Test ojetiny Škoda Roomster: Koupíte ji za 70 tisíc, dejte pozor na motory.

35 komentářů

Dan
3. září • 0:01

Mám dva Roomstery 1.9 TDI a 1.6 16V ten dodělávám, vozy jsem si vybral v DE. Asi pro některé jsem blázen, ale mám obě auta v perfektním stavu. Naftu jsem půjčil kamarádovi má svůj Benz čtyřkolku v servisu na špalku chybí nějaké čidlo. Volal první den večer úplně hotový, spotřeba 5litru a dá se jet za 4,5litru dálka s lehkou nohou . Vejde se všude a stal mně 82000czk. Za 1.6 16V jsem celkem zahodil 120.000czk má najeto 52000 a půjde do ní LPG. Mám to na cesty okolo komína. Děti nám vyrostly a s paní nám to stačí.
Soused řešil jak přiveze malou rozkládací sedačku 140cm širokou. Vyndal jsem zadní sedadla přední kousek posunul a byla vevnitř. Roomster je obyčejné auto, mně vyhovuje vyšší sedačky vozím už jen staré lidi ,má levný provoz a mohu si dovolit kvalitní pneu. Jezdím na 15" a jsem spokojen. Nikdo mi ho nezávidí. Měl jsem mnoho let Fordy a na Škodu jsem taky pohlížel jako by to byl Trabant. Chtěl jsem vyndavaci sedadla a ty v C-maxu od Forda nejsou. Tak jen píší tento vzkaz pro ty co váhají Roomster v této motorizací je spolehlivé, praktické auto.

Dan
2. září • 23:50

Mám dva Roomstery 1.9 TDI a 1.6 16V ten dodělávám, vozy jsem si vybral v DE. Asi pro některé jsem blázen, ale mám obě auta v perfektním stavu. Naftu jsem půjčil kamarádovi má svůj Benz čtyřkolku v servisu na špalku chybí nějaké čidlo. Volal první den večer úplně hotový, spotřeba 5litru a dá se jet za 4,5litru dálka s lehkou nohou . Vejde se všude a stal mně 82000czk. Za 1.6 16V jsem celkem zahodil 120.000czk má najeto 52000 a půjde do ní LPG. Mám to na cesty okolo komína. Děti nám vyrostly a s paní nám to stačí.
Soused řešil jak přiveze malou rozkládací sedačku 140cm širokou. Vyndal jsem zadní sedadla přední kousek posunul a byla vevnitř. Roomster je obyčejné auto, mně vyhovuje vyssi

Jan
9. září • 21:34

Já mám 1,9 TDI a valí super najeto 182 tis rok 2008

Ondrej
1. listopadu • 14:12

Jaký střešní box se hodí na roomstera aby to vypadalo dobře? Kupoval jste ho někdo?

Tomáš
2. listopadu • 12:04

Já jsem si na roomstera koupil střešní box https://www.neumax.cz/autobox-neumann-adventure... ... podívejte se na něj, mají velice kvalitní boxy za dobré ceny.

Ondrej
5. listopadu • 11:57

A to vám přišlo normálně až domů? Jak dlouho to trvalo?

Tomas
7. listopadu • 14:24

Ano přišlo mi to až domů a měl jsem to doma za dva dny od objednání. Má velice dobře vyřešené uložení zámku v bedně.

Venca
2. listopadu • 17:17

Slušný ,ale pokud je kvalitný tak je to dobrý . Soused ma Peugota s turbem 4 roky starého benzín z mototechny asi 60 000 km najeto a taky má něco podobnýho okolo 7000kč na dovolenou to tam dává a při 100 km mu něco rezonuje když tam dá vak, ale nemůže nato přijít . Jinak auto chce prodat příští rok , žere mu olej na 5000 km 1 l oleje to je dost ted měnil za 10 000 kč nějaký cenzory na motoru byla to nějaká sada nechalo ho to na dovolený nadává na peugot jako pes . 206 BYLA ZLATÁ a bez poruchová !!!! Neví do čeho jít přemýšlí Škoda Kodiaq. tu ještě neměl ale řekli mu tak za půl roku nejdříve -HRŮZA - .Já mám naftu Renault Grand Scenic 2012 2.0 dCi v kůži taky větší krám jsem neviděl stále něco se sere 120 000 km , před tím Škoda 250 000 kč a v pohodě ale byla to Škodovka a tu má hodně lidí a byla stará , tak musela jít pryč chtěl jsem západní auto blbec Děda má felicii 550 000km a jen jezdí a jezdí a super vesměs vše originál 1 x dělal rozvody a stále jezdí , mění jen běžný věci . .ONO SI NEVYBEREŠ dnešní auta jsou křápy .

Strejda
6. června • 21:29

No, já jezdím s Roomstrem 1,2 TSI, 63 KW, šedá metal metalíza, 2 roky (výroba březen 2015) a nemůžu si stěžovat. Na vožení harampádí (zahrada, kola, sekačka. křoviňák) ideální vůz. Při cestě do Chorvatsko se v tom dva lidé slušně vyspí. Původně jsem čekal na Roomster II - ten se měl dělat v PL, pak nebyl. Rozhodoval jsem se mezi Berlingem (nafta) a Roomstrem (BA N 95). Nakonec jsem vzal "R" a vůbec toho nelituji. Před Roomstrem jsem měl Felicii Combi, r.v. 1995; 1,3i; najel jsem na ní 330 000 km a ještě jsem jí po 20 letech služby za 5000 Kč prodal - ideální auto pro garážisty. Co mě v současnosti vadí, je chodit do autorizovaného servisu ŠKODA a platit tisíce korun za výměnu oleje. Konec, nákup originálního HEX-CAN kabelu, třeba i repasovaného, a všechno (pokud možno) dělat sám (oleje, servisní intervaly, filtry, brzdovka, manžety, chlad.kapaliny, atd.). Závěr: výhody: variabilita vnitřního prostoru, nevýhody: slabší výkon motoru při plném zatížení.
Závady po 20000 km- žádné.

Ota
20. června • 9:48

tak rozhodovat se mezi Berlingem a Roomsterem a vybrat Roomstera?? To nechapu.

Stanislav
4. července • 11:31

URČITĚ ROOMSTRA 1.4 benzín já to udělal taky super spokojenost i když ho mám z roku 2007 , má najeto 11000 km a kromě rozvodů za 7000 kč zase super . Když jsem ho kupoval nebyl nový ,ale zachovaný . Rozmýšlel jsem mezi Škoda 1.4 , 1.6. i jinou značkou podobného tvaru Jedinou výtku bych dal na projektová světla , která svítí méně než na felicii . Od 2010 asi se to zlepšilo přidali další dálkový světlo do paraboly . Do kufru hodíme kočár + kolo horský a jedem Dneska Škoda servis je za každým rohem i v cizině taky výhoda Škody , podle jiných značek i když to zatím nepotřebuji. Jinak se pohybuji mezi závodníky kde jezdím i 300 konovými auty na rallye a nestidím se jezdit soukromě roomstrem . Když vidím jak brečí lidi který mají zahraniční auto a rozsvítí se jim nějaká kontrolka a to často , atd. pak to chtějí ojebat , nebo Kata. Pevných Částic nefunkční a jezdí bez něj , atd. Neříkám že je to rychlík ale spolehlivý auto z bodu A do bodu B a na dovolenou to bohatě stačí .

ssssssssssss
5. července • 12:20

a ty si kokot-určitě máš francouzkou mrd.ku

Petr
7. června • 0:10

Tuhle mrd*ku koupi jenom naprosty ko*kot. A jenom ultrako*kot si ji jeste bude pochvalovat.

Boban
5. června • 16:34

Nebrat, poddimenzovaná přední náprava, přerušení hlavního vedení do dveří až po utržení hadičky do zadních dveří někde ve stropě za to nestojí.
Jako ojetina Ford C-MAX 1.6 Duratec zcela Roomster deklasuje, není co by neuměl lépe, za podobnou cenu lepší motor, více místa na šířku, lepší výbava, lepší a odolnější podvozek, EDS, ESP, 6xairbag v základu ukazuje jak se dělá MPV :-)
Jinak motor HTP ani ve verzi 2010 a výš - CGPA, CGPB nedokázal zcela eliminovat problémy s podpálením ventilů ad.. NEBRAT ani omylem, doporučuji si pročíst HTP forum:-)

Ota
20. června • 9:46

HTP forum uz umrelo ...

twistedTSD
5. června • 17:11

O podpálených ventilech na HTP po modernizaci v roce 2007 jsem ještě neslyšel, a to na "HTP forum" semtam chodím, takže mi to přijde jako nesmysl. Roomster má mimochodem ještě výhodu v tom, že v něm použitá 12V varianta byla VŽDY odolnější než šestiventil. Poddimenzovanou nápravou pak zřejmě myslíš variantu do začátku roku 2008, kdy byla upravena.

Antiautomat
5. června • 19:39

hm pokial ma pamat neklame, poddimenzovana naprava /slusne uviest ktora/, sa tykala uplne nezmyselneho diesela. Ale nemam informaciu o tom, ze 12V by bol odolnejsi. Skor opacne, teda aspon po roku 2007 : dovtedy to totiz za otestovany a seriovy produkt povazovat nemozno, ostatne ako je v koncerne zvykom. Posledne rocniky su naopak podarene a prakticke auta.

twistedTSD
5. června • 19:50

12V rozhodně odolnější byl, to ti řekne každý, kdo HTP trochu zná. Asi proto výroba šestiventilu skončila o mnoho let dříve, jeho problémy prý totiž přetrvávaly i po roce 2007, a nahradil jej podladěný dvanáctiventil.

Miliardar
3. června • 22:28

Parodie na auto pro lidi co fakt neví co s penězi: https://goo.gl/iKiiV3... :-D Ale nekupte to když je to tak levný a výhodný, no ne? Pamatuji si jak jsem to viděl čerstvě po představení a říkal jsem, že musel být ten návrhář totálně našrot. :-D

Parodik
10. června • 1:39

Vůbec nevíte o čem píšete. každému se líbí něco jiného. Já Roomstera mám a nedám na něj po praktické stránce dopustit. Vy si kupte Ferrari když jste miliardář a pošměšky si nechte pro sebe. podle mě nemáte ani na Babetu.

X1
3. června • 18:51

To uz radsej Kia Soul ako Schade s HTP - Hned To Predaj, resp. Hovno To Pojede.

LOL
3. června • 17:56

Ten odstrašující výčet závad a seroucích se VW motorů. :-D :-D

twistedTSD
3. června • 17:44

HTP 51 kW znám z Fabie a ve variatně BZG (2007-2009) je to co do spolehlivosti doporučitelný motor, který při správné údržbě (!) a zacházení zvládne i vyšší nájezdy. EGR se týkalo jedině předchozí varianty vyráběné v roce 2006 a s rozvody může mít zase problém spíše verze euro 5 s inovovaným řetězem od roku 2009, u těch je rozhodně vhodné nechat řetěz zkontrolovat. Největší slabinou BZG zůstává přehřívání oleje, což je řešitelné častějšími výměnami.Spíše je tedy problémem dynamika, která bude v zatíženém Roomsteru velmi slabá. 1.4 16V se pro rodinné využití hodí více.

Antiautomat
3. června • 13:02

Po fejslifte a s jednoduchou 1.4 je to jeden z najlepsich kupov aky mozete spravit. Jazdi vynikajuco /za to moze aj diskutabilny zlepenec, rozchod vzadu/, ulohu nenarocneho rodinneho auta vie kusok v dobrom stave splnit dokonale. Vybehovy TRUMF je vola c.1Ine verzie - ak HTP, brat len neskorsie, overit si ci ten bazarnik Vam neponuka v cene aj vychytavku chladenia oleja katalyzatorom. Nie, to nie je fantazmagoria, to je skutocnost. Predrazeny a zakonite stoceny trojvalcovy diesel vibrator je skor pe zberatelov, pripadne pre sado-maso.

Pete
3. června • 11:35

Čo tak zobrať radšej podobný Nissan Note?

666
3. června • 9:56

Ano, dobře vybírejte...a možná nejlépe...kupte auto od nomálního výrobce:-)
http://dfens-cz.com/roomster-kurzschlus/...

Josef
3. června • 22:36

Dobrý odkaz, který doplňuje informace z článku, který celkem objektivně hodnotí Roomstera - produkt značky Škoda. Potvrzuje to to, že Škoda je normální značka, žádný zázrak. Lze ji zařadit mezi srovnatelné značky Ford, Renault, Opel, KIA, Hyundai... Možná to fanatici Škody, nekteří zdejší "experti", snad jednou pochopí. Stačí se podívat i do různých "statistik" spolehlivosti - solidní průměr. Zkrátka normální dobrý auto, nic víc. Jo, též je hezké přečíst si "testy" hodnocení starších generací Fabia, Octavia a zejména Superb a potom srovnávací testy a hodnocení starších modelů se současnými, které PR zveřejnilo při uvedení nového Superbu. Teď pravdu napsali, ale tehdy před lety, když vychvalovali nový model uváděný na trh, tak ne. Odkud - z čeho měl podvozek Superb II, to asi ví každý, z Passatu to rozhodně nebylo. Proto ta "užovka". Teď už konečně Superb je jak má být. U služební Octavie jsem si mohl vychutnat přechod na pevnou zadní nápravu - zvykl jsem si... A teď v rámci FL opět vylepšení rozchodu podvozku. Nemohli to udělat hned napoprvé? Stejně tak rozvodové řetězy u 1.8 TSI, atd.
No, na druhou stranu, kdo si umí vybírat, nerozhoduje se u Škody pro "novinky" a počká si a je ochoten zaplatit za lepší motor, tak v pohodě. To platí (platilo) i pro Roomstera. Jen tak mimochodem, příplatková politika u motorů je šílená. Stačí se podívat na 3 válec City Go, kolik si za těch "10 kW" nechajíé u Škody zaplatit... Přitom je to v podstatě stejný motor. Na druhou stranu, když na to lidi přistoupí, tak proč ne. Hlavně, že jsou spokojení, že si vybrali škodovku a že se jim líbí. ;-)

666
4. června • 0:05

"Potvrzuje to to, že Škoda je normální značka, žádný zázrak."
No, že vám nevyletí pytle při nehodě bych asi nazval jinak..."zvykl jsem si... "
Ano, máte pravdu. Běžný zákazík Škody akceptuje naprosto cokoliv"srovnatelné značky Ford, Renault, Opel, KIA, Hyundai... "
To je otázka...filozofie Škody je lowendová značka do jisté miry recyklující staré nebo jinak osekané technologie mateřského koncernu. Asi nejblíže srovnatelné značky jsou tedy Dacia, KIA, Hyundai.

Josef
4. června • 11:16

Nebyl bych tak kritický. Třeba nedávný případ s airbagy Takata, které sice "vyletěly", ale přitom zranily nebo dokonce zabily osádku vozu, te je všeobecně známé. Důležité je, že se věc otevřeně přizná a vyřeší.
Když dostanu přidělenou služební Octavii, do jejichž výběru nemohu "kecat", tak co mi zbývá. Změnit kvůli tomu snad zaměstnání? Soukromé auto mám ale jiné, vybral jsem si ho a není to Škoda a "zadarmo" rozhodně není... Dá se u Škody koupit výborné auto - zkoušel jsem Superba LaK v plné výbavě včetně adaptivních tlumičů. Perfekt. Akorát ta cena přes 1,2 mil. Za takové peníze ale lze koupit už něco jiného... Propracovanost interiéru Superba má velké rezervy. A vůbec...
A to, že v koncernu je Škoda na chvostu a že je zaměřena na "konfekci", to je jasné (cena škodovek ale konfekční není). Strategie koncernu je určena a Škoda s tím nic nenadělá. Kdo chce, kupuje škodovku a kdo ne, koupí si něco jiného. V tom přece není problém. Ale dělat modlu ze značky Škoda, to dokáži akorát fanatici. To srovnání Škody s Fordem, Opelem nebo Renaultem vidím jako oprávněné, protože Škoda dělá srovnatelně dobrá auta. A nad Hyundai nebo KIA bych nos nehrnoval, protože Korejci už "Svět" dohnali a známým značkám, které jsem uvedl, se též už teď vyrovnají (před pár lety to samozřejmě neplatilo). Což je logické, protože vývojové kanceláře mají v Německu a v nich pracují vývojáři, které Korejci přetáhli od tradičních evropských značek. (Sportovní úspěchy Hyundai v soutěžích je též zbytečné připomínat). Kdo tuto realitu neuzná, tak jedině z toho důvodu, že si současně vyráběná auta těchto značek buď osobně nevyzkoušel, nebo nemá soudnost.
Ještě bych připomněl vliv globalizace světa, což vede k tomu, že se auta technicky i kvalitou sbližují. Řady komponent dodávají známé "automotive", firmy založené za přispění "globálního" kapitálu a je často těžké určit, komu vůbec patří a jakou "národnost" má daná firma. Dodávají ne jednomu výrobci, ale celé řadě, a proto komponenty v různých autech různých značek mají jednoho společného dodavatele. A proto i případný problém komponentu může být problémem pro více značek (viz uvedený případ Takata). V takovém případě je asi nespravedlivé osočovat značku - výrobce aut. Na druhou stranu si má značka - výrobce vybrat a hlídat své dodavatele. A tím nese odpovědnost. A nemá lhát, mlžit a manipulovat zákazníky, když šlápne vedle. A na trh má dodávat hotový vyvinutý výrobek a ne "prototyp" který budou "testovat" zákazníci, tak jam jsem uvedl v původním příspěvku. (Třeba v případu současné Octavie širší rozchod podvozku mohli udělat hned na začátku a ne až v rámci FL).
Když například Honda dokáže pustit do výroby vyvinuté hotové motory, tak by to mohla dokázat i Škoda, potažmo koncern VW. Ale to je už na jinou diskusi. V případě Roomsteru, o kterém je tato diskuse, ten zákazník, který se rozhodl pro letitý "zastaralý" koncernový benzinový motor 1,4 16V, je většinou spokojen. Ten, kdo chtěl "turbo" a nepočkal si pár let, až 1,2 TSI "vychytají" měl nebo má problém. Na druhou stranu za cca 15 - 20 tisíc to může "vyřešit" v nejhorším případě opravou. To, že k případným problémům výrazně přispívá uživatel vozu tím, jak se k němu chová (servis, včasná výměna oleje, "šetrné" zacházení-žádné závodění, zahřívání/dochlazování turba, způsob jízdy, atd.), to je snad zbytečné připomínat. Je určitě hodně majitelů Roomsterů, kteří jezdí v pohodě s "problémovými" původními motory a "pověstmi" o nespolehlivosti a problémech bývají překvapeni - nerozumí jim.;-)

666
4. června • 12:05

"Důležité je, že se věc otevřeně přizná a vyřeší."
No pokud považujete za řešení se vykašlat na svolávačku a nechat jezdit vadné kusy, tak se to vyřeší, ale Darwinem a absolutně:-)"To srovnání Škody s Fordem, Opelem nebo Renaultem vidím jako oprávněné, protože Škoda dělá srovnatelně dobrá auta"Obávám se,že ne.Ale jinak lze s příspěvkem celkově souhlasit...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
ssssssssssss
5. července • 12:23

lepší-ty vyjmenované jsou rdky

Josef
4. června • 17:41

Napsal jsem: "Třeba nedávný případ s airbagy Takata, které sice "vyletěly", ale přitom zranily nebo dokonce zabily osádku vozu, to je všeobecně známé. Důležité je, že se věc otevřeně přizná a vyřeší." - připomenu, že Toyota, Honda,.. a další značky svolávačku kvůli airbagům Takata provedli, proto jsem to zmínil. U Škody to přiznání bohužel velmi často chybí, nicméně řadu věcí vyřeší následně v rámci "kulance" až se "průšvih" objeví a zákazník se jaksi "připomene". Ale úplně zadarmo pro zákazníka taková vynucená "svolávačka" není. Marketingově to ale Škoda perfektně zvládne, protože takový zákazník je šťastný, jak se k němu Škoda "kulancí" zachovala a ani mu vůbec přitom nedojde, že to mělo být uděláno dříve a jinak, aby se následně nemusel "doprošovat" kulance. A co se týče obavy, tak to je subjektivní. Výsledky a "statistiky" ukazují na to, že Škoda objektivně dělá srovnatelně dobrá auta jako ten zmíněný Ford, Opel, nebo Renault.

666
4. června • 18:18

"Výsledky a "statistiky" ukazují na to, že Škoda objektivně dělá srovnatelně dobrá auta jako ten zmíněný Ford, Opel, nebo Renault."
"Výsledky" a "statistiky" ukazují, že vlastně nemá smysl výrábet jiná auta než Škoda, protože ostatní auta jsou horší. Pokud si nalejeme čistého vina, tak z důvodů zmíněných výše (recyklace starých technologií nebo jejich osekávání) se rovnat s Fordem ani Renaultem nemohou. Naopak patří k Dacii (uznávám, že Škodá je taková vyvoněnější, máte např. možnost se dozblbnutí dotýkat palubky z měkčeného plastu) a Hyundai a Kia.Se zbytkem příspěvku nelze než souhlasit. Marketing je opravdu silný.

Josef
4. června • 21:53

Jo, už ti rozumím. Já vlastně též zmiňoval, že Škoda je součástí koncernu VW a je v něm na konci a strategií má určenou úlohu koncernové "konfekce". Podobně jako ta Dacia u Renaultu. Z tohoto hlediska tedy jo, nedá se Škoda srovnávat se samostatnými "svéprávnými" automobilkami jako ten Ford nebo Renault. Uvidíme jako to bude dál. V případě nového Superbu ale VW kupodivu povolil použít více moderních prvků, a proto je nyní rozhodně blíže Passatu, než tomu bylo v případě předchozí generace úzkého Superbu. Osobně jsem zkoušel kromě Superbu i nového Passata, u kterého se mi interier líbí více než u Superbu. A příplatkové sedadla v Passatu jsou perfektní a nesrovnatelná. Alespoň ty by mohli do Superbu montovat, když už neudělají interiér alespoň trošku líbivější ("značkovější"). Přece jenom ale dávám přednost "originalitě" - samostatné značce, která mi auto postaví a vyladí jako záměrně vyvinutý a vyrobený jednolitý celek, který tuto značku reprezentuje a ne jako koncernovou stavebnici, se kterou se potom laboruje, aby to "tak nějak vyšlo a fungovalo". Samozřejmě nic proti Audi, která vyrábí výsadní modely a má výsadní postavení v koncernu. U některých levnějších modelů Audi ale platí princip koncernové "stavebnice", i když ho "vyšperkují"...

tom
4. června • 9:23

To, ze nevyleti pytle jsi se docetl kde? Prosim odkaz.

Doporučujeme

Články odjinud