Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Tom  |  08. 04. 2017 09:42  |  [185.15.108.xxx]

Auto je to krasne a vzdy se mi libilo, ale ze by nabizelo prehrsle mista? Hlavne na zadnich sedackach je to s ohledem na velikost auta bida. Pokud si maji sednout za sebe lide nad 180 cm, tak ten zadni vystupuje pekne zkroucene. Je to dan za velky kufr a sileny zadni previs v kombinaci s pomerne kratkym rozvorem.

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  08. 04. 2017 19:51  |  [194.228.20.xxx]

Je to tak.Vepředu super, ale vzadu bída.bohuzel ani novější model tento problém nevyřešily.Nechápu to.

Odpovědět  |   | 

Nechápu nářky na nedostatek vnitřního prostoru u V70, jehož rozvor je stejný jako u S80, kde si nikdo na nedostatek místa snad nestěžuje. Zvyk za volantem ležet pochopitelně zadním cestujícím překáží. Někdy stačí zkusit optimální pozici za volantem a zjistit, že poučení není nikdy dost. Já mám rád se 180 cm nízký posaz, což se nelíbí dámám s podpatky a vysokým nártůlm za mnou. Tak se holt upozadím a sesli si trochu zvednu, no. A to mám v S60 kratší rozvor...

Odpovědět  |   | 
Tom Volverín  |  09. 04. 2017 00:37  |  [89.102.11.xxx]

Volvo mám již 5. v řadě (V70D5), proto mě rozčilují nesmysly které dokážou redaktoři vyplodit na základě nevím čeho, ale zkušenosti to nejsou...
Nejvíc mě krvácí oči když čtu: "výrazně se zvýšila životnost podvozku (od Fordu)"
Okamžitě se mi vybavila scéna, kdy jsem byl u kamaráda v servisu (dělá jen Volva). Na zvedácích byla vedle sebe dvě Volva. TATO generace V70 AWD a předchozí. Mechanik chodil pod starší generací a říká: "takhle vypadá ještě poctivá práce..." ukazujíc na spodní ramena vpředu z výkovku. Pak chodil a ukazoval jak nemá starší auto s větší porcí kilometrů v podstatě žádné vůle v uložení a závěsech kol... Přestoupil k novějšímu modelu: "...a takhle to vypadá když se šetří...." Ukázal na spodní závěs vyrobený ze dvou plechů svařených k sobě. " Má to najeto 150 a půlka věcí je na výměnu..."
Konkrétně životnost předního spodního ramena je zhruba 1:3 ve prospěch staršího auta. Ano, výkovek je nutně dražší než plech ale jeho životnost je někde jinde!
Jízdní vlastnosti - ty zůstaly Volvácké - spíš komfort, dá se i pila ale auto je nedotáčivé a naklání se, nicméně stopu drží. O žádném zlepšení nemůže být řeč. Snížila se životnost komponent podvozku.
Motory brát pouze pětiválce! Automat i manuál je ok. AWD (4x4) opravdu potřebuje péči a v závislosti na opotřebení repasi. Problémem je úhlová rozvodovka - motor vpředu napříč a pohon všech kol. Kroutící moment silného motoru se převádí o 90° do pohonu AWD. Choulostivé na dobré zacházení. Praseti nevydrží i když vydrží dost. Předohraby jsou absolutně bezproblémové.
Vnitřní prostor - měřím 183cm a vážím 90kg, když se pohodlně usadím na místě řidiče a posadím se za sebe na zadní sedačku, mám u kolen asi 10cm mezeru k přednímu opěradlu. Takže stížnosti na prostornost nechápu. Každý asi sedí v autě jinak.
Přeji hodně bezproblémových kilometrů!

Odpovědět  |   | 
tom  |  09. 04. 2017 19:31  |  [185.15.108.xxx]

Ale ty vule nejsou dany pouzitym ramenem ale materialem silentbloku. Je jedno, jestli je to vykovek nebo vylisek

Odpovědět  |   | 

Dovolím si nesouhlasit. Problém prostorového plechového svařence je v menším množství cyklů namáhání do trvalé deformace nebo změknutí. Silentbloky lze také znížením množství přírodního kaučuku ošidit, ale ani Powerflexy nejsou to, co by nadlouho řešilo "fordovskou" éru Volva a její problémy. Takže za mně pětivály do roku 2008 a u automatů od 2004 a s poctivým výplachem celé 16l náplně... Znovu říkám, že Volvo do roku 2008 je neskutečný držák i v situacích, kdy jiná auta vyžadují repase a kastle začínají kvést...

Odpovědět  |   | 
Prejtojed  |  09. 04. 2017 21:21  |  [77.236.206.xxx]

Volvo je obecně jedna z nejpřeceňovanějších značek...stejně jako v u piva např. Svijany. Ale pokud dojde na lámání chleba a reálné zkušenosti, najednou všichni začnou mlžit a odvolávají se že "kdysi to bylo nějak a v poslední době se to nějak zkazilo...". Bohužel ale tu "poslední dobu" není nikdo schopen definovat, a nakonec se dostáváme k tomu, že to vlastně nikdy nebylo úplně ono.
Přesně jako u tohoto článku. Bombastická prohlášení a nadpisy, ale když se jde k věci, zjistí se podstatné odlišnosti.

Odpovědět  |   | 

A jak to podle vás tedy je??? U Volva existuje jediný velký problém - odtažité a poněkud nepřesné řízení, což má na svědomí vzhlížení se k US šoférské nátuře a skandinávskému pohodářství za volantem. Mimochodem pro sportovní účely se muselo dost měnit na zavěšení obou náprav. Jinak se obraťte na Aisin, k Fordovi a k výrobcům některých dalších nevolvích komponent. Mně se s S60 2.3 T5 jezdí skvěle, i když trochu jinak než v Alfách, které prostě mají podvozky pro radost z jízdy nejen rovně. Vše je poctvé v materiálu, jen ty plasty, ale to je prkotina. Zrcátka pokrývají zakřivením i mrtvý úhel, klima je spolehliivá, elektronika a elektrika taktéž (průměry měděných drátů v kabelech tu mají jistě o desetinky mm více než u konkurence). Je to těžší, ale vydrží to dvacet let a klidně milion km... Kdo nabídne něco podobného?

Příspěvek byl 1× upraven, naposled 10. 04. 2017 18:20

Odpovědět  |   | 
Prejtojed  |  09. 04. 2017 21:24  |  [77.236.206.xxx]

ještě alespoň pro doplnění, abych byl konkrétní:
Místo vzadu - reálně víceméně u všech Volv bída, zde prezentováno úplně opačně.
Kufr - sice při naložení po střechu vypadá velký, ale takto se objem kufru neměří - rozhoduje objem po dolní hranu oken, a v tomto porovnání je Volvo hodně směšné (kolem 460 l).
Takže prosím odlišujme fakta a dojmy.

Odpovědět  |   | 
jehoVista  |  10. 04. 2017 12:00

"rozhoduje objem po dolní hranu oken"
Kdo to rozhoduje? Me teda zajima, kolik se tam vejde pri nalozeni po strechu.

Odpovědět  |   | 

No, objemy kufru kolem půl kubíku považuji za zcela dostačující s výjimkou větších rodin, které si tohle Volvo nepořídí, neb velký SUV. Je to vždy o přemýšlení, co vzít a co ne, neb zbytečnost, jak to srovnat, aby nebylo vespod lehké a nahoře těžké - prostě respekt k základní fyzice. Jestli někde je málo místa vzadu, pak v S60, V70 má delší rozvor z S80, takže trochu nechápu nářky. Bidla si přirozeně pořídí to, do čeho se bez potíží vejdou a ne to, co je limituje (to pro diskutéra níže). Třeba Saab 9-5 Wagon je o něco prostornější a se čtyřvály i o něco méně žíznivý, když už ten vikingský syndrom...

Odpovědět  |   | 
Prejtojed  |  12. 04. 2017 19:30  |  [77.236.206.xxx]

Doporučuju třeba tento článek na autohitu, kde opravdu často trefí hřebík na hlavičku:
"...No a pak jsou tady skutečná překvapení. Třeba mělký zavazadelník, který je na kombi o délce 4720 mm skutečně malý. Základní objem činí 0,485 m3..."
http://www.autohit.cz/testy/37399-volvo-v70-2-4... ...

Odpovědět  |   | 
panhajzl  |  10. 04. 2017 08:19  |  [82.144.151.xxx]

Uz nejakou dobu provozuju Xc70 D5 136 kw rv 2006/7 .
Mam ho cca pres dva roky. Najeto za chvili 300 000km
Je to ta starsi verze...nekdo rika posledni volvo.
Co se tyce mista,vepredu ok,vzadu je to bida ( ja mam 197cm) za me si sedne tak leda dite, vsechny ostatni posilam,at si sednou za zenskou. Co se tyce kufru,tak to taky zadna pecka neni. Zkratka zvenku je to velky auto uvnitr zas takova slava to neni. Ale zijeme s tim. Co se tyce motoru D5 136 kw ,motor je hodne prijemnej. Mame manual a musim rict,ze motor ma charakter, na naftu ma zajimavej zvuk a pekne tahne i pres to,ze auto s plnou nadrzi a clovekem je na 2 tunach. V kombinaci s manualem je fajn i pro zenskou, kdyz rychle pusti spojku,neda da malo plynu,nechcipne ho. Necha si toho hodne libit. D5 nema moc slabin,zaklad je taNkonkovat kvalitni palivo( plus aditiva CR) menit filtry a olej po 15 tis km a samozrejme rozvody. Problem u verze 136kw jsou SWIRL klapky sani- urvane tahlo. Motor je nenadechne,jen je v nouzaku, dale trpi ulozeni-silentbloky motoru ,DPF me zatim funguje. Da se rict,ze motor je drzak bez vaznejsich nedostatku.
Je treba si dat bacha na manualni sestikvalt- nepodarila se osadit nejlepsima loziskama a je treba si hlidat hladinu oleje a obcas ho vymenit. Jakmile zacne vyskakovat sestka,je to v pr...deli.
Co se tyce 4x4 toto se taky uplne nepovedlo. Bacha na vymlety tisicihrany, je treba!!!menit olej v uhlovce,diferaku a samozrejme haldexu+filtr. Kardan se toci 2,5 rychleji nez otacky diferencialu,coz taky neni dobry a vse je mnohem vice namahano (normalne byva 1:1). Da se rict,ze jsme spokojeni. Pri koupi jsme delali predni ramena,ulozeni motoru,SWIRL klapky a vsechny oleje,ale s tim jsme do toho sli a od te doby vse funguje,jen menime olej. Ted jsou ko silentbloky zadni napravy.
Ale co se mista tyce,zadna slava, obcas spatna kvalita plastu( ochranne trubicky kabelovych svazku popraskane,sem tam se neco ulomi v interieru) elektrika funguje dobre.
Vzhledem k vaze a vykonu motoru d5 je jasny,ze sporilek to neni. Zenska pri ceste barak-skola-prace spotreba kolem 9 L, dalka pohoda se da slizt k 6L , svizneji mezi 7-8
Interier je peknej,sedacky supr, neni to zadna nudna koktafka.
Vyzvihnu ty sedacky, opravdu spickovy audio.

Tot asi vse

Odpovědět  |   | 

Chválím autora za vcelku informativní, i když místy nedotažený článek. Pravdou je, že snižování nákladů na výrobu a zvyšování platů manažerů vedlo u Volva k opuštění fantastické protikorozní ochrany spodku. Moje S60 T5 z roku 2001 má spodek jako "původně povrchově upravený a tudíž nezkorodovaný", což je u šestnáctiletého vozu unikátní. U "fordovských" spodků se totiž po roce lak oloupe a povrchová koroze má volnou cestu, naštěstí u Fordu neslevili na kvalitě a dimenzi materiálu, takže shnilý spodek jen tak nehrozí. K automatům Aisin jen tolik, že pětikvalty přestaly zlobit po konstrukční úpravě v roce 2004, já mám to štěstí, že můj byl za ten upravený již vyměněn v CH, odkud moje Volvo pochází. Co Ford ani Volvo neuhlídali jsou interiérové plasty - praskají a odřou se snad na zavolanou, naštěstí je spousta levných dílů z vraků a aftermarketu. U pětiválů se musí přísně dodržet metodika seřizování rozvodů, ono známé "to nic není, dělám to na všech autech" je velkým varováním a pobídkou jít jinam. V Praze rozhodně AVdíly, ostatní by chtěli žít jako páni a podle toho vypadá i cena a (ne)kvalita jejich práce. Doporučuji se zamyslet nad tím zda o autě ví více znalec oficiálního dílenského manuálu nebo mechanik, který již rozmontoval, pochopil a zase smontoval mnohokrát po sobě. Benzínové pětiválce jsou rozhodně lepší volbou s tím, že spotřeba je vyšší a náklady na údržbu nižší. Modely s odlišným tlakem turba dají na výběr svižníkům i noblesním jezdcům, první ale ocení spíš sedany s kufrem, který nezklame, když je třeba přepravit víc věcí. Jinak na úpravy elektroniky včetně skutečně efektivní diagnostiky a nastavení i toho, co v příručkách není, jedině volvocesky.cz...

Odpovědět  |   | 
Eurohujer  |  11. 04. 2017 08:38  |  [217.92.9.xxx]

Volvo jo? Vzdyt je to postaveny na focusu a vsechno krome krabicoidni karoserie a divnointerieru je od fordu nebo pezotu.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků

Nejčtenější články

25 ojetin, jejichž koupi němečtí technici nedoporučí. Přehled po kategoriích

25 ojetin, jejichž koupi němečtí technici n…

Přece jen objektivnější hodnocení spolehlivosti jednotlivých automobilů než průzkumy mezi vlastníky, nabízejí technici ze stanic technické kontroly. Nyní v Německu zveřejnili žebříček nejvíce a nejméně spolehlivých aut ve stáří od jednoho roku až do devíti let.

2.  10.  2017 | | 32 N/A
Test ojetiny: BMW X5 je za dvacetinu původní ceny. Motory drží, a zbytek?

Test ojetiny: BMW X5 je za dvacetinu původn…

BMW X5 bylo prvním SUV vyvinutým pod taktovkou mnichovské značky. Ceny nejlevnějších kusů nyní padají ke stu tisícům korun. Rozhodli jsme se zjistit, jak model funguje ojetý.

30.  9.  2017 | | 19 N/A
Deset "nesmrtelných" motorů. Ve výrobě vydržely desítky let

Deset "nesmrtelných" motorů. Ve výrobě vydr…

Některé motory se povedou, jiné nikoliv. My jsme pro vás vybrali desítku těch nejdéle vyráběných. Nejspíš nepřekvapí, že vznětový není ani jeden z nich…

15.  10.  2017 | | 23 N/A
9 skvělých aut, která nekoupíme v Evropě! A když už, tak jen obtížně...

9 skvělých aut, která nekoupíme v Evropě! A…

Jiný kraj, jiný mrav - to, co se dobře prodává v Japonsku, nemusí fungovat v Americe. Automobilky tak záměrně některé své modely na určitých trzích vůbec nenabízí. Tohle je náš přehled devíti hodně zajímavých automobilů, které se v Evropě neprodávají.

8.  10.  2017 | | 13 N/A
Test ojetiny Subaru Outback:  Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav

Test ojetiny Subaru Outback: Pro ty, co je…

Dvojici povedených vozů od Subaru dnes v bazaru naleznete od sedmdesáti tisíc korun. Na co se zaměřit při výběru?

14.  10.  2017 | | 36 N/A