Test ojetiny VW Golf IV: Poslední vzpomínka na zlatá devadesátá

Volkswagen Golf čtvrté generace proslul svojí kvalitou. Lze jej ale ještě dnes koupit ve slušném stavu?
Seznam kapitol
  1. Ojetý VW Golf IV: Na co si dát pozor
  2. Ojetý VW Golf IV: Jak jezdí

Čtvrtá generace Volkswagenu Golf bývá mnohými považována za tu nejkvalitnější. Vůz, jehož nezaměnitelný design navrhl uznávaný designér Peter Schreyer, už dnes oprávněně patří k legendám.

Když v roce 1997 dorazil na trh, vypadal jako zjevení. Interiér s měkčenými plasty působil o třídu hodnotněji než u konkurence, čiré světlomety vypadaly neskutečně moderně. Celku však nechyběla nestárnoucí elegance, provázející model od první generace.

Není divu, že se čtyřka stala prodejním trhákem, a dokonce uzmula první příčku evropských prodejů. Vůz využíval platformu PQ34, na které spolu s ním vyjel také například Seat Leon, nebo domácí Škoda Octavia první generace.

Test ojetiny Škoda Octavia I RS: První „ereso“ má dosud své kouzlo

Test ojetiny Škoda Octavia I RS: První „ereso“ má dosud své kouzlo

I výbava odkazovala na bohaté roky konce devadesátých let: třeba motorová paleta nabízela čtyř, pěti, ale i šestiválce. Nechyběla třídveřová varianta, kombi, ale ani kabriolet. Volkswagen dokonce postavil i technicky blízký sedan Bora.

Test ojetiny: Volkswagen Golf by byl skvělý, nebýt nemocí motorů TSI

Test ojetiny: Volkswagen Golf by byl skvělý, nebýt nemocí motorů TSI

Výroba probíhala prakticky po celém světě, zatímco v Evropě vůz roku 2004 nahradila pátá generace, v Brazílii vůz sjížděl z linek dalších šest let. Čtyřkových golfů jsou dodnes na trhu stovky s cenami asi od 15 tisíc korun. Pár posledních kusů se ale nabízí i za desetinásobek.

Na co si dát při výběru pozor, se dočtete v galerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojetý VW Golf IV: Na co si dát pozor
  2. Ojetý VW Golf IV: Jak jezdí
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

včera | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků