90
Fotogalerie

Test ojetiny SsangYong Kyron XDi270: návštěva z jiné společnosti

Kapitoly článku:


Zkoušený vůz

Bylo to dilema. Převzít k testu auto bez servisní knížky, či jakékoli jiné relevantní dokumentace, a s evidentně lakovanou pravou zadní částí karoserie? Nakonec však převládla touha vyzkoušet pro vás vůz, o němž se jinak prakticky nikde nedočtete a který si své příznivce určitě najde. Víme o něm tedy jen to, že vyroben byl v roce 2007 a koupen jako nový v České republice. Zbytek jsme museli dohledat svépomocí, v terénu, bez asistence internetu, tedy tak, jak to zejména u ojetin děláme nejraději.

IMG_1721.JPGIMG_1718.JPGIMG_1770.JPG
Nevěhlasná značka, slušný výhled a vynikající průchodnost terénem v ceně

Zkoušený vůz fungoval bez potíží, tedy skoro. CD přehrávač nepřijímal ani nevydával disky, akumulátor si od nového majitele vyžádá bleskurychlou výměnu, neoriginální „xenony“ v hlavních svítilnách by zřejmě komisaře na STK nepotěšily (Kyron je přitom nikdy neměl ani za příplatek) a přehlédnout nebylo možno ani lakované pravé zadní dveře a blatník. Jak jsme ale zjistili při důkladné prohlídce v autorizovaném servise, šlo zřejmě o opravu kosmetického poškození.

IMG_1722.JPGIMG_1723.JPGIMG_1725.JPG
Styl, i průchodnost terénem

V tomto ohledu vynikají přednosti samostatného rámu podvozku. Pokud totiž případný náraz neprojde přes „měkké plechy“ až k rámu, je oprava snadná a levná, na rozdíl od samonosných karoserií, jež je v takovém případě zpravidla již třeba rovnat na stolici, přičemž výsledek je už nejistý.

Nač si u Kyronu dávat pozor

Platí to o všech starších vozech SsangYong: jejich největší potíží je koroze, přičemž ještě před několika lety antikorozní ochrana bez rozsáhlejšího zinkování odpovídala Daciím Logan z prvních let výroby. Hloubkové koroze nosných dílů se zákazník samozřejmě díky samostatnému rámu obávat nemusí, ale rezivějící rohy dveří či blatníků prostě nevypadají dobře.

IMG_1798.JPGIMG_1785.JPGIMG_1786.JPG
Přední náprava bývá u Kyronu bez potíží, je třeba dávat si pozor na netěsnosti podtlakového spínání volnoběžek

I z tohoto ohledu byl ale testovaný Kyron hodnocen jako velmi zachovalý exemplář, jehož stav nepřinášel výraznější pochyby o stavu tachometru. O tom, že vůz spíše stál, než jezdil, svědčily nejen rovnoměrná povrchová koroze na většině prvků podvozku, ale i přidřený brzdič v levém zadním kole, u nějž zřejmě postačí rozebrání a promazání pístku.
 

Tyto Kyrony mají pohon předních kol spínaný v nábojích podtlakem, takže je třeba průběžně kontrolovat těsnost celého vedení, abyste z vozu neměli trvalou „zadokolku“. Častěji tuhnou lanovody zajišťovací brzdy, ale to rozhodně není problémem jen těchto aut. U vozů SsangYong Kyron se celkem často vytlačují silentbloky příčných ramen, a také zkoušený Kyron měl v tomto místě na pravém zadním kole vůli, ovšem ani to neznamená žádné horentní investice.

IMG_1755.JPGIMG_1773.JPGIMG_1774.JPG
Dodatečně montované xenony by zřejmě na STK nepřesvědčily...

Pozornost je třeba u Kyronů věnovat výfukové soustavě. S vlnovci problémy nebývají, jednotlivé díly výfuku odchází odzadu a mnoho toho nevydrží. A když odejde napojení předposledního dílu (dojde k tomu zpravidla bez jakéhokoli očividného varování), je takříkajíc vymalováno. Na druhou stranu, vozy SsangYong Kyron dle statistik autorizovaných servisů prakticky netrpí na poruchy elektroniky, systému řízení ani na úniky provozních kapalin, což prohlídka testovaného vozu jen potvrzovala.

A nyní se konečně podíváme na to, jak se s jetým Kyronem jezdí.

 

SsangYong Kyron XDi270 
Rok výroby2007
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH)219 999 Kč
Původ:NA
Servisní kniha:NA
Stav tachometru:71 000 km
Další záznamy: 
  
Výbava 
Posilovač řízeníAno
Airbagy4x
El. řízení podvozkuABS, EBD, ESP, BA, ARP, HDC
Centrální zamykáníAno, na DO
El. ovládání okenAno, 4x
El. ovládání zrcátekAno, vč. vyhřívání a přiklápění
Čalouněníkůže
Výškově stavitelné sedadlo řidičeAno, el.
Stavitelná bederní opěraAno
Stavitelný volantAno, výškově
Zadní opěradlaDělená a sklopná
TempomatAno
KlimatizaceAno, aut.
AutorádioCD (nefunkční)
BluetoothNe
NavigaceNe
Přední mlhová světlaAno
Nárazníky v barvě vozuAno
Litá kolaAno, orig.
Xenonové světlometyAno (neorig.)
Denní svíceníAno
Palubní počítačNe
Kožený potah volantuAno
Vyhřívaná sedadlaAno
Vyhřívaný volantNe
Parkovací asistentAno, vzadu
Start/stop systémNe
MetalízaAno

SsangYong

Jihokorejský SsangYong vznikl v roce 1963 spojením dvou společností, současný název dostal v roce 1986.

V minulosti spolupracoval s Daimler-Benz, Daewoo, koupila ho čínská automobilka a vlastnila jej i indická firma Mahindra & Mahindra. V současnosti je pod vedením jihokorejského konsorcia KG Group. V České republice se soustředí na SUV.

SsangYong Rexton • SsangYong Korando • SsangYong Tivoli • SsangYong Musso Grand

Doporučujeme

Články odjinud