Šestá generace Golfu představuje jistotu s dieselem nebo atmosférickým benzinovým motorem. U jednotek TSI je potřeba vybírat opatrně.
Kapitoly článku:
Šestá generace Volkswagenu Golf není tak úplně šestá generace. Volkswagen totiž Golfy rozlišuje pořadím a číslo VI vlastně dostala rozsáhlá modernizace minulého Golfu. Auto tak pořád stojí na platformě A5 (PQ35). VW Golf VI se vyráběl mezi říjnem 2008 a říjnem 2012.
Významné změny se udály pod kapotou, kam se ve velkém nastěhovaly nové vznětové motory TDI se vstřikováním common-rail (Golf VI už jednotky TDI-PD neměl). Přišly také downsizované benzinové jednotky TSI, které postupně vytlačily klasické atmosférické motory. Na ty ale ještě v tomto Golfu narazíte.
Co je klíčové?
- Hledat pouze auta s naprosto transparentní historií
- Zaměřit se na celkový stav a ne na kilometry
- Vyhnout se motoru 1.4 TSI „TwinCharger“
- Smířit se s chudou výbavou
- Pravidelně měnit olej a hlídat si servisní intervaly (rozvodový řemen)
- Nečekat, až se něco rozpadne a všechny problémy řešit hned
Volkswagen jen v Evropě prodává ročně okolo půl milionu Golfů, takže je rozhodně z čeho vybírat. Můžete mít i čtyřkolku, diesely i benzíny s automatem a ještě se k třídveřovému a pětidveřovému hatchbacku přidává kombi a kabriolet. Verzi Golf Plus nebo technicky příbuzné kupé Scirocco ani nepočítáme.
Jako příklad nám tentokrát poslouží testovaný Volkswagen Golf s motorem 1.2 TSI o výkonu 63 kW (86 k) a s pětistupňovou manuální převodovkou, který jsme si na test půjčili v Auto ESA. Vůz je z roku 2012, najeto měl na začátku testu necelých 68 000 km a prodejce si ho v době testu cenil na 254 000 korun.
Kvalitní interiér
Promyšlená ergonomie
Dobře maskuje své stáří
Slušně si drží cenu
Velmi dobře jezdí
Naprostá beztřídní image
Problémy s motory TSI
Hojně se mu stáčí tachometry
Nejasný původ některých vozů
Opotřebované fleetové kusy
Dlouhé zpřevodování
Zlobivý automat 7DSG
5 /10