojmem. Interiér je vzdušný, prosvětlený a zvláště palubní deska působí progresivním a zábavným dojmem. Uspořádání kontrolních a ovládacích prvků je však přesto znamenité.
Skromný, ale variabilní kufr
Po otevření výklopné stěny se na první pohled možná zděsíte z omezeného prostoru pro zavazadla. Záhy si ale uvědomíte poslání tohoto vozu, který primárně není koncipován jako rodinný. Potěší další prostor pod výklopnou podlahou, který je po obvodu opatřen přepážkami a výběžky, jež zachytí drobnější předměty. Podlaha kufru je uložena takřka v rovině nákladové hrany, takže je dobře přístupný. Objem nákladového prostoru však může být obdivuhodný. Byli jsme dokonce přítomni pokusu, kdy do něj byl po vyklopení podlahy vkládán složený invalidní vozík. A světe div se, stačilo vyjmout kryt a vozík se tam na výšku bez potíží vešel, přižemž opěradla zadních sedadel zůstala vzpřímená! Potřebujete-li ale přepravit větší předmět, Agila jej vstřebá po sklopení opěradel. Ta se skládají díky promyšlené konstrukci sedáků a dělených opěradel až do roviny nákladového prostoru, přičemž není třeba manipulovat opěrkami hlav ani středovým bezpečnostním pásem.
Za volantem stylově
Nebýt znaku na středu volantu, budete přísahat, že sedíte v Suzuki. Jedná se totiž o takřka shodný volant, kterým disponují veškeré současné evropské vozy této japonské značky. Má příjemně malý průměr a kůží potažený věnec překvapí sympatickou tloušťkou. Na levém rameni nese dálkové ovládání sériově dodávaného rádia. Před volantem se nachází zajímavý kruhový přístroj s rozměrnou stupnicí tachometru. Kolem ní se nachází kompletní spektrum kontrolek a v jeho spodní části pak přehledný monochromatický displej. Na něm se kromě času a údajů počítadel ujeté vzdálenosti zobrazujé též hodnoty palubního počítače včetně dojezdu či průměrné spotřeby paliva. Tyto údaje se však přepínají poněkud neprakticky, a sice tlačítkem přímo na přístorojovém štítě. Stav paliva v nádrži se zobrazuje mizícími dílky v pravé části tohoto displeje, zájemce o informaci o aktuální teplotě motoru se musí spokojit s kontrolkou přehřátí.