Test ojetiny VW Golf IV: Poslední vzpomínka na zlatá devadesátá

ACE  |  26. 05. 2018 10:02

Člověk by nevěřil, že něco tak hrozného na jízdní vlastnosti může mít obecně dobrou pověst.

Odpovědět  |   | 
tom  |  26. 05. 2018 12:13

Hrozného? A s čím to porovnavas? Pokud s focusem, tak to beru. Ale zase mel jiné výhody, treba ze pro výměnu zarovky v zadním světle nepotrebuju torx a vyndat cele světlo.
A navíc golf s viceprvkem mel hodne dobre jízdní vlastnosti.

Odpovědět  |   | 
ACE  |  26. 05. 2018 13:42

Syn ho má pár let a jednou v zimě, jsme se šli trošku poklouzat na sníh a samozřejmě jsme si auta i prohodili pro srovnání (mám Mazdu 2). S vypnutým ESP je to propastnej rozdíl. Golf jak se nepodchytí opravdu rychle, je nekontrolavatelnej Mazda se rovná skoro sama. tušil jsem že bude o něco horší, ale takovou propast a vysloveně nebezpečné chování jsem nečekal. Pro srovnání jsme měli ještě letitou Mazdu 6 v dýzlu a i ta byla naprosto někde jinde.

Odpovědět  |   | 
Neurotic  |  26. 05. 2018 15:13

I nejstarší Mazda 2 je o několik let novější než ten Golf takže by bylo smutné, kdyby měla horší jízdní vlastnosti...

Odpovědět  |   | 
ACE  |  27. 05. 2018 09:24

Jistě, ale ta šestka byla podobně stará, a stejně zcela jinde. A i tehdá se tvrdilo, jak je Golf jízdně na špici.

Odpovědět  |   | 
Verny  |  28. 05. 2018 08:02

Pokud se srovnává s Mazdama a Fordama, tak golf 4 má jednu zásadní výhodu - nerezne. Takže zatím co Focusů a Mazd stejného stáří rapidně ubývá, tak Golf 4 bude jezdit ještě za 10 let.Pravda jízdní vlastnosti zejména limitní už jsou překonané ale ale jako levné, spolehlivé a úsporné přibližovadlo bude fungovat ještě spoustu let.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  28. 05. 2018 09:00

Od roku 1997 mi nehrdzavela ani jedna Mazda - a to sme ich v rodine mali pozenhane.

Mazdy nehrdzaveju o nic viac/menej ako konkurencia.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  28. 05. 2018 21:02

Zatial 2 minusky - cakal som, ze blbcov tu bude viac...

Odpovědět  |   | 
ACE  |  28. 05. 2018 09:13

Bohužel ani to neni navzdory legendám pravda, rezne + - podobně a bylo nutno to již před lety řešit. A jde o reznutí bez předchozího poškození.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  28. 05. 2018 09:01

Mazda 323 z tohoto obdobia bola vo vsetkom lepsia - a nehrdzavela.
Lepsie jazdila, mala lepsie motory, lepsiu elektroniku, bola kvalitnejsia.
Golf bol oproti nej lowcost.

Odpovědět  |   | 
homer  |  28. 05. 2018 10:32

A kde jsou ze zadnou nepotkam?

Odpovědět  |   | 
Kuba  |  28. 05. 2018 16:57

Viděl jste někdy z jakých plíšků jsou B sloupky u té vaší Mazdy a z jakých jsou na Golfu IV? Neviděl, jinak by jste nepsal něco o kvalitě. A to nemluvím o reznutí. Golf není nic extra, ale Mazda 323 je totální odpad! Ještě že už skoro všechny zrezly.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  28. 05. 2018 21:13

Mne je jedno, z akych plieskov je co vyrobene - ide o to, ci to funguje, alebo nie.

Sranda, tak to asi tie dve 323 (1997 a 1999), ktore sme mali/mame v rodine, a ktore do dnes jazdia bez hrdze, boli asi vyrobene z tych tvojich VAGinalnych plieskov.

Odpovědět  |   | 
chytrak  |  29. 05. 2018 14:16

HAHA. To je vidět, že v tý době jsi tahal kačera a nastudováné máš informace bůhví odkud. Golf tenkrát byl ve třídě absolutně top. Zejména pokud se pohodlí a interiéru týče. Což byly hlavní důvody popularity.Vlastně byl jediným prémiovým vozem své třídy (pravda ještě tu bylo A3, ale to byylo dlouho je třídvéř).
Stačí se kouknout zde

https://www.autoevolution.com/cars/volkswagen-golf-iv-v... ...

Focus byl designově moderní, ale celkově ... prostě ford. To i astra byla nejprve populárnější, protože líbivější, až po čase lidi zjistili že ford nejezdí špatně a tak jej vzali na milost.
Já osobně ne. Měl jsem Focuse kombi a jizdně to auto za moc nestálo, a přitom bylo dost tvrdý.

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  26. 05. 2018 17:08

Jsou ještě horší auta, třeba jedničková oktávka Podvozek je standard tehdejší doby, rozdíl byl jen v tom že Golf je krátký, zatímco u oktávky to dopadlo stylem "vezmi podvozek z malého auta, postav na něj o třídu větší kastli , dopředu narvi těžké tédéíčko a vzadu nech velký kufr". Zatímco Golf je dobový průměr, s jedničkovou oktávkou je to při snaze o rychlejší jízdu jako jet na postřeleném praseti. Jenže - většině majitelů to vůbec nevadí. Stačí jim, že to jezdí, levně a spolehlivě.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  11. 09. 2018 05:23

Jenže to se velice pleteš. Golf je totožný s Octavií? Není o třídu větší jak si myslíš. Octavia nemá pouze velký kufr. A když je to combi a golf variant,tak je to naprosto totožné. A můžeme pokračovat, Seat Leon a Toledo 2, tohle mají i ostatní značky že na stejném podvozku je hackback i kombi. Nechápu proč tady mluvíš o podvozku z malého auta když o tom nic nevíš. Je to jednoduchý podvozek který se nesere jako u Passatu, ale i Fordů atd. Co řekneš na to že Focus 2 má stejný podvozek jako Volvo V50 a je přitom větší? To je vlastně v pořádku protože to není škoda Octavia. Ty jsi takovej tupec že to není možný. Jen hanit, já žádnou značku nezatracuji, jen se mi něco nelíbí, něco mi vadí ale neříkám že je to špatné. Já mám Golfa variant 1.9 TDI a jsem spokojený a je vidět že za ty roky s tím bylo spokojeno milióny lidí a to přeci nikdo neokecá. Kolik tu jezdí vw, škoda a kolik jiných jako třeba Mazda. V mém okolí lidí Mazdu nikdo nemá.

Odpovědět  |   | 
pacho  |  26. 05. 2018 10:03

posledné DAS AUTO.

Odpovědět  |   | 
Nepřítel WV  |  26. 05. 2018 13:01

ŠROT

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  26. 05. 2018 18:50

Mohu se zeptat co je to WV?

Odpovědět  |   | 
Pete1  |  26. 05. 2018 10:31

Ako jazdí Golf IV? Jednoducho povedané, všetko ostatné z tej doby jazdí (lo) lepšie. Jediná výhoda Golfu bol pozink.

Odpovědět  |   | 
Zorro.  |  26. 05. 2018 11:26

Možná jediná výhoda, ale zcela zásadní. Konkurence z té doby už dávno shnila, tyhle škopky drandí dodnes.

Odpovědět  |   | 
tom  |  26. 05. 2018 12:11

A co například, kdyz teda pominu focuse? Navíc v době příchodu na trh byla konkurence escort a to je taky dáreček.
A navíc i golf mohl mit viceprvek vzadu a s nim se jezdilo skvele. Dokonce jsme ho porovnali na kuzelkove trati s kamaradovym fikusem a golf rozhodne neztracel.

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  26. 05. 2018 12:29

V roce 2001 jsem zrovna vybíral vůz. I na Golf 1.6 jsem koukal. Nakonec zvítězila Almera 1.8. Upřednostnil jsem ji kvůli hodnotnějšímu interiéru, lepší výbavě, kvalitním sedačkám, tichému interiéru a celkově pohodlné jízdě. S golfem šlo projet rychleji okresky, ale to jsem nepotřeboval. Golf bylo takové sparťanské, ale dobře ovladatelné auto, které mě neoslovilo.

Odpovědět  |   | 
fero  |  28. 05. 2018 14:48

takze ta kako dnes :)

Odpovědět  |   | 
donlabuznik  |  13. 06. 2018 16:53

To já jsem se rozhold přesně naopak a nelituju, golf je opravd super auto, co vydrží opravdu mnoho, koupil jsem ho na https://www.truck1-cz.com... už před 5 lety a pořád jezdí jak nové.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  28. 05. 2018 21:14

Focus bol priamo odvodeny od Mazdy.

Odpovědět  |   | 
Daniel S.  |  26. 05. 2018 10:36

Koncernový PR web v nejčistší podobě...

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  26. 05. 2018 11:51

Kde je ten test?

Odpovědět  |   | 
Kubajs  |  26. 05. 2018 14:37

To bylo moje první ojeté auto, který jsem si pořídil v autobazaru. Rád na něj vzpomínám sloužilo mě krásných 6 let.

Odpovědět  |   | 

4 Golf co se rozpadla dřív než 3 Golf

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Odpovědět  |   | 
Jan ZIatoústý  |  26. 05. 2018 15:04

Koukam ze koncernrevue.cz opet splnila denni cil clanku o koncernu.

Odpovědět  |   | 
Řidič  |  26. 05. 2018 16:34

Nevíte někdo, proč udělali kombi z Golfu IV i Bory? Je tam něco zásadně jiného?

Odpovědět  |   | 
Q  |  27. 05. 2018 14:39

Zásadně jiného není nic. Liší se příď a trochu palubní deska. Bora Variant byla v hierarchii posazena výše než Golf Variant. Takže Bora Variant neměla motory 1.4 nebo 1.9 SDI, zatímco Golf Variant neměl pětiválec a šestiválec.

Odpovědět  |   | 
Pete  |  26. 05. 2018 21:06

Nevypadl vám text toho testu?

Odpovědět  |   | 
Znalec  |  26. 05. 2018 21:32

Kopec somarín, navyse s chybami.


Sam som mal G4 a motor tdi 81 kW rotacka..

Takze je kravina, ze vsetky tdi nad 66kw su čerpadlo-tryska.


Dokonca aj 66kw verzie boli s pevným aj variabilný turbom. Tie išli výrazne lepsie, pri rovnakom výkone.

Celkovo to vsak bolo fakt dobre auto.

Dnes vsak uz lepsie vyzera octavia 1 po facelifte.

Odpovědět  |   | 
Bjukemen  |  27. 05. 2018 22:59

Uz za nova to nebolo nic moc, pozink a kasna v poriadku ale technika prevzata z g3 nebola nic moc, jazdil iba priemerne..

Odpovědět  |   | 
Fanda  |  21. 01. 2019 07:42

Golfírera, mimo jiná auta mám do dnes. V vystřídal jsem paletu různých aut od Felicie až po Yettiho, ale stejně si potom zase sednu rád do Golfírera.

Odpovědět  |   | 
TommyDr1v3r  |  19. 07. 2019 10:24

Máme čtyřku Gofla z roku 2000. Motor 1.6SR 74kW. Najeto 227 000km a z těch zásadnějších věcí stojí za zmínku asi jen... No nic mě nenapadá. Dvakrát dělané rozvody (94k a 174k), v zimě prasklá plastová příruba z boku motoru (ztráta fridexu), měněné těsnění víka ventilů (svody od oleje). Absence šestky a malý výkon pro plně naložené auto a příšerná kulisa řazení, jinak ale spolehlivý držák.

Odpovědět  |   | 
Aktualizace aut  |  14. 03. 2020 00:17

Za dnešek jsem potkal 5 Golfů IV a ani jednu Mazdu 323,626.

Winner is a Golf

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Nová Škoda Fabia je luxusnější. Už jsme ji řídili, bude to největší malé auto na trhu

Škoda Fabia IV 1.0 TSI DSG

Čtvrtá generace Škody Fabia je za rohem, představí se už v květnu, od léta si ji budete moci objednat v rámci předprodeje a s podzimem dorazí na showroomy a k prvním zákazníkům.

včera | Jiří Baborský | 65 příspěvků
TEST Volkswagen Golf GTE 1.4 PHEV: Dobrý přítel bohatého pendlera

Volkswagen Golf GTE

Plug-in hybridní GTE je nejvýkonnější eko verzí Volkswagenu Golf. Slibuje úsporný provoz i vysoký výkon, jak ale funguje v podmínkách české zimy?

24.  2.  2021 | Richard Herbich | 26 příspěvků
TEST Kia e-Soul 64 kWh: Sladký život s volty a ampéry i v třeskutých mrazech?

Kia e-Soul 64 kWh

První generace Kie Soul se světu představila už v roce 2008 a pro značku představovala důležitý milník. V té době Kia nabízela vcelku fádně vypadající picanta, ria nebo cee’dy a funky krabička na čtyřech kolech byla konečně vozem, po které bylo možné toužit.

21.  2.  2021 | Richard Herbich | 42 příspěvků

Nejčtenější články

Tatra 8x8 s českou houfnicí DITA je nová zbraň ničivé síly. Má dostřel až 39 km

Tatra 8x8 s českou houfnicí DITA je nová zb…

Obliba techniky kopřivnické automobilky v armádním prostřední nepolevuje.

2.  2.  2021 | | 56 N/A
Daniel Fuglevič
ArmádaČeský trhTatra
Škoda Rapid Convertible byla nejdražší lidové auto v ČSSR. Stála více než dům!

Škoda Rapid Convertible byla nejdražší lido…

Kupé Garde a Rapid si pamatujeme všichni. Zahraničním zákazníkům však standardní specifikace nestačily, a tak se dočkali různých přestaveb. Jednu z nich Britové dokonce připravili pro československého zájemce. Za kabriolet Rapid Standard však tehdy zaplatil víc než za rodinný dům!

30.  1.  2021 | | 49 N/A
Lukáš Prejzek
Škoda RapidHistorie
Největší Tatra v historii je vrtný speciál 16x8. Jeho parametry fascinují dodnes

Největší Tatra v historii je vrtný speciál …

Ničivý obr s houfnicí není zdaleka tím největším strojem, který kdy u kopřivnické automobilky vznikl.

4.  2.  2021 | | 28 N/A
David Rusol
TatraNákladní auta
Tohle je nejlevnější Škoda Fabia, kterou si dnes zadáte do výroby. Jiná volba není

Tohle je nejlevnější Škoda Fabia, kterou si…

Kombík s ořezanou výbavou se již dostal do konfigurátoru značky. Můžeme se tak na něj podívat o něco podrobněji.

9.  2.  2021 | | 30 N/A
Daniel Fuglevič
KonfigurátorŠkoda FabiaKombi
Nová Škoda Fabia se oficiálně odhaluje. Bude mít obří kufr a stylové zadní lampy

Nová Škoda Fabia se oficiálně odhaluje. Bud…

Škoda už naplno rozjíždí vlnu upoutávek na novou generaci Fabie. Kromě prvního snímku odhaluje i pár informací.

11.  2.  2021 | | 40 N/A
Daniel Fuglevič
Nová FabiaŠkoda Fabia