Kapitoly článku:
- Poslední z rodu, Poněkud netypický test, Zkoušený vůz
- Nabídka verzí, Změny ve značení výbav, Specifika tohoto Subaru
- Na první pohled, Bezrámová okna, krátké dveře, Uvnitř, Zavazadelník s omezenou využitelností
- Za volantem, Zaměřeno na řidiče, „Napadeno kutilem“, Na silnici suverénní
- Drobné mínus - řízení, Automat“ s výhradami, A vystupujeme
- Očima odborníků, LPG, Závady a poruchy
- Technické údaje, Naměřené hodnoty
Na první pohled
Kombík Subaru Legacy čtvrté generace vyniká již od pohledu nízkou stavbou své karoserie. Je to svérázné auto, které si s jiným nespletete. Nesnaží se působit přehnanou okázalostí, ale ladností linií kořeněných decentními hranami. Přídi dominuje rozměrný nárazník s párem mohutných vstupů k chladiči.
Jednoduchá maska s černou mřížkou je obklopena členitými sdruženými svítilnami, jež využívají klasických žárovek v kombinaci s projektory pro potkávací a konvenčními parabolami pro dálková světla. V obou režimech mají světla dostatečný účinek a přesně rozvržený světelný tok.
Při pohledu z profilu dále vyniká nízká stavba karoserie a jistý sportovní „šmrnc“ dále podtrhují směrem vzad se zužující pásmo zasklení a střecha zakončená spoilerem integrovaným v horní části výklopné zádi. Vzhled zadních sdružených svítilen příliš nekoresponduje s těmi předními, přesto však celá záď působí propracovaným, konzistentním dojmem.
Mlhovka a couvací světlo byly vyčleněny do lišty ve střední části výklopné stěny. Dojem sportovních ambicí podtrhují dvě ozdobné koncovky výfuků, jež ale byly zvláště u zkoušeného vozu se „sedlou“ zádí tak nízko, že při couvání kolmo k vyššímu chodníku hrozilo jejich poškození.
Bezrámová okna, krátké dveře
Jakmile vezmete za kliku bočních dveří, hned si všimnete jednoho z výrazných specifik starších vozů Subaru: dveře mají bezrámová okna. Jakkoli se tento prvek může zdát samoúčelným, má i řadu praktických předností. Tak především, po otevření dveří a spuštění oken máte kolem vozu hodně místa, což oceníte třeba při nakládání nebo čištění interiéru.
Dveře se také velmi snadno otevírají i zavírají, neboť jsou lehké. Kromě absence rámů to je ale také důsledek toho, že zvláště zadní dveře jsou také poměrně krátké. To si uvědomíte zvláště při nastupování vyšší či méně pohyblivé osoby nebo při nakládání dětské sedačky, s níž budete do útrob vozu manévrovat jak s ježkem do klece.
Řeklo by se „hloupost“, ale u kombíku střední třídy s délkou karoserie přes 4,7 m je dobrý přístup ke všem částem interiéru poměrně důležitým aspektem…
Uvnitř
Interiér je obložen kvalitně působícími a dobře sestavenými černými plastovými díly, jež poněkud ozvláštňují stříbřité prvky na středové konzoli, palubní desce, ramenech volantu či dveřních výplních. U zkoušeného vozu byl právě povrch dveřní opěrky již citelně opotřeben. Naproti tomu kožený potah volantu ani další obvykle exponovaná místa interiéru zvýšenou míru opotřebení nevykazovaly.
Sedadla jsou čalouněna na omak docela příjemným textilem. Ta přední mají dostatečně dlouhé a vhodně tvarované sedáky a opěráky (u řidiče se stavitelnou tuhostí bederní opěry), nicméně jejich boční vedení v zatáčkách není přes první dojem nijak výrazné. Namísto toho ale poskytují opravdu pohodlné cestování i na delších vzdálenostech.
Řidič má velmi dobrý výhled z vozu, a to především díky rozměrným zpětným zrcátkům a celkem úzkým sloupkům karoserie.
Zavazadelník s omezenou využitelností
Zadní sedadla pak mají spíše tvar lavice. Ačkoli jsou vybavena trojicí hlavových opěrek a bezpečnostních pásů, pohodlně se na ně díky omezené vnitřní šířce karoserie usadí jen dva pasažéři. A je třeba podotknout, že dospělé osoby běžného vzrůstu zde sice místa nazbyt nemají, ale rozhodně nebudou koleny opřeny o přední opěráky a hlavou se nebudou otírat o strop.
Využitelnost zavazadlového prostoru je u zkoušeného vozu omezena dvěma faktory: instalací posuvné mříže z dob minulých předpisů N1 a toroidní nádrže LPG v místech rezervního kola. Pokud s sebou nechcete vozit rezervu volně loženou v prostoru, ale jen opravnou sadu a základní nářadí, budete se potýkat s tím, že je nebudete mít kam dát.
Pod podlahu se toho mnoho nevejde a uzavřené schránky za podběhy zadních kol mají jen omezený objem.
Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.
Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.
Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ