Test ojetiny Volkswagen Passat CC: Nepraktický, nudný, ale docela dobrý

Bimbo  |  18. 11. 2015 08:35

Ruční brzda zlobí tak, že jakmile se rozpadne (a že se dříve či později rozpadnou oba) plastový díl u zadní brzdy stojí výměna 8000kc za jednu stranu.

Odpovědět  |   | 
homer  |  18. 11. 2015 09:01

Das Problem se už rozšířil i na některé benzíny a tady ticho po pěšině? Začnu věřit informaci že všichni motoristický novináři jsou na výplatnicích automobilek...

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  18. 11. 2015 09:19

Bylo by možná dobré, aby se redaktor trochu zajímal o to, o čem píše a nepapouškoval informace, které nejsou pravdivé. Problémy s pohonem olejového čerpadla se netýkají motorů 2,0tdi s CR. To se týká pouze motorů se vstřikvači PD tj 2009 a starších. Problém nastává při nájezdu cca 250tis.km. Takže pokud má auto 300 tisíc km, pak už je po opravě náhonu čerpadla a můžete v pohodě jezdit a nedělat si těžkou hlavu.

Odpovědět  |   | 
Driver  |  18. 11. 2015 14:11

Já jsem měl Tourana, Sharana, 2.0TDI, DSG, PD, teď CR, Sprintery, E-klasse, Lagunu 2.2DCI Traffic 2.5 T52.5 a prakticky dle recenzí jezdím celý život v krámech,co jen stojí v servisu a jsou to zmetky. No nevím jak je to možné, ale já jsem byl se všemi, istěmi Renault 2.2 DCI max spokojen! Internet má totiž jeden problém. Někteří si neumí vyhodnotit výsledky. Když Vám tisíc lidí napíše, že měnili motor, turbo, tak si myslíte, že to jsou zmetky? A že těch motorů jezdí 10.000.000ks a 70% jich je OK znamená co? To, že zbytek jsou buď zmetky (procento, dvě, tři) a zbytek je práce řidičů či servisu.
Kdo neměl Lagunu, Tourana nebo Sharana mi neuvěří, a Ti, co koupili vyjetinu také ne, ale bohužel to na věci nic nemění. A vyrábět bez zmetků nelze. To je nemožné. Auto se skládá z 10.000 nebo i 2x tolik součástek. Kdo je strojař, tak ví. Čili každé auto je zmetek. KAŽDÉ. Jde o to, zda je vadný ventilek, ostřikovač skla nebo vstřik paliva. To je pak kámen úrazu. Čest.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  18. 11. 2015 15:54

Toto je něco trochu jiného, toto se týká skutečného konstrukční řešení, které mělo reálnou životnost kolem 250tis.km u motorů PD. To je pravda.
Ale o přechodu na CR to upravili a tento limit se posunul někam za reálnou životnost motoru. Nicméně redaktor tvrdí, že to omezení platí i pro motory s CR tedy pro auta r.v.2010 a dále. Což je lež.

Jinak to co dále píšeš, pod to se můžu podepsat.

PS.Samozřejmě i já provozuju motor renault 2,2dci, který má najeto 450tis.km a jede ... nemůžu o něm říct nic špatného.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  18. 11. 2015 22:41

Ach jo Zelí, Zelí,....Zelí | 18. 11. 2015 09:19 | [78.80.205.xxx] - zase mimo. Pořádně a pozorně si přečti článek, než budeš reagovat a kritizovat redaktora. Jenže v tom je ten problém.... neumíš číst a vnímat obsah toho, co autor píše. Navíc, jak si už jednou přiznal, máš problém udržet pozornost u delšího textu. Takže Zelí, raději příště v Autorevue nic nepiš. A místo čtení článků v Autorevue si čti anekdoty, ty jsou rozsahem textu krátké a je šance, že udržíš pozornost. Navíc budeš mít okamžitou zpětnou vazbu - pokud se neusměješ, tak jsi anekdotu nepochopil a tím získáš důkaz, že nemyslíš.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  19. 11. 2015 14:19

Jako obvykle myšlenka nikde..... ztráta času všech čtenářů i přispěvatele.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  19. 11. 2015 17:26

Tvojí reakcí jsi mne pobavil .... Předvedu poslední ukázky "myšlenek" Zelí, co napsal a jaká byla moje reakce (a jaké byly mé myšlenky):

Zelí | 07. 11. 2015 11:50 | [78.80.205.xxx]
Atmosféra nemá samozřejmě turbo kopanec. 3,6fsi má taky o 100kw menší výkon, takže se dá očekávatsamozřejmě i podstatně lepší zrychlení. Benzínový motor musí mít ve válci množství paliva, které se dá zapálit svíčkou, takže motor o shodném objemu a shodných otáčkách bere více méně stejně. To se projeví obzvláště u proponovaných jízd třílitrových šestiválců nízkou rovnoměrnou rychlostí.
Nižší spotřeby se dá dosáhnout snížením objemu nasáté směsi... to jest smysl downsizingu... snížit objem motoru např na 2 litry a turbem z toho dostat 300kw....
Pak ve stejném režimu jako s třílitrovým šestiválcem nepojedeš za 7 ale za 5 litrů. Pokud potřebuješ výkon, tak na to šlápneš a máš ho tam.
V běžném provozu se auto pohybuje v nízkém výkonu po 80% své existence.

Josef | 08. 11. 2015 18:58 | [213.220.246.xxx]
Reakce na Zelí | 07. 11. 2015 11:50 | [78.80.205.xxx] - ach jo Zelí, Zelí, ty ses zase předvedl... Přečti si pozorně, co jsi zase vyplodil a zkus se na tím zamyslit. I když nemáš čím, tak vývojově opožděné 3 mozkové závity by ti měly k tomu stačit, abys poznal chyby v obsahu tvého několikařádkového písemného výplodu.

Zelí | 09. 11. 2015 10:35 | [78.80.205.xxx]
Je to napsáno "po lopatě pro běžný lid", aby to pochopil. Tys to nepochopil, ale to mě nepřekvapuje. Ty máš svůj mentální limit nastavený hodně dole. Chtělo by to nachipovat.

Josef | 09. 11. 2015 21:59 | [213.220.246.xxx]
Reaguji na Zelí | 09. 11. 2015 10:35 | [78.80.205.xxx] Zelí, Zelí, děkuji ti za reakci, kterou jsi opět potvrdil, že neumíš číst, a proto nejsi schopen správně reagovat. Já jsem ti nepsal, že ti nerozumím, ale že máš chyby v tvém „příspěvku“. Ty jsi měl reagovat, buď že chyby nalezneš a opravíš obsah svého sdělení, nebo budeš konstatovat, že si za obsahem příspěvku stojíš a chyb si nejsi vědom. Jenže ty jsi zareagoval jako „Zelí“. Líbí se mi, že ses přiznal k podstatě tvého „problému“, že jsi příspěvek napsal „po lopatě“ standardní velikosti „pro běžný lid“. To vysvětluje, že tě úder do hlavy tou lopatou otřásl tvé vývojově opožděné 3 mozkové závity, a proto jsi ani chyby v tvém příspěvku nemohl najít.
Takže ti tvé chyby v tvém příspěvku uvádím:
První chyba. Napsal jsi „Atmosféra nemá samozřejmě turbo kopanec.“ Skutečnost je taková, že moderní turbomotory už žádné turbo kopance nemají a plynule táhnou v souladu s výkonovými charakteristikami motoru. A naopak silná velkoobjemová atmosféra dokáže hezky plynule „zatáhnout“, když se to umí.
Druhá chyba. Napsal jsi „3,6fsi má taky o 100kw menší výkon, takže se dá očekávat samozřejmě i podstatně lepší zrychlení.“ To je zajímavá „Zelnatá“ logika, aby s menším výkonem se dalo očekávat podstatně lepší zrychlení.
Třetí chyba. Napsal jsi „Nižší spotřeby se dá dosáhnout snížením objemu nasáté směsi... to jest smysl downsizingu... snížit objem motoru např na 2 litry a turbem z toho dostat 300kw....“. Skutečnost je taková, že smyslem downsizingu není snížení objemu nasáte směsi, ale přeplňování motorů s menším objemem. Tím, že se pod tlakem do menšího válce vžene více vzduchu a více paliva, které se v menším válci díky dostatku „natlačeného“ vzduchu dokáže spálit, generuje v menším válci ve srovnání s větším válcem atmosférického motoru stejné nebo dokonce i větší množství energie (záleží na hodnotě přeplňování), jako je tomu u většího válce atmosférického motoru (čím větší objem válce, tím dokáže nasát větší objem vzduchu…). Přeplňované benzinové motory mají možnost nastavit charakteristiky maximálního kroutícího momentu a výkonu tak, že jsou použitelné už v nízkých otáčkách, čímž se v určitých režimech provozu mohou projevovat jako atmosférické motory s podstatně větším objemem válců. To, co skutečně vede k downsizingu, jsou limity exhalací, které se dají lépe u přeplňovaných motorů regulovat. Dále je to menší hmotnost malých motorů, menší tření menších pístů, atd. To, že to jde ale řešit i jinak (zatím), to ukazuje například Mazda.
Čtvrtá chyba, no možná jen polochyba. Ta tebou uvedená spotřeba rozdíl 7 a 5 litrů může být, ale nemusí být pravda. Záleží to na konkrétních podmínkách a srovnání konkrétních typů motorů a zejména na řidiči, který zná charakteristiky motoru a umí je správným způsobem využívat.
Pátá chyba. Napsal jsi „V běžném provozu se auto pohybuje v nízkém výkonu po 80% své existence.“ Samozřejmě záleží na typu motoru, typu auta (velikosti, hmotnosti,…) a způsobu používání. Pokud půjde o Fabii 1,2 TSI 77 kW a bude s ní jezdit „důchodce“, tak bys mohl mít pravdu. Pokud půjde o Fabii 3 válec 44 kW a bude s ní jezdit rodina na hory, na chatu, k moři, často po dálnici a třeba ještě k tomu bude tahat za sebou vozík s 5 metráky, tak už tvoje tvrzení je nesmysl. Pokud si koupí Imprezu jako soutěžní auto nadšenec, který toto „auto“ bude používat jen pro soutěže/okruhy, tak opět je tvoje tvrzení nesmysl. Pokud si ale koupí nějaký důchodce 8 válcovou limuzinu, se kterou bude jezdit jen „okolo komína“ do „kostela“ a k „doktorovi“, tak opět nebudeš mít pravdu, protože se toto „auto“ bude pohybovat v nízkém výkonu po 99,9 % své existence.
Zelí, Zelí, neměl jsi těch chyb nějak mnoho? Co se týče tvé rady, abych zlepšil chipováním mentální limit, tak to se děje. Já neustále „chipuji“ a celkem se mi daří. U mě na rozdíl od tebe je totiž co chipovat, viš? U tebe to na rozdíl ode mne nehrozí, není co chipovat. Mentální úroveň prvoka či žížaly nelze ničím zvýšit, ani tím chipováním…
.
.
.
Zelí | 13. 11. 2015 18:52 | [78.80.205.xxx]
Nové nokiany docela dobré... druhý rok totálně ztvrdlé, hlučné... průserovky. Vyzkoušeno na několika různých zimácích nokian. Už bych je nechtěl ani zadarmo. Hodí se na dodávku, ale ne na osobák.
Josef | 14. 11. 2015 14:18 | [213.220.246.xxx]
Reaguji na Zelí | 13. 11. 2015 18:52 | [78.80.205.xxx] - Zelí, zde ses zase předvedl. Opět expresivní "zelnaté" tvrzení: "druhý rok totálně ztvrdlé, hlučné... průserovky". Chtěl bych vidět, jak zkoušíš podle tvého "tvrzení" : "Vyzkoušeno na několika různých zimácích nokian". To jsi je koupil naráz pro několik aut a jezdil jsi s nimi celou zimu? Ty, Zelí, kupuješ najednou různé zimáky od jednoho výrobce (Nokian)? Opravdu zajímavé.... Nebo jsi hodnocení pneu Nokian slyšel od pivních skautů někde v hospodě? Nebo se tvé stanovisko urodilo v tvé fantazii? Víš, Zelí, pokud ty gumy byly opravdu tvrdé, stačilo uplatnit jednoduše záruku a gumy vrátit -reklamovat.
Ovšem to nejkurióznější uvedu na závěr, napsal jsi: "Už bych je nechtěl ani zadarmo. Hodí se na dodávku, ale ne na osobák." - jak můžeš něco takového napsat? Opět jsi předvedl, že nemyslíš. Pokud napíšeš: "druhý rok totálně ztvrdlé, hlučné... průserovky" a potom, že "hodí se na dodávku", tak prokazuješ, že jsi debil. Dobré zimní gumy potřebuje nejenom osobák, ale i dodávka. To ale asi nepochopíš, protože ti chybí rozum, a tím i logické uvažování - "totálně ztvrdlá" pneu může být tak akorát použita jako nouzovka na dojetí přes léto, ne ale v zimě. To samozřejmě zná každý, tedy kromě Zelí.
Opravdu tě, Zelí, baví v diskusích na Autorevue dělat ze sebe debila?

Celkový závěr na Zelí:
Je vidět, že na tebe, Zelí, nic neplatí, protože nemyslíš, vlastně nemáš čím. Kdokoliv jiný na tvém místě by se nad sebou zamyslel a buď by začal psát sdělovat opravdu informace (a ne jako Zelí dezinformace, lži nebo dokonce urážky automobilových výrobců a států, které něco dokázaly, na rozdíl od Zelí jak to opakovaně předvádí v diskusích Autorevue), a nebo by jednoduše četl jen příspěvky ostatních a svoji reakci by zjednodušil na prosté + nebo - k jednotlivým příspěvkům. Rozebrat tvoje "názory" Zelí a tvoje "hodnocení" tohoto článku - testu Passat CC (a zejména hodnocení motorů VW), to nechám na jiné. Nemusím psát jen já. Víš, Zelí, na webu je spousta informací, které si může každý dohledat a porovnat je s tvými "postřehy", kterými opakovaně potvrzuješ, co jsi zač.

Odpovědět  |   | 
Ludek_II  |  20. 11. 2015 08:37

Prosím tě, bež si ty mindráky řešit jinam a nesviň tady diskuzi romány od Jiráska.

Odpovědět  |   | 
JirkaB  |  20. 11. 2015 12:52

...s těmi tvrdnoucími zimáky to mohl myslet tak, že dodávky obecně najíždí o dost více než osobáky a tím pádem ty zimáky sjedou za jednu zimu a tvrdnutí se tam tak neprojeví...

Ale mě Nokiany vždy držely a hodnotím je určitě vysoko a souhlasím se zbytkem. Dost možná ale Zelí jen tak plácá a dělá si z nás všech legraci. Podobně jako jistý Áda na konkurenci ;)

Odpovědět  |   | 
Kotelník  |  18. 11. 2015 09:20

Jednotka 1.8 TSI ...může se utrhnout málo dimenzovaná napínací kladka... No, autor článku asi jen kopíruje informace co nalezne někde po internetu, bez hlubších znalostí. TSI motory totiž žádné napínací kladky na rozvodech nemají.

Odpovědět  |   | 
mex  |  18. 11. 2015 10:15

To je uplne jedno, i kdyby ji mel, tak by se stejne utrhla, v soucasne dobe neni horsiho vyrobce motoru, nez je VW . Smejd smejdem zustane, i kdyby se vsichni VAGinisti sveta rozkrajeli na male kousicky.

Odpovědět  |   | 
šrek  |  18. 11. 2015 11:10

Ak si pozriem ceny tohoto DAS zázraku našiel som v čr prvý za 220 000CZK a poznámku vadný motor...Niečo serioznejšie je v cenovej relácii nad 300 000CZK často ide o problámové DSGéčka. Takže ak by som uvažoval o 8 ročnom aute za 300 000 CZK to pôdem radšej do takej šialenosti, ako je Jaguár XJ a to je iné kaffé.

Odpovědět  |   | 
Driver  |  18. 11. 2015 12:39

Nudné VW.
Předražené.
Nízko navigace.
Jen něco podobného zazní v nadpisu, a je zbytečné číst dál.
Co je zábavné? BMW? Ty auta co se s tím dá jezdit jen když náhodou neprší, jinak to vypíná tempomat na D1 v první kaluži?
Co je levné? Dacia? Ten LowCost?
Jak se zadávají adresy do těch monitorů, co na ně člověk ani nedosáhne? Ale hlavně že jsou nahoře. Nesmíte sedět v autě jako na hajzlu! Sedačka lze také trochu spustit... Jé, najednou máte navi před očima. Neuvěřitelné.
OK. Teď vážně.
Tak ideální není nic, zrovna VW je výrobce co dělá auta pro masy ale je třeba na to nahlížet očima cílové skupiny.
Nebo ty děcka, co píšou testy tohle ještě nepochopily?
Asi si nebude nikdo kupovat Dacii na cestování Mnichov-Hamburk každý týden a asi si nikdo nebude kupovat VW na poskakování po městě.
Jinak kolega v Německu má tohoto Pašíka od novoty, najeto hodně přes 600.000km a je hodně spokojen, a to je jeho nejhorší auto, pak má pár lepších. A to samozdřejmě do toho nasypal za servis už hodně tisíc euro...
Ale některé věci pochopí člověk až později, časem, a někdo to nepochopí zřejmě nikdy

Odpovědět  |   | 
Ijon  |  19. 11. 2015 07:10

No, pokud máš v Passatu navi proti očím, měl bys používat dětskou sedačku nebo alespoň pořádně naducaný polštář.
Jinak víceméně souhlas. Když máš štěstí, nevysype se ti motor (což je trochu loterie) a sypeš pravidelně peníze servisu, vydrží Passat dlouho. Zvláště tyhle starší generace byly postavené velmi solidně.

Odpovědět  |   | 
Lukas  |  03. 04. 2016 19:47

Furt lepší navigace dole, než výdechy studenýho vzduchu pod volantem a ledový vzduch na prsty při každym zadávání do navigace

Odpovědět  |   | 
k22  |  19. 11. 2015 09:53

Právě cokoliv z produkce VAGu je nesmírně zábavné a až adrenalinové vozítko. Najdu auto před domem? Nastartuju vůbec? Bude to dnes chrastit jako obvykle? Mám sebou flašku s olejem? Jaké kontrolky budou dnes svítit? Jak dlouho to bude stát v servisu? Dostanu kulanci nebo mě vyfakujou? Je to Das fičura nebo udělali soudruzi někde chybu?
Spousta napětí a TA radost když se to rozpohybuje, a vypustí nějaký ty populární splodiny!

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  19. 11. 2015 14:21

Čím jezdíš ?

Odpovědět  |   | 
rohYpnol  |  19. 11. 2015 10:56

"Zajímavé je, že tohle vynechávají i značkové servisy."

No právě, co je na tom zajímavého? Proč by měnili co není v servisním plánu? Když naopak nevymění, tak mají potenciální budoucí opravu u zákazníka, kterýmu se vysype motor...

Odpovědět  |   | 
Milan  |  19. 11. 2015 17:23

Vlastním CC model 2012 již tři roky. Ten kdo napsal nadpis tohoto je buď "A" majitel (typicky českého auta) Hyundae (nebo jak se to píše) anebo "B" chtěl upoutat pozornost.
Věřím že "B" je správně, lepší auto jsem neřídil a co se týče zábavy "nato je lepší čtyřkolka a do lesa. Nevím jak se někdo chce bavit s autem za milion. Je to luxusní sedan který vždy bude poutat pozornost.
PS: jezdí lépe než Passat. Je nižší a má snížený podvozek, zespodu je celý zakrytovaný. Takže pane redaktore zpět do školy...

Karosářské díly jsou stejně drahé, v prodejích totiž předčil klasický Passat sedan, takže možná levnější.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  19. 11. 2015 17:36

Zajímavý pohled na věc. Jen mi tam nesedí dvě slova, která jdou skoro hned po sobě. "auto za milion" a "luxusní sedan". Co jsi tím myslel? Já myslím, že je to naprostý nesmysl chtít po pracovním nástroji za milion luxus. Na rozdíl od těch ubožáků, co jsou strašně cool, že pomlouvají koncern, tak já si myslím, že tato auta mají svůj smysl. Pokud člověk chce něco do milionu (prosím bez slova luxus, to není cenová kategorie, o které se bavíme), tak je CC zajímavá alternativa.

Odpovědět  |   | 
Spectre  |  20. 11. 2015 11:49

Poutat pozornost? No nevím. Já si teda všímám spíše Alf (mám 159), Jaguarů, Saabů nebo BMW. CC není zrovna auto, za kterým se otáčím.

Odpovědět  |   | 
Radek  |  02. 01. 2017 22:45

Já mám cc z roku 2008.Najeto 350 000km.A bez problémů.Je to super auto☺

Odpovědět  |   | 
Antiq  |  19. 11. 2015 17:40

Souhlasím s článkem - CC si koupí člověk který se chce odlišit a je to auto především na efekt. Asi jako teď Mercedes CLA. Takové auto už bych si nekoupil. Měl jsem 2.0 TSI s DSG až do 240tis. km a je to opravdu jiná liga. Pouze údržba, žádné větší problémy, jízdní vlastnosti výborné. Horší byly ty menší problémy, které byly docela otravné (hlavně v zimě-říkal jsem mu "letní auto" ). Člověk by čekal že se budou týkat spíš klasického Passata a tomuhle se vyhnou. Má starší recenze VW Passat CC 2.0 TSI zde: http://tinyurl.com/odaetdz...

Odpovědět  |   | 
Tomáš  |  19. 11. 2015 20:24

mě se líbí, jak se poslední dobou jen nadává v diskuzích na VW. Asi VW nedělá(l) tak špatná auta, když to všechny štvalo natolik, že po dieselgate se štastní vrhají do diskuzí shazovat vše co kdy VW vyrobil.
Faktem je, že se na prodeji těch aut nic nezmění, 20 let budovaná image a názvy jako TDI se budou prodávat dále.
To, že mi někdo nasází 30 mínusů taky nic nezmění :)

Odpovědět  |   | 
Josef  |  19. 11. 2015 21:07

Reakce na Tomáš | 19. 11. 2015 20:24 | [78.102.21.xxx] - vysvětlení ti může poskytnout například příspěvek z vedlejší diskuse k testu aut Škoda a Seat včetně výsledků +/- pod příspěvkem . Sotva to Mirek napsal, tak je opět objevil test koncernu VW... Ani se nedivím těm reakcím. Myslím si, že to "nadávání" je nadsázka ze "zoufalství" zdejších fandů - čtenářů Autorevue. Jsem přesvědčen, že nikdo o kvalitě koncernových aut nepochybuje, nejsou opravdu špatná. Problém je akorát v tom, že koncernu patří většina trhu v Česku a v dohledné době se to nezmění a někomu se to možná "zajídá" (už jsem to jinde uvedl a nazval situaci v Česku automobilovou "dobou kamennou", kdy Češi stále nepochopili, že si mohou koupit i jiné hezké a dobré auto, které jim může posloužit stejně dobře, jako koncernové auto. A neovlivní to ani dnešní zdražení Škodovek. Tak to prostě je. V západní Evropě je na silnicích větší pestrost než v Česku. Mně to osobně nevadí, alespoň moje auto je vzácnější a na parkovišti hypermarketu se mi moje auto lépe hledá v záplavě koncernových aut (mohu porovnat, protože tam parkuji i se služebním koncernem). Jenže jiným zdejším fandům to asi vadí . A já se mohu pousmát nad některými "odbornými" příspěvky v diskusích. (Poznámka - jedno plusko pod tvým příspěvkem je moje

Mirek | 16. 11. 2015 15:52 | [95.173.78.xxx]
Mne by zase zajímalo, proč se tady objevují stále dokola testy prakticky stejných aut, případně test aut stále stejných automobilek. Vždyť to je koncern VW na tisíc způsobů. A když dojde k porovnávání, tak v tom testu jiných aut nesmí opět chybět VW konzerva. Vždyť například Ford měl docela dost zásadní facelift u několika aut, přibyly nové verze aut, ale dočkali jsme se z toho jen test Mondea a Mustangu. Mazda také prodělala nějaký facelift a také nic.
U koncernových aut stačí změnit lakování a máme hnedle test. Stačí se jen podívat na testy v rubrice Testy a asi není co řešit, například Škoda 10x, Seat 4x, VW 12x. Neřeším, že se v jednom testu objeví tyto auta společně, případně více částí, to by na tom Ford byl v tomto případě úplně špatně.
Odpovědět | Souhlasím (+37) | Nesouhlasím (-2)

Odpovědět  |   | 
JirkaB  |  20. 11. 2015 13:07

Koncern VW je v ČR zastoupen hojněji značkou ŠKODA, která je v ČR tzv. domácí. Proto se tady více prodává, stejně jako německá auta v německu a francouzká ve francii. Podíl zbytku koncernu VW, tedy VW nebo Seatu nebo Audi je u nás úplně normální a ne vyšší než ve zbytku Evropy. Nevím, kam na ty nesmysly, jakože lidi nevědí že si mají koupit to, co se líbí zrovna vám, chodíte. Lidi si kupují to, co se jim líbí.

Odpovědět  |   | 
Pantani  |  19. 11. 2015 20:55

Z článku 2 problémy u DSG7:
------------
1) Například u DSG pozor na podivné chrčivé zvuky, když stojíte na brzdě u křižovatky.
2) O problému svědčí i to, když jedete na vyšší rychlost v nízkých otáčkách do mírného kopce, začnete přidávat postupně plyn a převodovka kolísá otáčkami motoru, jako když prokluzuje.
------------
Co je příčinou problému v bodu 1) a co je příčinou v problému v bodu 2) ?

Děkuji

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  23. 11. 2015 21:32

Nic tazke. Hla, priciny /zakladna fyzika/:
a/ Zle naspecifikovany a nekvalitny olej. Posobi agresivne na citlive casti vnutri.
b/ Nekvalitne prevedenie /jedna sa o hermeticky, teda aspon teoreticky a po doby zaruky/, uzavrety system. Skratka poistka /kurvitko kurvitka/, ak by ciste nahodou plan *a* nevysiel a chcel by si auto uzivat dlhsie auto je *povolene*.

Pozn: metoda *a* sa pouziva s uspechom aj pri zabehu motora. Da sa tam hned prvy interval na 20.000+ a motor je s uspechom pripraveny na pozarucnu opravu.

A teraz ako na to: vymenit olej a AKONAHLE sa ukazu v nom kovove casti, usadeniny, nebodaj piliny, ten moment reklamacia a nemilosrdne - je to samozrejme chyba vyroby a dokazatelne je pritomna odzaciatku. A byt pri tom, nechat si PISOMNE potvrdit vyjadrenie. Ak by nenasledovala oprava toho, co spackali /mate na to pravo/, potom bez reci v momente nalozit, hned a zaraz znalecky posudok a dat im to vyuctovat a komplet. Suvisiace naklady samozrejme prilozit. Ste v prave. Este nejake otazky?

Odpovědět  |   | 
Ne321  |  19. 11. 2015 22:25

Passat CC je celkem dobra varianta ojetiny pro mlade lidi, kteri chteji stale dobre vypadajici, pomerne prakticke a pritom rozumne provozne drahe vozitko. Je vyrazne praktictejsi nez dvoudverova kupe, pouzitelny i pro mladou rodinu s jednim deckem, neni to tak strasne okoukany nudak jako standardni Passat v kombiku a zaroven servisne to neni zadna vrazda.
Uz jako novy byl nekde na pomezi mainstreamu a premiovek, na jednu stranu s technologiemi jake nemela zadna konkurence a na strane druhe to neni premiovka, ktera bud stoji raketu nebo je straslive dojebana a servisne vrazedna.
Nejvetsim problemem auta je absence vestavene navigace a pak slozite shaneni zachovaleho kousku ve vybave za rozumne penize, ale pokud se sezene a majitel ma idealne garaz kvuli zlodejum, tak poslouzi vyborne.

Odpovědět  |   | 
Tomáš  |  20. 11. 2015 07:29

jak to myslíš s absencí navigace? CC ji přece měl, na což odkazuje i článek.
Opravdu zachovalé kousky stojí prostě hodně i dnes. Troufnu si tvrdit, že mám s CC velké zkušenosti a auta za 250-300tis nemá cenu řešit, můžou být v pohodě, ale májí už většinou hodně km a minimálně kosmetické opotřebení. Topovky jsem našel až kolem 350-400tis (a to už je teritorium oježděných prémiovek ze stejného roku výroby).

Odpovědět  |   | 
Ne321  |  20. 11. 2015 09:38

Navigaci mel, ale nikoliv vestavenou. O mire "vestavenosti" toho Blaupunktu co se daval do Passatu se clovek nejlepe presvedci pri kazdodennim parkovani nekde na sidlisti, prumerny sidlistni sberac ji dokaze vyndat behem minuty. Tohle je bohuzel neresitelny problem tehle generace Passatu.
Je treba porovnavat porovnatelne. Za 350 - 400 tisic jsou sice ojezdene premiovky ze stejneho roku vyrobu, ale rozhodne ne "topovky". Pokud by clovek chtel premiovku ve stejnem stavu jako stejne stare CCcko, tak vysoli pul mega plus a to nemluvim o casto vyrazne vyssi servisni nakladnosti.

Odpovědět  |   | 
LukeW  |  20. 11. 2015 16:17

No nevím, momentálně jezdím v CC (r.v.2014), motor 2.0 TDI 130 kW v manuálu. Po roce a půl najeto cca 32.000 km. Služební vůz, takže konfiguroval jsem podle potřeby. Cenově samozřejmě taky úplně jinde než ojeté. Předtím Octavia III, II, Fabia, v podstatě pouze VW koncern. :) Je to samozřejmě subjektivní, ale já jsem naprosto spokojen. Hůře využitelný kufr? Ano, ale už jsem několik let neměl potřebu stěhovat 80ti kilovou CRT televizi nebo králíkárnu. Zavazadlový prostor je svou velikostí naprosto dostačující (tažné zařízení jsem využil zatím pouze dvakrát). V článku je zmíněno - jestli se chcete bavit v obyčejném autě, kupte si BMW řady 3 nebo Ford Mondeo. Věřím tomu, že je to žert. BMW je nesrovnatelně menší, věřím tomu, že jízdní zážitek je nicméně minimálně srovnatelný (před koupí jsem zvažoval BMW 3, Audi A4, klasiku Passat nebo právě CC - VW nabídl nejvíce muziky za srovnatelné peníze). A s Mondeem je kolega častěji v servisu než na silnici (nic ve zlém, možná měl jen smůlu na kus). Chybí také zmínka o tom, že novější CC je možno pořídit v pětimístné verzi - rozhodně doporučuji. Prostřední místo je sice víceméně nouzovka, ale určitě se hodí. Motor rovněž bez problému, mám zkušenosti většinově pouze s TDI, ale 130 kW tomuto auto rozhodně stačí i na svižnější jízdu. Pravdou je, že je třeba dát pozor přesné lícování bezrámových oken - může způsobovat hlučnost v interiéru (měl jsem problém hned z výroby - řešeno v rámci záruky výměnou zadního malého okénka). Nutnost - navigace (skutečně nemám problém s tím, že je níže, ukazuje ji i palubní počítač), příplatkové natáčecí xenony, pokud možno i polokožené Alcantara sedačky, je to skutečně rozdíl. Potěší panoramatické okno a nezávislé topení (a již zmíněné tažné zařízení). Novější CC (zejména zadní světla) je dle mého názoru i hezčí, ale to je samozřejmě na každém. :)

Odpovědět  |   | 
Ne321  |  21. 11. 2015 22:20

Tak dneska uz je CCcko mimo misu. Jako ojetina dobry, ale jako nove auto je zoufale zastaraly proti normalnimu Passatu.

Odpovědět  |   | 
dom  |  24. 02. 2016 12:30

Nevím jestli CCka poutají zas tak velkou pozornost??? Já se spíš otačím za takovýma značkami jako je BMW, JAGUAR, nějaká ta Audi a tak podobně.

Odpovědět  |   | 
Petr Šanca  |  24. 02. 2016 21:55

Vážení pánové,
Passat cc je do dnes opravdu impozantní vůz, který v podstatě stále nemá konkurenci.
Jeho vznešenost především spočívá v tom, že architektura jeho tvarů je natolik vyjímečná vůči jiným sportovním coupé, které mají obyčejně sešikmenou pouze zadní část vozu a neesteticky, přímo neslušivě se těmto vozům otvírají tzv. 5 dveře, což v takové třídě by se nosit nemělo. Dokonalým dalším vzorem je Mercedes CLS a BMW GRAND COUPE, kde jsou jasně určeny měřítka a ne nějaké nesmyslné praktičnosti o které je zmíněno v testu.
Takové vozy se liší od splývajicího davu, kde všichni považují 5 dveře za jakousi praktičnost. Pokud někdo zvolí 4 dveřvé coupé, tak by mělo správně fungovat jako čistokrevný sedan pouze v čtyřmístném provedení v limuzíně a neplést si takové vozy se stěhovákem.
Typický český člověk stále řeší jakousi praktičnost, prosím Vás lidi, tak si nekupujte takový stylový vůz a zaběhněte si pro obyčejný Superb v combi, u mě nazýváno velká škodovka v kombíku.

Petr

Odpovědět  |   | 
Peter  |  04. 03. 2016 20:00

Máte naprostou pravdu pane Šanca. S vaším názorem se zcela ztotožňuji. Nechápu, jak těmhle autům někdo může vyčítat praktičnost. Tyhle auta si kupujete kvůli stylu, nikoliv kvůli tomu, aby jste mohli každý týden stěhovat vybavení svého bytu. Bohužel spousta výrobců se snaží zavděčit právě těm s prominutím blbům kteří chtějí za každou cenu praktické auto, a proto tady je A5 sportback nebo A7. Bohužel se to CC v 2.generaci asi taky nevyhne. Pro mě to auto v tu chvíli skončí. To si radši vezmu povedeného Passata B8 v sedanu.

Odpovědět  |   | 
Petr H.  |  14. 07. 2016 20:01

Mám své ojeté CC přes dva roky a prostě ho miluju. Jeho uvedenou nudnost jsem vyléčil motorem 3,6 FSI, jinak s článkem naprosto souhlasím.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Dacia Duster na LPG vládne všem. Byl o ni největší zájem, porazila i novou Octavii

Nejčtenější testy roku 2020

Nikde není psáno, že největší zájem musí být o pecky za miliony. Letos to v redakčních testech všem nandala Dacia Duster na LPG!

dnes | Jan Mička | 157 příspěvků
TEST VW Arteon Shooting Brake 2.0 TDI DSG R-Line: Styl a komfort především

VW Arteon SB 2.0 TDI/147 kW

Že model Arteon dorazí také v provedení kombi, Volkswagen oficiálně potvrdil až loni v červnu. Shooting Brake působí takřka dokonale, ale je takový i ve skutečnosti?

17.  1.  2021 | Jan Mička | 54 příspěvků
TEST Subaru BRZ Final Edition: Devět let nás učilo tlačit na pilu. Teď už naposledy

Subaru BRZ Final Edition

Subaru již devátým rokem připomíná, že teď je ten správný čas na pořízení řidičského kupé za hodně dobré peníze. Kdo i letos zaváhá, nejspíš bude mít na nějakou dobu smůlu.

13.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků

Nejčtenější články

Legendární Tatra T148 6x6 se vrátila zpět k životu. Poznáte, kde se improvizovalo?

Legendární Tatra T148 6x6 se vrátila zpět k…

I zmenšené modely reálných vozů si zaslouží pořádnou renovaci. Klasický náklaďák od Tatry je toho důkazem.

23.  12.  2020 | | 24 N/A
David Rusol
RenovaceTatraRetro
České kupé ÚVMV 1100 GT předběhlo dobu. Je extrémně vzácné, slaví 50 let

České kupé ÚVMV 1100 GT předběhlo dobu. Je …

Ne nadarmo se říká zlaté české ručičky. Možná to zní jako fráze, ale přísloví je víc než pravdivé. Přesvědčil se o tom i věhlasný italský designer Giorgetto Giugiaro, když na výstavě IEMA – Člověk a automobil v Praze spatřil v roce 1970 sportovní kupé ÚVMV 1100 GT.

25.  12.  2020 | | 104 N/A
Jindra Lasík
Sportovní autaRetro
Nejdražší Dacia Sandero v Česku vypadá takto. Stepway s CVT už víc mít nemůže

Nejdražší Dacia Sandero v Česku vypadá takt…

S uvedením ceníků rozjela Dacia i konfigurátor, ve kterém se můžeme kouknout, jak vypadá ta vůbec nejdražší varianta nového Sandera.

11.  1.  2021 | | 79 N/A
Daniel Fuglevič
Dacia SanderoČeský trhCeny
Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie v Praze? Jedním z nich jezdí i Leoš Mareš!

Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie…

Sedm luxusních automobilů a řada luxusních hodinek jsou jenom špičkou ledovce.

21.  12.  2020 | | 17 N/A
David Rusol
PolicieLuxusní auta
Nový Fiat Tipo dorazil do Česka. Umí být stále levný, ale o víc peněz se říct nebojí

Nový Fiat Tipo dorazil do Česka. Umí být st…

Fiat Tipo prošel omlazením v loňském říjnu a vedle standardních karosářských variant se nám ukázal i jako crossover. Startuje lehce nad 300 tisíci, není ale problém přesáhnout půl milionu.

6.  1.  2021 | | 28 N/A
Vladimír Kadera
České cenyFiat