Test ojetiny: Subaru Legacy 2,0i Kombi – pro individuality

A tentokrát zde máme opravdovou specialitu: Legacy kombi s „automatem“, původním LPG a zcela jasnou minulostí.
Seznam kapitol
  1. Poslední z rodu, Poněkud netypický test, Zkoušený vůz
  2. Nabídka verzí, Změny ve značení výbav, Specifika tohoto Subaru
  3. Na první pohled, Bezrámová okna, krátké dveře, Uvnitř, Zavazadelník s omezenou využitelností
  4. Za volantem, Zaměřeno na řidiče, „Napadeno kutilem“, Na silnici suverénní
  5. Drobné mínus - řízení, Automat“ s výhradami, A vystupujeme
  6. Očima odborníků, LPG, Závady a poruchy
  7. Technické údaje, Naměřené hodnoty

Poslední z rodu

V době ultimativního a až paranoidního diktátu emisí CO2 a tlaků na redukci vývojových a výrobních nákladů opouští bašty originality i ty automobilky, jimž se až donedávna dařilo držet punc originality. Jaguar montuje diesely Ford, BMW opouští řadové šestiválce ve prospěch dopovaných čtyřválců a podobně bychom mohli pokračovat ještě dlouho.

Je třeba hned úvodem tohoto testu dodat, že úplně stejně je na tom také Subaru, zejména pak v řadě Legacy. Zatímco čtvrtá generace ještě sázela na nízkou siluetu, nevtíravě dynamické linie, bezrámová dveřní okna (dále snižující těžiště stavby) a vysokootáčkové zážehové motory, generace pátá se stala vysokou, neforemnou obludou na hranici SUV.

Testy | Subaru

Test: Subaru Outback CVT – rozvážný univerzál

Motory boxer a pohon všech kol zůstávají (což jistě kovaní příznivci Subaru ocení), ale to je dost málo na to, aby nové Legacy upoutalo pozornost majitelů strojů ze čtvrté generace, jež se přestaly prodávat v roce 2009. Pátá generace modelu Legacy se tedy stává další obětí trendů, ale rozhodně netvrdím, že by to bylo špatné auto.

Poněkud netypický test

Vyzkoušeli jsme ojetý vůz Subaru Legacy 2,0i s karoserií kombi, jenž by se mohl stát snem každého méně movitého zájemce o čistokrevné Subaru. Celý tento test je poněkud zvláštní hned ze dvou hlavních důvodů. Především, vůz disponoval, poněkud nezvykle, automatickou převodovkou v kombinaci s importérem dodávanou přestavbou na alternativní pohon na LPG.

Druhým pozoruhodným rysem tohoto testu, který do značné míry jeho celou strukturu poznamenal, se pak stala skutečnost, že jsem se shodou okolností dostal přímo k člověku, který tento kombík jako dealer předával jeho prvnímu majiteli. Navíc jde o velmi zkušeného servisního technika, který patří dnes k vyhledávaným odborníkům (nejen) na vozy Subaru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Tímto mužem je Petr Šmarda z brněnského dealerství C&K Subaru Brno. Na moji žádost o stručné shrnutí svých poznatků ze svezení s tímto vozem pět let po jeho prodeji mi odpověděl rozsáhlým elaborátem, který pro čtenáře i případného zájemce o ojeté Subaru Legacy IV. bude jistě vítaným zdrojem informací. Panu Šmardovi tak dám prostor nejen v samostatné sekci Očima odborníků v závěru tohoto testu, ale také v jednotlivých kapitolách.

Zkoušený vůz

Hned v této a dalších několika podkapitolách proto dejme slovo přímo panu Šmardovi. Nač také fakta formulovat v jednom testu dvakrát.

„Jak praví stará známá pravda: svět je malý, a tak náhoda tomu chtěla, že nás pan Duchoň požádal o spolupráci na hodnocení ojetého vozu Subaru Legacy. Již po letmém obhlédnutí mi byl tento vůz povědomý, a první strana servisní knihy jen potvrdila domněnku, že se jedná o Legacy kombi prodané koncem roku 2007 naším dealerstvím Subaru Brno.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Zkoušené Legacy kombi 2,0i Active AT LPG  má najeto poctivých 127 300 kilometrů a stále funguje velmi dobře. Motor má klidný a vyrovnaný chod, automatická převodovka řadí bez zaváhání jako nová (byť její čtyři stupně v dnešní době neoslní) a ani kultura řazení snad nemůže nikoho urazit.

Podvozek tlumí nerovnosti bez rázů, jen z mírného pohupování je znát, že tlumiče již nemají svoji maximální účinnost jako u nového vozu. Svoji daň na únavě zadních per, která je patrná na poklesu zadní části vozu, si vybrala trvalá zátěž v zavazadlovém prostoru v podobě toroidní nádrže na LPG, která je umístěna v prohlubni pro rezervní kolo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Tímto se dostáváme k zajímavosti tohoto vozu, a tou je zástavba LPG systému od holandského výrobce Vialle, který velmi efektivně snižuje náklady na drahé palivo, a to bez ztráty výkonových parametrů motoru. Systém LPG byl namontován do nového vozu, aniž by došlo ke ztrátě záruky výrobce, jelikož tato zástavba byla pro vozy Subaru schválena."

Subaru Legacy 2,0i Combi Active LPG
Rok výroby2007
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH)259 999 Kč
Stav tachometru127 300 km
Servisní knížkaano
Další záznamynové v ČR, první majitel, orig. LPG
  
Výbava 
Posilovač řízeníAno
Airbagy6x
El. řízení podvozkuABS, EBD, VDC
Centrální zamykáníAno na DO
El. ovládání okenAno, 4x, jednodotykové u řidiče
El. ovládání zrcátekAno, vč. vyhřívání a přiklápění
Čalouněnílátka
Výškově stavitelné sedadlo řidičeAno
Stavitelný volantAno, výškově i podélně
Zadní opěradladělená, sklopná, posuvná mříž (N1)
TempomatAno
KlimatizaceAno, aut., dvouzónová
AutorádioAno, orig., s MP3 a changerem na CD
Přední mlhová světlaAno
Nárazníky v barvě vozuAno
Litá kolaAno, Enzo
Xenonové světlometyNe
Palubní počítačAno
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Poslední z rodu, Poněkud netypický test, Zkoušený vůz
  2. Nabídka verzí, Změny ve značení výbav, Specifika tohoto Subaru
  3. Na první pohled, Bezrámová okna, krátké dveře, Uvnitř, Zavazadelník s omezenou využitelností
  4. Za volantem, Zaměřeno na řidiče, „Napadeno kutilem“, Na silnici suverénní
  5. Drobné mínus - řízení, Automat“ s výhradami, A vystupujeme
  6. Očima odborníků, LPG, Závady a poruchy
  7. Technické údaje, Naměřené hodnoty
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků