Test ojetiny SUV Porsche Cayenne: Díra na peníze? Ano i ne

Takže vám se zachtělo prémiového SUV prestižní značky, protože se dá koupit za cenu naftového Rapida? Nu tedy dobrá, pojďme se na něj podívat.
Seznam kapitol
  1. Ojeté Porsche Cayenne: Úvod
  2. Ojeté Porsche Cayenne: Co od něj čekat
  3. Ojeté Porsche Cayenne: Jak se s ním jezdí
  4. Ojeté Porsche Cayenne: Na co si dát pozor
  5. Ojeté Porsche Cayenne: Verdikt
  6. Fotogalerie: Ojeté Porsche Cayenne

Říkejte si, co chcete, ale nebýt SUV Porsche Cayenne, tradiční německá automobilka by možná už dávno skončila v propadlišti dějin jako třeba Saab. Výhradně sportovní auta „s motorem na špatném místě“ dnes nikoho neuživí a pokud chtělo Porsche přežít a generovat zisky, muselo přijít s něčím novým.

Chcete ušetřit s nákupem ojetého auta? Nekupujte si diesel!

Chcete ušetřit s nákupem ojetého auta? Nekupujte si diesel!

Svézt se na vlně luxusních moderních SUV byl rozhodně dobrý nápad, aspoň z obchodního hlediska. Zákazníci se k Porsche jen hrnuli. Tradicionalisté sice páchali rituální seppuku, ale to dělali i tehdy, když model 911 (964) dostal v roce 1989 pohon všech kol a když ikonická 911 přešla s generací 996 na vodní chlazení.

Co je klíčové

  • Hledejte auto po faceliftu
  • Kupujte pouze originál od prověřeného zdroje
  • Přivolejte si na pomoc zkušeného mechanika
  • Nesmíte řešit každou korunu
  • Smiřte se s pohledy závistivců
  • Zařiďte si pojištění proti krádeži a havárii

Berme proto SUV Porsche Cayenne jako normální auto, které navíc zachránilo celou značku a díky kterému byly peníze na vývoj takových specialit jako Cayman GT4, 911 GT3 RS 4.0, 911 GT2 RS, 918 Spyder a další „zbytečné“ šílenosti.

Abychom si všechno ukázali na názorném příkladu, půjčili jsme si v Auto ESA model Porsche Cayenne 3.6 V6 po faceliftu. Auto je z roku 2008, je po prvním majiteli, má jasnou servisní historii a najelo zatím jen necelých 120 000 km. Prodejce si ho cení na 435 000 korun.

Radosti
Na poměry SUV skvělá obratnost
Schopnosti v terénu
Po faceliftu dobrá spolehlivost
Nízké ceny osmiválců
Většina aut s bohatou výbavou
Kvalitní zpracování a image
Starosti
Tradicionalistům budete trnem v oku
Benzínové šestiválce se s ním trápí
Před faceliftem poruchový motor 4.5 V8
Ceny dieselů jsou velmi vysoké
Praktičnost je jen průměrná
Je oblíbené mezi zloději
7  /10
Pokračování testu
Fotogalerie82 fotografií
porsche cayenne (30).JPG porsche cayenne (60).JPG porsche cayenne (21).JPG
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojeté Porsche Cayenne: Úvod
  2. Ojeté Porsche Cayenne: Co od něj čekat
  3. Ojeté Porsche Cayenne: Jak se s ním jezdí
  4. Ojeté Porsche Cayenne: Na co si dát pozor
  5. Ojeté Porsche Cayenne: Verdikt
  6. Fotogalerie: Ojeté Porsche Cayenne
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

včera | Milan Lažanský | 3 příspěvky
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků