Za dnešek jsem potkal 5 Golfů IV a ani jednu Mazdu 323,626.Winner is a Golf
Máme čtyřku Gofla z roku 2000. Motor 1.6SR 74kW. Najeto 227 000km a z těch zásadnějších věcí stojí za zmínku asi jen... No nic mě nenapadá. Dvakrát dělané rozvody (94k a 174k), v zimě prasklá plastová příruba z boku motoru (ztráta fridexu), měněné těsnění víka ventilů (svody od oleje). Absence šestky a malý výkon pro plně naložené auto a příšerná kulisa řazení, jinak ale spolehlivý držák.
Golfírera, mimo jiná auta mám do dnes. V vystřídal jsem paletu různých aut od Felicie až po Yettiho, ale stejně si potom zase sednu rád do Golfírera.
Uz za nova to nebolo nic moc, pozink a kasna v poriadku ale technika prevzata z g3 nebola nic moc, jazdil iba priemerne..
Kopec somarín, navyse s chybami.Sam som mal G4 a motor tdi 81 kW rotacka..Takze je kravina, ze vsetky tdi nad 66kw su čerpadlo-tryska.Dokonca aj 66kw verzie boli s pevným aj variabilný turbom. Tie išli výrazne lepsie, pri rovnakom výkone.Celkovo to vsak bolo fakt dobre auto.Dnes vsak uz lepsie vyzera octavia 1 po facelifte.
Nevypadl vám text toho testu?
Nevíte někdo, proč udělali kombi z Golfu IV i Bory? Je tam něco zásadně jiného?
Zásadně jiného není nic. Liší se příď a trochu palubní deska. Bora Variant byla v hierarchii posazena výše než Golf Variant. Takže Bora Variant neměla motory 1.4 nebo 1.9 SDI, zatímco Golf Variant neměl pětiválec a šestiválec.
Koukam ze koncernrevue.cz opet splnila denni cil clanku o koncernu.
4 Golf co se rozpadla dřív než 3 Golf B-]
To bylo moje první ojeté auto, který jsem si pořídil v autobazaru. Rád na něj vzpomínám sloužilo mě krásných 6 let.
Kde je ten test?
Koncernový PR web v nejčistší podobě...
Ako jazdí Golf IV? Jednoducho povedané, všetko ostatné z tej doby jazdí (lo) lepšie. Jediná výhoda Golfu bol pozink.
A co například, kdyz teda pominu focuse? Navíc v době příchodu na trh byla konkurence escort a to je taky dáreček. A navíc i golf mohl mit viceprvek vzadu a s nim se jezdilo skvele. Dokonce jsme ho porovnali na kuzelkove trati s kamaradovym fikusem a golf rozhodne neztracel.
Focus bol priamo odvodeny od Mazdy.
V roce 2001 jsem zrovna vybíral vůz. I na Golf 1.6 jsem koukal. Nakonec zvítězila Almera 1.8. Upřednostnil jsem ji kvůli hodnotnějšímu interiéru, lepší výbavě, kvalitním sedačkám, tichému interiéru a celkově pohodlné jízdě. S golfem šlo projet rychleji okresky, ale to jsem nepotřeboval. Golf bylo takové sparťanské, ale dobře ovladatelné auto, které mě neoslovilo.
To já jsem se rozhold přesně naopak a nelituju, golf je opravd super auto, co vydrží opravdu mnoho, koupil jsem ho na https://www.truck1-cz.com... už před 5 lety a pořád jezdí jak nové.
takze ta kako dnes :)
Možná jediná výhoda, ale zcela zásadní. Konkurence z té doby už dávno shnila, tyhle škopky drandí dodnes.
posledné DAS AUTO.
ŠROT
Mohu se zeptat co je to WV?
Člověk by nevěřil, že něco tak hrozného na jízdní vlastnosti může mít obecně dobrou pověst.
Jsou ještě horší auta, třeba jedničková oktávka :-D Podvozek je standard tehdejší doby, rozdíl byl jen v tom že Golf je krátký, zatímco u oktávky to dopadlo stylem "vezmi podvozek z malého auta, postav na něj o třídu větší kastli , dopředu narvi těžké tédéíčko a vzadu nech velký kufr". Zatímco Golf je dobový průměr, s jedničkovou oktávkou je to při snaze o rychlejší jízdu jako jet na postřeleném praseti. Jenže - většině majitelů to vůbec nevadí. Stačí jim, že to jezdí, levně a spolehlivě.
Jenže to se velice pleteš. Golf je totožný s Octavií? Není o třídu větší jak si myslíš. Octavia nemá pouze velký kufr. A když je to combi a golf variant,tak je to naprosto totožné. A můžeme pokračovat, Seat Leon a Toledo 2, tohle mají i ostatní značky že na stejném podvozku je hackback i kombi. Nechápu proč tady mluvíš o podvozku z malého auta když o tom nic nevíš. Je to jednoduchý podvozek který se nesere jako u Passatu, ale i Fordů atd. Co řekneš na to že Focus 2 má stejný podvozek jako Volvo V50 a je přitom větší? To je vlastně v pořádku protože to není škoda Octavia. Ty jsi takovej tupec že to není možný. Jen hanit, já žádnou značku nezatracuji, jen se mi něco nelíbí, něco mi vadí ale neříkám že je to špatné. Já mám Golfa variant 1.9 TDI a jsem spokojený a je vidět že za ty roky s tím bylo spokojeno milióny lidí a to přeci nikdo neokecá. Kolik tu jezdí vw, škoda a kolik jiných jako třeba Mazda. V mém okolí lidí Mazdu nikdo nemá.
Hrozného? A s čím to porovnavas? Pokud s focusem, tak to beru. Ale zase mel jiné výhody, treba ze pro výměnu zarovky v zadním světle nepotrebuju torx a vyndat cele světlo.A navíc golf s viceprvkem mel hodne dobre jízdní vlastnosti.
Mazda 323 z tohoto obdobia bola vo vsetkom lepsia - a nehrdzavela.Lepsie jazdila, mala lepsie motory, lepsiu elektroniku, bola kvalitnejsia.Golf bol oproti nej lowcost.
Kolik se takových třidvatrojek dneska vidí na silnici. Já už pár let jezdim s 18ti letým kombíkem golfem a jsem víc než spokojenej. Párkrát jsem si schválně zaklouzal abych našel jeho limity a nemám co bych vytknul. Skvělá kára, nerezne nejebe se prostě paráda.
HAHA. To je vidět, že v tý době jsi tahal kačera a nastudováné máš informace bůhví odkud. Golf tenkrát byl ve třídě absolutně top. Zejména pokud se pohodlí a interiéru týče. Což byly hlavní důvody popularity.Vlastně byl jediným prémiovým vozem své třídy (pravda ještě tu bylo A3, ale to byylo dlouho je třídvéř). Stačí se kouknout zde https://www.autoevolution.com/cars/volkswagen-golf-iv-v... ... Focus byl designově moderní, ale celkově ... prostě ford. To i astra byla nejprve populárnější, protože líbivější, až po čase lidi zjistili že ford nejezdí špatně a tak jej vzali na milost.Já osobně ne. Měl jsem Focuse kombi a jizdně to auto za moc nestálo, a přitom bylo dost tvrdý.
Viděl jste někdy z jakých plíšků jsou B sloupky u té vaší Mazdy a z jakých jsou na Golfu IV? Neviděl, jinak by jste nepsal něco o kvalitě. A to nemluvím o reznutí. Golf není nic extra, ale Mazda 323 je totální odpad! Ještě že už skoro všechny zrezly.
Mne je jedno, z akych plieskov je co vyrobene - ide o to, ci to funguje, alebo nie. Sranda, tak to asi tie dve 323 (1997 a 1999), ktore sme mali/mame v rodine, a ktore do dnes jazdia bez hrdze, boli asi vyrobene z tych tvojich VAGinalnych plieskov.
A kde jsou ze zadnou nepotkam?
Syn ho má pár let a jednou v zimě, jsme se šli trošku poklouzat na sníh a samozřejmě jsme si auta i prohodili pro srovnání (mám Mazdu 2). S vypnutým ESP je to propastnej rozdíl. Golf jak se nepodchytí opravdu rychle, je nekontrolavatelnej Mazda se rovná skoro sama. tušil jsem že bude o něco horší, ale takovou propast a vysloveně nebezpečné chování jsem nečekal. Pro srovnání jsme měli ještě letitou Mazdu 6 v dýzlu a i ta byla naprosto někde jinde.
I nejstarší Mazda 2 je o několik let novější než ten Golf takže by bylo smutné, kdyby měla horší jízdní vlastnosti...
Jistě, ale ta šestka byla podobně stará, a stejně zcela jinde. A i tehdá se tvrdilo, jak je Golf jízdně na špici.
Pokud se srovnává s Mazdama a Fordama, tak golf 4 má jednu zásadní výhodu - nerezne. Takže zatím co Focusů a Mazd stejného stáří rapidně ubývá, tak Golf 4 bude jezdit ještě za 10 let.Pravda jízdní vlastnosti zejména limitní už jsou překonané ale ale jako levné, spolehlivé a úsporné přibližovadlo bude fungovat ještě spoustu let.
Bohužel ani to neni navzdory legendám pravda, rezne + - podobně a bylo nutno to již před lety řešit. A jde o reznutí bez předchozího poškození.
Od roku 1997 mi nehrdzavela ani jedna Mazda - a to sme ich v rodine mali pozenhane.Mazdy nehrdzaveju o nic viac/menej ako konkurencia.
Zatial 2 minusky - cakal som, ze blbcov tu bude viac...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.