Kapitoly článku:
Na Škodu Rapid je těžké se dívat optikou hodnotnější Octavie, ale když vedle ní postavíte všechny ty Peugeoty 301, Citroëny C-Elysée a Dacie Logan, bude vám ihned jasné, že Rapid stojí za každou korunu navíc. Uvnitř vypadá dobře, což je ostatně i pro ty nejlevnější vozy koncernu Volkswagen pravidlem. Ergonomie je promyšlená a neobtěžuje, je to příjemné auto.
Škoda Rapid je naprosto klasická škodovka — dobře udělaná, slušně jezdí a má velký kufr. Nějaké emoce ale nečekejte
Život s Rapidem je naprosto bezproblémový a já si za celý týden testování téhle ojetiny nedokázal vybavit nic, čím by mě Rapid štval. Zvláštní, spousta jiných (i úplně nových) aut to umí dohnat až ke škodolibé dokonalosti. Škodovky jsou v tomhle naprosto v pořádku. Jsou to auta, která po vás nechtějí žádné ústupky nebo zvykání si na nové pořádky.
Koncernové pořádky
Možná i to je důvod, proč jsou mezi širokou veřejností tak oblíbené. Říkejte si, co chcete, ale i největšímu koncernovému odpůrci musí být právě jednoduchost ovládání a ergonomie těchhle aut zřejmá. Můžete nadávat na nudný a strohý škodovácký interiér bez nápadu, to vám neberu, ale jestli se vám víc líbí ergonomie nového Peugeotu 308 nebo Hondy Civic, asi chcete od auta především to, aby vás celou cestu rozptylovalo a stresovalo.
Nic takového se ve Škodě Rapid neděje. Ani s místem pro posádku jsem neměl sebemenší problém. Vpředu je místa dost, dozadu se dva vzrostlí dospělí posadí celkem pohodlně a dětská sedačka se také vejde bez toho, aby dítě celou dobu kopalo nohama do opěradla sedačky vpředu. Kufr je samozřejmě obrovský a nemám takový plat, abych ho dokázal běžným nákupem naplnit. To bych si snad musel koupit u řezníka dvě celá prasata, aby tenhle obrovský kufr dával smysl v běžném životě. Doporučuji dokoupit si originální síťový program, ať menší nákup nepoletuje sem a tam.
Rapid soutěž krásy nevyhraje, ani v interiéru nenajdete odvážné tvary. Jednodušší a obyčejnější už to být nemůže. Důležité ale je, že ergonomii a funkci se nedá nic vytknout
Z pohledu praktičnosti a užitné hodnoty není Rapidu co vytýkat. Pokud potřebujete od auta jen centrální zamykání, klimatizaci, elektrická okna vpředu, palubní počítač, rádio a velký kufr, nic vám chybět nebude. Sám bych ještě uvítal k téhle motorizaci tempomat, ale i bez něj se dá žít. Jestli ale chcete luxusní vymoženosti, budete se muset poohlédnout jinde.
Šetření ano, ale s mírou
Na Škodě Rapid je poznat, že se přeci jen bral větší ohled na výrobní náklady. Kde najdete v Octavii měkčený plast nebo čalounění, tady čekají holé plechy a tvrdé plasty. Zadní elektrická okna pak neměla bezpečnostní dojezdy a nešla ovládat zepředu, xenony dlouho nebyly ani za příplatek a automatické rozsvěcení světel rovněž. Některé prvky zařadila Škoda od nabídky příplatkové výbavy později.
Škoda Rapid obvykle nemá příliš bohatou výbavu. I auta v bazarech jsou spíše žebráci než nabušené leštěnky. Tohle auto si kupují lidé za své vlastní, už jednou zdaněné peníze a každá koruna příplatku navíc je jim prostě líto. Metalíza nebo hliníková kola jsou luxus, který si mnoho soukromníků nedopřeje, stejně tak automatická klimatizace, elektrická okna vzadu nebo dotyková navigace. Ovšem i u Rapidu platí, že méně věcí znamená méně potenciálních problémů. A základní bezpečnostní výbavu považovanou dnes u nového auta za naprostý standard dostanete vždy, o to se nebojte.