Kapitoly článku:
- Legacy počtvrté, V duchu tradic, Deja vu?
- Testovaný vůz, Na první pohled
- Uvnitř, Skromný zavazadelník, Za volantem
- Motory natočit!, Na silnici, A vystupujeme
- Názor odborníka, Názor z branže, Technické údaje, Naměřené hodnoty
- Kompletní fotogalerie
Testovaný vůz
Sedan Legacy 3,0 R, který se nám dostal k rukám, vynikal prakticky všemi prvky, jakými v půli první dekády 21. století značka Subaru byla schopna oslnit a s nimiž se u naprosté většiny vozů této řady, dostupných na trhu s ojetými vozy, jen tak nesetkáte (řeč je například o poněkud dětinsky působící dotykové obrazovce v horní části středové konzole).
Nelícující víko zavazadlového prostoru a prohnutá svislá vzpěra zámku kapoty ukazovaly na nekvalitně opravené následky drobných kolizí
Tento stroj byl jako nový prodán v České republice a zaujal nás zejména relativně nízkým stavem tachometru, který na začátku našeho testu ukazoval jen něco málo přes 65 000 km. Opatřen byl také servisní knížkou s řadou záznamů, nicméně v konfrontaci s celkovým stavem vozu jsme o přesvědčivosti zvláště posledních zápisů byli nuceni pochybovat.
Zvláště v přímém srovnání s výše zmíněným „kombíkem“, který měl najeto daleko více, a navíc jej máme v docela živé paměti, působil zvláště podvozek citelně opotřebovanějším dojmem, nicméně je třeba poznamenat, že třeba interiér byl naopak u „třílitru“ velmi zachovalý.
Závady? Přítomny!
Ba co víc: objevili jsme známky neodborně opravených drobných kolizí na přední i zadní části karoserie. V levé spodní hraně víko zavazadlového prostoru špatně lícovalo s ostatními díly, zatímco za předním nárazníkem jsme objevili nejen neoriginální příčku, ale také svislou středovou vzpěru zámku, jež byla spolu s chladičem poněkud prohnutá. Nic, co by nějak zásadně kvality vozu snižovalo, ale všechny výše vyjmenované prvky přinejmenším naznačují, jak se k autu jeho předchozí majitel choval…
Elektricky ovládané střešní okno se u vozů Legacy příliš často nevidí
Z dalších nedostatků je třeba zmínit zatuhlý zámek v levých zadních dveřích (zamykal a odemykal jen někdy, takže na něj zkrátka nebyl spoleh) a vadný přepínač světel v levé páčce pod volantem (při potkávacích světlech nesvítily „obrysovky“, tedy ani ty vzadu, o čemž jsme až do bezmála kolizní situace při jízdě v tunelu neměli tušení…).
Subaru Legacy 3,0 R |
Rok výroby | 2005 |
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH) | 249 999 Kč |
Původ: | nové v ČR |
Servisní kniha: | Ano |
| |
Výbava | |
Posilovač řízení | Ano |
Airbagy | 6x |
El. řízení podvozku | ABS, EBD, VDC |
Centrální zamykání | Ano, na DO |
El. ovládání oken | Ano, 4x, jednodotykové u řidiče |
El. ovládání zrcátek | Ano, vč. vyhřívání |
Čalounění | Kůže |
Výškově stavitelné sedadlo řidiče | Ano, el. |
Stavitelný volant | Ano, výškově i podélně |
Zadní opěradla | Nedělená, sklopný střed |
Tempomat | Ano |
Klimatizace | Ano, aut. |
Autorádio | Ano, s CD, MC a changerem na 6CD |
Přední mlhová světla | Ano |
Nárazníky v barvě vozu | Ano |
Litá kola | Ano |
Xenonové světlomety | Ne |
Palubní počítač | Ano |
Na první pohled
Subaru Legacy čtvrté generace s klasicky střiženou, tříprostorovou čtyřdveřovou karoserií působí skutečně důstojným, přesto však dynamickým dojmem a teprve v porovnání s jinými osobními vozy zaparkovanými v blízkosti vyniká jeho celkově nízká stavba. Přídi dominuje jednoduchá, celkem vysoká a jedinou robustní chromovanou příčkou nesoucí firemní znak dělená maska chladiče.
Subaru Legacy 4. generace působí i po letech dobře a nadčasově
Sdružené svítilny s čočkami projektorů pro potkávací světla, opatřená konvenčními žárovkami, a samostatnými parabolami pro „dálkovky“ vynikají slušně rozvrstveným světelným tokem, ale jen slabou intenzitou.
Nárazník je ve své spodní části doplněn párem krajních mřížek a středovým otvorem pro přístup vzduchu k chladičům. Boky s dominantními, čistě horizontálními liniemi a lakovanými otěrovými lištami, klikami i zrcátky působí celkově velmi jednoduchým a střízlivým dojmem.
Dojmu decentní dravosti přidávají atypicky zalomené přední svítilny i dvojice koncovek výfukové soustavy
Při pohledu na zadní část vozu vyniká výrazné vodorovné prolomení víka zavazadlového prostoru, jež spolu s korespondujícím prohnutím jednodílných sdružených svítilen tvoří i bez použití jakéhokoli spoileru výraznou odtrhovou hranu. V celkově nikterak výrazném vyznění karoserie pouze „fajnšmekr“ zaznamená náznakový difuzor ve spodní části zadního nárazníku obklopený párem ozdobných koncovek výfuků.
Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.
Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.
Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ