Test Opel Agila 1,2i Enjoy: splašená tequilla

Přinášíme vám podrobný test druhé generace malého-velkého Opelu. Inu, on to v podstatě Opel není. Ale auto je to skutečně dobré.
Seznam kapitol
  1. Japonský původ, Nabídka verzí
  2. Výbava za slušnou cenu, Testovaný vůz, Veselá a hravá
  3. Znamenitý přístup, Skromný, ale variabilní kufr, Za volantem stylově
  4. Jednoduše praktický, Znamenitý motor, Na silnici, Vystupujeme
  5. Stručné technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Kompletní fotogalerie

Japonský původ

Není tajemstvím, že předchozí generace Opelu Agila byla z větší části japonského původu. Svého dvojníka měla v modelu Suzuki Wagon R, který vycházel ze zkušensotí s vozy této třídy na japonském trhu. Opel se podílel především na prvcích interiéru a do svých vozů také montoval vlastní motory s objemy 1,0 a 1,2 l. Zatímco Suzuki se vyrábělo v maďarské Ostřihomi, Agila první generace sjížděla z linky v polských Gliwicích. Současná generace je však ale téměř identická s novým Suzuki Splash, přičemž rozdíly nacházíme pouze na přídi a zádi obou vozů a cifernících palubních přístrojů, o čemž svědčí přiložené snímky. Opel dokonce rezignoval na zástavbu vlastních motorů a jeho nabídka u Agily více méně kopíruje Splash. Oproti němu však zvenčí působí uhlazenějším a hodnotnějším dojmem, ačkoli jednotných prvků s ostatními modely Opel bychom na něm hledali pramálo. Agila se představila vloni ve Frankfurtu. Oproti předchozí generaci narostla do délky o 200 mm, ale vzhledem k délce 3 740 mm stále patří mezi kompaktní vozy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Nabídka verzí

S Opelem Agila je to celkem jednoduché. Jedinou karoséřskou verzí je praktický pětidvéřový hatchback, k dispozici jsou dva stupně výbav a trojice motorů. Základní tříválec dává z jednoho litru objemu 65 koní, silnější dvanáctistovka koní 86 a vznětový čtyřválec 1,3 CDTI, původem u Fiatu, se svými 75 koňmi staví mezi ně, ale překonává je nejen točivým momentem 190 Nm při 1 750 ot./min., ale také cenou. Základní provedení Essentia se dodává pouze s tříválcem, nabízí degresivní posilovač řízení, informační displej, ABS nebo čelní airbagy, přičemž jeho cena začíná na 239 900 Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Japonský původ, Nabídka verzí
  2. Výbava za slušnou cenu, Testovaný vůz, Veselá a hravá
  3. Znamenitý přístup, Skromný, ale variabilní kufr, Za volantem stylově
  4. Jednoduše praktický, Znamenitý motor, Na silnici, Vystupujeme
  5. Stručné technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Kompletní fotogalerie
S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

včera | Jan Mička | 9 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků