Kapitoly článku:
Porovnání s konkurencí
| Renault Laguna | Peugeot 407 | Ford Mondeo |
2,0 dCi 130 Grandtour | 2,0 HDi 135 SW | 2,0 TDCi 140 Turnier |
Motor | R4, 1 995 cm3 | R4, 1 997 cm3 | R4, 1 998 cm3 |
Výkon | 96 kW/4 000 ot./min. | 100 kW/4 000 ot./min. | 103 kW/3 500 ot./min. |
Točivý moment | 320 Nm/1 750 ot./min. | 320 Nm/2 000 ot./min. | 320 Nm/1 800 ot./min. |
Průměrná spotřeba | 5,2 l/100 km | 6,1 l/100 km | 5,3 l/100 km |
Nejvyšší rychlost | 202 km/h | 203 km/h | 205 km/h |
Pohot. hmotnost | 1 509 kg | 1 535 kg | 1 500 kg |
Rozvor náprav | 2 756 mm | 2 725 mm | 2 850 mm |
Zavazadl. prostor | 508/1 593 l (min/max) | 448/1 365 l | 540/1 680 |
Délka/šířka/výška | 4 801/1 811/1 445 mm | 4 763/1 811/1 486 mm | 4 837/1 886/1 515 m |
Zkoušený vůz
K testu jsme převzali ojetý Volkswagen Passat vyrobený v roce 2007 a opatřený karoserií kombi, vznětovým motorem 2,0 TDI/130 kW, manuální převodovkou, samočinně připojitelným pohonem všech kol 4Motion a jedním z nejvyšších výbavových stupňů Highline. Doplněn byl sadou dvou transpondérů, sloužících místo klasického klíče, trojicí klíčů od zamykání zpátečky a pečlivě vedenou servisní knížkou.
Ta byla spolu s nejrůznějšími návody a pokyny vsazena do typické, praktické kroužkové vazby a doplněna řadou kódů a faktur z minulosti. I z tohoto důvodu jsme o předchozí kariéře tohoto auta neměli důvodů pochybovat. Žádnou rozsáhlejší havárii neprošlo, ačkoli řadu drobných „parkovištích lišejů“. Nemilou mrzutostí byla zcela nefunkční audiosoustava, díky níž nepracovala samozřejmě ani hands-free sada. A navíc jsme neměli čím přehlušovat tvrdý akustický projev motoru…
Volkswagen Passat 2,0 TDI 4Motion Highline |
Cena | 319 999 Kč |
Rok výroby | 2007 |
Stav tachometru | 123 000 km |
Další záznamy | Nové v ČR |
Servisní knížka | Ano |
Výbava | |
Posilovač řízení | Ano |
Airbagy | 6x |
El. řízení podvozku | ABS, ASR, ESP |
Centrální zamykání | Ano na DO (transpondér) |
El. ovládání oken | Ano, 4x, jednodotykové |
El. ovládání zrcátek | Ano, vč. vyhřívání a přiklápění |
Čalounění | Textil/kůže |
Výškově stavitelné sedadlo řidiče | Ano, el. |
Stavitelný volant | Ano, výškově i podélně |
Zadní opěradla | Dělená a sklopná |
Tempomat | Ano |
Klimatizace | Ano, aut. |
Autorádio | Ano, orig., s přehrávačem CD (nefunkční) |
Přední mlhová světla | Ano |
Nárazníky v barvě vozu | Ano |
Litá kola | Ano, orig. |
Xenonové světlomety | Ano, adaptivní, bi-xenonové |
Palubní počítač | Ano |
Na první pohled
Passaty z let 2005 až 2010 vynikaly stejně jako jejich předchůdci (i současný následovník) nadčasovým designem, jenž sice zaručeně nenadchne, ale ani nezklame. Hladké plochy karoserie bez žádných odvážných hran příliš nezestárly dodnes. Přídi dominuje dvoudílná maska chladiče propojená po vzoru vozů Audi společným „chromovaným“ rámem doplněná po stranách sdruženými světlomety.
Ty byly u námi testovaného vozu bi-xenonové, takže sdílejí společnou výbojku pro potkávací i dálková světla, jež se přepínají pouze naklápěním vestavěné čočky, takže vnitřní „paraboly“ slouží jen parkovacím světlům. Ve spolupráci s natáčením do zatáčky poskytují v obou režimech znamenitý výhled. Vysokým příspěvkem aktivní bezpečnosti je vyčlenění blinkry do samostatných proužků v nárazníku, jež tak zůstávají i z větší vzdálenosti dobře viditelné.
V siluetě tohoto kombíku (který podle našeho názoru působí o něco vyváženěji než poněkud bachratý sedan) prakticky nenajdete žádné vyloženě dynamické rysy, neboť vše je podřízeno spíše dojmu solidnosti a jakési ušlechtilosti. K dojmu „high class“ mají přispívat i chromované rámečky okolo bočních oken a lišty ve spodní části dveří, jejichž navazující prvky nalepené na bocích zadního nárazníku však vypadají poněkud „fušérsky“.
Jasnou dominantou zadní části karoserie jsou sdružené, svisle dělené svítilny složené vesměs z LED. Klobouk dolů, to je opravdu progresivní konstrukční prvek, LED se rozžínají o moment dříve než běžné žárovky a vypadají dobře. Na druhou stranu nejsou tak dobře viditelné při pohledu z úhlu. Na spodní hraně výklopné hrany najdeme stříbřitou lištu opticky navazující na lišty na bocích a decentní střešní spoiler nad oknem.