Test Opel Agila 1,2i Enjoy: splašená tequilla

Přinášíme vám podrobný test druhé generace malého-velkého Opelu. Inu, on to v podstatě Opel není. Ale auto je to skutečně dobré.
Seznam kapitol
  1. Japonský původ, Nabídka verzí
  2. Výbava za slušnou cenu, Testovaný vůz, Veselá a hravá
  3. Znamenitý přístup, Skromný, ale variabilní kufr, Za volantem stylově
  4. Jednoduše praktický, Znamenitý motor, Na silnici, Vystupujeme
  5. Stručné technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Kompletní fotogalerie

Japonský původ

Není tajemstvím, že předchozí generace Opelu Agila byla z větší části japonského původu. Svého dvojníka měla v modelu Suzuki Wagon R, který vycházel ze zkušensotí s vozy této třídy na japonském trhu. Opel se podílel především na prvcích interiéru a do svých vozů také montoval vlastní motory s objemy 1,0 a 1,2 l. Zatímco Suzuki se vyrábělo v maďarské Ostřihomi, Agila první generace sjížděla z linky v polských Gliwicích. Současná generace je však ale téměř identická s novým Suzuki Splash, přičemž rozdíly nacházíme pouze na přídi a zádi obou vozů a cifernících palubních přístrojů, o čemž svědčí přiložené snímky. Opel dokonce rezignoval na zástavbu vlastních motorů a jeho nabídka u Agily více méně kopíruje Splash. Oproti němu však zvenčí působí uhlazenějším a hodnotnějším dojmem, ačkoli jednotných prvků s ostatními modely Opel bychom na něm hledali pramálo. Agila se představila vloni ve Frankfurtu. Oproti předchozí generaci narostla do délky o 200 mm, ale vzhledem k délce 3 740 mm stále patří mezi kompaktní vozy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Nabídka verzí

S Opelem Agila je to celkem jednoduché. Jedinou karoséřskou verzí je praktický pětidvéřový hatchback, k dispozici jsou dva stupně výbav a trojice motorů. Základní tříválec dává z jednoho litru objemu 65 koní, silnější dvanáctistovka koní 86 a vznětový čtyřválec 1,3 CDTI, původem u Fiatu, se svými 75 koňmi staví mezi ně, ale překonává je nejen točivým momentem 190 Nm při 1 750 ot./min., ale také cenou. Základní provedení Essentia se dodává pouze s tříválcem, nabízí degresivní posilovač řízení, informační displej, ABS nebo čelní airbagy, přičemž jeho cena začíná na 239 900 Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Japonský původ, Nabídka verzí
  2. Výbava za slušnou cenu, Testovaný vůz, Veselá a hravá
  3. Znamenitý přístup, Skromný, ale variabilní kufr, Za volantem stylově
  4. Jednoduše praktický, Znamenitý motor, Na silnici, Vystupujeme
  5. Stručné technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Kompletní fotogalerie
TEST Lexus UX 250h F Sport Top: Pro nejdůležitější lidi na světě

Lexus UX 250h F Sport Top

O tom, že Lexus navrhuje a vyrábí opravdu krásná auta, není pochyb. A já se k řízení jednoho takového krasavce dostala. Nový Lexus UX 250h je první auto s hybridním pohonem, které jsem měla možnost vyzkoušet, a byla jsem z něj nadšená. Samozřejmě hlavně z holčičího pohledu, jak jinak.

včera | AutoRevue.cz | 44 příspěvků
Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 22 příspěvků