Test ojetiny Subaru Impreza 1,5 R Sport - jako oheň a voda

Impreza v tomto provedení se u nás jako nová nikdy neprodávala. Ale jak to vypadá, naši zákazníci o moc připraveni nebyli…
Seznam kapitol
  1. Odvážný hned od počátku, Postupné modernizace
  2. Koupit, nebo nekoupit?, Zkoušený vůz, V solidní kondici
  3. Na první pohled, Výlet do minulosti
  4. Za volantem, A vyrážíme!, Motor zkrátka nestíhá…
  5. A vystupujeme, Názor odborníka, Názor z branže
  6. Technické údaje, Naměřené hodnoty
  7. Fotogalerie (výběr)
  8. Fotogalerie (kompletní, 77x foto)

Odvážný hned od počátku

Na trhu působí jen pramálo takto vyhraněných automobilových modelů. Impreza byla až do nástupu aktuální, v pořadí třetí generace konzervativně střiženým automobilem, který se však vyznačoval celou řadou technických zvláštností, ať už šlo o plochý motor boxer, nebo bezrámová okna. Jsou tyto zvláštnosti k něčemu dobré? To je už věcí jinou. Ale pravdou je, že taková Impreza WRX STI zůstává výjimečným automobilem i nyní.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Subaru Impreza 2,0 GT první generace v našem starším testu
Test ojetiny: Subaru Legacy 3,0R (IV.) – sedan pro excentriky

Test ojetiny: Subaru Legacy 3,0R (IV.) – sedan pro excentriky

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vyzkoušeli jsme jeden z posledních vyrobených kusů druhé generace řady Impreza

V roce 1994 představilo oddělení Subaru Tecnica International první provedení STI, které bylo modifikacemi motoru, převodovky a zavěšení vyšlechtěno z typu WRX. Zatímco WRX nejprve zůstávalo jen silnější verzí standardního provedení Imprezy, na sklonku kariéry první generace se mnoha prvky blížilo vrcholnému provedení STI. To bylo na trzích průběžně nabízeno v řadě limitovaných sérií, včetně Series McRae, 555, Catalunya nebo 22B, které odkazovaly na znamenité úspěchy ve světových rallye.

Postupné modernizace

Pro rok 1997 byla první Impreza zvenčí faceliftována, v následujícím roce přišla nová palubní deska z Foresteru. Impreza byla nabízena na řadě trhů a takřka na každém z nich vedla svůj vlastní život. Druhá generace, jež z té první po koncepční stránce úzce vycházela, se představila v roce 2000 a ta třetí pak v roce 2007. My jsme pro vás tentokrát vyzkoušeli jeden z posledních vyrobených vozů druhé generace, který nám k testu zapůjčila společnost AAA Auto.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Setkání tří dosavadních generací modelu Subaru Impreza
Test Subaru Impreza 2,0 GT: vlk s cenou beránčí

Test Subaru Impreza 2,0 GT: vlk s cenou beránčí

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Odvážný hned od počátku, Postupné modernizace
  2. Koupit, nebo nekoupit?, Zkoušený vůz, V solidní kondici
  3. Na první pohled, Výlet do minulosti
  4. Za volantem, A vyrážíme!, Motor zkrátka nestíhá…
  5. A vystupujeme, Názor odborníka, Názor z branže
  6. Technické údaje, Naměřené hodnoty
  7. Fotogalerie (výběr)
  8. Fotogalerie (kompletní, 77x foto)
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Minitest Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line: Důstojné stáří

Ford Kuga 1.5 EB ST-Line (minitest)

Ačkoli je Kuga průběžně modernizována, nic to nemění na skutečnosti, že patří k nejstarším SUV na trhu. Má ve svém věku, a navíc s malým benzínovým čtyřválcem pod kapotou, ještě co nabídnout?

5.  11.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků