Test ojetiny: Subaru Legacy 3,0R (IV.) – sedan pro excentriky

Mnoho rozumných důvodů k nákupu této ojetiny neexistuje. Ale dovedu si představit, že by pro ni řada řidičů na rozum s radostí zapomněla…
Seznam kapitol
  1. Legacy počtvrté, V duchu tradic, Deja vu?
  2. Testovaný vůz, Na první pohled
  3. Uvnitř, Skromný zavazadelník, Za volantem
  4. Motory natočit!, Na silnici, A vystupujeme
  5. Názor odborníka, Názor z branže, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Kompletní fotogalerie

Legacy počtvrté

Ačkoli zcela nové Legacy v roce 2003 nijak progresivním dojmem nepůsobilo, oproti svému předchůdci vypadalo podstatně lehčeji a moderněji. Zachovalo si samozřejmě trvalý, „symetrický“ pohon všech kol, ploché motory boxer či bezrámová dveřní okna, přičemž o posledně zmíněný prvek Legacy ve své aktuální, v pořadí páté generaci bohužel přišlo.

Testy | Subaru

Test: Subaru Outback CVT – rozvážný univerzál

V nabídce byly zprvu čtyřválce 2,0 a 2,5 l a šestiválec 3,0 l, na sklonku výroby se na pár měsíců objevil také zcela nový diesel 2,0 l/110 kW. Kromě sedanu a kombi bylo možno samozřejmě objednávat také malé SUV Outback vycházející ze standardního „kombíku“ a vyznačující se zvýšenou a oplastovanou karoserií.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Čtvrtá generace Subaru Legacy ve svém úvodním provedení

Subaru Legacy čtvrté generace se začalo na domácím, tedy japonském trhu prodávat již v květnu roku 2003, a ještě než dorazilo na trhy exportní, zaznamenalo celou řadu úspěchů. Do září se tam prodalo bezmála 40 000 kusů, Subaru Legacy navíc pro Fuji Heavy Industries dokonce vůbec poprvé vybojovalo titul japonské Auto roku 2004, když předčilo modely Toyota Prius a Mazdu RX-8.

V duchu tradic

Oproti třetí generaci, vyráběné od roku 1989, se „nové“ Legacy vyznačovalo o dalších 22 mm sníženým uložením pohonné jednotky (tím se dále snížilo těžiště vozu) a karoserií se zvýšenou tuhostí v krutu o 5% a v ohybu o 14% díky většímu poměru dílů vyrobených z vysokopevnostních ocelí. Ještě významnější byly nárůsty tuhosti v místech uložení pomocných rámů (vpředu i vzadu) a prvků závěsů kol, jež údajně narostly až násobně. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Subaru Legacy Wagon (1990) / Subaru Legacy Outback (1999) / Subaru Outback (2002)

Testovaný model Subaru Legacy 3,0 R představoval v době svého uvedení na český trh vajkovou loď řady Legacy. Vynikal zejména modernizovaným zážehovým šestiválcem EZ30 s protilehlými písty s objemem rovných 3 000 ccm, výkonem 245 koní (180 kW) a točivým momentem 297 Nm.

Testy | Subaru

Test Subaru Outback: co udělá 250 000 km?

Tento boxer vznikl evolucí dosud používaných jednotek, přičemž zřejmě nejdůležitější změnou se stalo použití proměnného časování i zdvihu sacích ventilů, s jehož přispěním patřil „třílitr“ Subaru mezi vůbec nejvýkonnější agregáty svého objemu.

Zklamáním pro řadu ortodoxních zákazníků, kteří se těšili na rychlou, sportovně orientovanou jízdu, byla výhradní kombinace s pětistupňovou automatickou převodovkou, jež citelně omezuje dynamické schopnosti motoru a ani ve sportovním módu Sportshift zkrátka nemůže konkurovat manuálně řazeným skříním.

Deja vu?

Shodou okolností jsme v půli letošního ledna zkoušeli Legacy 4. generace a právě v tomto testu jsme se jeho technikou, specifiky, ale i riziky spolehlivosti a dalšími aspekty zabývali natolik podrobně, že jejich další zpracovávání by bylo jen pověstným nošením dříví do lesa. Zájemce o podrobnosti ke čtvrté generaci modelu Subaru Legacy proto odkazujeme právě na tento test, zatímco nyní se budeme soustředit především na specifika konkrétního vozu.

Ojetiny | Testy | Zajímavosti | Sportovní auta | Technika | Kombi | Palivo | Fascinace | Subaru

Test ojetiny: Subaru Legacy 2,0i Kombi – pro individuality

Připomeňme, že v lednovém testu jsme vám představili Subaru Legacy Kombi se zážehovým čtyřválcem 2,0 l, čtyřstupňovým „automatem“ a rokem výroby 2007. Nyní jsme pro vás vyzkoušeli Legacy z roku 2005 s karoserií sedan, automatickou převodovkou s pěti stupni, ale především špičkovým šestiválcovým „třílitrem“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Od dříve testovaného vozu se toto Legacy liší hlavně typem karoserie a použitým motorem
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Legacy počtvrté, V duchu tradic, Deja vu?
  2. Testovaný vůz, Na první pohled
  3. Uvnitř, Skromný zavazadelník, Za volantem
  4. Motory natočit!, Na silnici, A vystupujeme
  5. Názor odborníka, Názor z branže, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Kompletní fotogalerie
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků