Kapitoly článku:
- Odvážný hned od počátku, Postupné modernizace
- Koupit, nebo nekoupit?, Zkoušený vůz, V solidní kondici
- Na první pohled, Výlet do minulosti
- Za volantem, A vyrážíme!, Motor zkrátka nestíhá…
- A vystupujeme, Názor odborníka, Názor z branže
- Technické údaje, Naměřené hodnoty
- Fotogalerie (výběr)
- Fotogalerie (kompletní, 77x foto)
A vystupujeme
U slabých motorů často slýcháme argumenty typu „však co, já žádný závodník nejsem“ a podobně. V tomto případě ale zájemci o vůz Subaru Impreza druhé generace důrazně doporučujeme větší motor 2,0 l, který sice také není žádným trhačem asfaltu a provozní charakteristikou nemá k 1,5 l daleko, ale vozu sluší přeci jen o něco lépe. A spotřeba paliva je v praxi navíc takřka shodná. My jsme s vozem na snímcích najezdili v nejrůznějších podmínkách celkem 750 km s průměrnou spotřebou 9,2 l/100 km.
Mimo město jsme se horko těžko vměstnávali pod hranici 8,0 l, zatímco na dálnici počítejte s průměrem 9,0 l/100 km a ve městě pak budete jezdit i za 12 l/100 km. Zato při pokusech o vysloveně rychlou jízdu jsme se nedostali přes 15 l/100 km, což je na jednu stranu zpráva příznivá, ale Impreza s motorem 2,0 l by si v daných podmínkách řekla o podobnou porci, ovšem při citelně lepších výkonech.
Tento vůz nám zkrátka nedává smysl. To ale neznamená, že se nenajde nikdo, komu by smysl dával! A ten se může těšit na vůz ve velmi dobrém a udržovaném stavu, za jehož volantem rozhodně s davem nesplyne. Cenu 159 000 Kč jsme pak také s přihlédnutím k rozsahu výbavy a roku výroby 2007 hodnotili jako přiměřenou.
Názor odborníka
Tentokrát se nám dostala do ruky Impreza 1,5R Sport z roku 2007 v karosářské variantě sedan. Impreza s takto ojedinělou výbavou, to byl zjednodušeně řečeno vůz s kabátem a interiérem WRX kombinovaný se základním motorem. V oficiálním ceníku pro modelový rok 2007 u českého zastoupení Subaru verze 1,5R Sport vůbec nefigurovala. Testovaný vůz pocházel z dovozu od německých sousedů, navíc byl doplněn pár detaily z originálního katalogu příslušenství.
Zkoušená Impreza je ve velmi dobrém, udržovaném stavu s vyplněnou servisní knihou od neautorizovaného servisu. Servisní záznamy byly velmi poctivě vedeny. Tento model není náročný na údržbu, tak nás zarazilo, že některé servisní úkony byly prováděny mimo rámec předpisu výrobce, což zbytečně zvyšovalo náklady na servis. Testovaný vůz je dovybaven nestandardními, většími koly, která podtrhují sportovní doplňky vozu. Bohužel jejich zcela nevyhovující rozměr způsobuje při propérování vozu nebezpečný dotyk pneumatiky s karoserií vozu. Po koupi vozu by výměna kol byla první nutnou investicí. Stejně tak výměna relé výhřevu zadního okna, které po sepnutí způsobovalo rušení autorádia.
Jak bylo již zmíněno výše, vůz je jinak ve velmi dobré kondici a po odstranění zjištěných nedostatků bude bezproblémově sloužit.
Petr Šmarda, prodejce vozů Subaru, společnost C&K a.s., Brno
Názor z branže
Svou vizáží si Impreza v autobazarech svůj pobyt nejspíš příliš nezkrátí. U Subaru ale vzhled nikdy nebyl na prvním místě (což platí jak pro exteriér, tak pro interiér), na rozdíl od poctivých technických řešení a působivých jízdních vlastností. Ceny ojetin po faceliftu z roku 2005 se zatím pohybují v rozmezí 150 až 200 tisíc, přičemž výběr v českých bazarech je poměrně malý.
Přesto se vyplatí zaměřit na Imprezu pozornost. Jezdí se s ní skvěle, navíc nedráždí sousedy, neláká zloděje a nehrozí u ní žádné zásadní závady. Ostatně tomu, kdo touží po benzínové nižší střední třídě s pohonem všech kol, mnoho jiných možností ani nezbývá.
Zatímco základní patnáctistovka vyhoví asi jen klidnějším povahám, větší 2,0R už jede velmi slušně, ale je často k vidění s přestavbou na LPG. V nabídce ojetin výrazně převažují kombíky, jejichž užitná hodnota není vzhledem k malému objemu kufru nijak zázračná. Zajímavostí je však u nich redukční převodovka, ta se může hodit při tažení naloženého vozíku či karavanu, případně při výjezdu prudkého kopce.
Vzácněji se vyskytuje sedan s atraktivními rozšířenými blatníky po vzoru sportovních verzí WRX a STI, v bazaru se ale nikdy dlouho neohřeje. Impreza nenadchne každého (tedy rozhodně ne do doby, kdy dojde na předváděcí jízdu), jde o vůz pro poměrně úzkou skupinu zákazníků, v jejichž žebříčku hodnot není na prvních místech co největší kufr a co nejnižší spotřeba.
Jindřich Topol, regionální manažer výkupu AAA Auto
Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.
Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.
Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ