Test ojetiny: Volkswagen Golf by byl skvělý, nebýt nemocí motorů TSI

Šestá generace Golfu představuje jistotu s dieselem nebo atmosférickým benzinovým motorem. U jednotek TSI je potřeba vybírat opatrně.
Seznam kapitol
  1. Ojetý VW Golf VI: Úvod
  2. Ojetý VW Golf VI: Jaký vlastně je
  3. Ojetý VW Golf VI: Na co si dát pozor
  4. Ojetý VW Golf VI: Verdikt
  5. Ojetý VW Golf VI: Fotogalerie

Šestá generace Volkswagenu Golf není tak úplně šestá generace. Volkswagen totiž Golfy rozlišuje pořadím a číslo VI vlastně dostala rozsáhlá modernizace minulého Golfu. Auto tak pořád stojí na platformě A5 (PQ35). VW Golf VI se vyráběl mezi říjnem 2008 a říjnem 2012.

Test ojetiny Škoda Rapid: Konečné řešení rozvodové otázky

Test ojetiny Škoda Rapid: Konečné řešení rozvodové otázky

Významné změny se udály pod kapotou, kam se ve velkém nastěhovaly nové vznětové motory TDI se vstřikováním common-rail (Golf VI už jednotky TDI-PD neměl). Přišly také downsizované benzinové jednotky TSI, které postupně vytlačily klasické atmosférické motory. Na ty ale ještě v tomto Golfu narazíte.

Co je klíčové?

  • Hledat pouze auta s naprosto transparentní historií
  • Zaměřit se na celkový stav a ne na kilometry
  • Vyhnout se motoru 1.4 TSI „TwinCharger“
  • Smířit se s chudou výbavou
  • Pravidelně měnit olej a hlídat si servisní intervaly (rozvodový řemen)
  • Nečekat, až se něco rozpadne a všechny problémy řešit hned

Volkswagen jen v Evropě prodává ročně okolo půl milionu Golfů, takže je rozhodně z čeho vybírat. Můžete mít i čtyřkolku, diesely i benzíny s automatem a ještě se k třídveřovému a pětidveřovému hatchbacku přidává kombi a kabriolet. Verzi Golf Plus nebo technicky příbuzné kupé Scirocco ani nepočítáme.

Jako příklad nám tentokrát poslouží testovaný Volkswagen Golf s motorem 1.2 TSI o výkonu 63 kW (86 k) a s pětistupňovou manuální převodovkou, který jsme si na test půjčili v Auto ESA. Vůz je z roku 2012, najeto měl na začátku testu necelých 68 000 km a prodejce si ho v době testu cenil na 254 000 korun.

Radosti
Kvalitní interiér
Promyšlená ergonomie
Dobře maskuje své stáří
Slušně si drží cenu
Velmi dobře jezdí
Naprostá beztřídní image
Starosti
Problémy s motory TSI
Hojně se mu stáčí tachometry
Nejasný původ některých vozů
Opotřebované fleetové kusy
Dlouhé zpřevodování
Zlobivý automat 7DSG
5  /10
Pokračování testu
Fotogalerie68 fotografií
vw golf (1).JPG vw golf (11).JPG vw golf (12).JPG
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojetý VW Golf VI: Úvod
  2. Ojetý VW Golf VI: Jaký vlastně je
  3. Ojetý VW Golf VI: Na co si dát pozor
  4. Ojetý VW Golf VI: Verdikt
  5. Ojetý VW Golf VI: Fotogalerie
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků