Test ojetiny Škoda Rapid: Konečné řešení rozvodové otázky

V Rapidu už dostanete v motoru 1.2 TSI automaticky širší a odolnější řetěz. Nicméně tohle auto má i jiné přednosti.
Seznam kapitol
  1. Ojetá Škoda Rapid: Úvod
  2. Ojetá Škoda Rapid: Co od ní čekat
  3. Ojetá Škoda Rapid: Jak se s ní jezdí
  4. Ojetá Škoda Rapid: Na co si dát pozor
  5. Ojetá Škoda Rapid: Verdikt
  6. Ojetá Škoda Rapid: Fotogalerie

Jen málo auto segmentů B a C vzbuzuje u internetových diskutérů tolik vášní jako liftback Škoda Rapid. Když přišel v roce 2012 na trh (jako náhrada minulé generace Octavie prodávané pod názvem Tour), hodně lidí se vysmívalo usedlému designu, zdánlivě lacinému provedení a škrabce na led ve víčku nádrže. Málo lidí už ale zaznamenalo, že Rapid dostal například modernizovaný motor 1.2 TSI.

Test ojetiny: Škoda Fabia Combi I. generace má pořád co nabídnout

Test ojetiny: Škoda Fabia Combi I. generace má pořád co nabídnout

Chladné přijetí ale vystřídaly solidní prodeje a z vysmívaného Rapidu se stal přehlížený silniční „plevel“, kterého je všude plno. Nyní se množí i v nabídce bazarů, jak firmy a někteří soukromníci dojíždějí tříleté leasingy. Vězte, že tohle auto rozhodně stojí za úvahu.

Co je klíčové?

  • Obejít nejprve několik nabídek a udělat si přehled
  • Pořádně si rozmyslet (a spočítat) nákup dieselového motoru
  • Obejít obloukem motor 1.4 TSI vyrobený před r. 2015
  • Dát si pozor na servisní historii (vyplněná servisní knížka ještě není důkaz)
  • Pořádně prověřit původ vozu a jeho minulost (nefiguruje u pojišťovny jako totálka?)
  • Automat 7DSG kupovat jen s malým nájezdem

Jistě, Škoda Rapid u nás nemá takový společenský status jako Octavia ve výbavě Elegance s metalízou. Jenže plno lidí nechce oslňovat sousedy, oni prostě potřebují praktické, solidní a spolehlivé auto. A to jsou záležitosti, které dokáže Rapid nabídnout nejen jako nový, ale i jako ojetina. Stačí chvíli vybírat a určitě na trhu ojetých vozů najdete velmi dobrý kus.

Jako příklad nám poslouží tento světle modrý Rapid s motorem 1.2 TSI o výkonu 77 kW a manuální šestistupňovou převodovkou, který jsem si na test půjčil v Auto ESA. Je z roku 2013, měl najeto přes 82 000 km a prodejce si ho v době testu cenil na 245 000 korun.

Radosti
Spolehlivé rozvody 1.2 TSI
Praktičnost a prostor
Dobrá kvalita zpracování
Poměrně robustní technika
Velmi jednoduché a levné opravy
Bude si dobře držet cenu
Starosti
Poznáte, kde se šetřilo
Horší kultivovanost na dálnici
Příliš tvrdý podvozek (do r. 2013)
Žebrácká výbava některých ojetin
Problémový automat 7DSG
Pěkné auto budete chvíli hledat
8  /10
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojetá Škoda Rapid: Úvod
  2. Ojetá Škoda Rapid: Co od ní čekat
  3. Ojetá Škoda Rapid: Jak se s ní jezdí
  4. Ojetá Škoda Rapid: Na co si dát pozor
  5. Ojetá Škoda Rapid: Verdikt
  6. Ojetá Škoda Rapid: Fotogalerie
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

včera | Petr Schnagl | 6 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 67 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků