Test ojetiny Toyota RAV4 2,0i: volba z rozumu

Stála u zrodu lehkých SUV a stala se symbolem jejich lesku i bídy. Jak funguje desetiletá Toyota RAV4 se 135 000 km v těle?
Seznam kapitol
  1. Toyota RAV4 v kostce
  2. Na prahu nicoty, Toyota RAV4 podruhé, Zkoušený vůz
  3. Na technické prohlídce, Na první pohled
  4. Na palubě, Za volantem, Na silnici
  5. Závěrem, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie (71x foto)

Pokud zákazník uvažuje o svém prvním SUV, Toyota RAV4 zřejmě jen těžko může ujít jeho pozornosti. Úspěšná kariéra modelu Toyota RAV4 odstartovala v roce 1994 a předznamenala velkolepý boom vozů kategorie SUV, který trvá a bují dodnes. Do své novinky tehdy Toyota vkládala velké naděje, už o tři roky později byl dokonce zahájen provoz flotily zkušebních elektromobilů, jenž byl ukončen v roce 2003. Druhá generace (XA20) nastoupila v polovině roku 2000 a kromě větších rozměrů nabídla sebevědomější, jasněji vyhraněný design.

V brněnském dealerství AAA Auto jsme tentokrát vybrali právě Toyotu RAV4 druhé generace, jež byla vyrobena roku 2005, tedy v posledním roce její produkce (na frankfurtském autosalonu téhož roku slavila premiéru generace třetí). Šlo o pětidveřový vůz se zážehovým motorem 2,0 VVT-i a manuálně řazenou převodovkou. Svému prvnímu majiteli byl předán 4. 5. 2005 a na začátku našeho testu měl najeto 135 000 km. Na výsledky protagonisty své kategorie po deseti letech provozu jsme byli opravdu zvědavi…

Radosti
Dobrý výhled
Nízká spotřeba
Nabídka prostoru
Starosti
Zadní opěradla dělená 50:50
Slabé světlomety
Chybí kontrolky světel
8  /10
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Toyota RAV4 v kostce
  2. Na prahu nicoty, Toyota RAV4 podruhé, Zkoušený vůz
  3. Na technické prohlídce, Na první pohled
  4. Na palubě, Za volantem, Na silnici
  5. Závěrem, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie (71x foto)
Minitest Renault Captur 1.3 TCe: 1,333 stříbrných stříkaček na rozloučenou

Renault Captur 1.3 TCe (minitest)

Crossover Renault Captur se již brzy dočká nové generace. Stihli jsme se proto rozloučit s tou současnou, která nám připomněla, proč je tento malý nezmar tak populární.

dnes | Vladimír Kadera | 23 příspěvků
S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

19.  9.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků