81
Fotogalerie

Test ojetiny: Subaru Legacy 2,0i Kombi – pro individuality

Kapitoly článku:


Na první pohled

Kombík Subaru Legacy čtvrté generace vyniká již od pohledu nízkou stavbou své karoserie. Je to svérázné auto, které si s jiným nespletete. Nesnaží se působit přehnanou okázalostí, ale ladností linií kořeněných decentními hranami. Přídi dominuje rozměrný nárazník s párem mohutných vstupů k chladiči.

P1070703.JPGP1070716.JPGP1070731.JPG

Jednoduchá maska s černou mřížkou je obklopena členitými sdruženými svítilnami, jež využívají klasických žárovek v kombinaci s projektory pro potkávací a konvenčními parabolami pro dálková světla. V obou režimech mají světla dostatečný účinek a přesně rozvržený světelný tok.

Při pohledu z profilu dále vyniká nízká stavba karoserie a jistý sportovní „šmrnc“ dále podtrhují směrem vzad se zužující pásmo zasklení a střecha zakončená spoilerem integrovaným v horní části výklopné zádi. Vzhled zadních sdružených svítilen příliš nekoresponduje s těmi předními, přesto však celá záď působí propracovaným, konzistentním dojmem.

P1070709.JPGP1070722.JPGP1070726.JPG

Mlhovka a couvací světlo byly vyčleněny do lišty ve střední části výklopné stěny. Dojem sportovních ambicí podtrhují dvě ozdobné koncovky výfuků, jež ale byly zvláště u zkoušeného vozu se „sedlou“ zádí tak nízko, že při couvání kolmo k vyššímu chodníku hrozilo jejich poškození.

Bezrámová okna, krátké dveře

Jakmile vezmete za kliku bočních dveří, hned si všimnete jednoho z výrazných specifik starších vozů Subaru: dveře mají bezrámová okna. Jakkoli se tento prvek může zdát samoúčelným, má i řadu praktických předností. Tak především, po otevření dveří a spuštění oken máte kolem vozu hodně místa, což oceníte třeba při nakládání nebo čištění interiéru.

P1070752.JPGP1070745.JPGP1070746.JPG

Dveře se také velmi snadno otevírají i zavírají, neboť jsou lehké. Kromě absence rámů to je ale také důsledek toho, že zvláště zadní dveře jsou také poměrně krátké. To si uvědomíte zvláště při nastupování vyšší či méně pohyblivé osoby nebo při nakládání dětské sedačky, s níž budete do útrob vozu manévrovat jak s ježkem do klece.

Řeklo by se „hloupost“, ale u kombíku střední třídy s délkou karoserie přes 4,7 m je dobrý přístup ke všem částem interiéru poměrně důležitým aspektem…

Uvnitř

Interiér je obložen kvalitně působícími a dobře sestavenými černými plastovými díly, jež poněkud ozvláštňují stříbřité prvky na středové konzoli, palubní desce, ramenech volantu či dveřních výplních. U zkoušeného vozu byl právě povrch dveřní opěrky již citelně opotřeben. Naproti tomu kožený potah volantu ani další obvykle exponovaná místa interiéru zvýšenou míru opotřebení nevykazovaly.

P1070749.JPGP1070742.JPGP1070743.JPG

Zavazadelník s omezenou využitelností

Zadní sedadla pak mají spíše tvar lavice. Ačkoli jsou vybavena trojicí hlavových opěrek a bezpečnostních pásů, pohodlně se na ně díky omezené vnitřní šířce karoserie usadí jen dva pasažéři. A je třeba podotknout, že dospělé osoby běžného vzrůstu zde sice místa nazbyt nemají, ale rozhodně nebudou koleny opřeny o přední opěráky a hlavou se nebudou otírat o strop.

P1070787.JPGP1070789.JPGP1070790.JPG

Subaru

Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.

Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.

Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ

Doporučujeme

Články odjinud