Test ojetiny Toyota Prius: Má nízkou spotřebu a nezlobí ani po letech

Hybridní Toyota Prius vypadá jako ojetina snů. Zdobí ji totiž neprůstřelná spolehlivost a opravdu nízká spotřeba paliva – a co víc může zájemce o auto z druhé ruky chtít?
Seznam kapitol
  1. Ojetá Toyota Prius: Úvod
  2. Ojetá Toyota Prius: Co od ní čekat
  3. Ojetá Toyota Prius: Jak se s ní jezdí
  4. Ojetá Toyota Prius: Na co si dát pozor
  5. Ojetá Toyota Prius: Verdikt
  6. Ojetá Toyota Prius: Kompletní fotogalerie

Na ojetý hybrid Toyota Prius se můžete dívat dvojím způsobem. Buď v něm můžete vidět symbol ekologismu a dopravní prostředek, který ponížil auto na úroveň bezcharakterního přepravníku z místa A do místa B. Nebo ho můžete chápat jako zajímavý a docela originální způsob, jak se odlišit a jak jezdit s nízkou spotřebou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Není náhodou vysoce spolehlivé a úsporné auto snem každého, kdo shání ojetinu? Tak tady máte Prius. Pohledem běžného spotřebitele je vážně dobrý

Pravda, hybrid Toyota Prius je auto, které vždycky rozdělovalo společnost. Prius od začátku přitahoval skupinu lidí, se kterou si toho automobilový nadšenec jezdící ve chvílích volna jen tak pro radost starým autem s velkou spotřebou asi moc neřekne. A tak zapálení řidiči nemají Prius rádi.

Co je klíčové?

  • I Prius musí do servisu, konkrétně jednou za rok nebo po 15 000 km
  • Nahlédněte do historie auta, zda byly provedeny všechny úkony
  • Prošel Prius oběma svolávacími akcemi?
  • Vyhněte se vozům s pochybnou minulostí
  • Nechte prověřit hybridní systém přímo u Toyoty

Jenže co vlastně potřebuje drtivá většina lidí za auto? Takové, které je spolehlivé a odveze je z A do B relativně rychle, pohodlně, bezpečně a s co nejnižší spotřebou paliva. A věřte nebo ne, tenhle úkol zvládá ojetá Toyota Prius třetí generace na jedničku. Ano, je to dopravní prostředek, ale pořád ještě osobní a vy se můžete svobodně rozhodnout, kdy a kam pojedete.

Test ojetiny: Škoda Fabia Combi I. generace má pořád co nabídnout

Test ojetiny: Škoda Fabia Combi I. generace má pořád co nabídnout

Tak si pojďme ojetý Prius třetí generace představit. Jako příklad nám poslouží tento modrý exemplář, který jsem si půjčil na test v autobazaru Auto ESA. Auto je z roku 2010, najeto mělo jen něco přes 77 000 km a prodejce si ho cenil na 320 000 korun.

Radosti
Vysoká spolehlivost
Robustní systém pohonu
Nesmrdí jako diesel
Ucházející dynamika
Slušná praktičnost
Ve městě jezdí za čtyři litry
Starosti
Horší komfort odpružení
Kultivovanost při vyšší rychlosti
Reálná spotřeba na dálnici
Nepohodlné sedačky
Slabé a pomalu nabíhající topení
Diskutabilní image
6  /10
Pokračování testu
Fotogalerie79 fotografií
Toyota Prius III (1).JPG Toyota Prius III (11).JPG Toyota Prius III (12).JPG
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojetá Toyota Prius: Úvod
  2. Ojetá Toyota Prius: Co od ní čekat
  3. Ojetá Toyota Prius: Jak se s ní jezdí
  4. Ojetá Toyota Prius: Na co si dát pozor
  5. Ojetá Toyota Prius: Verdikt
  6. Ojetá Toyota Prius: Kompletní fotogalerie

bazar

Toyota Yaris 1,3
Rok výroby: 2014
Stav: 14 755 km
Cena: 246 000 Kč
Toyota Yaris 1
Rok výroby: 2007
Stav: 93 304 km
Cena: 106 000 Kč
Toyota Yaris 1
Rok výroby: 2010
Stav: 97 078 km
Cena: 146 000 Kč
Toyota Yaris 1
Rok výroby: 2005
Stav: 97 048 km
Cena: 76 000 Kč
Toyota Yaris 1
Rok výroby: 2012
Stav: 24 517 km
Cena: 186 000 Kč
Toyota Verso 2
Rok výroby: 2012
Stav: 102 938 km
Cena: 280 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků