Kapitoly článku:
Nejvyšší výbava GL/AC, benzinová šestnáctistovka, pohon všech kol. Testované auto z nabídky Auto ESA vypadalo skutečně lákavě. Zvláště, když bylo po prvním majiteli a od prodeje v roce 2009 ujelo jen 125 tisíc kilometrů. Bazar za něj požadoval 189 tisíc Kč.
Zatímco zvenku vypadá SX4 dodnes k světu, interiér už za ty roky notně zastaral. Ano, na to, jak je vlastně auto zvenku malé, je zde spousta místa a i sedačky jsou slušné. Byť na té řidičově už jsou patrné stopy používání. Kdo ale přemýšlí o nákupu malého Suzuki, bude se muset smířit s lány tvrdého plastu. Středový tunel s rádiem i část u řidiče nám nijak nevadí, prostor před spolujezdcem je ale docela nevzhledný.
Interiér je jednoduchý, ale prostorný. Líbil se nám dostatek odkládacích prostor i přehledný přístrojový štít. Vadilo nám hlavně povrzávání.
Z praktického pohledu to ale ničemu nevadí. Odkládacích prostorů je v interiéru dostatek. Spíše bude chybět prostor v kufru. Celkově slabší je i odhlučnění. Podvozek na nerovnostech hlučí, kabina drnčí... Se stoupající rychlostí ale vše přebije aerodynamický hluk i zvuk vytočeného motoru. Cestovat dálniční sto třicítkou umí moderní SUV podstatně tišeji.
Pohonná jednotka nás však nadchla pohotovými reakcemi. Sice trochu ztěžují rozjezdy, pak už je ale motor skvělý! Už v nízkých otáčkách táhne překvapivě důrazně, díky proměnnému časování je přitom radost točit jej až do maxima v 6500 otáčkách. Popravdě jsme tohle od trochu podivně vypadajícího crossoveru nečekali — stejně jako precizně pracující převodovku s velmi krátkou pákou. Ani jízdní vlastnosti nejsou k zahození, tady ale už suzuki nevyčnívá nad průměr, což platí i o nepříliš citlivém řízení. Více však bude potenciálního majitele zajímat spotřeba. Ta se dá mimo město udržet kolem šesti a půl litru, při dálničních přesunech a ve městě však stoupá přes osm.
Pohon všech kol se ovládá u ruční brzdy - převodovka s krátkou řadicí pákou je nečekaně přesná.
Stejně jako Dacia Duster, která bude na ploše bazaru asi nejbližším konkurentem, nabízí maďarský japonec nastavitelný pohon všech kol. V základu si můžete vybrat mezi čistě předním pohonem a režimem Auto. Prostý systém potřebuje k připojení zadních kol prokluz přední nápravy, proto je nutné počítat s určitým zpožděním. Mimo zpevněnou vozovku to jde vyřešit zapnutím režimu permanentní čtyřkolky Lock. Funguje bezvadně! A třeba na horách určitě půjde o extrémně vítaného pomocníka.
Pokud hledáte prostou čtyřkolku s minimem potenciálních rizik, bude vůz podobný tomu testovanému skvělou volbou. Pohon všech kol funguje většinou bez problému, díky velkému rozšíření je navíc široká i nabídka náhradních dílů z druhovýroby. Suzuki navíc není právě značka, na kterou by se soustředili podvodníci a stáčeči. U ojetých dieselů z ciziny bychom přesto byli na pozoru. Dobře bychom také prohlédli, jestli auto nejezdilo častěji v terénu.
Technické údaje: Suzuki SX4
Rok • stupeň výbavy
2009 • 1.6 VVT GL/C
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
4/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
zážehový • 1 586 cm3
Vrtání • zdvih
78,0 mm • 83,0 mm
Nejvyšší výkon
79 kW (107 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
5 600 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
145 Nm až 4 000 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
12,3 s
Nejvyšší rychlost
170 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
manuální • 5 stupňů
Zákl./max. objem zavazadlového prostoru
270 l • 1 045 l
Objem palivové nádrže
50 l
Hmotnost: provozní • celková
1 190 kg • 1 710 kg
Prům. spotřeba: město • mimo • komb.
8,9 • 6,1 • 7,1 l/100 km
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 500 mm • 1 495 mm
Rozměr pneumatik
205/60 R16
Rozměry: délka × šířka × výška
4 115 × 1 730 × 1 585 mm
Suzuki je japonský výrobce automobilů a motocyklů. Michio Suzuki založil v roce 1909 společnost vyrábějící tkací stroje, první prototyp automobilu vznikl až v roce 1937.
Suzuki má své továrny i v Indii, Pákistánu nebo Maďarsku, spolupracuje s řadou automobilek.
Suzuki Ignis • Suzuki Swift • Suzuki Vitara • Suzuki S-Cross