Test ojetiny: Volkswagen Golf by byl skvělý, nebýt nemocí motorů TSI

Šestá generace Golfu představuje jistotu s dieselem nebo atmosférickým benzinovým motorem. U jednotek TSI je potřeba vybírat opatrně.
Seznam kapitol
  1. Ojetý VW Golf VI: Úvod
  2. Ojetý VW Golf VI: Jaký vlastně je
  3. Ojetý VW Golf VI: Na co si dát pozor
  4. Ojetý VW Golf VI: Verdikt
  5. Ojetý VW Golf VI: Fotogalerie

Šestá generace Volkswagenu Golf není tak úplně šestá generace. Volkswagen totiž Golfy rozlišuje pořadím a číslo VI vlastně dostala rozsáhlá modernizace minulého Golfu. Auto tak pořád stojí na platformě A5 (PQ35). VW Golf VI se vyráběl mezi říjnem 2008 a říjnem 2012.

Test ojetiny Škoda Rapid: Konečné řešení rozvodové otázky

Test ojetiny Škoda Rapid: Konečné řešení rozvodové otázky

Významné změny se udály pod kapotou, kam se ve velkém nastěhovaly nové vznětové motory TDI se vstřikováním common-rail (Golf VI už jednotky TDI-PD neměl). Přišly také downsizované benzinové jednotky TSI, které postupně vytlačily klasické atmosférické motory. Na ty ale ještě v tomto Golfu narazíte.

Co je klíčové?

  • Hledat pouze auta s naprosto transparentní historií
  • Zaměřit se na celkový stav a ne na kilometry
  • Vyhnout se motoru 1.4 TSI „TwinCharger“
  • Smířit se s chudou výbavou
  • Pravidelně měnit olej a hlídat si servisní intervaly (rozvodový řemen)
  • Nečekat, až se něco rozpadne a všechny problémy řešit hned

Volkswagen jen v Evropě prodává ročně okolo půl milionu Golfů, takže je rozhodně z čeho vybírat. Můžete mít i čtyřkolku, diesely i benzíny s automatem a ještě se k třídveřovému a pětidveřovému hatchbacku přidává kombi a kabriolet. Verzi Golf Plus nebo technicky příbuzné kupé Scirocco ani nepočítáme.

Jako příklad nám tentokrát poslouží testovaný Volkswagen Golf s motorem 1.2 TSI o výkonu 63 kW (86 k) a s pětistupňovou manuální převodovkou, který jsme si na test půjčili v Auto ESA. Vůz je z roku 2012, najeto měl na začátku testu necelých 68 000 km a prodejce si ho v době testu cenil na 254 000 korun.

Radosti
Kvalitní interiér
Promyšlená ergonomie
Dobře maskuje své stáří
Slušně si drží cenu
Velmi dobře jezdí
Naprostá beztřídní image
Starosti
Problémy s motory TSI
Hojně se mu stáčí tachometry
Nejasný původ některých vozů
Opotřebované fleetové kusy
Dlouhé zpřevodování
Zlobivý automat 7DSG
5  /10
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojetý VW Golf VI: Úvod
  2. Ojetý VW Golf VI: Jaký vlastně je
  3. Ojetý VW Golf VI: Na co si dát pozor
  4. Ojetý VW Golf VI: Verdikt
  5. Ojetý VW Golf VI: Fotogalerie
TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

dnes | Vladimír Kadera | 2 příspěvky
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 70 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků