Test ojetiny Škoda Rapid: Konečné řešení rozvodové otázky

197 komentářů

Lh
3. dubna • 21:29

Levné vyrobit draze prodat vždy se najde nějakej blbec co to koupí.

davidos
30. června • 23:12

No co se týče životnosti rozvodů, tak na https://kralmotoru.cz/media/po-kolika-km-menit-... ... se píše, že by se měli měnit klidně i po 60 000 kilometrech. To moc neodpovídá tomu co píšete v článku, takže se klidně může stát že po tomto nájezdu rozvody vypoví službu.

Pavel
29. října • 20:59

Nevím, jestli je motor 77kW kromě výkonu i jiné konstrukce, ale náš rapid Liftback 63 kW je opravdu značně hlučný, vrnění rozvodového řetězu slyším taky skoro pořád a sedačky u řidiče a spolujezdce nejsou taky zrovna příjemné, tak nevím, jak psal autor zrovna objektivně tenhle článek. Je z roku 2015, najeto má cca 16 t. a občas slyším při jízdě například po kostkách a horší silnici takové zvuky, které jsem míval u staré felicie, když měla najeto 200 t. a opotřebená ramena a silentbloky. Nebudu ho tady jenom kritizovat, má jinak opravdu celkem dobré jízdní vlastnosti, kromě směrové stability při vyšších rychlostech, kufr je taky příjemně velký, ale za mě je to velké zklamání, které snad příští
rok vyřešíme jeho prodejem. Každému doporučuji se v něm před koupí pořádně projet, ať nejste taky zklamáni, na první dojem při krátké jízdě to člověk nepozná.

Payeet
9. dubna • 15:07

My máme ojetého rapida dva roky po jednom majiteli a jezdí stále dobře. Najeto 100k km. Měli jsme to zkontrolované od Cebii a pohodička.

Hanka
18. dubna • 23:47

Manžel byl také u Cebii s autem tenkrát a nestěžoval si na nic:-).

Sparow
19. dubna • 20:12

Fakt jste byli opravdu oba dva spokojeni jo?:))

Boban
4. dubna • 13:23

Za 245000kč lze koupit např. Ford Focus III kombi a to je jiná písnička. Více místa, lepší odhlučnění, spolehlivost, bezpečnost, lepší a kvalitnější interiér, dobřé fungující automatická klimatizace, kotoučové brzdy vzadu atd...

Pavel
20. března • 14:07

Spočítej SI cenu náhradních dílů, cenu servisu, cenu senzoru v pneumatikách apod. a budeš mluvit jinak, chce to nebýt krátkozraký, koupí auto to nekončí....

DigTech
31. března • 11:02

Rapid, tak to opravdu raději NEE. Mám u nás v práci dva, tři roky starýho rapida 1.6 v naftě a to v plné palbě. Ten motor je bída, tahá jen mezi cca 2,5-3,5tis. ot. Osobně jsem průmernýho vzrůstu cca 175cm a když se mám posadit na zadní sedačky, tak i uprostřed občas škrtám hlavou a pokud bych chtěl mít problémy s krční páteří, tak je fajn si sednou na kraj za řidiče nebo jeho spolujezdce. Zadní stavba střechy je položena nízko a boky jsou zkošený. Jednou jsme v zadu seděli nakonec tři najednou (dospělí) a já měl "čest" si sednout na onen kraj a příště raděj asi půjdu pěšky. Pokud v zadu budou sedět děti, tak asi ok, ale jinak katastrofa. Nevím jestli jsme zrovna chytli špatnej kus, ale náš pravidelně servisovaný rapid měl klimatizaci Climatronic, ale já ani moji dva kolegové jsme za 1tis. km nepochopili jak funguje. Venku bylo sychravo a kolem -1 až +2°C a jediný co nám pomáhalo, abych přez zamlžený okna něco viděl bylo si přiotevřít přední okýnka. Je to asi zatím nejhorší auto v kterym jsem kdy jel a pokusit se srovna Octavii II s rapidem je jeko porovnávat polňačku s dálnicí. Ten kdo si koupí tohle auto, tak ho tedy upřímě lituju a komu se podaří prodat tomu jen gratulace :-)

mikes
2. dubna • 9:43

Co se tyka "nefunkcniho" Climatronicu pridam jednu osobni zkusenost. Kolega v praci s tim mel stejny problem ve sluzebaku a az kdyz jsem s nim jednou jel jsem videl proc. Sednul, nastartoval a zacal hrat na tlacitkach klimy jak na klaviru - zmackneme tlacitko na foukani dolu at jde teplicko na nohy (bylo chladno), potunujeme vetrak (skoro vypnuty), uzavrit cirkulaci vzduchu at nam tam nejaka Avie nefoukne z vyfuku, uzavreme vydechy na palubni desce pac nemame radi aby to foukalo na rucicky.... no a asi mas jasno jak to dopadlo, ten Climatronic je nanic páč se ty skla mlzi :-D Mozna to mate fakt polamane, nevim, ale tohle jsem videl na vlastni oci. Pritom staci zmacknout Auto a max na chvili tlacitko ofuku predniho okna.K zadnim sedadlum, mam 183cm a kdyz sedim za ridicem nebo spolujezdcem a opru hlavu dozadu o operku, tak se dotykam stropu, ale jak by se mohlo stat kdybych meril o 8cm min je mi celkem zahadou. To musi asi kazdy vyzkouset podle svych proporci. Me spis vadi nizsi palubka vpredu.

Laudonof
26. března • 23:26

Jo podobnyho Rapida si nedávno přivezl kámoš z autobazaru a musim rict ze se mi libi... je to takovej dobrej stred za dobrej pomer cena x vykon

Filipp
24. března • 1:11

Co se Vám furt všem nelíbí na Škodovkách? Já si myslím, že za poslední dva roky udělali docela kus práce.

Allighieri
27. března • 23:05

Taky nechápu ten zbytečnej hejt, já teď škudlím na Superba a strašně se mi to auto líbí. Akorát nejsou moc prachy, doufám že cena v bazarech do pár měsíců klesne. Novej nepřipadá v úvahu, nejsu milionář.

jirka
28. března • 19:15

pockej rok a nejaka predvadecka se objevi o tretinu nizsi cena

mpolan
25. března • 11:42

Ano, na odrbávání udělali velký kus práce.

Raven
23. března • 14:50

Rapid? Mám s ním zkušenosti a je to skvělý auto B-]

Dan
22. března • 6:18

Já auto vybíral dlouho. měl jsem jich od prodejců půjčeno spoustu. I Rapida s motorem 1.2 TSi. Bohužel jsem chtěl naftu, jelikož najedu cca 30 000 km ročně. Možná se sluší dodat v autoškole. Po všech slevách jsem se dostal u Rapidu s 1.6 TDi na 389 000 Kč. Koupil jsem Peugeota 301 1.6 HDi ALLURE v plné výbavě, kdy jsem doplácel jen za paket zima a parkovací systém. Cena za takto vybavené auto 295 000 Kč. Kupováno v Praze. Myslím si že rozdíl v ceně 94 000 Kč za Rapida není opodstatněný. V současnosti mám najeto 55 000 km s průměrnou spotřebou ve výcviku 5.2l v zimě, 4.7l v létě. Podotýkám žádná závada, jen olej po 15 000 km a filtry. Naftu kupuji kvalitní v rámci možnosti u Benziny. Zatím spokojenost a vyšší cena Rapidu u mě ne.

elc
22. března • 18:44

No, musím říct, že mě překvapilo, že si harry potter tady zvolil přezdívku Dan.
Ta 301 má ceníkovku okolo 370 tisíc a v akcích se dostane tak na 340. + k tomu výbava za 15 a jsme na 355t. A z vlastní zkušenosti vím, že pod akční ceníkovky se prodejcům moc nechce. Já ukecal 5% (cca 17t). (já se u auta bez další výbavy dostal těsně pod 340) Ale harry poterovi (pardon Danovi) se to podařilo ukecat na 295t. 17% z akčního ceníku. Jen doufám Dane, že jsi nepoužil kouzlo Imperius, protože to (jak určitě víš) je černá magie
:-P

Tycoon
23. března • 8:45

Z popisu evidentně vyplývá, že to kupoval cca 2 roky. Tehdy byla cena Peugeotu 301 o dost nižší. Nejlevnější verze stála tehdy 210 tisíc Kč (dnes 260 tisíc Kč) a ty diesely v nejvyšší výbavě se skutečně prodávaly za cca 300 tisíc Kč (dnes 336 tisíc Kč).

elc
23. března • 9:07

http://www.auto.cz/peugeot-301-ceny-71105... Aha, takže další kouzla...

Tycoon
23. března • 18:09

Připadám si, jako bych mluvil do dubu. Mluvíme o cenách z roku 2014 a vy vytáhnete ceník z roku 2012.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
elc
23. března • 19:42

aha, takže ty ceny byly celou dobu tak jak říkám, akorát v roce 2014 byla zázračná sleva. A samozřejmě důkazy nejsou... B-]

honza
22. března • 9:18

Škodovka má odvahu, ale asi se jí to vyplácí.

stealth01
22. března • 7:47

Konečně střízlivý pohled, podpořený logickými argumenty. Díky za něj

jirka
21. března • 20:42

na kazdem kvalitnim povrchu je auto v poho a prej srovnani s dvoulitrem boze pane redaktore pozlatte si toho rapida a vystavte si ho v obyvaku.. Ted v sobotu jsem koupil dvacet let stary honda accord dvoulitr to pohodli viceprvek na rozbitejch cestach pohodlnej. a muj dvoulitr ma o dvacet kw vic nez tohle chrastitko. Tyden zpatky jsem jezdil s fabkou novou tsi dva tydny podvozek tvrdej katastrofa nepohodlne sedacky a zazracna uspora se nekonala. Ty voe pri stopadesati devet litru to mi nebral ani vtec jeden a půl motor stopatnact koni. A prej rapid se krasne vytaci po peti tis otackach je to mrtvola mu hondak sedm tisic uplne v poho a na hore graduje vykon krasnou zvukovou kulisou.
a motoru u rapida jedna ctyri se vyhnete to u japonce nehrozi. Takze sedmi dsg vydrzi sto tis km no boze to je plecka.

AccShort
22. března • 18:50

Fakt by mě zajímalo, jestli by šel udělat nějakej webovej filtr, kterej by zabránil aby sem chodili lidi z jedličkova ústavu jako Jirka. Aby se dalo diskutovat normálně věcně a inteligentně. Aby se v diskuzi o rapidu neobjevoval přípěvek začínající ...teď jsem si koupil dvacet let starou šunku a je super...Klidně by mohl něko udělat internet pro postižený, kde by Jirka mohl diskutovat s podobně intelektuálně vybavenými lidmi...Ale takhle... takhle je to fakt smutný... :-(

jirka
22. března • 19:27

kdyz jsem mel tu pujcenou fabku tu novou dal jsem konfigurator fabka nova a honda jazz vayhral jazz cenou uz jsem shanel prachy prijmy jsou na pujcku ale ze nedaj ze mam hypo az ho doplatim. jinak by byl doma novej jazz

stealth01
21. března • 20:52

Mam dojem, ze Honda je úplně to nejlepší značka aut ve vesmíru. A nejen v tomto.

honza
21. března • 21:43

V zámoří se prodává accord coupé s nějakým 3,5 v6. Moc pěkné auto. Má to motor napříč a náhon na předek, takže sice není úplně cool pro pravověrné sportovce, ale zase to netahá sebou kardan, ztráty v převodech jsou menší a má to lepší trakci (klasika vše vpředu). Škoda, že to tady zabalili.

honza
21. března • 21:43

V zámoří se prodává accord coupé s nějakým 3,5 v6. Moc pěkné auto. Má to motor napříč a náhon na předek, takže sice není úplně cool pro pravověrné sportovce, ale zase to netahá sebou kardan, ztráty v převodech jsou menší a má to lepší trakci (klasika vše vpředu). Škoda, že to tady zabalili.

jirka
22. března • 4:40

vim o tom autiku libi se mi a ma presne nevim dvestesesat koni?

jirka
21. března • 21:10

dokazu si predstavit i jine zajimave auto ale skoda to rozhodne neni. Treba nove camaro se mi libi s motorem z corvety. Eleanor je pekna ford f 650, hummer h 2, novy civic combi, nove nsx, od mercedesu bych neco nasel tam je taky par hezkych kousku.

stealth01
21. března • 22:10

Fajn, já Ti neberu Tvou upřímnou radost z Hondy. Ale proč píšeš pod článkem o Rapidu něco o Hondě? Snažíš se ostatní za každou cenu přesvědčit, že oni udělali se Škodou chybu a Ty jsi na to vyzrál a koupil sis ojetou Hondu? Jen se ptám, proč to děláš? Mně je to vcelku jedno pokud to děláš na diskuzních vláknech, ale jsou i maniaci, kteří to přenášejí do reálného života a reálného provozu a ukazují všem, jak jim točí motor osm tisíc. Za každou cenu pak předjíždějí ty ubožáky - ovce - nemyslící (vyber si) ve škodovkách a dokazují jim, že jim ta jejich ojetina opravdu jede, nehledě na to, že mají vždy pocit, že se s nimi chce dotyčný ubožák honit.

jirka
22. března • 4:39

koupil jssem si ojetinu protoze na novy nemam a u jinejch znacek kupovat neco dvacet let staryho je vyhra v loterii kdez japonec ani ne. A nejsem ten co predjizdi kazdyho. ja si jedu svejch sto mimo obec dalnice gps stoctyricet.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
AccShort
23. března • 9:10

podívej jirko, každýmu je tady úplně jedno co sis koupil. Klidně jezdi třeba na kole. Poku chceš ale srovnávat fabii a 20 let starou šunku, dělej to prosím u vás na JedličkaNetu.
Tady je to jen trapný a smutný...

jirka
23. března • 19:12

tak to srovname ja viece prvkek fabka nejakou mrsinu. Ja pohodli fabka tvrda rozkodrcana. Ja vetsi kufr nez fabka. Ja silnejsi motor nez fabka, ja horsi spotreba nez fakba. Ja lepsi bezpecnost nez fabka vyzkouseno na hondach. Ja muj motor vydrzi vic nez motor do sekacky od fabky proc protoze valce jsou potazeny molymbdenem pro dvojnasobnou vydrz. . Ja lepsi vybava nez mela fabka z pujcovny. Ano mam i klimu
Fabka je proste simpy clever ja nemam skrabku.

AccShort
23. března • 19:58

hele jirko, je od tebe hezký, že se snažíš. A určitě věřím, že tě doma maminka hladí a říká ti jaká jseš hlavička. A určitě to myslí s láskou. Pokud ale budeš pokračovat v téhle diskuzi, budeš tady jen za mentála. Ta volba je na tobě.
Takže pokud chceš zapřemýšlet nad tím, co jsi napsal, zkus si nejprve jako domácí úkol zjistit, kolik ta honda stála jako nová. Pak si zjisti, jaké emisní limity musel její motor splňovat a taky se zkus třeba podívat na crashtesty...
Pak to porovnej s fabií a zkus nad tím tak dva dny přemýšlet. Pokud ti to nedojde, nestyď se a napiš to sem. Já ti to vysvětlím a klidně ti i namaluju obrázek.

jirka
23. března • 21:31

emise me nezajimaj jako nova sedmset pade stredni trida. Porovnani je na miste kdy je rozdil dvacet let a za tech dvacet let to co bylo tehdy ve stredni tride maji nektere automobilky v nizsi stredni tride ale ne vsechny. Hlavne ne skoda. ¨Priklad abs melo prvne mercedes v limuzinach S na zacatku devadesatych let a po dvaceti letech je maj uz povine vsichni. Mercedes je dobrej v tom v inovacich ktery se promitnou i do nejnizsich trid casem.
Äle skoda v tomhle smeru dost casto spi. Co se tyka meho vozidla nove je nove to bez pochyby i kdyby to byla sebevetsi plecka. Ja pri hypo na nove nemam a dnes jsem dost o tom premyslel. Me se libi auta devadesatych let. Z teto dekady je hodne srotu pravda ale najdou se i zachovale slusne kusy jako muj. Me se ty auta z devadesatych let libi protoze co se bavim s mechaniky ale to jsou mistri ve svem oboru tak poctiva auta jsou z teto doby. Me se ty auta libej a po roce dva tis to stoji za prd skvalitou co se bavim s mechaniky. Proste i kdybych mel na nove hodne dlouho bych premyslel zda ano. Za techto predpokladu viceprvek pres to nejede vlak. Atmo s promenlivym casovanim ventilu. Benzin prijemne pohodlne prostredi vysokootackovy motor, a bez multimedialniho systemu a asistentu co me rozcilovali ve fabce ze jsem je deaktivoval.
Okna v elektrice dvouzona sibr, klima tempomat, mlhovky radio, sest repro beden, kuze vyhrivana sedadla elektricka s pameti. A japonska spolehlivost motoru. Takove nove auto bych prijal po hypotece. Pokud nebude v nabidce kdyby byly kacky tak ty stara ale pro me uzivatelsky prijemna. Rikam to i kolegum v praci jako jeden mas rad naftu fajn ja ti ji neberu mam na ni svuj nazor. Ja mam rad benzin. A ma sestnact mercedesu i pagodu z padesatych let. Chces jezdit ve skodarne jezdi si ale ja si mylsim svoje ze za svy kacky bys nasel neco lepsiho. Proc se v evrope prodava vw od sefu je narizeno do firem tuhle flotilu nakupovat. Proc ano fabka v holobytu nebo rapid stoji skoro nic. A vetsina firem pro cestaky chce co nejlacineji nakoupit. Vyhoda servis za kazdym rohem aby cestak mohl fungovat lacine dily kdyz se neco podela. To je jedna politika kterou nikdo nepredela. Na tom koncern sazi. Pokud by mel zaujmout bezneho uzivatele musi nabidnout vic proto ty priplatky pomalu i za sedacku ridice.
Nekdo si bude kupovat spotrebak jako auto na par let pak nemusi resit kvalitu a nekdo chce skutecne auto jako ja. Mit kacky moje garaz subaru wrx sti, ford F sestsetpade, Mustang co ma v uprave hodne kobyl, a nejluxusnejsi rolcy royce. To by byla odhadem moje garaz zadna honda. Ale ze nemam penez na zbyt pri hypo a rocne ctyricet tis km tak potrebuju ojetinu na kterou se mohu spolehnout a to je japonec bud toyota tam jsem nic zajimaveho nenasel jeste volva jsou hezka vahal jsem nad jednim ale nema viceprvek tak vyhral accord.
http://www.etrend.sk/trend-archiv/rok-/cislo-A... ...

AccShort
24. března • 0:03

jéžiš to je blbec...

jirka
24. března • 4:29

tak ty taky kdyz si to nepochopil.

AccShort
25. března • 21:26

a co jsem měl pochopit? že jseš úplně mimo a nechápeš ani naprostý základy?

sokar
21. března • 21:29

na nový ZL1 si myslím taky, ale až spadne dolar na 20Kč. Pak bude dávat smysl.

sokar
21. března • 21:08

No mám ten dojem taky.:-DTeď řeším nákup auta taky a ať se zeptám koho chci tak vždy na něco nadává. A to je průřez všemi automobilkami. Takže kecy typu tohle je best a ostatní šit, neberu. Prostě jsem to přestal takhle vnímat a smířil se s tím že ať koupím co koupím tak radost budu mít ten první den co ho přivezu a pak jen starosti, protože ať vyberu co vyberu srát se bude všecko.
Mám několik škodovek a i po 250k jsou OK. Známej by škodu nikdy nechtěl bo jeho rapid za 300k už ho na opravách přišel na dalších 200k a to najel jen 100k. To samý hyundai. Já tomu moc nevěřím a známej si velmi pochvalujte. Takže prostě kupte to co se líbí a na co jsou love. Srát se bude jak levný tak drahý auto. Bolet to bude všechny stejně.:-(

honza
21. března • 21:38

Bohužel, první várka zákazníků vždy funguje jako jakási skupina testerů nových technologií a to se stalo např. u motorů TSI s rozvody (jindy např. "slavné" nafťáky forda). Vyhnout se tomu dá buď náhodou anebo nad věcmi při výběru auta přemýšlet skutečně technicky a shánět co nejvíce informací a zkušeností o daném voze a technologií. Mé očekávání do budoucna je takové, že vychvalované a některými zbožňované přímovstřikové benzínové motory budou trpět na zalepené sací ventily (některé motory mají kombinované vstřikování - 1.8 TSI, 2.0 TSI už, myslím, ne - zajímavé). Naštěstí to není samo o sobě katastrofální závada. Její zrádnost bude spočívat asi v tom, že se zanášení projeví pomalounku a řidič si ani nevšimne. Zajímal se někdo o to?

Antiautomat
22. března • 20:33

ale ved staci si pockat nech to otestuje Helmut. Akonahle ma nieco nalepku NOVE a cim viac je to zelene a eko a technicky nevidane, je jasne ze je to pruser. Ten isty princip ako na nasich skladkach odpadu, pardon, rozumej supermarketoch. Kupovat nieco taketo je ako kupit macku vo vreci, dobrovolne sa chystas uverit predavacovi na trhu, ze lahsi a mensi melon /ktory vidis len zvrchu/ je lepsi a zdravsi a vlastne najdolezitejsie je, ze je maly a lahky. Co tam po chuti a vôbec, ako si dovolujes si ho pozriet cely.

honza
21. března • 20:15

Češi řeší, zda se jim vyplatí u Rapida připlácet za tempomat, zatímco toyota nabízí v základu ZU-23 (to je ta věc se dvěma hlavněmi ráže 23 mm).

Antiautomat
22. března • 20:27

lepsie v komplete ZSU ;-)

Ra100
21. března • 19:42

V roku 2012 som riešil výmenu embečky,Vo výbere bol aj Rapid ponúkaný škodovkou ako lowkost.:-D Nakoniec sme sa rozhodli pre úplne inú značku.S odstupom času považujem naše rozhodnutie za správne.

ovan
21. března • 21:07

napodobne ...

Honza
21. března • 19:19

Říkejte si co chcete, ale já si koupil v r2014 Rapida 1.2TSI 77Kw a je to super auťák. Jen mě mrzí, že tady ukazujete takové holoverze, vždyt muj Rapid má i aut. klimatizaci, navigaci, 17 litá kola, multifunkcni volant a spoustu dalších věci..
Projezdil jsem s nim Evropu od Lisabonu po Kyjev, momentálně mám najeto 85tis a ani jedna zavada krome spotřebních věci. Které francouzke auto to dovede?
A při tech 150 to 9l fakt nezere, to musite jet nad 180. V Nemecku jsem jel 201kmh a zavodil jsem s bavoraky, no super pocit na auticko za 300tis.

Ajta
2. ledna • 11:16

Které francouzské auto tohle dovede? Kterékoliv;-) Stejně tak italské, japonské, německé, korejské a dneska možná už i čínské.

Mirek
22. března • 21:16

Tak jsem se podíval na to video a také si přečetl diskuzi pod tím. Tak kolik že to žere? Mám ti tady nakopírovat to, co tam spočítali? Průměrná spotřeba 19 l/100 km při průměrné rychlosti 165,6 km/hod.. Já jsem zase odpozoroval, že maximální rychlost bude takových 185 km/ hod. Kolem času videa asi 1:40 je vidět, že pokud jede po rovině, tak se vyškrábe na 190 km/hod a s předpokladem proměřování asi 5 km to bude právě těch 185 km/hod. Zatím jsem se nesetkal s tachometrem, který by přibližně o tuto hodnotu neproměřoval.

mikes
23. března • 20:40

No asi by bylo fajn v zajmu objektivity popsat taky metodiku vypoctu spotreby kterou ten pomateny polak pouzil :-D Z onboard zaberu pohledem na ukazatel nadrze expertne odhadnul ze ubylo presne 10 litru :-D Ze se netrapil takovymi detaily jako je to zdal jel do kopce nebo z kopce snad ani neni treba zduraznovat, takze udaj s nulovou vypovidaci hodnotou.

Mirek
24. března • 18:40

Tak jestli ty jezdíš jen po rovině, tak OK, ale obecně jsou cesty do kopce, s kopce a po rovině a nedovedu si představit dělat průměrnou spotřebu jen směrem, který komu vyhovuje. Představ si, že s kopce to zase žere méně a jede rychleji. :-D
Rozhodně ti kvůli "kopečkům" na dálnici, při těchto rychlostech, nestoupne spotřeba na dvojnásobek. Pokud ses na to díval, tak bych to nazval mírnými vlnkami a ne kopce. I tak bylo vidět, že do kopce auto ztrácelo. Tudíž, jistou vypovídací hodnotu to má.

mikes
24. března • 22:37

No a ty vis jestli tam kam dojel to bylo vys nebo niz nez vyjel? Asi ne ze? Z kamery to prd poznas tou tvoji metodou - trochu nahoru, trochu dolu, tak to asi muselo byt rovne :-D. Predpokladat, ze kdyz ujel 50 km tak musel dojet ve stejne n.m. je cista detinskost. Nekdy si vyzkousej jaky vliv ma prevyseni na spotrebu.
O dvojnasobne spotrebe jsem nic nepsal, ale presne od takovych expertu jako ty pak padaji zazracne spotreby jedu 180kmh za 7litru na 100km s benzinem :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
25. března • 16:03

Ještě tě potěším, můj Focus obsazený pěti lidmi, při jízdě na parkoviště na Pustenách, měl spotřebu 25 l/100 km, a to si piš, že to je kopec.

mikes
28. března • 8:27

A to ti mam gratulovat nebo te litovat? Vzdyt si rikal ze cesta do kopce nema zadny vliv, jenom kdyz jedes do horskeho strediska, a ty pritom na Pustevny :-D

Mirek
25. března • 15:58

Že by jel po dálnici do horského střediska? To asi ne, když nebylo ani v dálce nic vidět. Evidentně jede klasickou rovinnou krajinou. Špatně neseš, že to žere jako prokopnuté? Nic si z toho nedělej a utěšuj se nadále, že jistě musel jet do prudkého kopce a ten úsek, kde se to přehouplo dokonce přes 200, tak to byla rovina.
Tu blbost se spotřebou, na závěr, tady obhajuješ evidentně ty, když máš hloupé pindy ke spotřebě, kterou tam vypočítal dle tebe "pomatený polák".

mikes
28. března • 8:23

Ale jdi ty brepto, v te sve zaslepenosti jsi stale evidentne nepobral zakladni informaci - neresim jakou ma spotrebu ale to, ze to mereni je uplne o nicem - ma chybu v řádu desitek procent. Proste vyvozovat z toho, ze nevidis kolem sebe velehoru, ze musis jet po rovine je blbost. Mereni ma smysl jenom v obou smerech, vitr ma taky vliv, a pri vetsich rychlostech celkem vyrazny. No a to odecitani litru od oka, to je taky dilo :-D
Ja nic spatne nenesu, me je jedno kolik to zere, ja mu to neplatim :-D Tech jeho 9 pri 180 je stejne k smichu jako ten polsky vypocet (za 9 bude clovek rad kdyz to da s dieselem, spis ani to ne).

ovan
21. března • 21:06

po dlhsom case som sedel vo F1 ktora mi svojho casu prisla nudna hlavne v interieri, ale ked porovnsm fabiou3 tak jednotka bola kus kvalitneho auta na ktory sa ten sucasny lacnoplastovy model nechyta ani pvc imitaciami luxusnej koze ;)

Mirek
21. března • 19:34

Promiň, kolik že stálo to tvé autíčko v tebou uvedené výbavě? Spolupracovník ho má, nestěžuje si, říká, že je spokojený, ale že by vytáhlo rychlost přes 200 km/h, to popřel.

Honza
21. března • 19:45

https://www.youtube.com/watch...
https://www.youtube.com/watch...
V tom druhem videu můžete videt max rychlost na dalnici
A to první je taky zajimave, asi bych si netroufl s takovymhle autem jet na okruh, ale na svou cenu je docela schopné

Honza
21. března • 19:41

Koupil jsem ho uz jako ojete za 330tis, mělo najeto asi 15tis km
Tech 201 bylo za kopce, na rovince dá 193-5

mpolan
22. března • 7:45

Ojeté za třistatřicet... Ufff, za takovou pálku koupit malé auto s velkým kufrem, to chce kvalitní mozek.
Blbé je, že za cenu téměř shodnou jsi mohl v té době mít nový Mégane se stejnou výbavou a prostorem skutečného auta nižší střední třídy...
Pak ať mi někdo tvrdí, že škodovkáři nejsou sekta... to je jak u Applu, taky koupí cokoli, jen když to má správný znáček.

Honza
23. března • 20:35

To auto není vůbec malé, 5 lidí jsem v to vezl z Hamburku do Brna a nikdo si nestěžoval, naopak všichni pochvalovali prostor pro nohy.
Nidky bych si nekoupil Megane, odporny francouzky desgin, pote co jsem osobne zakusil Megane II 1.5dci už nikdy více, pfuj
S tou sektou bych to neprehnel, krome rapida máme doma Mazdu 3, Opel Isnighia a syn ma eckovy Mercedes, takze zadna sekta, ale racionalni úvaha, Skoda v této kategorii jasne vede, aktualne uvazuji o vymene za Octu III 1.4tsi a Rapid dam dceri k 18 na rozjezdeni

AccShort
22. března • 18:53

jo a meganáři jsou větší sekta.
nechápu, jak si někdo může koupit šunt s pí-ou na kepotě, když za stejnou cenu koupí lehce ojetou toyotu avensis. Bezpečnější, spolehlivější, výkonnější...Za 5 let už v renaultu bude rezivět kastle a polovina elekotrniky nebude fungovat, zatímco v toyotě to bude pořád bez závad...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mpolan
22. března • 20:03

Hm, můj Renault s tebou nějak nesouhlasí... A nejen ten můj.
Ty budeš takový ten klasický, český hospodský pepík, koukám... Zabředlý do přežitých klišé a stereotypů...

Honza
23. března • 20:41

Vždyt má pravdu, to co jsem vytrpel s tim Meganem 1.5dci, -turbodmychadlo po 41tis k.o, vstrikovace Delphi, vecne piskajici brzdy, klepani predi narav
Nakonec jsem se toho radsi se ztrátou zbavil, i tak to spolykalo takových 50tis na opravách, smejd jeden

Marex
21. března • 19:14

Zvenku ok, ale zevnitř to ať se nikdo nezlobí, ale ten interiér je doslova otřesný. A ten volant, to i Fabie I měla ten základní pěknější. K tomu tvrdé sedáky a tvrdý podvozek. Na tomhle autě očividně výrobce šetřil více, než by se hodilo. A dle vyjádření autora článku není vhodné ani na dálnici, kvůli spotřebě a hluku a ani do města, kde uvádí "Výhradně městský provoz s krátkými popojížďkami se studeným autem ale těmhle motorům moc nesvědčí", tak marně přemýšlím na jaký provoz je teda vhodný, že by na stání na parkovišti? Tahle hláška ohledně automatu mě také pobavila "Nějaký ten rozjezd na světlech samozřejmě 7DSG zvládne bez problémů, ale každodenní stání v hodinové zácpě mu dobře nedělá." Kurňa s tímto nemají problém ani staré koncepce automatů a tohle ano? Nenapadá mě, co že je na tom autě vlastně tak lákavé, asi ten kufr a znak zalomeného šípu :-)

jo
21. března • 14:02

:D jako vážně by mě zajímalo co si autor článku šlehnul. Tohle mělo vyjít 1.dubna.

Tomáš
21. března • 17:36

S Rapidem jsem něco najezdil a většina toho v článku je pravda. Je to naprosto průměrné auto, ale většině nemotoristických lidí to bohatě stačí.

jo
22. března • 7:18

Je to průměrné auto ve třídě low-cost kompaktů, ovšem cenou se odvážně tlačí do nižší střední. Kdyby autor zvážil užitnou hodnotu vs. cenu tak zjistí že mu u p301 za 220tkč nebo logana za 160 či 180 v kombi nebude vadit nic. Ve skutečnosti totiž nabízí to samé a v mozkovém myšlení autora může být pocit komfortu podvozku jak v s-klas. A najednou se rozhoduje jestli vezme olitanou octu v tdičku, novyho rapida s radiem za 320tkč nebo DVĚ dacie logan po 160tkč. Tak co je víc? Opravdu rapid stojí za 2 logany? NE.

Tomáš
22. března • 12:09

problém je, že ten Logan není lepší auto a šetření na něm se ani neskrývá. Rapid to umí podat tak, že je to poctivé auto a laik mu to sežere. A podle prodejů to zákazníci Rapidu sežerou i s navijákem. Navíc svez se s 1,2tsi a s Loganem 1,4, stojí ten motor za vyšší cenu auta? Ano. Už jen toto je celkem zásadní argument.

bzzz
21. března • 13:13

Auto s tolika zasadnima 'starostma' si dobre drzi cenu ;-)

GH7y67c 2
21. března • 12:55

Spotrebni kos pro vypocet miry inflace Ceskeho Statistickeho Uradu ma 1058 polozek. Neni divu, ze Cesi prahnou po vozech s kufrem velikym alespon na dve prasata. B-]

honza
21. března • 13:22

h:-)

ACE
21. března • 11:36

Co furt máte s tou boží ergonomií? Je maximálně průměrná a je to o zvyku. Pokud jste zvyknutí na koncerny, tak jste nadšení, ale furt je to jen běžný průměr. A to nemluvím o zoufalém neituitivních ovladačích na volantu, kde se tempomat (nebo i rádio) přidává-ubírá doleva-doprava a ne nahoru a dolů, což je daleko logičtější. V takový dvojkový oktávce je i posed dost zoufalej a to není jen můj názor.

k22
21. března • 10:30

Ženě se rapid Spaceback líbíl, ale jen než si sedla dovnitř, škodovka si prostě ráda raje na něco jinýho než je..."vnímaná kvalita" :-D, pak stačí přibouchnout dveře a je to zvuk jako když zapadne víko popelnice, ale na palubní desce je "broušená ušlechtilá ocel" :-O:-O
Pak se stačí ještě pro jistotu podávat do ceníků a je to jasné - simply never.
Zatímnco jsem ještě zkouml škůdku, tak už žena seděla v ix20 a že prý už nevyleze...musel jsem jí dá za pravdu - tohle auto drtí škůdky až po Oktávku (všetně salbší verže Ambition) ne
skutečně...a cena? 296k, za 1.6.
Prostor, komfort, výkonný motor bez ALE, ergonomie za 1, škůdka se se slepencem jménem Rapid může jít vycpat...

ovan
21. března • 21:04

nastastie na trhu he velky vyber aj v mainstreame v kt skoda je .... takze dle chuti kazdeho soudruha
a povedzme si skoda seat hjundsj kia to je vsetko jeden. lowend
len v ociach sk a cz je skoda na urovni audi ...

honza
21. března • 21:20

Že je škoda na úrovni výš podle sdružení aut. dovozců, je asi výsledkem šikovného lobbingu. Myslím si, že většina lidí, co si jde škodovku koupit, to ani neví a nechodí na internetové diskuze, ve kterých občas řádí všelijací značkoví fanatci. A konkurence nedovolí, aby si škoda vyskakovala víc, než trh akceptuje. O kousek výše jsi psal o rapidu ve smyslu, že ten projekt by měl potenciál. On ho má, ale je třeba se na to dívat očima výrobce / prodejce. Kdyby jsi vlastnil fabriku škodovku, těmto diskuzím nad šmejdským poměrem kvalita/cena by ses smál a válel špeky kdesi na korálových ostrovech. Svět zná šílence, kteří např. stojí fronty na nějaký iphone, ipad aj., přitom je to předražené jako prase, ale Applu všichni tleskají a obdivují ho. Úspěšná Škodovka je ale fuj. Asi své zákazníky nedostatečně zmasírovala k tomu, aby měla fronty jako Apple.

MGRR
21. března • 13:59

Přesně jste to trefil... je smutné za co lidi vyhazují peníze do popelnice, s pocitem lepšího auta :)

Pedro
21. března • 15:02

Ale on naozaj kupil za rovnake prachy lepsie auto ako Rapid. Zesa jeho volba nepaci tebe, to je uz tvoj problem.

ixb1
21. března • 10:26

Tak nejen Haťapka lije benzín do výfuku,ale i Tesařka! To je nějaký oblíbený druh sportu či co?

Ludek_II
21. března • 8:17

Ano, dotáhnout takové auto z bazaru za takovou cenu, tak bych snad konečně manželku dokopal k tomu, aby o ten rozvod zažádala :-D

MGRR
21. března • 8:16

Kupte si novou Toyotu Corolla, nebudete řešit problémy, budete spokojený a najdete klid - to myslím vážně. Škoda je a vždy bude jen podřadná, nechutně předražená značka, odpad z VW. Skoda je náhražka, jako to jídlo se zadní etiketou (vyrobeno v PL, HU, CZ, SK - to tady v Německu naštěstí nikde nekoupím, ale prý to tak lidé v CZ chtějí...)

Dr.Iver
21. března • 9:42

Myslis tu Corollu, která je při existenci Aurisu jen low costovym souběhem, prodavana hlavne v rozvojovem svete lidem, kteří nemaji na evropske auto?

bzzz
21. března • 14:42

Kez by lowcosty mely kvality a spolehlivost Corolly ;-)

stealth01
21. března • 22:05

Jaký je rozdíl mezi kvalitou a spolehlivostí Corolly a třeba Golfa? Nikde jsem nečetl, že by jeden nebo druhý měly nějaké problémy s kvalitou.

John Doe
22. března • 10:02

Malo citas.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
stealth01
22. března • 19:10

Všude jsou na tom stejně. TUV report, ADAC, JD Power. Co je tam ještě? Zase klišé, předsudky a novinářské pravdy, že?

MGRR
21. března • 13:23

Auris existuje pouze pár let a Rapidu se moc nepodobá.

John Doe
21. března • 10:14

No, nie kazdy musi byt expert na geopolitiku, ale zaradit USA k rozvojovemu svetu... To uz chce riadnu davku nevzdelanosti.http://www.wsj.com/mdc/public/page/2_3022-au... ...

Dr.iver
21. března • 21:07

To mate pravdu. Levne asijske auto pro low-endovou klientelu. Typicke vozitko v barevnych ctvrtich...

MGRR
21. března • 13:49

Proč sem taháte politiku? Trochu mám z vás pocit, že píšu někam na Ru. web..., nebo do Kom.. země1. Corolly už před lety bylo prodáno před 10.000.000kusů a reálně mají obrovskou životnost a výdrž.
2. Nepodstatné je, jestli se prodá do rozvojové, nebo západní země.
3. Když už o rozvojové zemi... to je snad obrovská výhoda, že dokáže fungovat kdekoli na planetě, kde je něco co se podobá silnici a jede na palivo, které není kvalitní... myslíte, že majitelé Land Roveru, Jaguáru ty auta zahodí, když je koupí někdo z Indické Tata?
4. Omlouvám se, jste jistě mezinárodní expert a velká ryba v geopolitických vodách, ale máte pocit, že konkrétně Vy z CZ, jste lepší člověk než lidé z rozvojových zemí?Ne, neprodávám Toyoty, najezdím podle 60-100.000km, někdy 5x týdně přejedu hranice CZ/DE, takže jsem vystřídal desítky aut a musím jezdit takovými auty, abych nemusel řešit jestli dojedu... Dříve má firma utrácela miliony za servis Skoda, VW, BMW, Mercedes... teď jezdíme v Toyotách Camry, Avalon a pod. Německá firma tady vedle, měla flotilu 50-60ks různých značek, od VW, Skoda, MB... každé auto má dva řidiče a denně najede +-1.000km. Fungují jim skvěle Dacie Lodgy LPG, Toyota Corolla 1,6 automat a Priusy.Nebavil jsem se o super autech, ale o běžném autě, které musí dlouhá léta stát přes noc venku v dešti, mrazu, v soli, nepotřebuje téměř péči..., vždy bude jezdit, ale hlavně stojí měně než Skoda (druhovýroba nespolehlivého VW).

Jane Roe
21. března • 18:46

Keby ste si moj koment precitali v kontexte prispevku, na ktory som odpovedal, mohli ste si usetrit siahodlhy koment.Podpisany,majitel Toyoty.

&^152vgx1eJgs89bsd
21. března • 15:17

Vtip: Uvazoval jste o slapacim auticku? Servisni naklady de facto zadne, zivotnost minimalne stoleta, jezdi cestou necestou, v zemi rozvojove, rozvinute a nebo i zavinute.:-)

stealth01
21. března • 9:04

Mám to chápat tak, že Toyota se nikdy nepokazí, jo? Bože můj, proč...

Mirek
21. března • 18:59

A proč "Bože můj". Měl jsem deset let Corollu a bez závad. Tvé auto to nedokáže? Teď mám to, o kterém se tvrdí, že s ní tam a vlakem zpět a kupodivu, zatím mne nikde nenechalo.

stealth01
21. března • 22:03

Jasně, záleží na přístupu majitele. Já nechávám měnit olej cca každých 12 tisíc kilometrů. Stojí mě to ani ne pět tisíc a mám klid. Já měl služebního Passata, dvě Octavie a soukromě Golfa a kromě hadičky k ostřikovačům u Passata jsem najel v součtu 350 tisíc kilometrů bez jediné poruchy.

honza
21. března • 20:20

Verso klasické corolle poněkud uškodilo na jméně, co si všímám zkušeností jiných. Jestli to bylo jen tím dieslem, nevím, ale mám pocit, že se ten model nepovedl komplexně.

MGRR
21. března • 13:26

To nikde napsané není, napsal jste nesmysl a taháte do toho víru.

stealth01
21. března • 22:01

Moment, napsal jste, že pokud chci mít klid a nechci řešit problémy, koupím si Toyotu. A já jsem z toho snad logicky vydedukoval, že považujete Toyoty za tak spolehlivá auta, že jezdí a jezdí a jezdí a nic se na nich nepokazí. Je to nesmysl. Stačí se podívat na RAV4, Aygo a další modely ve statistikách spolehlivosti.
Existuje snad jediný důvod, proč by japonské automobilky chtěly prodělávat a stavět auta na desetiletí a stovky tisíc ujetých kilometrů? Přiznejme si, že každý akcionář chce své peníze a automobilky co nejlevněji vyrábí a co možná nejdráž prodávají. Taková je realita, nehledě na značku auta. Mazda nebo Toyota má stejnou strategii v tomto směru jako Volkswagen nebo Renault.

honza
21. března • 22:04

V globalizovaném světě se případné kulturní nuance umožňující nějaké výraznější kvalitativní rozdíly aut asi nadobro rozmělnily...

Kodl
21. března • 8:07

Z clanku jsem nabyl dojmu, ze Rapid je takove ceske BMW 3er :-D
Ne, ted vazne, ten clanek je opravdu vyplod choreho mozku...se divim, ze toho Rapida a jeho vlastnosti neprirovnavate napriklad k Mercedesu tridy C, kdyz uz ma rizeni lepsi nez kdejake BMW ;-)

193-/123+-*/123
21. března • 10:41

Zabavne ctezni, coz? Rapid je skvely protoze:- Interier je holobyt, jehoz hodnota spociva v primerene mire snahy o uspory,
- a vybava je tak chuda, ze se nema co kazit,
- kufr je velky jako prase, resp. dve prasata,
- prehnane tvrdy podvozek funguje na necesky perfektnim povrchu a za nizkych rychlosti,
- cimz zivatele chrani pred sezranim za vysokych (150 km/h) rychlosti nenasytym motorem,
- nejslabsi motorizace neni zcela zoufala,
- problemy neschopneho automatu se rafinovane resi manualem,
- koncernova auta (napriklad VW Prassat) maji lepsi rizeni nez BMW (treba 1er),
- nema tak prehnane skvelou zpetnou vazbu od rizeni jako Mazda MX-5.Pripomina mi to nasledujici argumentaci: Fabia je skvela, protoze je tak mala, ze se do ni nevejde snowboard. Takze nejezdim na hory, cimz usetrim dost penez.Text hodny protreleho marketaka.

Antiautomat
21. března • 7:29

Situacia s rapidom sa moze zlepsit, 1.0TSi do auta tejto velkosti bude podla mna fajn. Problemy budu len dva:
a/ cena.
b/ neistota ako dopadnu beta testeri /rozumej zakaznici/ z prvych 2-3 rokov vyroby.Tajnym tipom na nenarocne ludove vozitko bola verzia 1.2MPi (pozor, tento motor s neslavne znamym HTP ma spolocny len pocet valcov) - ta mala urcite ostat v portfoliu. Ale zrejme mala az neslusne naddimenzovanu prevodovku (porovnaj s prevodovkou, ktora sa dava do fabie 1.0, co je jednoznacne najslabsi clanok celeho auta, to uz moj bandit mal prevodovku dimenzovanu lepsie).Inak rapid podla mna (po tom, co si narobia poriadky s motormi) je prijemne auto, ale bohuzial predrazene a chyba mu jednoducha, nenarocna a spolahliva motorizacia. Zaklad by zmysel mal, ale tomu zakladu chyba to podstatne > zakladny motor.

ovan
21. března • 21:01

myslienka rapidu co do velkosti bola genialna .... avsak odflakli interier a prehnali to s cenou a marketingom ... bohuzial insk dobre auto ostalo s imagom social suta ktore sedlaju rozni magorkovia kt sa hraju na ochtafku ... ono taka totiz sj cast majitelov bohuzial je ... a kazi image inak vybornemu napadu ;(

Tycoon
21. března • 15:40

1.2 MPI a 1.2 HTP je ten samý motor. Jde spíše o to, že průběžnými modernizacemi se odstraňovaly slabá místa, takže kolem toho roku 2012, kdy se ten motor dostal do Rapidu, už byl spolehlivý a zlepšil se i poměr výkon/spotřeba.

Antiautomat
22. března • 7:49

No a tvrdim snad nieco ine? ;-)
Na tom motore bolo tolko technickych zmien, ze ostal nakoniec spolocny naozaj len pocet valcov. A je to skoda, zda sa ze koncern ma v poslednom case zvyk vsetko, co tak pracne dotiahli do pouzitelneho stavu, hodit cez palubu a zacat novy experiment /za pomoci zakaznikov z prvych rokov vyroby, to uz by malo pri nich byt skor povazovane za tradiciu/. Problem je, ze ten experiment dost casto zle dopadne. No a na adresu dalsieho trojvalca....dat do auta polobakelitovu prevodovku na 1ooNm max (tot nedavno tie oslavy na adresu fabie 1.0), to uz komentar nepotrebuje. Tak snad sa uz konecne v tomto nieco udeje. Co tak jednoduchych atmosferickych 1500? Do auta velkosti Rapidu ako zaklad, to beriem vsetkymi desiatimi (teda za predpokladu ze to niecim tradicne nesk.rvia). Tam by som si nevahal aj nejake tie drobne priplatit.

Tycoon
22. března • 11:49

Těch změn bylo hodně, ale spíše na příslušenství motoru, jako je katalyzátor a sání. Základ konstrukce se skoro nezměnil. Ale souhlasím s tím, že když ten motor konečně doladili, tak ho hodili přes palubu. Přitom pro nenáročného uživatele se z toho stal ideální motor, na kterém se nemá co pokazit a který má velmi snadnou údržbu.
Do Rapidu se montuje atmosferická šestnáctiventilová šestnáctisovka, ale ta je určena na trhy mimo EU. Kdyby se dala koupit i u nás nebo v Polsku a nějaký dealer by nabízel i přestavby na LPG, uvažoval bych o jeho koupi. Bohužel, do EU jsou určeny tříválce, TSíčka a TDíčka.

MOJE JMÉNO
22. března • 10:30

Vy pořád nechápete, že jsme součástí EU a debilní euronormy v podstatě atmosféry posílají obecně do kytek. Teď je přeci ekologický trend vše vyrábět čím dál složitější, s kratší životnosti a častější obměnou v rámci "ekologické" likvidace... :-/

honza
21. března • 19:58

Mně se htp-čko docela líbilo, pokud jej člověk používal přiměřeně jeho možnostem. Litr se mi už zdá poněkud málo i na fabii. Škoda, protože jednou z jeho výhod, která vynikne v dnešní době, je právě to nepřímé vstřikování. Nezalepí se mu sací ventily hlavně při častých krátkých popojížďkách, vstřikovací systém nevyžaduje tak vysoké tlaky a vstřikovače jsou v chládku, což všechno hraje ve prospěch robustnosti.

Antiautomat
21. března • 7:18

hahahaha tak ten s tou cenou sa podaril. Nemate nahodou este jeden? :-D:-D:-D

defender110
21. března • 7:16

Hezká reklama, děkujeme. :-P

Lukas-e30
21. března • 3:28

Za 245 si radsi koupim novyho Logana, i kdyz to nebude tak "top" auto...., ale bude nove.

MOJE JMÉNO
22. března • 10:25

S tímto názorem vesměs souhlasím, ale moje první cesta by byla zcela jistě tam, kde mi provedou kvalitní nástřik podvozku a dutin.

jehoVista
21. března • 13:23

Nove rapidy jsou pod 300(http://www.skoda-auto.cz/chci-vuz-skoda/nove-vozy-... ... Dat 245 za ojetinu u ESA muze jenom magor.

JirkaK
22. března • 4:32

Ano, to bude ono. Vykoupit konvoj olítaných čtyřletých firemních Rapidů se čtvrt mega km na hrbu za kilo kus, našmajchlovat, stočit na osmdesát a prodat za 245 táců nějaké kavce. A hele, von to nikdo nechce. Tak napíšeme oslavný článek, že čtyřletá olítanina o padesát tisíc lacinější než nové auto je vlastně super kauf!

KanecRanec
21. března • 0:46

Taková cena? Vážně? TO je vážně za pusu tohle mi přijde:o

mpolan
20. března • 22:29

Tříleté auto hodnotit jako ojetinu? S osmdesáti tisíci kilometry? To je slušná porce fetu hned po ránu, redakce. Bod dolů.
"Říkejte si, co chcete, ale i největšímu koncernovému odpůrci musí být právě jednoduchost ovládání a ergonomie těchhle aut zřejmá." Ne, ne a ještě jednou ne. Chápu, že berete VW jako modlu, ale pro člověka, který ctí skutečné zásady ergonomie, jsou jejich auta právě na spodní hranici. Další bod dolů.
Chybějící tempomat v dnešní době a "bez něj se dá žít"? Ale notak, hodně slabá omluva toho, že tenhle odporný koncern dává tempomat všude za příplatky. Další bod dolů.
" Ovšem i u Rapidu platí, že méně věcí znamená méně potenciálních problémů." Celý ten odstavec je jen hloupé omlouvání předraženosti škodováckých holátek. U lepších značek dostanu za stejné peníze více a lépe. Další bod dolů.
"Koncernová auta mají poslední dobou povážlivě dobré řízení, že se i moderní BMW musí stydět." Kdepak BMW, rovnou Ferrari... Tohle je za dva body.
Bod nahoru za pravdu o DSG a 1.4 TSI, jiní by to zamlčeli. Sice váhám, zda ho zároveň nesrazit za bagatelizaci problematických dvanáctistovek, ale budiž... údajně už jsou lepší.
"velmi dobrý poměr mezi cenou, užitnou hodnotou a provozními náklady" určitě Rapid neposkytuje... Nebýt neustálé mediální masáže, lidé by o něj ani nezavadili. Testovaný exemplář je toho důkazem, 245 tisíc za takové holátko? Ufff... Nehledě na to, že Rapid se dostává do pozice častého firemního vozítka namísto Octavií. Takže ta jistota bude jen a jen klesat. Za takovou manipulaci zase dva body dolů.
Sečteno... dostáváte 3/10... Ještě trošku a šli jste do minusu.

stealth01
21. března • 9:02

1. Co je na ergonomii u Škody špatně? Naopak ovládání je skvělé, trochu mi vždy vadila sedadla (ale já jsem zvyklý na ty masažní v BMW - takže to není ode mě objektivní) a taky je dost divný pohled na navigaci = strhává příliš pozornosti mimo zorné pole, ALE je řešeno snad hlasovým ovládáním a promítání navigačních šipek přes maxi dot.2. Nikdo na autorevue ještě nenapsal, že koncern je modla!3. Tempomat je za příplatek skoro u všech odporných automobilek + opravdu se dá bez něj žít.4. Definuj lepší značku. A podle čeho se pozná lepší značka?5. Napsali, že koncernová auta mají dobré řízení, srovnatelné s BMW nebo lepší. Co na tom nechápeš. Nebo mi prosím vysvětli, v čem konkrétně je horší než u BMW (plus které modely srovnáváš - ideálně proti rapidu/octavii jde srovnat základní řada 1)6. Mě jsem obojí (resp ještě mám). 1.4 TFSI s vypínáním válců, 2.0 TFSI v GTI a převodovku DSG. Na rozjezdech žádné cukání, řadila prostě na jedničku, byla taky dost rychlá. Motory jsou super, bez jakékoliv závady, akorát u GTI jsem byl nucen pořád dolívat olej. U A3 s 1.4 si motor řekl za 37000 kilometrů o olej jen jednou (dolito cca 0.6l, zbytek stále vozím v kufru).7. Velmi dobrý poměr mezi cenou a užitnou hodnotou rapid určitě poskytuje. Opačný názor, kdo z nás má asi pravdu, když neporovnáme pořádně konkurenci?Manipulace, nadržování koncernu, vychvalování, zamlčování. Kluci vy fakt musíte mít v hlavě dost slušný průvan. To, co jsem napsal nemá oslavovat Škodu, ale prostě bylo by fajn být objektivní, nebýt paranoidní a nekopat stále do koncernu. Já necítím ke Škodě žádnou extra lásku, ale mrzí mě ty vaše neustále kecy o tom, jak vše ostatní je super a škodovka špatná. Kdyby Škoda udělala auto, které je naprosto na vrcholu automobilového průmyslu a novinář o něm napsal vše pozitivní, budete jako vždy mlít do kola tu písničku o tom, jaké jsou škodovky šmejdy.
Je to důkaz inteligence, revolty nebo hlouposti? Jsme do prčic šílenci přes auta, ale vždycky musíme mít nějakého nepřítele. Já osobně v dalších letech Škodu určitě kupovat nebudu, protože mi její produkty nic neříkají, ale chci být nadšencem do aut a mít auta rád a ne je nenávidět...

tomm1k
22. března • 13:29

Srovnávat jízdní vlastnosti BMW1 a rapidu může jen totální dement nebo někdo po zpackané operaci mozku...už jen zmínit v jedné větě tyto dvě značky v jakémkoliv náznaku srovnání chce hodně hloupoučké odvahy nebo alkoholu B-]
Evidentně jsi blbější než makový závin...

stealth01
22. března • 16:46

Já bych se toho nebál. BMW 1 má totálně laciný interiér, Rapid má totálně laciný interiér. Jízdní vlastnosti budou pro normálního uživatele naprosto nepodstatné. Image BMW je nula, image Rapidu je nula. Tak proč to nesrovnat. Nedělej z BMW něco lepšího, nemá to cenu.

Clanek
22. března • 18:05

Pobavils.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
stealth01
22. března • 18:15

Sorry odmítám se bavit o šílenostech typu "co je víc, než božské BMW". Ať jde do háje s celým BMW. Nejdříve vytrhne něco stupidního z kontextu celého příspěvku, překroutí to podle sebe a nakonec si nezapomene říznout jednu urážku. Typický BMW fanatik. Já vím, jak se řídí BMW a vím jak se řídí škoda. Pokud si myslíš, že je tam rozdíl v padesátce vykroužit táhlý oblouk, tak já si to nemyslím. Obě dvě auta k tomu používají volant a obě prostě tento táhlý oblouk v malé rychlosti projedou. Možná má tento fanatik pocit, že rapidu se urve zadní náprava nebo odletí kola, i když vyjíždí z parkoviště.
A co se týče extrému, tam bude BMW díky pětiprvku vzadu, klasické koncepci, vyvážení a pokročilé přední nápravě o vesmír lepší, než nedotáčivý rapid s tyčí na zadní nápravě. Ale o tom přece není řeč, taková jízda běžného uživatele rapidu ani ve snu nenapadne. Vsadím se, že když posadím důchodkyni do 1er a do rapida, tak rozdíl v jízdě nepozná a o to tady jde.

mpolan
21. března • 12:31

Co je na ergonomii Škody špatně? Hluboko umístěné navigace, ovládání světel, tlačítka ke všemu jen na volantu. Ať se jdou učit do Francie, jak se to má dělat!
U rozumných značek je tempomat za příplatek k základní verzi, jinde je už v ceně. Škoda chce příplatky i u top verzí, proč? A žít se bez něj dá kolem komína, ale dál prostě to není ono.
Lepší značka z hlediska chování... Jinak také klasický mainstream, ne předražený lowend.
A vlastně... já to neřeším, ty chceš být za každou cenu protipól. Užij si to, na hádky jsem starý.
Jen taková noticka na závěr: jediným nepřítelem v daném tématu jsou novináři, ne značky. Nebýt novinářské nekritické masáže, nebýt takhle hloupého a nekritického pseudotestu, nic by se nedělo. Bohužel, děje. A úplný závěr: já nejsem šílenec přes auta. Naopak, já jsem ten těžce racionální zákazník, pro kterého by Rapid měl být určený. Jenže nejsem blbý...

qwertz
22. března • 15:47

Myslite do te francie, kde skvele funkcni mechanicke knofliky nahradili dotykovou obrazovkou, takze clovek misto na silnici musi kvuli kazde kravoviny cumet na display? Dal to nema smysl cist.:-D

honza
21. března • 13:05

Proč chce škodovka příplatek za tempomat? Dělá byznys, běž ke konkurenci. Proto se v 89 cinkalo klíči. Pokud je novinář zřejmě nekritický, je třeba kritizovat jeho. Diskutéři však primárně vedou hloupou pseudodebatu o samotném objektu testu místo toho, aby danému novináři vyčinili. Na druhou stranu, novinář má právo na svůj názor stejně tak jako zákazník v autosalonu. Jeho názory se nikdo nemusí řídit.

mpolan
21. března • 14:06

Jestli sis nevšiml, hloupý honzo, zkritizoval jsem přístup novinářů k testu a jejich vyjádření. Vlastní názor může novinář klidně mít, v tom mu nikdo nebrání. Pak ovšem takový názor patří na soukromý blog, ne na stránku veřejného média, kde se bude prezentovat jménem toho média.
Takže, hloupý honzo, já chytrý byl a ke konkurenci šel, ovšem to mi nebrání v kritice přístupu novinářů. Dokud totiž oni nezmění svůj přístup, bude Škoda dál dodávat šílená holátka za šílené ceny...
A nebreč tolik, když všichni z té tvé škodověnky nepadají na zadek.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
honza
21. března • 15:58

Co ti připadá chytrého na příspěvcích typu, jako je tento hned v úvodu: "Škodovka? Nespolehlivej šmejd nic víc nic míň!!!"? Mně moc chytrý nepřipadá a to, že mě nadvakrát označíš za hloupého, mne vede k tomu, že asi budeš sám hloupý. Tvá poznámka na konec, že brečím a mám škodovku, tvůj slabší mentální stav potvrzuje. A to ses chlubil, jak jsi starý a hádky tě neberou, přitom provokuješ. Mám jedničkového fokusa, což jsem tady v minulosti již několikrát psal. Nemusel sis toho všimnout, ale ukazuje to na tvou snahu vymýšlet si. A to si chceš hrát na objektivní personu.

mpolan
21. března • 17:08

Nějak moc skáčeš, na to, že se tě údajně škodověnka nedotýká, honzíku...

honza
21. března • 18:11

A tebe se snad škodovka týká, že se tu k ní obsáhle vyjadřuješ? Při objektivní diskuzi by to mělo být vcelku jedno, co říkáš? K tomu tvému rozsáhlému příspěvku - podívej se na bmw, jakou "rozsáhlou" výbavu, tvými slovy holátko, dostane zákazník u auta za trojnásobnou cenu. "Prémie", u které připlácíš, připlácíš a připlácíš. Asi taky patří do "odporného" koncernu VW. Že se dá obejít bez kůže, bez bezklíčkového přístupu, bez navigace atd.? Dá. Dá se žít i bez tempomatu. Nebo si připlatit.

Mirek
21. března • 18:56

Tak jste se chlapci poštěkali a já můžu jen dodat, opravdu se dá bez tempomatu žít. Mám ho a prakticky ho nepoužívám. Já rád řídím auto, ne aby auto řídilo za mne, a tempomatem to začíná. Výhody a nevýhody tempomatu si musí každý vyhodnotit sám.
Vidíš to, že to zakázané slovo používají i jiní? ;-)

Tycoon
22. března • 13:25

U tempomatu záleží na tom, jaké kdo jezdí trasy. Když bych jezdil několikakilometrové couračky po městě, tak tempomat nepotřebuju. Ale jelikož jezdím převážně po dálnici střední a delší trasy, je tempomat v podstatě nejdůležitější prvek výbavy, který používám neustále. Bez něj mě na delších trasách "zdřevění" pravá noha.

mpolan
22. března • 14:02

Konečně někdo s rozumným pohledem na svět... Na dálkové cestování je to k nezaplacení.

Antiautomat
22. března • 15:36

Zavisi aj od toho, ako auto reaguje na plyn. Kto to skusil s 1.6 75kW BFQ (rozsirena to motorizacia na koktu), ten asi vie. Reaguje s oneskorenim, nemozete si chodidlo opriet napravo od plynu, skratka nepohodlna poloha a nutnost stalych korekcii (navyse oneskorene) Vas po par desiatkach km naozaj bavit nebudu. Tam je tempomat na 100km+ ceste nevyhnutnost. Pokial to ta kara ma, potom sa na tom da cestovat (nenahlivo) bez problemov na xyz kilometrov, pri nejakych 120kmh dokonca aj usporne a hlavne spolahlivo. Naproti tomu su auta, kde sa da chodidlo prijemne opriet doprava a pokial ma plynovy pedal ten spravny chod a reakcie (skor dlhozdvihove motory starsej konstrukcie bez xyz ekokurvitok), potom sa to zvladnut da, ale nie je to nic moc > mat nutene pravu nohu v jednej a tej istej polohe. Inak nove auto by som bez tempomatu uz nechcel, staci mi aj ten zakladny s troma funkciami : pridat, ubrat, udrziavat rychlost.

stealth01
23. března • 10:10

Ja si taky nedokážu představit život bez tempomatu. Jen jsem psal, ze žít se bez nej dá.

honza
21. března • 19:41

Tempomat bez radaru je dobrý akorát na polo/prázdných dálnicích. V opačném případě jej považuji skoro za nebezpečný. Taková je má zkoušenost, když jsem jezdíval na služebky. Nyní na služebky už nejezdím a tempomat ve svém nemám, ale zase jezdívám v pozdních hodinách, kdyby se mi hodil. Asi to vyřeším cihlou... Že někdo jiný někomu nadává, nemůže být argumentem k tomu, aby někdo jiný dělal bezdůvodně to samé. Předpokládám, že jsi tak hluboko neklesl a že jsem tvůj text z nějakého neznámého důvodu pochopil špatně.

Mirek
21. března • 20:16

Toť otázka, jak jsi to pochopil. Vzhledem k tomu, jak jsi se předvedl minule, před chvíli jsem se podíval, tak si rozhodni sám. Co myslíš, napsal jsem to před, nebo po tom co jsem se tam podíval.
Ani adaptivní tempomat není zrovna zárukou toho, co bych od něj očekával. Již se začíná objevovat i tempomat spojený s úplným zastavením vozidla, když auto přede mnou zastaví. Tahle varianta by už možná šla. Již vícekrát jsem četl statistiku reakce řidiče při používání tempomatu a vycházelo tam, že je rekce řidiče zpomalena minimálně o vteřinu, a to je dost při větších rychlostech. Navíc žádný tempomat, myslím snad kromě Rolls Royce, neumí "předvídat" a nevidí cestu, a to je druhý důvod proč ne. A navíc, stále rád řídím.

honza
21. března • 21:00

Jestli jsem pochopil tvou poznámku, jsem měl rozhodnuto rychle a to tak, že jsem ji nepochopil a ač je to paradoxní, doufám, že jsem to opravdu nepochopil. Dnes na začátku jsem napsal poznámku o zrcátkách a šířce vozu. Co myslíš, bylo by fér u jednoho auta změřit šířku přes zrcátka a u druhého se sklopenými zrcátky a říkat, jak to první je svou šíří o třídu výš? Asi ne. Tak to bylo minule, ale co čert nechtěl, tím, kdo na to upozornil, byl známý a některými nenáviděnými koncernista Zelí, který navíc ke své škodě použil ironii, kterou jste rádi otočili proti němu. Ironie totiž znamená psát opak zamýšleného a k jejímu pochopení je po čtenáři vyžadováno, aby (u)znal skutečný stav věcí. Jeho popíráním se předváděli popírači, ne já. Lidstvo žene kupředu lenost a tak stav, že člověk řídí auto, bude asi postupně ustupovat až do chvíle, kdy nám to zakáže zákon v rámci ochrany ohroženého živočišného druhu homo sapiens sapiens.

Mirek
21. března • 21:25

Jdi do háje, nic jsi nepochopil, to bych to tak nenapsal. Až po a to potom bylo to jen šťouchnutí, ať nezakrníš. Jen mne zajímalo, jestli jsi vztahovačný, tak jsem tě nechal na pochybách. No a vidím, že jsi.

honza
21. března • 21:56

Zkus pochopit, že bez intonace hlasu, grimas a dalších doprovodných znaků může být někdy těžké u krátkého textu odhalit úmysl mezi řádky. Jsem tak vztahovačný, až se z toho zastávám jiných osob (Zelí s jeho ironií a ten neznámý, který tě urazil zaškrtnutím "nesouhlasím"). Leda, že bych byl Zelí...

Mirek
22. března • 15:17

Opět nepochopil, mne neurazilo mínus, ale hodnotil jsem neschopnost jedinců zjistit si skutečný stav věci. Jen si znovu přečti, co jsem k tomu napsal. Mínusy mi sem může každý nasázet kolik je mu libo, když se jedná o můj názor, ale tohle byl holý fakt. A podívej se, i přesto se našel další neschopný zjistit si, že je to skutečnost s češtinou u SYNC 3. Možná si dotyčný myslí, že záporným hodnocením změní stav věci a SYNC 3 češtinu zapomene, nebo zkrátka hodnotí vše u Fordu záporně.:-D Ponech Zelího ironii stranou, to je v tom případě jen tvůj názor. A vůbec, proč se stále chceš šťourat v minulosti. Definitivní padla k tomuto.

honza
24. března • 0:27

Koncernista Zelí uznal, že Mazda má výrazně širší kufr a proto napsal, že to je unikátní...

stealth01
21. března • 21:00

Co se začíná objevovat? Tempomat se zastavením? To snad je součásti funkce každého adaptivniho tempomatu, ne?
:-)Ja mam v 5er adaptivní tempomat, ale vzdy ho vypnu. Je málo situaci, kdy jo používám.

Mirek
21. března • 21:50

I am sorry, manuální převodovka. ;-)

Mirek
21. března • 21:35

Jo, například nový Passat umí zastavit a umí to i jiná auta, ale opravdu to neplatí asi u všech aut s adaptivním tempomatem. Například jsem si před třemi roky zkoušel Mazdu CX 5 s adaptivním tempomatem a na tohle jsem se přesně zeptal a dostal jsem odpověď, že do nuly nezastaví z důvodu, že pod určitou rychlost se vypne. Nevím na kolik je to pravda, ale tak mi to bylo řečeno. Tehdy jsem si s ní vyzkoušel zastavit z rychlosti pod 30 km proti krabici. Zastavila, ale to je jiná funkce.

stealth01
21. března • 21:50

Aha, tak já žiju v domnění, že je to běžná funkce. S tím vypnutím adaptivního tempomatu je to tak, že když podržím tlačítko nastavení vzdálenosti/odstupu déle než pět sekund, tak mi to napíše hlášku "distance control deactivated" a mám z toho najednou klasický tempomat. Prostě už mi ve spoustě situací někdo najel do málem do kufru, když ten tempomat zazmatkoval.

Mirek
22. března • 11:07

Níže jsem to upřesnil, jednalo se, při dotazu, o manuální převodovky, ale ta s tou CX 5 byla automatická.

Marek71
22. března • 11:01

Napr. Volvo MY2011 má adaptívny tempomat s radarom, ktorý sa ale vypne pri rýchlosti pod 30 km/h. Vodič o tom uvidí hlášku na palubáku, zapípá to a potom je to už na ňom, aby brzdil, napr. ak je kolona. Samozrejme, má to aspoň tú funkciu, že stráží vzdialenosť za autom pred sebou a upozorňuje na možnosť zrážky. Ale zase - brzdí vodič.Adap. tempomat občas zazmetkuje, to je pravda, ale vodič za mnou to zaregistruje, pretože brzdové svetlá sa rozsvietia.Automatické brzdenie je k dispozícii tiež, to sa volá City Safe a malo by to zabrzdiť. To ale nemám, nemožem posúdiť.

honza
21. března • 21:08

Po internetu kolovalo videjko, jak koumák zavěsil na boční rameno volantu závaží, aby obšlápl systém a ten si myslel, že řidič má ruce na volantu. S adaptivním tempomatem hotový dálniční autopilot... Nelákalo tě někdy si na dálnici trochu schrupnout?

Pedro
21. března • 13:22

Novinar ma pravo na nazor, ale mal by si dat zalezat na tom, aby bol jeho nazor vyvazeny a objektivny. A takych novinarov je malo.
Ano, kritika pada na pada na produkt, ale dufam, ze kazdy novinar cita diskusie pod svojim clankom

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
honza
21. března • 13:34

Diskutéři se rozhodli, že když je neobjektivní redaktor, tak oni budou ještě víc. Co mi to připomíná?

lethal924
21. listopadu • 10:09

To neni pravda, vzdyt tady lidi novinare drti vic nez Skodu. Skodu pak proto ze paranoidne predpokladaji ze si ty novinare plati. Nic co by se v politice (byznysu) nedelo, ze. Overit to ovsem nelze.

Pedro
21. března • 11:45

Ok, tak objektivita. Reagujem iba preto, ze suhlasim s uzivatelom vyssie. Skusim niektore veci ozrejmit. Najskor pozitiva:
Na Skodovke jazdim poslednych 6 rokov, vzdy to bola Fabia, vzdy s TDI. 2x 1.6 77kW, aktualne 1.4 66kW.
Tie 1.6 boli super, mam za to, ze to je/bol najlepsi diesel z dielne VW. Obe mali cez 150.000 a bez poruchy. Viem ze to je neobjektivne, ale vydrzali. Ta prva (r.2010) mala este servis nastaveny na 15.000 km, druha (r.2014) uz na 30.000. Myslim ze kratkodoby zisk/dlhodoba strata.
Bolo citit zmenu v pouzitych materialoch, latky, tapaciry na strope.
Ergonomia: s packami problem nemam, ale umiestnenie radia priliz nizko, posed neprirodzeny, stredovy tunel prilis siroky. Ostatne sa da prehltnut.
Setrenie: citit na kazdom mieste. Aktualne F3 nema dojazdy na oknach, chybaju tesnenia ako na starej F., priplaca sa naozaj za vsetko. A to vsetko je od cias nastupu Rapidu na trh. Pred casom sme riesil auto, porovnavali sme Rapid vs. Toledo. To iste auto, ale subjekt. krajsie, kvalitnejsie a za menej € (aspon tu v SR) tak sa necudujme vlne odporu a hnevu. Skodovka je dobre auto a dobre je na 3. PR oddelenie Skoda by malo byt nohami viac na zemi

mikes
25. března • 10:04

Muzes napsat v cem je u vas Toledo kvalitnejsi nez Rapid? Ono se montuje v cesku na stejne lince takze pochybuju ze by specialne Toleda pro slovensko byly nejak lip sesroubovane.Co se tyka ceny, Rapid Joy 1.2 66kw vychazi stejne ne-li lip cenove nez Toledo Reference vcetne te 2tis. slevy. Takze te vlne hnevu se celkem čuduju.

honza
21. března • 12:04

Škodovka a celý koncern to dělá pro byznys jako všichni ostatní. Je tady trh s nabídkou a poptávkou. Každý ať si koupí dle libosti a jak se zdá, Škodovce se daří. Tak nevím, o jaké vlně odporu píšeš.

Pedro
21. března • 13:25

Myslel som vlnu odporu, ba az hejtu v diskusiach. To su len dva tabory, co tu stretavas. Naozaj sa snazim byt objektivny, nie som vyslovene proti Skode, ale asi by som su ju za vlastne prachy nekupil.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
stealth01
21. března • 20:57

Tak ja bych si asi taky auto od Škody nekoupil, ale to je to úplně to samé, jako bych tady psal, ze moje auto ma 317kW a ze Octavia RS nemá šanci. Přesně tak se tady vyjadřuje Honda fanatik jirka

lubajs
20. března • 21:24

Od náběhu modelu Octavia II v roce 2004 se na kvalitě všem modelů škodovek strašně šidí. Dodnes nejlepší škodovkou je Octavia první generace vyrobená do roku 2004, vybavená motorem TDi s klasickým rotačním vstřikovacím čerpadlem.

lethal924
20. listopadu • 17:12

S generaci souhlasim, s rotackou TDI taky (tak spolehlivy motor ze jej museli zrusit), ale jeste lepsi je 1.8T a nejvic nejlepsi je O1 RS. Ta i vypada porad lip nez ty novejsi RSa. I na O1 se uz setrilo, ale jeste nemeli to setreni tak vychytane :-)

stealth01
21. března • 9:05

Na které značce se dnes nešidí?

snoopy73
29. srpna • 13:03

Bentley, Rolls Royce ...

tonys
20. března • 21:45

Dodnes nejlepší škodovkou je ta poslední vyráběná, Favorit...

Hlinda
20. března • 22:03

Novější už je jen VW s jiným logem, co?

atnarfus
20. března • 19:34

Na Rapidu mne trochu překvapilo řešení denního svícení. Sourozenec Seat Toledo měl na denní světla extra žárovku. Škodovka použila docela drahé žárovky H15 kombinující vlákno pro denní a dálková světla. Žárovka za pětistovku do levného auta, to je troch mimo.
Dojezdy do loňského roku neměl Rapid ani na předních oknech. Doplnili je až od modelového roku 2016, stejně jako zakrytí boků sedaček a několika dalších drobností. Podivné nastavování sklonu opěradla ale zůstalo.
V případě nákupu Rapida, bych doporučil hledat auto s parkovacími senzory. Při pohledu do zrcátek, to co je za klikama zadních dveří, již jenom odhadujete. Zadní blatníky a kufr nejsou vůbec vidět.

Tycoon
21. března • 15:42

Ty H15 jsou fakt hodně drahé. Praská to často?

luda
31. března • 13:03

nastesti ne

666
20. března • 19:52

Škodovka použila docela drahé žárovky H15 kombinující vlákno pro denní a dálková světla. Žárovka za pětistovku do levného auta, to je troch mimo.
Je nutné správně chápat pojem "levné auto" v marketningovém vesmíru Škody. Jedná se o levné auto z hlediska výroby. Na zákazníka sere pes..

stealth01
21. března • 8:45

Bohužel, pokud vezmeme masové výrobky u všech automobilek na světě (včetně D3), tak neexistuje dnes auto, na kterém by se maximálně nešetřilo. Včetně volva, japonců apod. My tady děláme trochu pokrytecky z koncernu zlé vlky, ale dnes se snaží o co nejlevnější výrobu a co nejdražší prodej všechny automobilky světa...

666
22. března • 15:09

Samozřejmě osekávají všichni, ale většina ne do takového masochismu. Kdy výrobek z pohledu zákazníka přestavá plnit svojí základní funkci z pohledu zákazníka. Např. levné auto není levné.Je nutné si uvědomit, jak vzniknul Rapid. Je to stejný postup jako, když doma zbyde stará sekačka, něco železa, kola z vozíku a z toho si člověk svaří traktůrek. Zde to byl předek z Fabie II (základ pochází konstrukčně z 90. let), zadek z Octavie I (také konstrukčně pochází z 90. let) a dal se do toho celkem nový motor. V základu tento postup není špatný. Stejně to dělá Dacia s technologiemi z Renaultu s benefitem, že je to levné auto i pro zákazníka. Je tedy pravda v Dacii se nedá mazlit s palubkou ani s ní nenaseru souseda...

honza
21. března • 11:42

Byznys není charita.

stealth01
21. března • 20:53

Diskuzní svět si mysli opak. Lidé rádi věří nesmyslům :-)

Jenyk
20. března • 19:18

245? To je dobrá cena. Za nové.

Caderom
21. března • 15:25

Jj, zvlášť když teď přišlo na trh povedené a cenově příznivé Tipo (Jen škoda toho neuzamykatelného přístupu paliva, kde v horším případě hrozí, že tam nějaký závistivec nalije "aditivum").

SV
20. března • 19:35

Take jsem na tu cenu koukal...Rapid je dobre auto, ale ty bazarove ceny jsou opravdu dost vysoke. Pred dvema roky jsem kupoval Hondu Civic 1.8 Sport, 4 roku starou, najeto 42 tkm za 257 tis. Pravda, segmentem ani zamerenim se ty auta moc neshoduji, ale i Honda dokaze byt se svymi 420 litry vzadu dobrym uzitkovym spolecnikem a servis lety proverene atmosfericke techniky vas taky nezruinuje. Naopak dostanete auto se slusnymi dynamickymi parametry, ktere jeste podporuje vytecny podvozek, a hromadu vybavy, ktera zprijemni pobyt na palube.

Dronte Mauricijský
9. října • 10:49

Souhlasím s Vaším příspěvkem - za velmi podobné, nebo jen o málo vyšší peníze se dá koupit také takto ojetá Toyota Auris II s 1.6 Valvematic a výbavou, která se tomuto autu snad nikdy nedostala: parkovací senzory vpředu i vzadu, parkovací kamera, parkovací asistent, automatická klima, všechna okna v elektrice s dojezdy, palubní multimediální systém s BT handsfree, USB, světelný a deštový senzor a další. A kultura cestování (hluk, pohodlí) v Aurisu je úplně na jiné úrovni, než v Rapidu, mohu potvrdit z vlastní skušenosti: firemní Rapid vs. soukromý Auris II. A proč u koncernu VW, resp. Škoda, při chvále na příkladnou ergonomii, apod., nikdo nezmiňuje třeba ergonomický přešlap zásuvka 12 V u kloubu ruční brzdy? A gumové řízení s divnou zpětnou vazbou je jako skvělé? Celkově nerad jezdím služebními firemními vozy: Fabia II, Rapid, Octavia II (III). A to se jedná o vozy nové, resp. zánovní a dobře udržované, správce firemního autoparku si těchto vozů opravdu hledí.
Rapid celkově není asi špatné auto, jen není dobré mu přisuzovat přílišnou gloriolu vyjímečnosti.
Dronte Mauricijský

kalik
21. března • 17:55

bohuzial bazarove ceny rapidov su cisto NEREALNE , (suvisi to s tym asi ze majitelia precenuju rapajsy a maju pocit ze je to oktavka - co nieje )
to si uz moze clovek kupit aktualny model novy a ma to tam kultivovanejsie nez boli prve verzie !
:-/

stealth01
21. března • 8:43

Ještě jsi zapomněl napsat, že Civic je nesrovnatelně kvalitnější, to je už takový diskuzní folklor ;-)

jaawa
23. března • 12:42

akorát "škoda" že civic jako každý japonec dřív či později zrezne...:-P

snoopy73
29. srpna • 13:00

No, dříve či později zrezne každé auto. Mimochodem problém s korozí jako např. Mazda měl před lety i prémiový Mercedes.

Kuznec
20. března • 20:35

Fuj styď se ..tahat Civika sem mezi verbež..

jouda
20. března • 19:02

Rizikem motoru 1.6 TDI je vstřikování, které potřebuje kvalitní aditivovanou naftu. Zapomeňte na dojení traktoru nebo autobusu, koledujete si o problém --->
Doba starých Zetorů, které zkously takřka jakékoliv palivo, jsou dávno pryč. Dnešní traktory jsou na kvalitu nafty docela rozmlsané.

Ota
22. března • 14:33

vzhledem k tomu, co se da traktory a autobusy pohybuje po silnicich, myslim, ze maji stejne pozadavky na kvalitu paliva jako skodovka

jo
22. března • 8:01

Omyl rizikem není vstřikování ani nafta. Rizikem je výrobní vada čerpadla continental nebo kdo to vyrobil,které se odírá a poušti do vstřiku kovové piliny. Tento problém postihuje nejen 1.6 tdi,ale všechny CR motory od 2010do2014

jo
22. března • 7:59

Omyl rizikem není vstřikování ani nafta. Rizikem je výrobní vada čerpadla continental nebo kdo to vyrobil,které se odírá a poušti do vstřiku kovové piliny. Tento problém postihuje nejen 1.6 tdi,ale všechny CR motory od 2010do2014

Meky
20. března • 21:55

Mam o3 tdi, pokiakl viem, pouziva odolne cerpadlo bosch aj vstreky. Rapid pouzival horsi Continental, ale extra poruchovy urcite nie je.Inak k spotrebe, ked porovnavam moje tdi v o3 s 1,2 tsi v folfe 7, tak tdi jazdi za 5 a tsi za 6,5 na dialnici, rovnaka trasa a jazda. Takze ano, tdi sa stale oplati 😁

-*-**-2e/-//1";1903-*/eKG
21. března • 10:52

Tak jiste.Lec divat se na vec vyhradne optikou spotreby/nakladu, musi jen nekdo s nizkym prijmem a TDI-ckem vyhucenou dirou v hlave.

klokop
21. března • 15:00

to je relativne. Na dialnici huci diesel rovnako ako benzin. Samozrejme - v meste je to ine, ale tam diesel nepatri

franta
20. března • 20:10

Škodovka? Nespolehlivej šmejd nic víc nic míň!!!
B-]

petr
21. března • 12:55

Škodovkou tam a vlakem dom !!!!!!!!!!!!!:-O

luda
29. června • 21:20

a že se to vůbec nerýmuje co? B-] asi proto že existují i "kvalitnější" vozy

honza
21. března • 13:11

No prosím, podle ne/souhlas davová psychologie jako vyšitá.

Stan
21. března • 9:18

Ty pi*co, to jsi mě rozsekal. Dej si pár facek a pak naskoč do super spolehlivý Hnujdy, Fordu, Peugeotu a jeď někam na kolonádu tvořit osvětu o tom, jak jsou ostatní auta supr čůpr...

Jgqd7ř+ýý/ůdů(/+ěéí
21. března • 10:48

Ale z jeho vyroku prece vubec neplyne, ze Tebou uvadena auta nejsou smejdy.

stealth01
21. března • 8:41

franta? Nespolehlivej šmejd nic víc nic míň!!!
B-]

honza
21. března • 11:36

Diskuze na autorevue se stala baštou nekritických VW bijců. Co je od VW, je automaticky deklasovaný šmejd. Už jen čekám na to, až se u nekoncernových aut začne měřit šířka auta přes zrcátka, aby se ukázalo, jak jsou oproti koncernu o třídu výš.

Doporučujeme

Články odjinud