Kapitoly článku:
Na technické prohlídce
Tentokrát naposledy jsme využili možností servisního zázemí Integrované střední školy automobilní Brno, abychom si testovaný vůz co nejpodrobněji vyzkoušeli. Pohled pod tuto RAV4 ukázal prvky závěsů kol, jež svojí spíše subtilní stavbou adaptovanou z cestovních vozů Toyota své doby odpovídají potřebám provozu na běžných komunikacích se zpevněným povrchem a nenaznačují ambice podávat oslnivé výkony v náročném terénu.
Podvozek byl na stáří vozu a kilometrový náběh ve velmi dobrém stavu
To ostatně dokládá i nízko vedený výfukový trakt, vyosený navíc kvůli zástavbě kardanu. Zakončen je příčně uloženým tlumičem s koncovkou ústící na japonský způsob k evropskému chodníku. Zkoušky nenaznačily výraznější vůle v prvcích zavěšení kol ani nadměrné opotřebení komponent brzdové soustavy, kotouče neměly hrany. Důkladně jsme se věnovali internetem šířeným zkazkám o korozi nosných částí, ovšem na zkoušeném voze jsme známky hloubkové koroze nezaznamenali.
Nezaznamenali jsme známky koroze, brzdy i tlumiče byly v dobrém stavu
Pohonná jednotka je částečně kryta a neobjevili jsme zde žádné náznaky úniku provozních kapalin. Jak dokládá připojený protokol z prohlídky, tlumiče a brzdy byly s ohledem na deklarovaný kilometrový nájezd v prvotřídním stavu, podobně na tom byly také házivost brzd či opotřebení pneumatik. Kontroly podvozku a tloušťky laku vyloučily opravy následků rozsáhlejší dopravní nehody.
Na první pohled
Toyota RAV4 druhé generace byla dodávána v několika verzích, přičemž námi zkoušené provedení mělo barevně odlišené nárazníky, navazující nástavce podběhů a široké ochranné pásy ve dveřích. Na nevýraznou masku chladiče s decentním logem Toyoty uprostřed navazují rozměrné sdružené hlavní světlomety se společnými parabolami pro potkávací a dálková světla.
Svými nadčasovými tvary vyhoví druhá generace Toyoty RAV4 i dnešním požadavkům na všestranného, nenápadného soumara
Jejich účinek jsme i po korekci nastavení a kontrole použitých žárovek hodnotili jako podprůměrný, rozvrstvení paprsků bylo správné, ale celkový efekt byl žalostný. Dokonce mlhovky měly suběktivně účinek lepší, ačkoli v běžném provozu oslňují protijedoucí řidiče, takže s nimi počítat nelze.
Toyota RAV4 se snaží být nikoli off-roadem, ale spíše alternativou běžným osobním automobilům
Bokům karoserie dominuje mělký prolis stoupající od pat předních blatníků přes linii dveřních klik a ztrácející se v zadních svítilnách. V nich nezbylo místo pro mlhovou svítilnu, jež tak musela být vyčleněna do samostatné lampy v pátých dveří. Rezervní kolo je umístěno na jejich vnější straně pod krytem lakovaným v barvě karoserie.