Test Opel Agila 1,2i Enjoy: splašená tequilla

Přinášíme vám podrobný test druhé generace malého-velkého Opelu. Inu, on to v podstatě Opel není. Ale auto je to skutečně dobré.
Seznam kapitol
  1. Japonský původ, Nabídka verzí
  2. Výbava za slušnou cenu, Testovaný vůz, Veselá a hravá
  3. Znamenitý přístup, Skromný, ale variabilní kufr, Za volantem stylově
  4. Jednoduše praktický, Znamenitý motor, Na silnici, Vystupujeme
  5. Stručné technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Kompletní fotogalerie

Japonský původ

Není tajemstvím, že předchozí generace Opelu Agila byla z větší části japonského původu. Svého dvojníka měla v modelu Suzuki Wagon R, který vycházel ze zkušensotí s vozy této třídy na japonském trhu. Opel se podílel především na prvcích interiéru a do svých vozů také montoval vlastní motory s objemy 1,0 a 1,2 l. Zatímco Suzuki se vyrábělo v maďarské Ostřihomi, Agila první generace sjížděla z linky v polských Gliwicích. Současná generace je však ale téměř identická s novým Suzuki Splash, přičemž rozdíly nacházíme pouze na přídi a zádi obou vozů a cifernících palubních přístrojů, o čemž svědčí přiložené snímky. Opel dokonce rezignoval na zástavbu vlastních motorů a jeho nabídka u Agily více méně kopíruje Splash. Oproti němu však zvenčí působí uhlazenějším a hodnotnějším dojmem, ačkoli jednotných prvků s ostatními modely Opel bychom na něm hledali pramálo. Agila se představila vloni ve Frankfurtu. Oproti předchozí generaci narostla do délky o 200 mm, ale vzhledem k délce 3 740 mm stále patří mezi kompaktní vozy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Nabídka verzí

S Opelem Agila je to celkem jednoduché. Jedinou karoséřskou verzí je praktický pětidvéřový hatchback, k dispozici jsou dva stupně výbav a trojice motorů. Základní tříválec dává z jednoho litru objemu 65 koní, silnější dvanáctistovka koní 86 a vznětový čtyřválec 1,3 CDTI, původem u Fiatu, se svými 75 koňmi staví mezi ně, ale překonává je nejen točivým momentem 190 Nm při 1 750 ot./min., ale také cenou. Základní provedení Essentia se dodává pouze s tříválcem, nabízí degresivní posilovač řízení, informační displej, ABS nebo čelní airbagy, přičemž jeho cena začíná na 239 900 Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Japonský původ, Nabídka verzí
  2. Výbava za slušnou cenu, Testovaný vůz, Veselá a hravá
  3. Znamenitý přístup, Skromný, ale variabilní kufr, Za volantem stylově
  4. Jednoduše praktický, Znamenitý motor, Na silnici, Vystupujeme
  5. Stručné technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Kompletní fotogalerie
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků