Test ojetiny Volkswagen Touareg 2,5 TDI: docela zvláštní SUV

Jaká je původní generace Touaregu po osmi letech provozu? Vyzkoušeli jsme základní provedení se známým pětiválcem 2,5 TDI a manuálně řazenou převodovkou.
Seznam kapitol
  1. Trojjediná novota, Zkoušený vůz
  2. Pan Největší, Podrobná technická prohlídka
  3. V provozu, Jak vybírat?
  4. A vystupujeme, Naměřené hodnoty, Technické údaje
  5. Fotogalerie

Trojjediná novota

Ještě před nedávnem byl Volkswagen Touareg symbolem pro mnohé nedosažitelného bohatství a luxusu a možná i jistého „papalášství“. Ale čas běží a s ním se na trhu s ojetými vozy objevuje již řada Touaregů, jež mohou být za ceny už okolo 200 000 Kč poměrně perspektivními kousky. Ovšem u tohoto modelu platí snad ještě více než u jiných vozů Volkswagen, že je třeba být mimořádně ostražitým při dohledávání skutečné historie vyhlédnutého auta…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vyzkoušeli jsme Touareg s nejlevnějším motorem 2,5 TDI

Model Touareg (typ 7L) byl vyvíjen jako společný projekt značek Volkswagen, Audi a Porsche a všechny tři vozy se dodnes vyrábí (samozřejmě už v dalších generacích) na společné lince v Bratislavě. Vývoj mechanických skupin platformy PL71 dostal na starosti tým Klause Wolperta a probíhal především v centrále Porsche v německém Weissachu. Na společném základu vznikly vozy Touareg, Q7 a Cayenne, přičemž každý z nich měl poměrně jasně určené místo na trhu.

Volkswagen Touareg V10 5.0 TDI: naftový magnát (kompaktní test)

Volkswagen Touareg V10 5.0 TDI: naftový magnát (kompaktní test)

První generace Volkswagenu Touareg, jenž byl z této trojice na trzích umístěn nejníže, vznikala v letech 2002 až 2010 a faceliftem prošla roku 2007. Přesně zařadit Touareg do kategorie asi není tím nejdůležitějším, v USA ale patří mezi střední SUV, přičemž v Evropě spíše mezi SUV velká. Oproti tomu, co si běžně pod pojmem SUV představujeme, ale Touareg vyniká řadou podstatných prvků.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tento Touareg se honosil celkem průhlednou minulostí

Jde především o standardní instalaci pohonu všech kol s redukčním převodem a uzávěrou mezinápravového diferenciálu. Oproti skutečným off-roadům má ale Touareg samonosnou karoserii a nezávislé závěsy všech kol. Alternativně k ocelovým pružinám bylo nabízeno také elektronicky řízené vzduchové pérování s proměnnou tuhostí CDC pro lepší jízdní vlastnosti na silnici a regulovatelnou světlostí pro větší pohyblivost v terénu.

Test VW Touareg 3,0 TDi: liška pouště

Test VW Touareg 3,0 TDi: liška pouště

Vozy Volkswagen Touareg jsme již testovali mnohokrát (viz odkazy výše), proto se tentokrát zaměříme spíše na konkrétní zkoušený vůz a doporučení pro případné zájemce o automobily tohoto typu.

Zkoušený vůz

K testu jsme převzali Touareg, jenž byl vyroben v roce 2006, kdy patřil spíše k levnějším verzím této řady. Pod kapotou skrýval základní, z Transporterů dobře známý vznětový pětiválec 2,5 TDI kombinovaný s manuálně řazenou šestistupňovou převodovkou a látkovým čalouněním. V jeho výbavě nechyběly hlavní světlomety s bi-xenonovými adaptivními projektory a samostatnými zdroji pro nasvětlování ostrých zatáček nebo navigace, ale prvky jako Bluetooth nebo stmívané zpětné zrcátko byste v něm hledali marně.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Drobená poškození na karoserii byla, ovšem interiér byl v takřka zánovním stavu

K vozu byla přiložena řádně vedená servisní knížka, přičemž pravdivost jejích záznamů jsme si nechali ověřit přímo u českého importéra. Podle všech shromážděných informací byl vůz předán svému prvnímu majiteli v dubnu roku 2006 a dosud na poslední pravidelné servisní prohlídce byl v červenci loňského roku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na sedadlech je ve všech ohledech dostatek místa

Tehdy měl najeto něco přes 110 tis. km a majitel podle přiložených faktur investoval třeba do nového akumulátoru a filtrů či několika hadic a dalšího, nespecifikovaného drobného materiálu. Podle potvrzených záznamů vůz nebyl havarován, což později potvrdilo také měření tloušťky laku (více viz kapitola Podrobná technická prohlídka).

Volkswagen Touareg 2,5 TDI 
Rok výroby2006
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH)289 999 Kč
Původ:ČR
Servisní kniha:Ano
Stav tachometru:124 000 km
Další záznamy: 
  
Výbava 
Posilovač řízeníAno
Airbagy6x
El. řízení podvozkuABS, ESP, ASR
Centrální zamykáníAno, na DO
El. ovládání okenAno, 4x, aut.
El. ovládání zrcátekAno, vč. vyhřívání a přiklápění
Čalouněnílátka
Výškově stavitelné sedadlo řidičeAno
Stavitelná bederní opěraAno
Stavitelný volantAno, výškově i podélně
Zadní opěradlaDělená a sklopná
TempomatAno
KlimatizaceAno, aut., dvouzónová
AutorádioCD
BluetoothNe
NavigaceAno
Přední mlhová světlaAno
Nárazníky v barvě vozuAno
Litá kolaAno
Xenonové světlometyAno, b-xenonové, adaptivní
Denní svíceníNe
Palubní počítačAno
Kožený potah volantuAno
Vyhřívaná sedadlaNe
Vyhřívaný volantNe
Parkovací asistentNe
Start/stop systémNe
MetalízaAno
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Trojjediná novota, Zkoušený vůz
  2. Pan Největší, Podrobná technická prohlídka
  3. V provozu, Jak vybírat?
  4. A vystupujeme, Naměřené hodnoty, Technické údaje
  5. Fotogalerie
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 35 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků
Jak jezdí nový Hyundai Ioniq Electric? Ukázal nám to v ráji elektroaut a konopí

Hyundai Ioniq Electric 2019 (první svezení)

Z nabídky modelu Ioniq si vybere každý, koho lákají vozy na alternativní pohon. Elektromobil nedávno prošel faceliftem, aby mohl lépe držet krok s konkurencí. Povedlo se mu to?

31.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 50 příspěvků