Test Opel Agila 1,2i Enjoy: splašená tequilla

Přinášíme vám podrobný test druhé generace malého-velkého Opelu. Inu, on to v podstatě Opel není. Ale auto je to skutečně dobré.
Seznam kapitol
  1. Japonský původ, Nabídka verzí
  2. Výbava za slušnou cenu, Testovaný vůz, Veselá a hravá
  3. Znamenitý přístup, Skromný, ale variabilní kufr, Za volantem stylově
  4. Jednoduše praktický, Znamenitý motor, Na silnici, Vystupujeme
  5. Stručné technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Kompletní fotogalerie

Japonský původ

Není tajemstvím, že předchozí generace Opelu Agila byla z větší části japonského původu. Svého dvojníka měla v modelu Suzuki Wagon R, který vycházel ze zkušensotí s vozy této třídy na japonském trhu. Opel se podílel především na prvcích interiéru a do svých vozů také montoval vlastní motory s objemy 1,0 a 1,2 l. Zatímco Suzuki se vyrábělo v maďarské Ostřihomi, Agila první generace sjížděla z linky v polských Gliwicích. Současná generace je však ale téměř identická s novým Suzuki Splash, přičemž rozdíly nacházíme pouze na přídi a zádi obou vozů a cifernících palubních přístrojů, o čemž svědčí přiložené snímky. Opel dokonce rezignoval na zástavbu vlastních motorů a jeho nabídka u Agily více méně kopíruje Splash. Oproti němu však zvenčí působí uhlazenějším a hodnotnějším dojmem, ačkoli jednotných prvků s ostatními modely Opel bychom na něm hledali pramálo. Agila se představila vloni ve Frankfurtu. Oproti předchozí generaci narostla do délky o 200 mm, ale vzhledem k délce 3 740 mm stále patří mezi kompaktní vozy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Nabídka verzí

S Opelem Agila je to celkem jednoduché. Jedinou karoséřskou verzí je praktický pětidvéřový hatchback, k dispozici jsou dva stupně výbav a trojice motorů. Základní tříválec dává z jednoho litru objemu 65 koní, silnější dvanáctistovka koní 86 a vznětový čtyřválec 1,3 CDTI, původem u Fiatu, se svými 75 koňmi staví mezi ně, ale překonává je nejen točivým momentem 190 Nm při 1 750 ot./min., ale také cenou. Základní provedení Essentia se dodává pouze s tříválcem, nabízí degresivní posilovač řízení, informační displej, ABS nebo čelní airbagy, přičemž jeho cena začíná na 239 900 Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Japonský původ, Nabídka verzí
  2. Výbava za slušnou cenu, Testovaný vůz, Veselá a hravá
  3. Znamenitý přístup, Skromný, ale variabilní kufr, Za volantem stylově
  4. Jednoduše praktický, Znamenitý motor, Na silnici, Vystupujeme
  5. Stručné technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Kompletní fotogalerie

bazar

Opel Zafira Tourer 2
Rok výroby: 2013
Stav: 127 584 km
Cena: 360 000 Kč
Opel Astra 1,6
Rok výroby: 2015
Stav: 35 211 km
Cena: 310 000 Kč
Opel Zafira Tourer 2
Rok výroby: 2012
Stav: 142 961 km
Cena: 260 000 Kč
Opel Corsa 1,2
Rok výroby: 2011
Stav: 63 580 km
Cena: 150 000 Kč
Opel Astra 1,9
Rok výroby: 2007
Stav: 195 855 km
Cena: 98 000 Kč
Opel Corsa 1,2
Rok výroby: 2004
Stav: 138 817 km
Cena: 51 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků