Test ojetiny: Volkswagen Golf by byl skvělý, nebýt nemocí motorů TSI

Šestá generace Golfu představuje jistotu s dieselem nebo atmosférickým benzinovým motorem. U jednotek TSI je potřeba vybírat opatrně.
Seznam kapitol
  1. Ojetý VW Golf VI: Úvod
  2. Ojetý VW Golf VI: Jaký vlastně je
  3. Ojetý VW Golf VI: Na co si dát pozor
  4. Ojetý VW Golf VI: Verdikt
  5. Ojetý VW Golf VI: Fotogalerie

Šestá generace Volkswagenu Golf není tak úplně šestá generace. Volkswagen totiž Golfy rozlišuje pořadím a číslo VI vlastně dostala rozsáhlá modernizace minulého Golfu. Auto tak pořád stojí na platformě A5 (PQ35). VW Golf VI se vyráběl mezi říjnem 2008 a říjnem 2012.

Test ojetiny Škoda Rapid: Konečné řešení rozvodové otázky

Test ojetiny Škoda Rapid: Konečné řešení rozvodové otázky

Významné změny se udály pod kapotou, kam se ve velkém nastěhovaly nové vznětové motory TDI se vstřikováním common-rail (Golf VI už jednotky TDI-PD neměl). Přišly také downsizované benzinové jednotky TSI, které postupně vytlačily klasické atmosférické motory. Na ty ale ještě v tomto Golfu narazíte.

Co je klíčové?

  • Hledat pouze auta s naprosto transparentní historií
  • Zaměřit se na celkový stav a ne na kilometry
  • Vyhnout se motoru 1.4 TSI „TwinCharger“
  • Smířit se s chudou výbavou
  • Pravidelně měnit olej a hlídat si servisní intervaly (rozvodový řemen)
  • Nečekat, až se něco rozpadne a všechny problémy řešit hned

Volkswagen jen v Evropě prodává ročně okolo půl milionu Golfů, takže je rozhodně z čeho vybírat. Můžete mít i čtyřkolku, diesely i benzíny s automatem a ještě se k třídveřovému a pětidveřovému hatchbacku přidává kombi a kabriolet. Verzi Golf Plus nebo technicky příbuzné kupé Scirocco ani nepočítáme.

Jako příklad nám tentokrát poslouží testovaný Volkswagen Golf s motorem 1.2 TSI o výkonu 63 kW (86 k) a s pětistupňovou manuální převodovkou, který jsme si na test půjčili v Auto ESA. Vůz je z roku 2012, najeto měl na začátku testu necelých 68 000 km a prodejce si ho v době testu cenil na 254 000 korun.

Radosti
Kvalitní interiér
Promyšlená ergonomie
Dobře maskuje své stáří
Slušně si drží cenu
Velmi dobře jezdí
Naprostá beztřídní image
Starosti
Problémy s motory TSI
Hojně se mu stáčí tachometry
Nejasný původ některých vozů
Opotřebované fleetové kusy
Dlouhé zpřevodování
Zlobivý automat 7DSG
5  /10
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojetý VW Golf VI: Úvod
  2. Ojetý VW Golf VI: Jaký vlastně je
  3. Ojetý VW Golf VI: Na co si dát pozor
  4. Ojetý VW Golf VI: Verdikt
  5. Ojetý VW Golf VI: Fotogalerie
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

včera | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků