Test ojetiny: Volvo S80 II - kvalitativní ústupky, technika přesto bytelná

Seznam kapitol
  1. Ojeté Volvo S80 2. generace: Úvod
  2. Ojeté Volvo S80 2. generace: Jaké vlastně je
  3. Ojeté Volvo S80 2. generace: Na co si dát pozor
  4. Ojeté Volvo S80 2. generace: Verdikt
  5. Ojeté Volvo S80 2. generace: Fotogalerie

Volva už nejsou co bývala, řekne vám v současnosti nejeden milovník značky. A naše zkušenosti to nevyvracejí. Už i u mladší generace menšího a rozšířenějšího kombi V70, které technicky odpovídá sedanu S80, jsme zaznamenali určité změny k horšímu.

Povrchově reznoucí ramena náprav, mizerně svítící základní halogeny a uhýbání z přímého směru při akceleraci u subprémiového produktu zamrzí, a to ještě zdaleka nebylo zmíněno všechno.

Test ojetiny - BMW 530d Touring (E61): příliš radikální řez

Test ojetiny - BMW 530d Touring (E61): příliš radikální řez

Přesto však velké švédské koráby dodnes mají širokou fanouškovskou základnu. A přitažlivé jsou i pro další zájemce o silná, dobře vybavená a bezpečná auta. Ne každý touží po lehce arogantním vzhledu německé prémiové trojky. A odpovědí může být právě luxusní Volvo.

Co je klíčové?

  • Smířit se s tím, že platforma je „jen“ z Fordu Mondeo
  • Na rozdíl od německých sedanů má většina aut přední pohon
  • Dát si pozor na stav automatu a čtyřkolky
  • Na Volva se tolik nesoustředí různí podvodníci
  • Motory mají své mouchy, ale není to nic tragického

Druhá generace největšího sedanu S80 se dostala na trh v roce 2006 a nástupce se představil teprve nedávno. Do testu jsme si v AAA Auto zapůjčili vůz z toku 2008, který doposud zdolal jen 95 tisíc kilometrů. 

Radosti
Pohodlný podvozek
Snadné ovládání
Pružné motory
Neokoukaný neutrální vzhled
Starosti
Odtažité řízení
Méně místa vzadu nad hlavou
Průměrné jízdní vlastnosti
Pohon všech kol pouze s automatem
6  /10

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojeté Volvo S80 2. generace: Úvod
  2. Ojeté Volvo S80 2. generace: Jaké vlastně je
  3. Ojeté Volvo S80 2. generace: Na co si dát pozor
  4. Ojeté Volvo S80 2. generace: Verdikt
  5. Ojeté Volvo S80 2. generace: Fotogalerie
TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

včera | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek