Test ojetiny Toyota RAV4 2,0i: volba z rozumu

Stála u zrodu lehkých SUV a stala se symbolem jejich lesku i bídy. Jak funguje desetiletá Toyota RAV4 se 135 000 km v těle?
Seznam kapitol
  1. Toyota RAV4 v kostce
  2. Na prahu nicoty, Toyota RAV4 podruhé, Zkoušený vůz
  3. Na technické prohlídce, Na první pohled
  4. Na palubě, Za volantem, Na silnici
  5. Závěrem, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie (71x foto)

Pokud zákazník uvažuje o svém prvním SUV, Toyota RAV4 zřejmě jen těžko může ujít jeho pozornosti. Úspěšná kariéra modelu Toyota RAV4 odstartovala v roce 1994 a předznamenala velkolepý boom vozů kategorie SUV, který trvá a bují dodnes. Do své novinky tehdy Toyota vkládala velké naděje, už o tři roky později byl dokonce zahájen provoz flotily zkušebních elektromobilů, jenž byl ukončen v roce 2003. Druhá generace (XA20) nastoupila v polovině roku 2000 a kromě větších rozměrů nabídla sebevědomější, jasněji vyhraněný design.

V brněnském dealerství AAA Auto jsme tentokrát vybrali právě Toyotu RAV4 druhé generace, jež byla vyrobena roku 2005, tedy v posledním roce její produkce (na frankfurtském autosalonu téhož roku slavila premiéru generace třetí). Šlo o pětidveřový vůz se zážehovým motorem 2,0 VVT-i a manuálně řazenou převodovkou. Svému prvnímu majiteli byl předán 4. 5. 2005 a na začátku našeho testu měl najeto 135 000 km. Na výsledky protagonisty své kategorie po deseti letech provozu jsme byli opravdu zvědavi…

Radosti
Dobrý výhled
Nízká spotřeba
Nabídka prostoru
Starosti
Zadní opěradla dělená 50:50
Slabé světlomety
Chybí kontrolky světel
8  /10
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Toyota RAV4 v kostce
  2. Na prahu nicoty, Toyota RAV4 podruhé, Zkoušený vůz
  3. Na technické prohlídce, Na první pohled
  4. Na palubě, Za volantem, Na silnici
  5. Závěrem, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie (71x foto)
TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků