Test ojetiny Škoda Roomster: Koupíte ji za 70 tisíc, dejte pozor na motory.

666  |  03. 06. 2017 09:56  |  [109.80.194.xxx]

Ano, dobře vybírejte...a možná nejlépe...kupte auto od nomálního výrobce
http://dfens-cz.com/roomster-kurzschlus/...

Odpovědět  |   | 
Josef  |  03. 06. 2017 22:36  |  [94.113.114.xxx]

Dobrý odkaz, který doplňuje informace z článku, který celkem objektivně hodnotí Roomstera - produkt značky Škoda. Potvrzuje to to, že Škoda je normální značka, žádný zázrak. Lze ji zařadit mezi srovnatelné značky Ford, Renault, Opel, KIA, Hyundai... Možná to fanatici Škody, nekteří zdejší "experti", snad jednou pochopí. Stačí se podívat i do různých "statistik" spolehlivosti - solidní průměr. Zkrátka normální dobrý auto, nic víc. Jo, též je hezké přečíst si "testy" hodnocení starších generací Fabia, Octavia a zejména Superb a potom srovnávací testy a hodnocení starších modelů se současnými, které PR zveřejnilo při uvedení nového Superbu. Teď pravdu napsali, ale tehdy před lety, když vychvalovali nový model uváděný na trh, tak ne. Odkud - z čeho měl podvozek Superb II, to asi ví každý, z Passatu to rozhodně nebylo. Proto ta "užovka". Teď už konečně Superb je jak má být. U služební Octavie jsem si mohl vychutnat přechod na pevnou zadní nápravu - zvykl jsem si... A teď v rámci FL opět vylepšení rozchodu podvozku. Nemohli to udělat hned napoprvé? Stejně tak rozvodové řetězy u 1.8 TSI, atd.
No, na druhou stranu, kdo si umí vybírat, nerozhoduje se u Škody pro "novinky" a počká si a je ochoten zaplatit za lepší motor, tak v pohodě. To platí (platilo) i pro Roomstera. Jen tak mimochodem, příplatková politika u motorů je šílená. Stačí se podívat na 3 válec City Go, kolik si za těch "10 kW" nechajíé u Škody zaplatit... Přitom je to v podstatě stejný motor. Na druhou stranu, když na to lidi přistoupí, tak proč ne. Hlavně, že jsou spokojení, že si vybrali škodovku a že se jim líbí.

Odpovědět  |   | 
666  |  04. 06. 2017 00:05  |  [109.80.194.xxx]

"Potvrzuje to to, že Škoda je normální značka, žádný zázrak."
No, že vám nevyletí pytle při nehodě bych asi nazval jinak...

"zvykl jsem si... "
Ano, máte pravdu. Běžný zákazík Škody akceptuje naprosto cokoliv

"srovnatelné značky Ford, Renault, Opel, KIA, Hyundai... "
To je otázka...filozofie Škody je lowendová značka do jisté miry recyklující staré nebo jinak osekané technologie mateřského koncernu. Asi nejblíže srovnatelné značky jsou tedy Dacia, KIA, Hyundai.

Odpovědět  |   | 
tom  |  04. 06. 2017 09:23  |  [185.15.108.xxx]

To, ze nevyleti pytle jsi se docetl kde? Prosim odkaz.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  04. 06. 2017 11:16  |  [94.113.114.xxx]

Nebyl bych tak kritický. Třeba nedávný případ s airbagy Takata, které sice "vyletěly", ale přitom zranily nebo dokonce zabily osádku vozu, te je všeobecně známé. Důležité je, že se věc otevřeně přizná a vyřeší.
Když dostanu přidělenou služební Octavii, do jejichž výběru nemohu "kecat", tak co mi zbývá. Změnit kvůli tomu snad zaměstnání? Soukromé auto mám ale jiné, vybral jsem si ho a není to Škoda a "zadarmo" rozhodně není... Dá se u Škody koupit výborné auto - zkoušel jsem Superba LaK v plné výbavě včetně adaptivních tlumičů. Perfekt. Akorát ta cena přes 1,2 mil. Za takové peníze ale lze koupit už něco jiného... Propracovanost interiéru Superba má velké rezervy. A vůbec...
A to, že v koncernu je Škoda na chvostu a že je zaměřena na "konfekci", to je jasné (cena škodovek ale konfekční není). Strategie koncernu je určena a Škoda s tím nic nenadělá. Kdo chce, kupuje škodovku a kdo ne, koupí si něco jiného. V tom přece není problém. Ale dělat modlu ze značky Škoda, to dokáži akorát fanatici. To srovnání Škody s Fordem, Opelem nebo Renaultem vidím jako oprávněné, protože Škoda dělá srovnatelně dobrá auta. A nad Hyundai nebo KIA bych nos nehrnoval, protože Korejci už "Svět" dohnali a známým značkám, které jsem uvedl, se též už teď vyrovnají (před pár lety to samozřejmě neplatilo). Což je logické, protože vývojové kanceláře mají v Německu a v nich pracují vývojáři, které Korejci přetáhli od tradičních evropských značek. (Sportovní úspěchy Hyundai v soutěžích je též zbytečné připomínat). Kdo tuto realitu neuzná, tak jedině z toho důvodu, že si současně vyráběná auta těchto značek buď osobně nevyzkoušel, nebo nemá soudnost.
Ještě bych připomněl vliv globalizace světa, což vede k tomu, že se auta technicky i kvalitou sbližují. Řady komponent dodávají známé "automotive", firmy založené za přispění "globálního" kapitálu a je často těžké určit, komu vůbec patří a jakou "národnost" má daná firma. Dodávají ne jednomu výrobci, ale celé řadě, a proto komponenty v různých autech různých značek mají jednoho společného dodavatele. A proto i případný problém komponentu může být problémem pro více značek (viz uvedený případ Takata). V takovém případě je asi nespravedlivé osočovat značku - výrobce aut. Na druhou stranu si má značka - výrobce vybrat a hlídat své dodavatele. A tím nese odpovědnost. A nemá lhát, mlžit a manipulovat zákazníky, když šlápne vedle. A na trh má dodávat hotový vyvinutý výrobek a ne "prototyp" který budou "testovat" zákazníci, tak jam jsem uvedl v původním příspěvku. (Třeba v případu současné Octavie širší rozchod podvozku mohli udělat hned na začátku a ne až v rámci FL).
Když například Honda dokáže pustit do výroby vyvinuté hotové motory, tak by to mohla dokázat i Škoda, potažmo koncern VW. Ale to je už na jinou diskusi. V případě Roomsteru, o kterém je tato diskuse, ten zákazník, který se rozhodl pro letitý "zastaralý" koncernový benzinový motor 1,4 16V, je většinou spokojen. Ten, kdo chtěl "turbo" a nepočkal si pár let, až 1,2 TSI "vychytají" měl nebo má problém. Na druhou stranu za cca 15 - 20 tisíc to může "vyřešit" v nejhorším případě opravou. To, že k případným problémům výrazně přispívá uživatel vozu tím, jak se k němu chová (servis, včasná výměna oleje, "šetrné" zacházení-žádné závodění, zahřívání/dochlazování turba, způsob jízdy, atd.), to je snad zbytečné připomínat. Je určitě hodně majitelů Roomsterů, kteří jezdí v pohodě s "problémovými" původními motory a "pověstmi" o nespolehlivosti a problémech bývají překvapeni - nerozumí jim.

Odpovědět  |   | 
666  |  04. 06. 2017 12:05  |  [109.80.194.xxx]

"Důležité je, že se věc otevřeně přizná a vyřeší."
No pokud považujete za řešení se vykašlat na svolávačku a nechat jezdit vadné kusy, tak se to vyřeší, ale Darwinem a absolutně

"To srovnání Škody s Fordem, Opelem nebo Renaultem vidím jako oprávněné, protože Škoda dělá srovnatelně dobrá auta"

Obávám se,že ne.

Ale jinak lze s příspěvkem celkově souhlasit...

Odpovědět  |   | 
Josef  |  04. 06. 2017 17:41  |  [94.113.114.xxx]

Napsal jsem: "Třeba nedávný případ s airbagy Takata, které sice "vyletěly", ale přitom zranily nebo dokonce zabily osádku vozu, to je všeobecně známé. Důležité je, že se věc otevřeně přizná a vyřeší." - připomenu, že Toyota, Honda,.. a další značky svolávačku kvůli airbagům Takata provedli, proto jsem to zmínil. U Škody to přiznání bohužel velmi často chybí, nicméně řadu věcí vyřeší následně v rámci "kulance" až se "průšvih" objeví a zákazník se jaksi "připomene". Ale úplně zadarmo pro zákazníka taková vynucená "svolávačka" není. Marketingově to ale Škoda perfektně zvládne, protože takový zákazník je šťastný, jak se k němu Škoda "kulancí" zachovala a ani mu vůbec přitom nedojde, že to mělo být uděláno dříve a jinak, aby se následně nemusel "doprošovat" kulance.

A co se týče obavy, tak to je subjektivní. Výsledky a "statistiky" ukazují na to, že Škoda objektivně dělá srovnatelně dobrá auta jako ten zmíněný Ford, Opel, nebo Renault.

Odpovědět  |   | 
666  |  04. 06. 2017 18:18  |  [109.80.194.xxx]

"Výsledky a "statistiky" ukazují na to, že Škoda objektivně dělá srovnatelně dobrá auta jako ten zmíněný Ford, Opel, nebo Renault."
"Výsledky" a "statistiky" ukazují, že vlastně nemá smysl výrábet jiná auta než Škoda, protože ostatní auta jsou horší. Pokud si nalejeme čistého vina, tak z důvodů zmíněných výše (recyklace starých technologií nebo jejich osekávání) se rovnat s Fordem ani Renaultem nemohou. Naopak patří k Dacii (uznávám, že Škodá je taková vyvoněnější, máte např. možnost se dozblbnutí dotýkat palubky z měkčeného plastu) a Hyundai a Kia.

Se zbytkem příspěvku nelze než souhlasit. Marketing je opravdu silný.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  04. 06. 2017 21:53  |  [94.113.114.xxx]

Jo, už ti rozumím. Já vlastně též zmiňoval, že Škoda je součástí koncernu VW a je v něm na konci a strategií má určenou úlohu koncernové "konfekce". Podobně jako ta Dacia u Renaultu. Z tohoto hlediska tedy jo, nedá se Škoda srovnávat se samostatnými "svéprávnými" automobilkami jako ten Ford nebo Renault. Uvidíme jako to bude dál. V případě nového Superbu ale VW kupodivu povolil použít více moderních prvků, a proto je nyní rozhodně blíže Passatu, než tomu bylo v případě předchozí generace úzkého Superbu. Osobně jsem zkoušel kromě Superbu i nového Passata, u kterého se mi interier líbí více než u Superbu. A příplatkové sedadla v Passatu jsou perfektní a nesrovnatelná. Alespoň ty by mohli do Superbu montovat, když už neudělají interiér alespoň trošku líbivější ("značkovější"). Přece jenom ale dávám přednost "originalitě" - samostatné značce, která mi auto postaví a vyladí jako záměrně vyvinutý a vyrobený jednolitý celek, který tuto značku reprezentuje a ne jako koncernovou stavebnici, se kterou se potom laboruje, aby to "tak nějak vyšlo a fungovalo". Samozřejmě nic proti Audi, která vyrábí výsadní modely a má výsadní postavení v koncernu. U některých levnějších modelů Audi ale platí princip koncernové "stavebnice", i když ho "vyšperkují"...

Odpovědět  |   | 
ssssssssssss  |  05. 07. 2017 12:23  |  [5.104.21.xxx]

lepší-ty vyjmenované jsou rdky

Odpovědět  |   | 
Pete  |  03. 06. 2017 11:35  |  [178.253.132.xxx]

Čo tak zobrať radšej podobný Nissan Note?

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  03. 06. 2017 13:02  |  [217.195.168.xxx]

Po fejslifte a s jednoduchou 1.4 je to jeden z najlepsich kupov aky mozete spravit. Jazdi vynikajuco /za to moze aj diskutabilny zlepenec, rozchod vzadu/, ulohu nenarocneho rodinneho auta vie kusok v dobrom stave splnit dokonale. Vybehovy TRUMF je vola c.1

Ine verzie - ak HTP, brat len neskorsie, overit si ci ten bazarnik Vam neponuka v cene aj vychytavku chladenia oleja katalyzatorom. Nie, to nie je fantazmagoria, to je skutocnost.

Predrazeny a zakonite stoceny trojvalcovy diesel vibrator je skor pe zberatelov, pripadne pre sado-maso.

Odpovědět  |   | 
twistedTSD  |  03. 06. 2017 17:44

HTP 51 kW znám z Fabie a ve variatně BZG (2007-2009) je to co do spolehlivosti doporučitelný motor, který při správné údržbě (!) a zacházení zvládne i vyšší nájezdy. EGR se týkalo jedině předchozí varianty vyráběné v roce 2006 a s rozvody může mít zase problém spíše verze euro 5 s inovovaným řetězem od roku 2009, u těch je rozhodně vhodné nechat řetěz zkontrolovat. Největší slabinou BZG zůstává přehřívání oleje, což je řešitelné častějšími výměnami.

Spíše je tedy problémem dynamika, která bude v zatíženém Roomsteru velmi slabá. 1.4 16V se pro rodinné využití hodí více.

Odpovědět  |   | 
LOL  |  03. 06. 2017 17:56  |  [83.208.32.xxx]

Ten odstrašující výčet závad a seroucích se VW motorů.

Odpovědět  |   | 
X1  |  03. 06. 2017 18:51  |  [84.245.120.xxx]

To uz radsej Kia Soul ako Schade s HTP - Hned To Predaj, resp. Hovno To Pojede.

Odpovědět  |   | 
Miliardar  |  03. 06. 2017 22:28  |  [188.175.163.xxx]

Parodie na auto pro lidi co fakt neví co s penězi: https://goo.gl/iKiiV3... Ale nekupte to když je to tak levný a výhodný, no ne? Pamatuji si jak jsem to viděl čerstvě po představení a říkal jsem, že musel být ten návrhář totálně našrot.

Odpovědět  |   | 
Parodik  |  10. 06. 2017 01:39  |  [84.42.139.xxx]

Vůbec nevíte o čem píšete. každému se líbí něco jiného. Já Roomstera mám a nedám na něj po praktické stránce dopustit. Vy si kupte Ferrari když jste miliardář a pošměšky si nechte pro sebe. podle mě nemáte ani na Babetu.

Odpovědět  |   | 
Boban  |  05. 06. 2017 16:34  |  [185.158.64.xxx]

Nebrat, poddimenzovaná přední náprava, přerušení hlavního vedení do dveří až po utržení hadičky do zadních dveří někde ve stropě za to nestojí.
Jako ojetina Ford C-MAX 1.6 Duratec zcela Roomster deklasuje, není co by neuměl lépe, za podobnou cenu lepší motor, více místa na šířku, lepší výbava, lepší a odolnější podvozek, EDS, ESP, 6xairbag v základu ukazuje jak se dělá MPV
Jinak motor HTP ani ve verzi 2010 a výš - CGPA, CGPB nedokázal zcela eliminovat problémy s podpálením ventilů ad.. NEBRAT ani omylem, doporučuji si pročíst HTP forum

Odpovědět  |   | 
twistedTSD  |  05. 06. 2017 17:11

O podpálených ventilech na HTP po modernizaci v roce 2007 jsem ještě neslyšel, a to na "HTP forum" semtam chodím, takže mi to přijde jako nesmysl. Roomster má mimochodem ještě výhodu v tom, že v něm použitá 12V varianta byla VŽDY odolnější než šestiventil. Poddimenzovanou nápravou pak zřejmě myslíš variantu do začátku roku 2008, kdy byla upravena.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  05. 06. 2017 19:39  |  [217.195.168.xxx]

hm pokial ma pamat neklame, poddimenzovana naprava /slusne uviest ktora/, sa tykala uplne nezmyselneho diesela. Ale nemam informaciu o tom, ze 12V by bol odolnejsi. Skor opacne, teda aspon po roku 2007 : dovtedy to totiz za otestovany a seriovy produkt povazovat nemozno, ostatne ako je v koncerne zvykom. Posledne rocniky su naopak podarene a prakticke auta.

Odpovědět  |   | 
twistedTSD  |  05. 06. 2017 19:50

12V rozhodně odolnější byl, to ti řekne každý, kdo HTP trochu zná. Asi proto výroba šestiventilu skončila o mnoho let dříve, jeho problémy prý totiž přetrvávaly i po roce 2007, a nahradil jej podladěný dvanáctiventil.

Odpovědět  |   | 
Ota  |  20. 06. 2017 09:46  |  [194.228.23.xxx]

HTP forum uz umrelo ...

Odpovědět  |   | 
Strejda  |  06. 06. 2017 21:29  |  [88.102.83.xxx]

No, já jezdím s Roomstrem 1,2 TSI, 63 KW, šedá metal metalíza, 2 roky (výroba březen 2015) a nemůžu si stěžovat. Na vožení harampádí (zahrada, kola, sekačka. křoviňák) ideální vůz. Při cestě do Chorvatsko se v tom dva lidé slušně vyspí. Původně jsem čekal na Roomster II - ten se měl dělat v PL, pak nebyl. Rozhodoval jsem se mezi Berlingem (nafta) a Roomstrem (BA N 95). Nakonec jsem vzal "R" a vůbec toho nelituji. Před Roomstrem jsem měl Felicii Combi, r.v. 1995; 1,3i; najel jsem na ní 330 000 km a ještě jsem jí po 20 letech služby za 5000 Kč prodal - ideální auto pro garážisty. Co mě v současnosti vadí, je chodit do autorizovaného servisu ŠKODA a platit tisíce korun za výměnu oleje. Konec, nákup originálního HEX-CAN kabelu, třeba i repasovaného, a všechno (pokud možno) dělat sám (oleje, servisní intervaly, filtry, brzdovka, manžety, chlad.kapaliny, atd.). Závěr: výhody: variabilita vnitřního prostoru, nevýhody: slabší výkon motoru při plném zatížení.
Závady po 20000 km- žádné.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  07. 06. 2017 00:10  |  [213.220.203.xxx]

Tuhle mrd*ku koupi jenom naprosty ko*kot. A jenom ultrako*kot si ji jeste bude pochvalovat.

Odpovědět  |   | 
Ota  |  20. 06. 2017 09:48  |  [194.228.23.xxx]

tak rozhodovat se mezi Berlingem a Roomsterem a vybrat Roomstera?? To nechapu.

Odpovědět  |   | 
Stanislav  |  04. 07. 2017 11:31  |  [185.15.252.xxx]

URČITĚ ROOMSTRA 1.4 benzín já to udělal taky super spokojenost i když ho mám z roku 2007 , má najeto 11000 km a kromě rozvodů za 7000 kč zase super . Když jsem ho kupoval nebyl nový ,ale zachovaný . Rozmýšlel jsem mezi Škoda 1.4 , 1.6. i jinou značkou podobného tvaru Jedinou výtku bych dal na projektová světla , která svítí méně než na felicii . Od 2010 asi se to zlepšilo přidali další dálkový světlo do paraboly . Do kufru hodíme kočár + kolo horský a jedem Dneska Škoda servis je za každým rohem i v cizině taky výhoda Škody , podle jiných značek i když to zatím nepotřebuji. Jinak se pohybuji mezi závodníky kde jezdím i 300 konovými auty na rallye a nestidím se jezdit soukromě roomstrem . Když vidím jak brečí lidi který mají zahraniční auto a rozsvítí se jim nějaká kontrolka a to často , atd. pak to chtějí ojebat , nebo Kata. Pevných Částic nefunkční a jezdí bez něj , atd. Neříkám že je to rychlík ale spolehlivý auto z bodu A do bodu B a na dovolenou to bohatě stačí .

Odpovědět  |   | 
ssssssssssss  |  05. 07. 2017 12:20  |  [5.104.21.xxx]

a ty si kokot-určitě máš francouzkou mrd.ku

Odpovědět  |   | 
Jan  |  09. 09. 2017 21:34  |  [46.135.17.xxx]

Já mám 1,9 TDI a valí super najeto 182 tis rok 2008

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků

Nejčtenější články

25 ojetin, jejichž koupi němečtí technici nedoporučí. Přehled po kategoriích

25 ojetin, jejichž koupi němečtí technici n…

Přece jen objektivnější hodnocení spolehlivosti jednotlivých automobilů než průzkumy mezi vlastníky, nabízejí technici ze stanic technické kontroly. Nyní v Německu zveřejnili žebříček nejvíce a nejméně spolehlivých aut ve stáří od jednoho roku až do devíti let.

2.  10.  2017 | | 32 N/A
Test ojetiny: BMW X5 je za dvacetinu původní ceny. Motory drží, a zbytek?

Test ojetiny: BMW X5 je za dvacetinu původn…

BMW X5 bylo prvním SUV vyvinutým pod taktovkou mnichovské značky. Ceny nejlevnějších kusů nyní padají ke stu tisícům korun. Rozhodli jsme se zjistit, jak model funguje ojetý.

30.  9.  2017 | | 19 N/A
Deset "nesmrtelných" motorů. Ve výrobě vydržely desítky let

Deset "nesmrtelných" motorů. Ve výrobě vydr…

Některé motory se povedou, jiné nikoliv. My jsme pro vás vybrali desítku těch nejdéle vyráběných. Nejspíš nepřekvapí, že vznětový není ani jeden z nich…

15.  10.  2017 | | 23 N/A
9 skvělých aut, která nekoupíme v Evropě! A když už, tak jen obtížně...

9 skvělých aut, která nekoupíme v Evropě! A…

Jiný kraj, jiný mrav - to, co se dobře prodává v Japonsku, nemusí fungovat v Americe. Automobilky tak záměrně některé své modely na určitých trzích vůbec nenabízí. Tohle je náš přehled devíti hodně zajímavých automobilů, které se v Evropě neprodávají.

8.  10.  2017 | | 13 N/A
Test ojetiny Subaru Outback:  Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav

Test ojetiny Subaru Outback: Pro ty, co je…

Dvojici povedených vozů od Subaru dnes v bazaru naleznete od sedmdesáti tisíc korun. Na co se zaměřit při výběru?

14.  10.  2017 | | 36 N/A