Test ojetiny: Volkswagen Golf by byl skvělý, nebýt nemocí motorů TSI

Šestá generace Golfu představuje jistotu s dieselem nebo atmosférickým benzinovým motorem. U jednotek TSI je potřeba vybírat opatrně.
Seznam kapitol
  1. Ojetý VW Golf VI: Úvod
  2. Ojetý VW Golf VI: Jaký vlastně je
  3. Ojetý VW Golf VI: Na co si dát pozor
  4. Ojetý VW Golf VI: Verdikt
  5. Ojetý VW Golf VI: Fotogalerie

Šestá generace Volkswagenu Golf není tak úplně šestá generace. Volkswagen totiž Golfy rozlišuje pořadím a číslo VI vlastně dostala rozsáhlá modernizace minulého Golfu. Auto tak pořád stojí na platformě A5 (PQ35). VW Golf VI se vyráběl mezi říjnem 2008 a říjnem 2012.

Testy | Ojetiny | Život řidiče | Škoda | Hatchbacky | Sedany | Škoda Rapid

Test ojetiny Škoda Rapid: Konečné řešení rozvodové otázky

Významné změny se udály pod kapotou, kam se ve velkém nastěhovaly nové vznětové motory TDI se vstřikováním common-rail (Golf VI už jednotky TDI-PD neměl). Přišly také downsizované benzinové jednotky TSI, které postupně vytlačily klasické atmosférické motory. Na ty ale ještě v tomto Golfu narazíte.

Co je klíčové?

  • Hledat pouze auta s naprosto transparentní historií
  • Zaměřit se na celkový stav a ne na kilometry
  • Vyhnout se motoru 1.4 TSI „TwinCharger“
  • Smířit se s chudou výbavou
  • Pravidelně měnit olej a hlídat si servisní intervaly (rozvodový řemen)
  • Nečekat, až se něco rozpadne a všechny problémy řešit hned

Volkswagen jen v Evropě prodává ročně okolo půl milionu Golfů, takže je rozhodně z čeho vybírat. Můžete mít i čtyřkolku, diesely i benzíny s automatem a ještě se k třídveřovému a pětidveřovému hatchbacku přidává kombi a kabriolet. Verzi Golf Plus nebo technicky příbuzné kupé Scirocco ani nepočítáme.

Jako příklad nám tentokrát poslouží testovaný Volkswagen Golf s motorem 1.2 TSI o výkonu 63 kW (86 k) a s pětistupňovou manuální převodovkou, který jsme si na test půjčili v Auto ESA. Vůz je z roku 2012, najeto měl na začátku testu necelých 68 000 km a prodejce si ho v době testu cenil na 254 000 korun.

Radosti
Kvalitní interiér
Promyšlená ergonomie
Dobře maskuje své stáří
Slušně si drží cenu
Velmi dobře jezdí
Naprostá beztřídní image
Starosti
Problémy s motory TSI
Hojně se mu stáčí tachometry
Nejasný původ některých vozů
Opotřebované fleetové kusy
Dlouhé zpřevodování
Zlobivý automat 7DSG
5  /10
Pokračování testu
Fotogalerie68 fotografií
vw golf (1).JPG vw golf (11).JPG vw golf (12).JPG
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojetý VW Golf VI: Úvod
  2. Ojetý VW Golf VI: Jaký vlastně je
  3. Ojetý VW Golf VI: Na co si dát pozor
  4. Ojetý VW Golf VI: Verdikt
  5. Ojetý VW Golf VI: Fotogalerie
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků