Test ojetiny VW Golf IV: Poslední vzpomínka na zlatá devadesátá

40 komentářů

Aktualizace aut
14. března • 0:17

Za dnešek jsem potkal 5 Golfů IV a ani jednu Mazdu 323,626.Winner is a Golf

TommyDr1v3r
19. července • 10:24

Máme čtyřku Gofla z roku 2000. Motor 1.6SR 74kW. Najeto 227 000km a z těch zásadnějších věcí stojí za zmínku asi jen... No nic mě nenapadá. Dvakrát dělané rozvody (94k a 174k), v zimě prasklá plastová příruba z boku motoru (ztráta fridexu), měněné těsnění víka ventilů (svody od oleje). Absence šestky a malý výkon pro plně naložené auto a příšerná kulisa řazení, jinak ale spolehlivý držák.

Fanda
21. ledna • 7:42

Golfírera, mimo jiná auta mám do dnes. V vystřídal jsem paletu různých aut od Felicie až po Yettiho, ale stejně si potom zase sednu rád do Golfírera.

Bjukemen
27. května • 22:59

Uz za nova to nebolo nic moc, pozink a kasna v poriadku ale technika prevzata z g3 nebola nic moc, jazdil iba priemerne..

Znalec
26. května • 21:32

Kopec somarín, navyse s chybami.
Sam som mal G4 a motor tdi 81 kW rotacka..Takze je kravina, ze vsetky tdi nad 66kw su čerpadlo-tryska.
Dokonca aj 66kw verzie boli s pevným aj variabilný turbom. Tie išli výrazne lepsie, pri rovnakom výkone.Celkovo to vsak bolo fakt dobre auto.Dnes vsak uz lepsie vyzera octavia 1 po facelifte.

Pete
26. května • 21:06

Nevypadl vám text toho testu?

Řidič
26. května • 16:34

Nevíte někdo, proč udělali kombi z Golfu IV i Bory? Je tam něco zásadně jiného?

Q
27. května • 14:39

Zásadně jiného není nic. Liší se příď a trochu palubní deska. Bora Variant byla v hierarchii posazena výše než Golf Variant. Takže Bora Variant neměla motory 1.4 nebo 1.9 SDI, zatímco Golf Variant neměl pětiválec a šestiválec.

Jan ZIatoústý
26. května • 15:04

Koukam ze koncernrevue.cz opet splnila denni cil clanku o koncernu.

Kuk Vykuk
26. května • 14:52

4 Golf co se rozpadla dřív než 3 Golf B-]

Kubajs
26. května • 14:37

To bylo moje první ojeté auto, který jsem si pořídil v autobazaru. Rád na něj vzpomínám sloužilo mě krásných 6 let.

Anti-automat
26. května • 11:51

Kde je ten test?

Daniel S.
26. května • 10:36

Koncernový PR web v nejčistší podobě...

Pete1
26. května • 10:31

Ako jazdí Golf IV? Jednoducho povedané, všetko ostatné z tej doby jazdí (lo) lepšie. Jediná výhoda Golfu bol pozink.

tom
26. května • 12:11

A co například, kdyz teda pominu focuse? Navíc v době příchodu na trh byla konkurence escort a to je taky dáreček.
A navíc i golf mohl mit viceprvek vzadu a s nim se jezdilo skvele. Dokonce jsme ho porovnali na kuzelkove trati s kamaradovym fikusem a golf rozhodne neztracel.

Joe Doe
28. května • 21:14

Focus bol priamo odvodeny od Mazdy.

Aladin
26. května • 12:29

V roce 2001 jsem zrovna vybíral vůz. I na Golf 1.6 jsem koukal. Nakonec zvítězila Almera 1.8. Upřednostnil jsem ji kvůli hodnotnějšímu interiéru, lepší výbavě, kvalitním sedačkám, tichému interiéru a celkově pohodlné jízdě. S golfem šlo projet rychleji okresky, ale to jsem nepotřeboval. Golf bylo takové sparťanské, ale dobře ovladatelné auto, které mě neoslovilo.

donlabuznik
13. června • 16:53

To já jsem se rozhold přesně naopak a nelituju, golf je opravd super auto, co vydrží opravdu mnoho, koupil jsem ho na https://www.truck1-cz.com... už před 5 lety a pořád jezdí jak nové.

fero
28. května • 14:48

takze ta kako dnes :)

Zorro.
26. května • 11:26

Možná jediná výhoda, ale zcela zásadní. Konkurence z té doby už dávno shnila, tyhle škopky drandí dodnes.

pacho
26. května • 10:03

posledné DAS AUTO.

Nepřítel WV
26. května • 13:01

ŠROT

JirkaX
26. května • 18:50

Mohu se zeptat co je to WV?

ACE
26. května • 10:02

Člověk by nevěřil, že něco tak hrozného na jízdní vlastnosti může mít obecně dobrou pověst.

JirkaK
26. května • 17:08

Jsou ještě horší auta, třeba jedničková oktávka :-D Podvozek je standard tehdejší doby, rozdíl byl jen v tom že Golf je krátký, zatímco u oktávky to dopadlo stylem "vezmi podvozek z malého auta, postav na něj o třídu větší kastli , dopředu narvi těžké tédéíčko a vzadu nech velký kufr". Zatímco Golf je dobový průměr, s jedničkovou oktávkou je to při snaze o rychlejší jízdu jako jet na postřeleném praseti. Jenže - většině majitelů to vůbec nevadí. Stačí jim, že to jezdí, levně a spolehlivě.

Petr
11. září • 5:23

Jenže to se velice pleteš. Golf je totožný s Octavií? Není o třídu větší jak si myslíš. Octavia nemá pouze velký kufr. A když je to combi a golf variant,tak je to naprosto totožné. A můžeme pokračovat, Seat Leon a Toledo 2, tohle mají i ostatní značky že na stejném podvozku je hackback i kombi. Nechápu proč tady mluvíš o podvozku z malého auta když o tom nic nevíš. Je to jednoduchý podvozek který se nesere jako u Passatu, ale i Fordů atd. Co řekneš na to že Focus 2 má stejný podvozek jako Volvo V50 a je přitom větší? To je vlastně v pořádku protože to není škoda Octavia. Ty jsi takovej tupec že to není možný. Jen hanit, já žádnou značku nezatracuji, jen se mi něco nelíbí, něco mi vadí ale neříkám že je to špatné. Já mám Golfa variant 1.9 TDI a jsem spokojený a je vidět že za ty roky s tím bylo spokojeno milióny lidí a to přeci nikdo neokecá. Kolik tu jezdí vw, škoda a kolik jiných jako třeba Mazda. V mém okolí lidí Mazdu nikdo nemá.

tom
26. května • 12:13

Hrozného? A s čím to porovnavas? Pokud s focusem, tak to beru. Ale zase mel jiné výhody, treba ze pro výměnu zarovky v zadním světle nepotrebuju torx a vyndat cele světlo.
A navíc golf s viceprvkem mel hodne dobre jízdní vlastnosti.

Joe Doe
28. května • 9:01

Mazda 323 z tohoto obdobia bola vo vsetkom lepsia - a nehrdzavela.
Lepsie jazdila, mala lepsie motory, lepsiu elektroniku, bola kvalitnejsia.
Golf bol oproti nej lowcost.

Daniel
12. září • 13:03

Kolik se takových třidvatrojek dneska vidí na silnici. Já už pár let jezdim s 18ti letým kombíkem golfem a jsem víc než spokojenej. Párkrát jsem si schválně zaklouzal abych našel jeho limity a nemám co bych vytknul. Skvělá kára, nerezne nejebe se prostě paráda.

chytrak
29. května • 14:16

HAHA. To je vidět, že v tý době jsi tahal kačera a nastudováné máš informace bůhví odkud. Golf tenkrát byl ve třídě absolutně top. Zejména pokud se pohodlí a interiéru týče. Což byly hlavní důvody popularity.Vlastně byl jediným prémiovým vozem své třídy (pravda ještě tu bylo A3, ale to byylo dlouho je třídvéř).
Stačí se kouknout zde https://www.autoevolution.com/cars/volkswagen-golf-iv-v... ... Focus byl designově moderní, ale celkově ... prostě ford. To i astra byla nejprve populárnější, protože líbivější, až po čase lidi zjistili že ford nejezdí špatně a tak jej vzali na milost.
Já osobně ne. Měl jsem Focuse kombi a jizdně to auto za moc nestálo, a přitom bylo dost tvrdý.

Kuba
28. května • 16:57

Viděl jste někdy z jakých plíšků jsou B sloupky u té vaší Mazdy a z jakých jsou na Golfu IV? Neviděl, jinak by jste nepsal něco o kvalitě. A to nemluvím o reznutí. Golf není nic extra, ale Mazda 323 je totální odpad! Ještě že už skoro všechny zrezly.

Joe Doe
28. května • 21:13

Mne je jedno, z akych plieskov je co vyrobene - ide o to, ci to funguje, alebo nie. Sranda, tak to asi tie dve 323 (1997 a 1999), ktore sme mali/mame v rodine, a ktore do dnes jazdia bez hrdze, boli asi vyrobene z tych tvojich VAGinalnych plieskov.

homer
28. května • 10:32

A kde jsou ze zadnou nepotkam?

ACE
26. května • 13:42

Syn ho má pár let a jednou v zimě, jsme se šli trošku poklouzat na sníh a samozřejmě jsme si auta i prohodili pro srovnání (mám Mazdu 2). S vypnutým ESP je to propastnej rozdíl. Golf jak se nepodchytí opravdu rychle, je nekontrolavatelnej Mazda se rovná skoro sama. tušil jsem že bude o něco horší, ale takovou propast a vysloveně nebezpečné chování jsem nečekal. Pro srovnání jsme měli ještě letitou Mazdu 6 v dýzlu a i ta byla naprosto někde jinde.

Neurotic
26. května • 15:13

I nejstarší Mazda 2 je o několik let novější než ten Golf takže by bylo smutné, kdyby měla horší jízdní vlastnosti...

ACE
27. května • 9:24

Jistě, ale ta šestka byla podobně stará, a stejně zcela jinde. A i tehdá se tvrdilo, jak je Golf jízdně na špici.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Verny
28. května • 8:02

Pokud se srovnává s Mazdama a Fordama, tak golf 4 má jednu zásadní výhodu - nerezne. Takže zatím co Focusů a Mazd stejného stáří rapidně ubývá, tak Golf 4 bude jezdit ještě za 10 let.Pravda jízdní vlastnosti zejména limitní už jsou překonané ale ale jako levné, spolehlivé a úsporné přibližovadlo bude fungovat ještě spoustu let.

ACE
28. května • 9:13

Bohužel ani to neni navzdory legendám pravda, rezne + - podobně a bylo nutno to již před lety řešit. A jde o reznutí bez předchozího poškození.

Joe Doe
28. května • 9:00

Od roku 1997 mi nehrdzavela ani jedna Mazda - a to sme ich v rodine mali pozenhane.Mazdy nehrdzaveju o nic viac/menej ako konkurencia.

Joe Doe
28. května • 21:02

Zatial 2 minusky - cakal som, ze blbcov tu bude viac...

Doporučujeme

Články odjinud