Test ojetiny: VW Passat TDI Variant - klasik

Málokdy se stává, aby se symbol průměrnosti stal legendou. Passatu se to podařilo. Ale jak ve škole: „průměr“ znamená „dobrý“.
Seznam kapitol
  1. Rozporuplné kořeny, Široká nabídka, Paleta známých motorů
  2. Porovnání s konkurencí, Zkoušený vůz, Na první pohled
  3. Interiér, Velkorysý zavazadelník, Za volantem
  4. Na silnici, A vystupujeme, Pohled z branže
  5. Základní technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Kompletní fotogalerie

Rozporuplné kořeny

Vozy Volkswagen Passat se během let v našich poměrech staly symbolem úspěchu a oblíbenými vozy manažerů i movitějších rodin. Před rokem se představila „nová“ generace Passat B7, jež je ale bohužel jen faceliftem s pozměněnou karoserií a novými motory, o čemž vypovídá i takřka nezměněný interiér. Podvod? To asi ne, snad jen další z marketingových tahů, které během poslední dekády vytvořily z vozů Volkswagen obecně symbol kvality, navíc podobně to bylo při střídání generací V a VI Golfu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O vozech Volkswagen Passat této řady bylo napsáno a řečeno již hodně, zájemce o podrobnosti k jejich stavbě, designu a funkčnosti tedy odkazujeme zejména na níže uvedené články.

Čtěte také:
Test: Volkswagen Passat 1,9 TDI B6 (včetně historie modelu)
Test: Volkswagen Passat 1,9 TDI

Test: Volkswagen Passat 3,2 FSI DSG 4Motion

Passatu z let 2005 až 2010 nelze upřít použití prvků, jež v roce 2005 nebyly běžnými ani nad úrovní střední třídy, připomeňme třeba elektrickou parkovací brzdu nebo zadní svítilny složené z LED. Nebereme-li v potaz poněkud problematický výstřelek v podobě Volkswagenu Phaeton, tvoří Passat prakticky odjakživa vlajkovou loď značky, která se v něm proto pokouší realizovat to nejlepší, co její konstruktéři vytvoří (resp. převezmou z Ingolstadtu).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Ve vyšších sférách Volkswagen nemá (a v dohledné době z důvodů stratifikace značek VW Group ani mít nebude) oproti ostatním běžným evropským automobilkám žádnou tradici. Ford měl Scorpio, Opel Omegu a Senatora, Renault svůj Safrane a tak bychom prošli prakticky všechny evropské značky. Passat proto i nyní zůstává tím „nej“, co si může vyznavač Volkswagenu přát. 

Široká nabídka

Jak již bylo řečeno výše, Volkswagen Passat nikdy nepatřil k vyloženě pokrokovým vozů. Výrobce sází na svoji zavedenou klientelu, která nechce být příliš nápadnou, ale vyžaduje alespoň zdánlivě robustní a spolehlivý vůz, a nutno dodat, že Passat mateřské automobilce dělá radost. Během několika let se „lidový vůz“ střední třídy vypracoval k matadorům a v rámci své kategorie k nejlépe prodávaným autům v Evropě.

Šestá generace byla v nabídce tradičně jako tříprostorový sedan a praktické kombi. Standardem byl samozřejmě pohon předních kol, ale nechyběla ani „stálá čtyřkolka“ 4Motion, jež byla k dispozici se zážehovými motory 2,0 FSI, 3,2 FSI a 3,6 FSI, ale rovněž s oblíbeným vznětovým čtyřválcem 2,0 TDI PD DPF s výkonem 103 kW, přičemž právě tato kombinace prošla tímto naším testem ojetiny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Výbavové stupně se jmenovaly Trendline, Comfortline, Business, Sportline, Highline, Executive a R36, který v provedení sedan disponoval odvážnou cenovkou 1 199 000 Kč a byl mu vyhrazen přímovstřikový šestiválec 3,6 FSI o výkonu zvýšeném 220 kW. Základní pohonnou jednotkou byl ale konvenční, třikrát slabší zážehový čtyřválec 1,6i/75 kW, který ve verzi Trendline začínal na částce 579 300 Kč.

Kromě obou okrajových verzí, tedy Trendline a R36, byl rozsah standardní výbavy ve většině případů podobný a ve svém souboru se liší spíše charakterem (sport, komfort, užitek...) než cenou. Nabídka příplatkové výbavy a nejrůznějších paketů ale byla mimořádně rozsáhlá.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Paleta známých motorů

Ačkoli pod kapotou Passatu nezpozorujeme žádnou revoluci, přesto se tam v převážné části nachází v dané třídě to nejlepší. Alespoň v některých parametrech. Kromě nejlevnější „jedna šestky“ mají všechny pohonné jednotky pro Passat přímé vstřikování benzínu, resp. nafty a na většině z nich nacházíme přeplňování. Atmosféricky plněnými jsou jen čtyřválec 2,0 FSI/110 kW (výhradně jako 4Motion) a šestiválce 3,2 FSI/184 kW a 3,6 FSI/220 kW.

Plejáda přeplňovaných motorů začíná zážehovými jednotkami TSI 1,4/90 kW, 1,8/118 kW a 2,0/147 kW a končí vznětovými TDI PD 1,9/77 kW a 2,0 ve stupních 103 a 125 kW. Expanze šestistupňových převodovek pokračuje takovým tempem, že u ojetých Passat vzpomínané generace najdete klasický „pětikvalt“ pouze u jednotek 1,6i a 1,9 TDI PD. Pro většinu z motorů byly v nabídce alternativně automatické či automatizované převodovky Tiptronic a DSG, což v kombinaci s počtem výbavových stupňů a dostupných motorů dává skutečně mimořádně rozsáhlou nabídku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Rozporuplné kořeny, Široká nabídka, Paleta známých motorů
  2. Porovnání s konkurencí, Zkoušený vůz, Na první pohled
  3. Interiér, Velkorysý zavazadelník, Za volantem
  4. Na silnici, A vystupujeme, Pohled z branže
  5. Základní technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Kompletní fotogalerie
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

dnes | Jan Mička | 50 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

včera | Miro Mihálik | 44 příspěvků
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků