Kapitoly článku:
Jak už jsem naznačil, s Passatem CC se jezdí sice příjemně, ale úplně stejně jako s každým jiným Passatem. Někdo vás sice může přesvědčovat, že má sportovněji nastavený podvozek a nižší těžiště a že lze tlačítkem upravit charakteristiku tlumičů, ale u ojetého auta stejně bude záležet hlavně na tom, v jaké je podvozek kondici.
Stejná nuda, stejné pohodlí
Klíčové jsou kvalitní pneumatiky, seřízená geometrie a případná výměna tlumičů a pružin. Po 200 000 km už toho může mít jinak trvanlivý podvozek dost za sebou. V zevěšení se postupem času vytvářejí menší vůle. Auto pak pocitově trochu plave a pomaleji reaguje na povely.
Uvnitř je všechno v pořádku, stejně jako v každém jiném Passatu. Ergonomie je příkladná, sedačky pohodlné. Jenom vzadu není tolik prostoru nad hlavou
Nicméně komfort odpružení je v pořádku, řízení je samo o sobě přesné a dobře vyvážené, ale odtažité a nudné. Jízda v přímce může být docela zábavná, když si pořídíte některý ze silných motorů. Šestiválec je v tomhle ohledu docela zajímavý a navíc se dá sehnat za hezké peníze, protože lidé se bojí vysoké spotřeby paliva.
Dynamická jízda někde po okreskách sice nejde modelu CC proti srsti, ale cítíte z ní, že se mu více líbí na cestách s většími poloměry zatáček. Pošlete CC do zatáčky, on poslechne a zatočí, přidejte, odjeďte. Nudnější už to asi být nemůže. Nějaké utahování stopy uprostřed zatáčky nebo pohrávání si s vyvážením auta plynem se tu nekoná, všechno je přísně sterilní a odtažité. Jestli se chcete bavit v obyčejném autě, kupte si BMW řady 3 nebo Ford Mondeo.
Tichý a úsporný benzín
Rozhodně se ale Passatu CC nedá upřít kultivovanost a pohodlí na dlouhé cestě. Motor 1.8 TSI má také – na rozdíl od trochu hrubých dieselů – příjemnou charakteristiku, plynule se rozbíhá a je velmi tichý. Ochotně reaguje na plyn, rád se vytáčí a má dynamiku, které se motor 2.0 TDI 103 kW nemůže rovnat, ani kdyby se rozkrájel.
Překvapivě dobrá je i spotřeba benzínových motorů. Jednotky 1.4 TSI a 1.8 TSI nemají problém jezdit za 7 až 8 litrů dlouhodobě mimo město. Dokonce i dvoulitr TSI se spokojí zhruba s devíti litry a šestiválec, u kterého často využíváte dynamický potenciál, umí jezdit za 10 až 12 litrů. Dvoulitrová tédéíčka jezdí za 6 až 7 litrů na 100 km.
Motor 1.8 TSI hýbe s Passatem CC obstojně. Raději ale berte tento motor s manuálem, sedmistupňové DSG zlobí. Motor 2.0 TSI a hlavně 3.6 FSI jsou ale jiná liga
Řazení je tradičně jisté a přesné a celková odezva ovládacích prvků a ergonomie ovládání nenechá nikoho na pochybách, že sedí v dobře promyšleném a kvalitním autě. Snad jen odezva na pedál plynu by mohla být lepší, ale jinak je jízda s Volkswagenem Passat CC jednoduše příjemná a řidiče nic zásadního neobtěžuje a nerozčiluje.
Horší je to s výhledem vzad a s odhadováním rohů auta obecně, ale na to si brzy zvyknete. Jistě, při parkování se může hodit model s parkovacími senzory. Raději se ale neomezujte na konkrétní výbavy a barevná provedení, rozhodující by měl být celkový stav auta.