Test ojetiny Toyota RAV4 2,0i: volba z rozumu

Stála u zrodu lehkých SUV a stala se symbolem jejich lesku i bídy. Jak funguje desetiletá Toyota RAV4 se 135 000 km v těle?

Pokud zákazník uvažuje o svém prvním SUV, Toyota RAV4 zřejmě jen těžko může ujít jeho pozornosti. Úspěšná kariéra modelu Toyota RAV4 odstartovala v roce 1994 a předznamenala velkolepý boom vozů kategorie SUV, který trvá a bují dodnes. Do své novinky tehdy Toyota vkládala velké naděje, už o tři roky později byl dokonce zahájen provoz flotily zkušebních elektromobilů, jenž byl ukončen v roce 2003. Druhá generace (XA20) nastoupila v polovině roku 2000 a kromě větších rozměrů nabídla sebevědomější, jasněji vyhraněný design.

V brněnském dealerství AAA Auto jsme tentokrát vybrali právě Toyotu RAV4 druhé generace, jež byla vyrobena roku 2005, tedy v posledním roce její produkce (na frankfurtském autosalonu téhož roku slavila premiéru generace třetí). Šlo o pětidveřový vůz se zážehovým motorem 2,0 VVT-i a manuálně řazenou převodovkou. Svému prvnímu majiteli byl předán 4. 5. 2005 a na začátku našeho testu měl najeto 135 000 km. Na výsledky protagonisty své kategorie po deseti letech provozu jsme byli opravdu zvědavi…

Radosti
Dobrý výhled
Nízká spotřeba
Nabídka prostoru
Starosti
Zadní opěradla dělená 50:50
Slabé světlomety
Chybí kontrolky světel
8  /10

Toyota RAV4

Kdysi měla Toyota RAV segment kompaktních SUV jen pro sebe, dnes musí o místo na slunci bojovat s nesčetnými konkurenty. V roce 2018 se začala prodávat už pátá řada Toyoty RAV, která zaujme excentrickým vzhledem a je na nové platformě TGNA, což znamená mírné rozšíření vozu.

Ceny a výbava • Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid • Nejčernější SUV • Test Toyota RAV4 2.0 AWD Multidrive S

Témata článku: , , , , ,