Test ojetiny SUV Porsche Cayenne: Díra na peníze? Ano i ne

Takže vám se zachtělo prémiového SUV prestižní značky, protože se dá koupit za cenu naftového Rapida? Nu tedy dobrá, pojďme se na něj podívat.
Seznam kapitol
  1. Ojeté Porsche Cayenne: Úvod
  2. Ojeté Porsche Cayenne: Co od něj čekat
  3. Ojeté Porsche Cayenne: Jak se s ním jezdí
  4. Ojeté Porsche Cayenne: Na co si dát pozor
  5. Ojeté Porsche Cayenne: Verdikt
  6. Fotogalerie: Ojeté Porsche Cayenne

Říkejte si, co chcete, ale nebýt SUV Porsche Cayenne, tradiční německá automobilka by možná už dávno skončila v propadlišti dějin jako třeba Saab. Výhradně sportovní auta „s motorem na špatném místě“ dnes nikoho neuživí a pokud chtělo Porsche přežít a generovat zisky, muselo přijít s něčím novým.

Chcete ušetřit s nákupem ojetého auta? Nekupujte si diesel!

Chcete ušetřit s nákupem ojetého auta? Nekupujte si diesel!

Svézt se na vlně luxusních moderních SUV byl rozhodně dobrý nápad, aspoň z obchodního hlediska. Zákazníci se k Porsche jen hrnuli. Tradicionalisté sice páchali rituální seppuku, ale to dělali i tehdy, když model 911 (964) dostal v roce 1989 pohon všech kol a když ikonická 911 přešla s generací 996 na vodní chlazení.

Co je klíčové

  • Hledejte auto po faceliftu
  • Kupujte pouze originál od prověřeného zdroje
  • Přivolejte si na pomoc zkušeného mechanika
  • Nesmíte řešit každou korunu
  • Smiřte se s pohledy závistivců
  • Zařiďte si pojištění proti krádeži a havárii

Berme proto SUV Porsche Cayenne jako normální auto, které navíc zachránilo celou značku a díky kterému byly peníze na vývoj takových specialit jako Cayman GT4, 911 GT3 RS 4.0, 911 GT2 RS, 918 Spyder a další „zbytečné“ šílenosti.

Abychom si všechno ukázali na názorném příkladu, půjčili jsme si v Auto ESA model Porsche Cayenne 3.6 V6 po faceliftu. Auto je z roku 2008, je po prvním majiteli, má jasnou servisní historii a najelo zatím jen necelých 120 000 km. Prodejce si ho cení na 435 000 korun.

Radosti
Na poměry SUV skvělá obratnost
Schopnosti v terénu
Po faceliftu dobrá spolehlivost
Nízké ceny osmiválců
Většina aut s bohatou výbavou
Kvalitní zpracování a image
Starosti
Tradicionalistům budete trnem v oku
Benzínové šestiválce se s ním trápí
Před faceliftem poruchový motor 4.5 V8
Ceny dieselů jsou velmi vysoké
Praktičnost je jen průměrná
Je oblíbené mezi zloději
7  /10
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojeté Porsche Cayenne: Úvod
  2. Ojeté Porsche Cayenne: Co od něj čekat
  3. Ojeté Porsche Cayenne: Jak se s ním jezdí
  4. Ojeté Porsche Cayenne: Na co si dát pozor
  5. Ojeté Porsche Cayenne: Verdikt
  6. Fotogalerie: Ojeté Porsche Cayenne
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků
S Audi SQ8 TDI na trati Tour de France: Jízda, kterou prostě nepochopíte

Audi SQ8 TDI (první svezení)

V rámci rozšiřování nabídky sportovních audi s písmenem S v názvu jsme se dočkali i modelu SQ8 TDI. Je to sice pět metrů dlouhé SUV, zatáčky ale zvládá jako kompaktní hatchback!

9.  7.  2019 | Svět motorů | 87 příspěvků
První jízda s novou Škodou Superb Scout: Dejte jí 2.0 TDI Evo a bude skvělá!

Škoda Superb Scout (první svezení)

První kilometry s novou Škodou Superb Scout jsme absolvovali v Rakousku. Vedle klikatých okresek nás trasa zavedla i na šotolinu a byl dostatek času k vyzkoušení nového prediktivního tempomatu. Jaký je prozatímní verdikt?

5.  7.  2019 | Jan Mička | 77 příspěvků