Test ojetiny VW Golf IV: Poslední vzpomínka na zlatá devadesátá

Volkswagen Golf čtvrté generace proslul svojí kvalitou. Lze jej ale ještě dnes koupit ve slušném stavu?
Seznam kapitol
  1. Ojetý VW Golf IV: Na co si dát pozor
  2. Ojetý VW Golf IV: Jak jezdí

Čtvrtá generace Volkswagenu Golf bývá mnohými považována za tu nejkvalitnější. Vůz, jehož nezaměnitelný design navrhl uznávaný designér Peter Schreyer, už dnes oprávněně patří k legendám.

Když v roce 1997 dorazil na trh, vypadal jako zjevení. Interiér s měkčenými plasty působil o třídu hodnotněji než u konkurence, čiré světlomety vypadaly neskutečně moderně. Celku však nechyběla nestárnoucí elegance, provázející model od první generace.

Není divu, že se čtyřka stala prodejním trhákem, a dokonce uzmula první příčku evropských prodejů. Vůz využíval platformu PQ34, na které spolu s ním vyjel také například Seat Leon, nebo domácí Škoda Octavia první generace.

Test ojetiny Škoda Octavia I RS: První „ereso“ má dosud své kouzlo

Test ojetiny Škoda Octavia I RS: První „ereso“ má dosud své kouzlo

I výbava odkazovala na bohaté roky konce devadesátých let: třeba motorová paleta nabízela čtyř, pěti, ale i šestiválce. Nechyběla třídveřová varianta, kombi, ale ani kabriolet. Volkswagen dokonce postavil i technicky blízký sedan Bora.

Test ojetiny: Volkswagen Golf by byl skvělý, nebýt nemocí motorů TSI

Test ojetiny: Volkswagen Golf by byl skvělý, nebýt nemocí motorů TSI

Výroba probíhala prakticky po celém světě, zatímco v Evropě vůz roku 2004 nahradila pátá generace, v Brazílii vůz sjížděl z linek dalších šest let. Čtyřkových golfů jsou dodnes na trhu stovky s cenami asi od 15 tisíc korun. Pár posledních kusů se ale nabízí i za desetinásobek.

Na co si dát při výběru pozor, se dočtete v galerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojetý VW Golf IV: Na co si dát pozor
  2. Ojetý VW Golf IV: Jak jezdí
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků