Test ojetiny VW Golf IV: Poslední vzpomínka na zlatá devadesátá

Volkswagen Golf čtvrté generace proslul svojí kvalitou. Lze jej ale ještě dnes koupit ve slušném stavu?
Seznam kapitol
  1. Ojetý VW Golf IV: Na co si dát pozor
  2. Ojetý VW Golf IV: Jak jezdí

Čtvrtá generace Volkswagenu Golf bývá mnohými považována za tu nejkvalitnější. Vůz, jehož nezaměnitelný design navrhl uznávaný designér Peter Schreyer, už dnes oprávněně patří k legendám.

Když v roce 1997 dorazil na trh, vypadal jako zjevení. Interiér s měkčenými plasty působil o třídu hodnotněji než u konkurence, čiré světlomety vypadaly neskutečně moderně. Celku však nechyběla nestárnoucí elegance, provázející model od první generace.

Není divu, že se čtyřka stala prodejním trhákem, a dokonce uzmula první příčku evropských prodejů. Vůz využíval platformu PQ34, na které spolu s ním vyjel také například Seat Leon, nebo domácí Škoda Octavia první generace.

Test ojetiny Škoda Octavia I RS: První „ereso“ má dosud své kouzlo

Test ojetiny Škoda Octavia I RS: První „ereso“ má dosud své kouzlo

I výbava odkazovala na bohaté roky konce devadesátých let: třeba motorová paleta nabízela čtyř, pěti, ale i šestiválce. Nechyběla třídveřová varianta, kombi, ale ani kabriolet. Volkswagen dokonce postavil i technicky blízký sedan Bora.

Test ojetiny: Volkswagen Golf by byl skvělý, nebýt nemocí motorů TSI

Test ojetiny: Volkswagen Golf by byl skvělý, nebýt nemocí motorů TSI

Výroba probíhala prakticky po celém světě, zatímco v Evropě vůz roku 2004 nahradila pátá generace, v Brazílii vůz sjížděl z linek dalších šest let. Čtyřkových golfů jsou dodnes na trhu stovky s cenami asi od 15 tisíc korun. Pár posledních kusů se ale nabízí i za desetinásobek.

Na co si dát při výběru pozor, se dočtete v galerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojetý VW Golf IV: Na co si dát pozor
  2. Ojetý VW Golf IV: Jak jezdí
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků