Test ojetiny SsangYong Kyron XDi270: návštěva z jiné společnosti

V čase předvánočním jsme pro vás ozkoušeli malou raritu. No malou, vlastně je to docela velké auto, totiž rarita… Tak pojďme na to.
Seznam kapitol
  1. Kde se vzalo…, Překvapivý recept
  2. Cizinec, Na palubě
  3. (Trochu) jako Alenka v říši divů, Prostorná rozhledna
  4. Zkoušený vůz, Nač si u Kyronu dávat pozor
  5. Na silnici i mimo ni, Všestranný suverén
  6. A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  7. Fotogalerie

Kde se vzalo…

Dějiny jihokorejské automobilky SsangYong sahají, byť byste to možná neřekli, až do hloubi padesátých let. V běhu historie se objevovala jména Ha Dong-hwan Motor, Dongbang Motor nebo Dong-A Motor a zprvu zde vznikaly zejména užitkové vozy pro civilní využití i pro armádu. V roce 1986 tehdejší Dong-A Motor ovládla jihokorejská skupina Ssangyong, takže změna názvu byla nabíledni.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
SsangYong Kyron (ročník 2007) prošel naším nejnovějším testem ojetiny

Roku 1991 byla zahájena spolupráce s koncernem Daimler-Benz. Cílem bylo vyvíjet SUV a terénní vozy s pohonnými jednotkami Mercedes-Benz, pro něž SsangYong nemusel připravovat prodejní a servisní síť (prodávat se měly v showroomech Mercedes-Benz), naopak Daimler se mohl těšit na tantiémy z vozů, jež by mercedesům nekonkurovaly, ale umožnily těžit z boomu SUV.

SsangYong Korando s faceliftem přiváží více stylu

SsangYong Korando s faceliftem přiváží více stylu

Prvním produktem této spolupráce, který se objevil také v našich končinách, se stal lehce bizarní, ovšem mimořádně bytelný off-road SsangYong Musso, následovaný řadou dalších modelů včetně velkého sedanu SsangYong Chairman přebírající techniku modelu Mercedes-Benz E (W124).

Překvapivý recept

Jedním z nejvýraznějších obratů v dějinách automobilky SsangYong se ale stal až závěr roku 2004, kdy se stala součástí čínské korporace SAIC. To už ale běžela příprava některých nových modelů, jež měly poněkud vylepšit vnímání značky na exportních trzích. Mezi nimi byl i nástupce zmíněného Mussa (D100), vyvíjený už od roku 2002. Nakonec dostal jméno SsangYong Kyron a představil se v polovině roku 2005.

SsangYong Kyron, elegán z východu na českém trhu (představení)

SsangYong Kyron, elegán z východu na českém trhu (představení)

Na českém trhu se SsangYong Kyron objevil až s příchodem roku 2006. Prodávat se začaly nejprve slabší verze s moderními vznětovými dvoulitry Mercedes-Benz XDi200 common-rail s manuálními a samočinnými převodovkami a cenami od 744 980 Kč. Jasnou devizou tohoto modelu se stala kromě slušné standardní výbavy především robustní konstrukce mířící přesně na pomezí kategorií SUV a off-roadů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
SsangYong Kyron ve svém původním provedení z roku 2005

Blíže měl Kyron ale spíše k terénním vozidlům. Všechna kola sice byla zavěšena nezávisle, nicméně podvozek disponoval samostatným, tuhým žebřinovým rámem a připojitelným pohonem všech kol s redukční převodovkou. Něco podobného, ovšem v menším balení, nabízelo ve své době snad jen Suzuki Grand Vitara.

SsangYong Kyron: utajené oživení

SsangYong Kyron: utajené oživení

Po stylistické stránce to byl oproti modelu Musso jednoznačný krok v ústrety evropským zákazníkům, o design Kyronu se postaral zkušený Ken Greenly z tehdejšího MG. Nicméně zvláště tvarování zadní části karoserie se svítilnami ve tvaru erbů žádné ovace nevzbudilo, a tak už v půli roku 2007 byl uveden facelift řady SsangYong Kyron. A právě exemplář z tohoto roku prošel naším testem ojetiny.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Kde se vzalo…, Překvapivý recept
  2. Cizinec, Na palubě
  3. (Trochu) jako Alenka v říši divů, Prostorná rozhledna
  4. Zkoušený vůz, Nač si u Kyronu dávat pozor
  5. Na silnici i mimo ni, Všestranný suverén
  6. A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  7. Fotogalerie
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků