69
Fotogalerie

Test ojetiny Toyota RAV4 2,0i: volba z rozumu

Kapitoly článku:


Závěrem

Testovaný vůz, který vidíte na snímcích, je poměrně raritním strojem, neboť jde o jeden z posledních kusů vyrobených v rámci druhé generace modelu Toyota RAV4. Už v roce 2005 totiž slavila premiéru generace třetí, jež i přes jistou proporční návaznost přinášela zcela nový podvozek, prostornější interiér a zadní opěradla dělená asymetricky.

P1190908.JPGP1190917.JPGP1190934.JPG
Toyota RAV4 stabilně exceluje ve statistikách spolehlivosti

S vozem na snímcích jsme v průběhu dvou týdnů najeli 1 200 km a Toyota RAV4 se v nich ukázala jako spolehlivý, nenápadný sluha. Je to vůz přesně pro ty, kterým jeho charakteristika sedne a kteří nijak neřeší image, ale od svého auta očekávají služby nenáročného pracanta. I přes několik škrábanců na karoserii byla tato RAV4 ve skvělém stavu, pokud by na tachometru měla poloviční porci kilometrů, málokdo by měl s ohledem na opotřebení komponent důvod pochybovat.

Velmi příjemným překvapením se stala spotřeba paliva. Na naší zkušební trati o délce 120 km, pokrývající rovnoměrně městský, mimoměstský a dálniční provoz, jsme za obvyklých provozních podmínek dosáhli průměru 7,1 l/100 km. Velmi dobře si „ravka“ vedla i v městském provozu, v němž jsme se s průměrem nedostali přes 9,0 l/100 km, což jsou s ohledem na charakter tohoto vozu velmi slušné hodnoty.

Nákupu ojetého vozu kategorie SUV (ať už má být jakýkoli) by však přesto měla předcházet racionální úvaha. Využijete zvýšenou světlost? Pohon všech kol? Široká kola? V provozu a údržbě totiž každá taková legrace něco stojí…

Vůz k testu zapůjčila společnost AAA Auto
 Autor děkuje vedení ISŠ Automobilní Brno za spolupráci při zkouškách technického stavu testovaného vozu

Technické údaje: Toyota RAV4

Rok
2005
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
4/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
zážehový • 1 998 cm3
Vrtání • zdvih
86,0 mm • 86,0 mm
Stupeň komprese
9,8:1
Nejvyšší výkon
110 kW (150 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
6 000 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
192 Nm při 4 000 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
10,9 s
Nejvyšší rychlost
185 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
manuální • 5 stupňů
Zákl./max. objem zavazadlového prostoru
400 l • 1 820 l
Objem palivové nádrže
57 l
Hmotnost: provozní • celková
1 345 kg • 1 825 kg
Prům. spotřeba: město • mimo • komb.
9,6 • 8,0 • 8,8 l/100 km
Rozvor náprav
2 490 mm
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 505 mm • 1 495 mm
Rozměr pneumatik
235/60 R16
Rozměry: délka × šířka × výška
4 220 × 1 735 × 1 715 mm

Naměřené hodnoty

Stupeň/rychlost 50 km/h 90 km/h 130 km/h
1
2 3 300 ot./min.
3 2 200 ot./min. 4 000 ot./min.
4 1 600 ot./min. 3 100 ot./min. 4 500 ot./min.
5 1 300 ot./min. 2 400 ot./min. 3 600 ot./min.
Orientační měření hlučnosti
Volnoběh 31 db
50 km/h (4. st.) 63 db
130 km/h (5. st.) 75 db
Zrychlení 0 - 100 km/h Čas
1 11,27 s
2 11,12 s
3 11,33 s
Průměr 11,240 s
60 – 100 km/h
3. st. 8,66 s
4. st. 12,76 s
80 – 120 km/h
4. st. 10,43 s
5. st. 19,48 s

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

Doporučujeme

Články odjinud