Test ojetiny Toyota RAV4 2,0i: volba z rozumu

Stála u zrodu lehkých SUV a stala se symbolem jejich lesku i bídy. Jak funguje desetiletá Toyota RAV4 se 135 000 km v těle?
Test ojetiny Toyota RAV4 2,0i: volba z rozumu
Seznam kapitol
  1. Toyota RAV4 v kostce
  2. Na prahu nicoty, Toyota RAV4 podruhé, Zkoušený vůz
  3. Na technické prohlídce, Na první pohled
  4. Na palubě, Za volantem, Na silnici
  5. Závěrem, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie (71x foto)

Závěrem

Testovaný vůz, který vidíte na snímcích, je poměrně raritním strojem, neboť jde o jeden z posledních kusů vyrobených v rámci druhé generace modelu Toyota RAV4. Už v roce 2005 totiž slavila premiéru generace třetí, jež i přes jistou proporční návaznost přinášela zcela nový podvozek, prostornější interiér a zadní opěradla dělená asymetricky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Toyota RAV4 stabilně exceluje ve statistikách spolehlivosti

S vozem na snímcích jsme v průběhu dvou týdnů najeli 1 200 km a Toyota RAV4 se v nich ukázala jako spolehlivý, nenápadný sluha. Je to vůz přesně pro ty, kterým jeho charakteristika sedne a kteří nijak neřeší image, ale od svého auta očekávají služby nenáročného pracanta. I přes několik škrábanců na karoserii byla tato RAV4 ve skvělém stavu, pokud by na tachometru měla poloviční porci kilometrů, málokdo by měl s ohledem na opotřebení komponent důvod pochybovat.

Velmi příjemným překvapením se stala spotřeba paliva. Na naší zkušební trati o délce 120 km, pokrývající rovnoměrně městský, mimoměstský a dálniční provoz, jsme za obvyklých provozních podmínek dosáhli průměru 7,1 l/100 km. Velmi dobře si „ravka“ vedla i v městském provozu, v němž jsme se s průměrem nedostali přes 9,0 l/100 km, což jsou s ohledem na charakter tohoto vozu velmi slušné hodnoty.

Nákupu ojetého vozu kategorie SUV (ať už má být jakýkoli) by však přesto měla předcházet racionální úvaha. Využijete zvýšenou světlost? Pohon všech kol? Široká kola? V provozu a údržbě totiž každá taková legrace něco stojí…

Vůz k testu zapůjčila společnost AAA Auto
 Autor děkuje vedení ISŠ Automobilní Brno za spolupráci při zkouškách technického stavu testovaného vozu

Technické údaje: Toyota RAV4

  • Rok 2005
  • Počet válců/ventilů na válec • rozvod 4/4 • DOHC
  • Typ motoru • zdvihový objem zážehový • 1 998 cm3
  • Vrtání • zdvih 86,0 mm • 86,0 mm
  • Stupeň komprese 9,8:1
  • Nejvyšší výkon 110 kW (150 koní)
  • Nejvyšší výkon při otáčkách 6 000 ot/min
  • Nejvyšší krouticí moment 192 Nm při 4 000 ot/min
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h 10,9 s
  • Nejvyšší rychlost 185 km/h
  • Převodovka: způsob řazení • počet stupňů manuální • 5 stupňů
  • Zákl./max. objem zavazadlového prostoru 400 l • 1 820 l
  • Objem palivové nádrže 57 l
  • Hmotnost: pohotovostní • celková 1 345 kg • 1 825 kg
  • Prům. spotřeba: město • mimo • komb. 9,6 • 8,0 • 8,8 l/100 km
  • Rozvor náprav 2 490 mm
  • Rozchod kol: vpředu • vzadu 1 505 mm • 1 495 mm
  • Rozměr pneumatik 235/60 R16
  • Rozměry: délka × šířka × výška 4 220 × 1 735 × 1 715 mm

Naměřené hodnoty

Stupeň/rychlost 50 km/h 90 km/h 130 km/h
1
2 3 300 ot./min.
3 2 200 ot./min. 4 000 ot./min.
4 1 600 ot./min. 3 100 ot./min. 4 500 ot./min.
5 1 300 ot./min. 2 400 ot./min. 3 600 ot./min.
Orientační měření hlučnosti
Volnoběh 31 db
50 km/h (4. st.) 63 db
130 km/h (5. st.) 75 db
Zrychlení 0 - 100 km/h Čas
1 11,27 s
2 11,12 s
3 11,33 s
Průměr 11,240 s
60 – 100 km/h
3. st. 8,66 s
4. st. 12,76 s
80 – 120 km/h
4. st. 10,43 s
5. st. 19,48 s
Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Toyota RAV4 v kostce
  2. Na prahu nicoty, Toyota RAV4 podruhé, Zkoušený vůz
  3. Na technické prohlídce, Na první pohled
  4. Na palubě, Za volantem, Na silnici
  5. Závěrem, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie (71x foto)
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 70 příspěvků
Minitest Volkswagen up! GTI (85 kW): Meziměstská střela i obětní beránek

Volkswagen up! GTI

Utratit více než 400.000 Kč za městské auto se spalovacím motorem může kdekomu připadat jako holý nesmysl. Všechno ale začne dávat smysl, když vezmete v úvahu tři magická písmena na jeho zádi a pořádně se projedete.

21.  5.  2020 | Jan Mička | 13 příspěvků
TEST Audi S8 TFSI quattro (420 kW): Lepší sportovní limuzína tu ještě nebyla!

Audi S8 TFSI quattro 420 kW

Specifikace testovacích automobilů se často vejdou na jeden papír velikosti A4. K testovanému Audi S8 bylo takových papírů 26.

19.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků