Avensis druhé generace zaujal až nejaponskou“ propracovaností, stejně jako problematičností některých dieselů. V čem je jiná třetí generace?
Kapitoly článku:
Třetí generace Toyoty Avensis označovaná T27 se vyrábí od roku 2008. Od předchůdce se odlišuje vlastně ve všem.
Zatímco auto jízdním komfortem i dojmem na náročnějšího uživatele sestoupilo řekněme od zakukleného mercedesu k zakuklené laguně (což ani cena základních verzí nezastírala), spolehlivost naopak rapidně vzrostla.
Co je klíčové?
- Vyhnout se obloukem užranému nejsilnějšímu dieselu 2.2 D-Cat
- Nebrat ani dvoulitrový benzinový motor, který více žere, než jede
- Ostatní pohonné jednotky už nejsou na rozdíl od předchůdce problémové
- Kvalita některých částí mezigeneračně poklesla
- V porovnání s dalšími zástupci střední třídy menší pravděpodobnost podvodu
To se konkrétně týká dieselů, které již od druhé generace tvoří páteř nabídky.
A právě pro jejich rozšířenost jsme si do testu v AAA Auto zapůjčili kombi s oblíbenou jednotkou 2.2 D-4D. Vůz z roku 2009 měl najeto 171 tisíc.
Spolehlivost, nízké servisní náklady
Bohatá výbava vyšších verzí
Nízké riziko při koupi ojetiny
Spolehlivá elektroinstalace
Regenerace DPF bez rizika ředění oleje naftou
Horší kvalita karoserie
Nevyladěné odpružení
Schází dřívější liftback
Velký rozdíl ve spotřebě mezi motory 1.8 a 2.0 Valvematic
Neúspornost dieselů 2.2 D-CAT
6 /10