Test ojetiny SUV Porsche Cayenne: Díra na peníze? Ano i ne

Takže vám se zachtělo prémiového SUV prestižní značky, protože se dá koupit za cenu naftového Rapida? Nu tedy dobrá, pojďme se na něj podívat.
Seznam kapitol
  1. Ojeté Porsche Cayenne: Úvod
  2. Ojeté Porsche Cayenne: Co od něj čekat
  3. Ojeté Porsche Cayenne: Jak se s ním jezdí
  4. Ojeté Porsche Cayenne: Na co si dát pozor
  5. Ojeté Porsche Cayenne: Verdikt
  6. Fotogalerie: Ojeté Porsche Cayenne

Říkejte si, co chcete, ale nebýt SUV Porsche Cayenne, tradiční německá automobilka by možná už dávno skončila v propadlišti dějin jako třeba Saab. Výhradně sportovní auta „s motorem na špatném místě“ dnes nikoho neuživí a pokud chtělo Porsche přežít a generovat zisky, muselo přijít s něčím novým.

Chcete ušetřit s nákupem ojetého auta? Nekupujte si diesel!

Chcete ušetřit s nákupem ojetého auta? Nekupujte si diesel!

Svézt se na vlně luxusních moderních SUV byl rozhodně dobrý nápad, aspoň z obchodního hlediska. Zákazníci se k Porsche jen hrnuli. Tradicionalisté sice páchali rituální seppuku, ale to dělali i tehdy, když model 911 (964) dostal v roce 1989 pohon všech kol a když ikonická 911 přešla s generací 996 na vodní chlazení.

Co je klíčové

  • Hledejte auto po faceliftu
  • Kupujte pouze originál od prověřeného zdroje
  • Přivolejte si na pomoc zkušeného mechanika
  • Nesmíte řešit každou korunu
  • Smiřte se s pohledy závistivců
  • Zařiďte si pojištění proti krádeži a havárii

Berme proto SUV Porsche Cayenne jako normální auto, které navíc zachránilo celou značku a díky kterému byly peníze na vývoj takových specialit jako Cayman GT4, 911 GT3 RS 4.0, 911 GT2 RS, 918 Spyder a další „zbytečné“ šílenosti.

Abychom si všechno ukázali na názorném příkladu, půjčili jsme si v Auto ESA model Porsche Cayenne 3.6 V6 po faceliftu. Auto je z roku 2008, je po prvním majiteli, má jasnou servisní historii a najelo zatím jen necelých 120 000 km. Prodejce si ho cení na 435 000 korun.

Radosti
Na poměry SUV skvělá obratnost
Schopnosti v terénu
Po faceliftu dobrá spolehlivost
Nízké ceny osmiválců
Většina aut s bohatou výbavou
Kvalitní zpracování a image
Starosti
Tradicionalistům budete trnem v oku
Benzínové šestiválce se s ním trápí
Před faceliftem poruchový motor 4.5 V8
Ceny dieselů jsou velmi vysoké
Praktičnost je jen průměrná
Je oblíbené mezi zloději
7  /10
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojeté Porsche Cayenne: Úvod
  2. Ojeté Porsche Cayenne: Co od něj čekat
  3. Ojeté Porsche Cayenne: Jak se s ním jezdí
  4. Ojeté Porsche Cayenne: Na co si dát pozor
  5. Ojeté Porsche Cayenne: Verdikt
  6. Fotogalerie: Ojeté Porsche Cayenne
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 27 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků