Kapitoly článku:
Spíš pro práci než pro rodinu
Přístup ke všem sedadlům je pohodlný díky rozměrným bočním dveřím, je ale třeba dávat pozor při nastupování dopředu: ostrá špice v jejich horní části může vydloubnout oko, ani nemrknete (vážně, toto je opravdu nepříjemné, až nebezpečné řešení…). Celá přední část interiéru včetně palubní desky, sedadel a středové konzole je prakticky identická s výchozí Fabií.
To platí i o nabídce prostoru, pro hlavu tak je na předních sedadlech místa více než dost, horší je to už s celkovou šířkou. Ocenili jsme přítomnost příplatkové středové loketní opěry, jež přijde vhod zvláště při cestách na delší vzdálenosti. Pověstné „tvrdé plasty“ obvykle moc neřeším, ale v případě Roomsteru jich je až moc (alespoň části výplní dveří v oblasti loktů jsou čalouněné).
Už první kilometry za volantem vás přesvědčí o tom, že Roomster je spíše robustní, jednoduchým autem s variabilním a bytelným interiérem, který vyhoví spíše nárokům kladeným na vůz pro práci než pro rodinu. Použité materiály v interiéru i tvrdý podvozek mnoho parády nenadělají, cesty na dovolenou pak s Roomsterem žádným medem nebudou.
Kouzlení se sedadly…
K ergonomii rozložení ovládacích a kontrolních prvků jsme žádné výhrady neměli, vše je ve snadném dosahu a přesně tam, kde to čekáte, ale celkově je to v Roomsteru nuda nuda, šeď šeď. Příspěvkem aktivní bezpečnosti je dosti vysoko umístěný panel ovládání klimatizace, přičemž ani pod ním uložený panel audiosoustavy není „utopen“ příliš nízko.
Rozměry a tvarování předních sedadel sice závratnou oporu při rychlé jízdě nebo na delších vzdálenostech nenabídnou, ale poslání vozu plně vyhovují. Krátká řadicí páka s přesným chodem je v pohodlném dosahu, rozměrná zpětná zrcátka usnadňují výhled řidiče v okolí vozu. Ten byl u vozu na snímcích dále vylepšen couvacím asistentem s akustickou i grafickou detekcí (v displeji rádia).
Vzadu je to s šířkou o poznání lepší (navíc pro kolena tam budou mít dost místa i osoby vyššího vzrůstu), ale pro tři pasažéry nebo dětské sedačky to tam prostě není. Zadní lavice je dělena do tří samostatných komponent dělených šířkou v poměru 40:20:40 a jejich variabilita je působivá. Každé ze sedadel lze podélně posouvat, regulovat sklon jeho opěráku, sklápět opěrák na sedák i celé sedadlo pohodlně vyjmout z vozu.
… a kufrem
Pokud chcete mít dost místa pro dva cestující, lze středovou část demontovat a krajní sedadla posunout blíže podélné rovině vozu. Jednotlivých konfigurací je bezpočet a za připomenutí stojí, že mnoho jiných aut s takto „hravým“ interiérem v dané kategorii nenajdete. Zkrátka Simply Clever…
Krycí plato nad prostorem pro zavazadla lze umístit ve dvou úrovních, což dále rozšiřuje možnosti konfigurací prostoru v zadní části karoserie Škody Roomester. V podlaze najdeme plechové rezervní kolo se základním nářadím. Přístup do zavazadlového prostoru je pohodlný díky vysoko výklopné a široké zadní stěně, potěší přítomnost odkládacích schránek nad podběhy i výklopných háčků pro zavěšení tašek.
Zamrzela tak snad jen vysoká nákladová hrana tvořící v přechodu k podlaze zavazadelníku výrazný práh a při časté manipulaci se zavazadly či nákladem bude zřejmě dosti protivný.
Škoda Roomster bylo první české MPV a vzbudilo při svém příchodu rozruch nekonvenčním designem. Stejně jako ostatní škodovky se stal i Roomster nejprodávanějším modelem své třídy. V roce 2015 byla jeho výroba ukončena bez přímé náhrady.
Test • Historie Škody Roomster