Test ojetiny: Subaru Legacy 3,0R (IV.) – sedan pro excentriky

28 komentářů

kikos
21. dubna • 17:51

Mám ho a jsem spokojen.To se musi vyzkoušet.....

Figo
11. dubna • 21:33

Vidím samé pozitivní ohlasy subaristů, takže já jsem vlastnil 2 roky legáče a pak 4 roky Imprezu a už bych si další sůbo nekoupil, spolehlivé to je, ale spíš podle hesla co v autě není nemůže se pokazit, trakci to má vynikající a pro horaly určitě smysl má, nicméně pro 95% národa je 4-kolka na prd a kdo si tento fakt, ovlivněn marketingem (včetně mé osoby...), nepřipustí o autech toho ví málo. Suma sumárum nic proti Subaru nemám, existují však lepší auta...

Boban
28. dubna • 23:39

Tak vyzkoušej jednu zimu u nás na Liberecku a budeš mluvit jinak. Jasně že Brňáci to kupujou aby byli vyjimeční, ale tady je 4x4 skoro nutnost. Mám Forestra a Lego specB a souseda s Audinou věčně tahám v zimě domů.....

Bob
12. dubna • 12:21

To asi určitě ano, ale zábavnějších jich moc není. 4x4 je prostě přidaná bezpečnost, nechť každý zváží zda mu to za to stojí. mě ano. Toť vše...

Ruda
8. dubna • 12:50

Mám Spec.B asi 5 let a zatím bych neměnil. Je radost toto auto řídit.

Tom
10. dubna • 11:46

akorát by mě mrzelo to podrůměrné zrychlení. S motorem 180kW za 8,2-8,5s??? To udělají i auta co mají o 40-50kW méně.

JRJ
11. dubna • 10:08

To "podprůměrné" zrychlení a vůbec všechna v testu uvedená měření jsou dána tím, že jsou měřena v režimu D. Při manuální volbě rychlostních stupňů (sportshift) budou veškerá pružná zrychlení o cca 1s lepší. I můj kombík se 160 tis. km na hrbu udělá 0-100 km/h s obdržěným startem za 7 až 7,5s B-], podle toho jak jsou zemní elementálové momentálně nakoloněni.

Furty
7. července • 17:18

Musim suhlasit. Testoval som v "domacich" podmienkach zrychlenie Outbacku MY07 na manualnej volbe a SportSharp. Testovane cez OBD logging, rychlost z OBD (rozdiel od GPS asi 6kmh pri 100kmh).
Vysledky 7,4s, 7,5s a 7,7s. Takze kazdopadne nizsie ako udavanych 8,5s. Z nuly som to rozbiehal bez pridrzenia plynu.

nzg
10. dubna • 15:39

To "pomalejsi "zrychleni je dane automatem, spec.B s manualem ma 0-100 za 7s.
A motorove se spec.B od 3.0R vubec nelisi.

Bob
10. dubna • 18:45

Jo je to tak , spec b v manualu je krucek dal. Na druhe strane vykon motoru je fakticky dostacujici, v rezimu sport to nema chybu. Legacy neni klasicky sportak a la gti ale spis takova rozumna fun machine ktera miluje zatacky a pri tom pohodlne sveze. Zvuk boxeru pri vytoceni je skvely ale auto je bezne neskutecne tiche. V zaplave downsizingu a emisnich norem to bude brzy dinosaurus ale v urcitych kruzich si troufam tvrdit to bude i v budoucnosti zadane auto.

Zdeny60
8. dubna • 7:57

Jak - mnoho důvodů ke koupi neexistuje??Jí jich vidím hned řadu:
- spolehlivost značky Subaru
- vynikající jídzní vlastnosti
- minimální zájem zlodějů
- neotřelý dyzajn, který nespplývá s dnešní šedí převažujících značek ŠKod a VW
- výborný motor 3,0R
- výtečná odolnost této modelové řady proti korozi (třeba v porovnání s Mazdou)
- imidž značkyStačí se povozit v Audi A4/6 Q a pav k Legacy. každý, kdo auto trochu hoví, tak uzná, že jídzní projev SUbaru legacy a obzvláště s tímto motorem je prostě o kus dál. Stačí pár ostrýcz zatáček a je vše jasné. To je ten důvod!

Dusan
8. dubna • 13:37

Ony by se daly uvest i negativa:- jediny pouzitelny motor v nabidce (3.0), protoze vsechny ostatni jsou line zrave mrchy totalne zabite prehistorickymi ctyrkvalty. Takova 2.5 s automatem ma spotrebu trilitru a jizdni projev slabsi evropske 1.8cky
- minimalni nabidka aut na trhu vyplyvajici z predesleho
- slaba vybava zejmena co se tyka technickych novinek, takovy MP3 format "objevilo" Subaru az po faceliftu v roce 2008, nektere prvky vybavy bezne v te dobe jsou dostupne az u nove generace
- dnes uz hodne okoukany design.S Audi A4/A6 bych to opravdu nesrovnaval, to je premiovka, tohle je takovy slabsi Passat s dobrym podvozkem a jednim slusnym motorem.

motorkář
19. listopadu • 22:32

S Dušanem musím souhlasit. Subaru Legacy v 3.0 jak s atm i spec b (zkušenost s ročníky 2007 a 2009), nemají nic, co by odůvodnilo jejich legendu v české kotlině. Jízdní vlastnosti nepřesahující průměr např. VW, Volvo, Ford (mimo permanentní 4x4) a nedosahující jízdních kvalit Audi a hlavně BMW. Závady taky mají nepočítaně. Od špatného těsnění bezrámových oken, neustále problém s brzdami (vibrace), nový zadřený motor v záruce v spec b!!! Prostor uvnitř malý, na zadních sedadlech žádný (jako Škoda Octavia I). Řízení gumové, bez zpětné vazby, snad jen ten design je zajímavý. V manuálu spojka nadměrně ostrá a špatně dávkovatelná, automat snad pamatuje ještě tříkvaltové ameriky, přidat plyn a čekat a řadit kdy chci. Všichni už to umí lépe. Jak dvouspojky, tak i moderní planetové atm. převodovky. Nejsem nepřítel Subaru, akorát osobní zklamání z údajné legendy. A diesel v Legacy taky slušný příběh.

Petr
9. prosince • 16:21

Hodnocení zoufalce. Motorkář rovná se Mr mindrák?

Buzerant
1. června • 17:28

To si zabil tym ,ze miesta ako O1 ! Ty si fakt kokot ...asi to Subaru tvojemu BMW vela krat natrelo....

Bob
8. dubna • 16:04

Dekuji za pripomenuti co je premiovka.... Jezis ja vlastne zapomel ze mame oba vozy doma a placam tady nesmysly ktere jsem si asi vymyslel...... Sorry ale s Passatem se jizda s Legacy opravdu srovnat neda ale nebudu se tady poustet do nikam vedoucich debat. Jasne pisu ze audina je taky vyborny auto ale nema fun factor ktery Legacy urcite ma. Jinak premiovka a6 je rv 2006 a stala me vic na opravach nez o rok starsi a o 30 tis km vice ojety Legacy . Zhavici svicky a termostat jiz vygumovali mensi spotrebu...

Dusan
9. dubna • 10:34

Evidentne jsi to pripomenout potreboval, kdyz tu srovnavas hrusky s jablkama. Tohle auto fakt nema ambice souperit s Audinami ani vybavou, ani motory je to bezne auto stredni tridy v top motoraci. V USA je Outback jedna z nejlevnejsich ctyrkolek na trhu, akorat tady se z toho dela div ne premiovka a ceny celkem masakrozni.
Ale jinak si to Subaru uzij, takove auto uz dneska nekoupis, ani od Subaru. Stara generace nahrazena novou horsi. Posledni mohykan 3.6 prave konci, zbyvaji nezajimave motory s nesmyslnymi CVTcky. Ted uz vubec netusim proc by si nekdo kupoval tak nezajimave auto za tak masivni penize.

Bob
9. dubna • 19:09

Dušane souhlasím že je to poslední dobré opravdové Subaru, současné modely jsou bezpohlavní, bez dobrých motorů a i to famózní řízení se pomalu vytrácí.... Myslím že je může jen XV zachránit ale opět je tu problém slabých motorů a cvt. Jinak premiovka nepremiovka, jak jsem psal A6 je výborné auto ale je to Legáč který mě víc baví řídít :-)

David
7. dubna • 13:26

Ahoj, taky sem mel tot auto, proti Audi uplne bezproblemu. Na tipcars psali podobnej clanek, snad jedinej problem ze brzy odesli silentbloky a krouceni prednich kotoucu se vyresilo faceliftovejma destickama.

lamal_SK
7. dubna • 11:08

fajn kara ... skoda toho automatu s manualom by to isto zralo menej ...

Bob
7. dubna • 11:42

Moje dlouhodoba je dle pp ( ukazuje velmi presne) 11.8 a to je hodne jezdeni po meste, rekl bych tak 65%.Trasa Brno - Praha - Brno pri tachometrovych 145 km/h 9.6 l. Dnes rano na Prime test Subaru XV s motorem 1.6 -115 ps, namerili prumernou spotrebu 8.6. Ten rozdil zase neni az velky, za ten komfort, bezpecnost a radost me to stoji. spotreba neni vse pri provozu auta a nahradni dily na Legacy nejsou nikterak extra drahe. Ano 5at prevodovka pro 3.0R je velice spolehliva jak i samotny motor.

Bob
7. dubna • 9:19

Mam MY2005 3.0 v sedanu takze totozny vuz. Nedam na nej dopustit, nejlepsi auto co jsem kdy vlastnil. Najeto 142 tis km, bez jedine zavady, jen oleje, filtry, brzdovy desticky. Neskutecne zabavne auto, famozni rizeni, nic nevrze, neklepe, vnitrek ve vybornem stavu. Zena ma A6 avant v tdi a quattru, taky vyborny auto ale v porovnani s Legacem zadny "fun factor". Jo papa trochu vic ale je to bezporuchovy, velkoobjemovy motor ktery vydrzi fakt hodne, neresite striky, turba a rozvody a podobne problemy. Ted ho budu prodavat , jdu do po faceliftove verzi v kombiku ( i kdyz po sedanu se me bude styskat, fakt hezky sedan to je). Pro me je tato generace Legacy/outback takovy secret tip pro lidi co jsou trosku neco jineho :-)

nzg
6. dubna • 14:58

Ten zatuhlý zámek v levých zadních dveřích je docela casta zavada teto generace.
Take jsem to mel, oprava za cca 2000KC spocivala ve vymene motorku centralu.
Dalsi potencionalni rizika tohoto modelu jsou loziska kol a pri vetsim najezdu jako u kazdeho auta katalyzatory. Ty jsou docela drahe (cca 50k), ale alternativni reseni existuji.
Jine problemy tato motorizace nema.

kanďák
23. června • 10:57

hehe, tak to jste ty 2000 mohl použít na něco užitečnějšího :-D:-D oprava elektromotorku zabere cca 30 min. a to včetně demontáže tapecu a zpětného namontování. stačí vyčistit uhlíkové kartáčky a kontakty ve vnitřku motorku (mimochodem vyrobeného ve vietnamu) a vše funguje zase jako nové...

asd
6. dubna • 20:02

a co te automat s tim problemy nejsou? ani pri vyssich najezdech?

nzg
6. dubna • 22:15

Neslysel jsem o nikom, kdo by mel s timto klasickym HDM automatem problem. Ani ve starsich Subaru (kde je 4AT) nebyl problem. Staci menit olej.

dtsmaniac
6. dubna • 11:11

Pokud vím, tak SpecB se dělal i s manuálem, tak jakýpak výhradně s automatem. Kdo chtěl manuál, ten si to zařídil i s tímhle motorem B-]

dtsmaniac
6. dubna • 11:16

aha, on vám to okomentoval v poslední kapitole, tak beru zpět a škrtám černý puntík :-))

Doporučujeme

Články odjinud