Kapitoly článku:
(Trochu) jako Alenka v říši divů
Přístrojový štít s nažloutlým podsvitem (do faceliftu bylo zelené) nese ve svém středu snadno čitelný tachometr s displejem počítadel ujeté vzdálenosti a indikací polohy voliče převodovky, vlevo otáčkoměr a vpravo stupnice palivoměru a teploměru chladicí kapaliny.
Model XDi270 s automatickou převodovkou byl u nás vlajkovou lodí řady Kyron
Volant má značný průměr, ovšem na off-road nijak výjimečný. Po stranách středu najdeme rozměrná tlačítka ovládání rádia a manuálního řazení převodovky (!), o něž při manévrování ale budete často „brnkat“, vpravo pod ním pak panel tempomatu. Zajímavostí (a zřejmě i nejpozoruhodnějším prvkem pracoviště řidiče) je dvojice kruhových segmentů v palubní desce po stranách volantu.
Po stranách volantu a přístrojového štítu jsou v Kyronu kruhová pole s nejdůležitějšími tliačítky
V tom levém najdeme ovladače zrcátek a jejich přiklápění, zadní mlhovky a deaktivaci stabilizace, v tom pravém pak spínač varovného osvětlení, reset hodnot počítadel ujeté vzdálenosti, řízený sjezd ostrého svahu HDC a vyhřívání zadního okna, zrcátek a čelního skla v místě klidové polohy stěračů. Rozmanitě tvarovaná tlačítka jsou chvályhodně rozměrná nejen v těchto segmentech, ale také ve svislé řadě podél středové konzole, přijatelně velká (na panelu klimatizace) i titěrná (v panelu rádia).
Prostorná rozhledna
Žádné jednotící prvky tady zkrátka nehledejte, je to prostě Kyron, a tak to musíte brát. Zajišťovací brzdu po vzoru mercedesu i amerických zvyklostí ovládají pedál a madlo vlevo pod volantem. Zadní sedadla jsou uložena ještě výše než ta přední, což dále usnadňuje výhled cestujících vzadu i jejich nastupování.
Zadní sedadla mají dostatek místa před koleny a stavitelný sklon opěráků
Zadní sedadla nejsou nijak anatomicky tvarovaná, ale mají dostatečně dlouhé sedáky i opěráky a ani trojice pasažérů se na nich nebude v žádném směru tísnit. Středový tunel tam zasahuje pouze minimálně, na konci středové konzole mají cestující k dispozici dvojici výsuvných držáků nápojů a schránku pro drobnosti.
Prostor pro zavazadla je pohodlně přístupný a díky tvaru postranních obkladů také pohodlně využitelný
Asymetricky dělená zadní opěradla lze naklápět v několika stupních, případně jediným pohybem je sklopit i se sedáky do roviny s podlahou. Hlavové opěrky není třeba vyjímat, ovšem při vracení sedadel do původní polohy spolehlivě přivřete krajní pásy. Vzniklá plocha sice není zcela rovná, ale skládané plochy alespoň vyhladí případný přechodový práh.
Zadní sedadla lze v případě potřeby jediným pohybem sklopit takřka do hladiny podlahy zavazadlového prostoru
Zavazadlový prostor sám je pak velmi dobře přístupný a i v oblasti podběhů zadních kol široký, přičemž v zadní části podlahy najdeme praktickou schránku na povinnou výbavu a další drobnosti. V rozích podlahy jsou masivní kotevní oka pro uchycení jisticí sítě, nad podběh pravého kola konstruktéři umístili zdířku na 12V.
Ale dost popisu, podívejme se na zkoušený vůz a na rizika, jež na případné zájemce o vozy tohoto modelu číhají.
Jihokorejský SsangYong vznikl v roce 1963 spojením dvou společností, současný název dostal v roce 1986.
V minulosti spolupracoval s Daimler-Benz, Daewoo, koupila ho čínská automobilka a vlastnila jej i indická firma Mahindra & Mahindra. V současnosti je pod vedením jihokorejského konsorcia KG Group. V České republice se soustředí na SUV.
SsangYong Rexton • SsangYong Korando • SsangYong Tivoli • SsangYong Musso Grand