Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?
Seznam kapitol
  1. Ojeté Volvo V70: Na co si dát pozor
  2. Ojeté Volvo V70: Jak jezdí
  3. Ojeté Volvo V70: Fotogalerie

Obrovské, nekonfliktní, bezpečné, spolehlivé... Také se vám vybaví v souvislosti s některým z těchto přídavných jmen velké volvo? My si při jejich přeříkávání vzpomněli konkrétně na třetí generaci modelu V70, vyráběnou od roku 2008 až do loňska.

Designem exteriéru značka navázala na druhou generaci, jako technický základ však nově posloužila fordovská platforma EUCD. Kromě mondea na ní stojí také například větší model S80, či menší Land a Range Rovery.

Test ojetiny: Volvo S80 II - kvalitativní ústupky, technika přesto bytelná

Test ojetiny: Volvo S80 II - kvalitativní ústupky, technika přesto bytelná

Švédský vůz ale vynikal vlastními motory i řadou bezpečnostních prvků — i u ojetin se setkáte s přednárazovým systémem, či monitorováním mrtvých úhlů. Volvo připravilo také hybridní verzi — byť na trhu českých ojetin na ni nejspíše nenarazíte. Stejně jako u předchozích dvou generací automobilka uvedla rovněž oplastované a lehce zvýšené provedení - v tomto případě označované jako XC70. Model byl dvakrát modernizován, přičemž druhá úprava z roku 2011 přinesla zásadní změny v interiéru. Model dostal digitální přístrojový štít a francouzské diesely nahradil pětiválcový dvoulitr vlastní konstrukce.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Elegantní a přitom prostorné. Volvo V70 má na co lákat i po letech. Více fotek naleznete v galerii na konci článku.

Ceny nejstarších aut nyní klesají pod dvě stě tisíc korun. Jak funguje Volvo V70 jako ojetina?

Co je klíčové?

  • Volva za sebou často mají extrémní kilometrové nájezdy
  • Není to na nich příliš poznat, proto se jim často upravuje stav tachometru
  • Spolehlivost převodovek stoupnula k průměru, kvalita karoserie tam spadla
  • Auta jsou spolehlivá, neznamená to ale, že servisní náklady jsou nízké
  • K výběru si vždy pozvěte odborníka

Třetí generace švédského kombi u ortodoxních fanoušků značky nemá takové renomé jako předchůdce. Může za to původ ve fordu, ale i horší kvalita především laků. Nebojte, auta nereznou — už to ale není na dvacet bezstarostných let. Podvozek od modrého oválu je ale pro kupujícího ojetiny požehnáním. Nejenže se výrazně zvýšila životnost a zlepšily jízdní vlastnosti, klesly také náklady na údržbu. Vždyť řada dílů je zaměnitelných a pořídíte je za přijatelné ceny.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Podvozek je odolný, řada dílů je navíc zaměnitelná s rozšířeným Fordem Mondeo. Stinnou stránkou věci je povrchová koroze.
Test ojetiny BMW 5 E60: Jak funguje za dvacetinu původní ceny?

Test ojetiny BMW 5 E60: Jak funguje za dvacetinu původní ceny?

Pozor na pohon

Škoda, že stejně odolný jako podvozek není i dosti rozšířený systém pohonu všech kol. Každých šedesát tisíc je nutné nechat vyměnit olej a filtr ve spojce Haldex, my doporučujeme rovnou udělat výměnu i v zadním diferenciálu, který zde není věčný. Repase vyjde asi na dvacet tisíc korun. Zlobit mohou i kardany a tradičně u švédské značky odchází tisícihran. Pokud skutečně chcete čtyřkolku, vyzkoušejte při koupi její plnou funkčnost.

Méně než polovina aut na bazarovém trhu je s manuální převodovkou. Většinou zvládá mnohasettisícové nájezdy bez problémů. Je však nutné podotknout, že výměna spojky je zde u nejrozšířenějších pětiválců nadprůměrně drahá. Jen samotná sada vyjde klidně na dvacet tisíc, dvouhmotový setrvačník pak stojí i dalších čtyřicet. Jeho výměna naštěstí většinou není potřeba. A když bude, doporučujeme se obrátit na početnou fanouškovskou komunitu, která umí nabídnout díly za výrazně nižší ceny než běžné dodavatelské sítě.

Dobrou zprávou je, že automatická převodovka Aisin TF 80 je podstatně spolehlivější než skříň u předchůdce. Repasi přesto jednou vyžadovat bude. Na blížící se smrt většinou nic neupozorňuje, jednoho dne ale přejde do nouzového režimu a je konec. Kdy přijde, je individuální a zcela zásadně to ovlivňuje, jak často se doposud měnil olej — výrobce doporučoval servis po 60 tisících. Kvalifikovaná oprava u nezávislých specialistů se pohybuje mezi patnácti a šedesáti tisíci, podle rozsahu poškození.

V podobných cenových relacích se teoreticky drží i náklady na případné opravy fordovských dvojspojkových převodovek Powershift, dodávaných k přeplňovaným čtyřválcům.

Test ojetiny: Mercedes-Benz třídy E W211 má šanci najet milion

Test ojetiny: Mercedes-Benz třídy E W211 má šanci najet milion

Ty v podstatě kopírují nabídku mondea. Čtyřválcové diesely pocházejí od PSA. Menší šestnáctistovku D2, vlastním jménem 1.6 HDI, na trhu prakticky nepotkáte a je to dobře. Její závady už jsme popisovaly mnohokrát a není jich málo.

Naopak dieselový dvoulitr stejného původu patří k nejspolehlivějším a nejlevněji udržitelným motorům kategorie.

Přeplňované benzinové čtyřválce nabízené od roku 2011, v bazarech občas jsou. V tomto případě se zase jedná o motory EcoBoost od Fordu. Zkušeností zatím není příliš, zdá se ale, že zde dopadl downsizing dobře.

Berte pětiválce

Poněkud okrajovou volbou jsou řadové šestiválce uložené jako všechny motory napříč. Atmosféricky plněný jede sametově, ale také nevýrazně. Když už, zajímala by nás dvakrát přeplňovaná verze T6. V budoucnu však počítejte s vyššími servisními náklady.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Naftový pětiválec se Volvu náramně povedl. Problémy s ním prakticky nebývají. Dobré zkušenosti jsou i s později uvedenými dvoulitry.

V případě zájmu o zážehový motor bychom proto volili povedené přeplňované pětiválce. Výkonově více než stačí, navíc s nimi nebývají potíže. Jen spotřeba je poněkud vyšší.

Nejlepší volbou jsou však naftové pětiválce o objemu 2400 cm3. Nabízejí skvělý zátah od nejnižších otáček a příkladnou spolehlivost. Výjimečně u nich pouze selhávají vířivé klapky a chladiče stlačeného vzduchu. Zlobit mohou i rozvody — s výměnou se proto obraťte na servis, který má s problematikou zkušenost. Cenově se pak dostanete i na patnáct tisíc korun. Škoda, že spotřeba ve srovnání s předchozím modelem stoupla.

Jak auto s nejrozšířenějším motorem jezdí, se dozvíte v následující kapitole.

Radosti
Bezpečnost
Komfort
Výkon a odolnost dieselových pětiválců
Kvalita zpracování interiéru
Starosti
Vysoké ceny některých dílů
Kvalita laků ve srovnání s předchůdcem
Vyšší spotřeba dieselů 2,4l
Problémy pohonu AWD a automatů
8  /10
Pokračování testu
Fotogalerie64 fotografií
DSCF3175.jpg DSCF3181.jpg DSCF3182.jpg

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojeté Volvo V70: Na co si dát pozor
  2. Ojeté Volvo V70: Jak jezdí
  3. Ojeté Volvo V70: Fotogalerie
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 16 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky