Test ojetiny Škoda Rapid: Konečné řešení rozvodové otázky

V Rapidu už dostanete v motoru 1.2 TSI automaticky širší a odolnější řetěz. Nicméně tohle auto má i jiné přednosti.
Seznam kapitol
  1. Ojetá Škoda Rapid: Úvod
  2. Ojetá Škoda Rapid: Co od ní čekat
  3. Ojetá Škoda Rapid: Jak se s ní jezdí
  4. Ojetá Škoda Rapid: Na co si dát pozor
  5. Ojetá Škoda Rapid: Verdikt
  6. Ojetá Škoda Rapid: Fotogalerie

Jen málo auto segmentů B a C vzbuzuje u internetových diskutérů tolik vášní jako liftback Škoda Rapid. Když přišel v roce 2012 na trh (jako náhrada minulé generace Octavie prodávané pod názvem Tour), hodně lidí se vysmívalo usedlému designu, zdánlivě lacinému provedení a škrabce na led ve víčku nádrže. Málo lidí už ale zaznamenalo, že Rapid dostal například modernizovaný motor 1.2 TSI.

Testy | Ojetiny | Škoda | Kombi | Škoda Fabia

Test ojetiny: Škoda Fabia Combi I. generace má pořád co nabídnout

Chladné přijetí ale vystřídaly solidní prodeje a z vysmívaného Rapidu se stal přehlížený silniční „plevel“, kterého je všude plno. Nyní se množí i v nabídce bazarů, jak firmy a někteří soukromníci dojíždějí tříleté leasingy. Vězte, že tohle auto rozhodně stojí za úvahu.

Co je klíčové?

  • Obejít nejprve několik nabídek a udělat si přehled
  • Pořádně si rozmyslet (a spočítat) nákup dieselového motoru
  • Obejít obloukem motor 1.4 TSI vyrobený před r. 2015
  • Dát si pozor na servisní historii (vyplněná servisní knížka ještě není důkaz)
  • Pořádně prověřit původ vozu a jeho minulost (nefiguruje u pojišťovny jako totálka?)
  • Automat 7DSG kupovat jen s malým nájezdem

Jistě, Škoda Rapid u nás nemá takový společenský status jako Octavia ve výbavě Elegance s metalízou. Jenže plno lidí nechce oslňovat sousedy, oni prostě potřebují praktické, solidní a spolehlivé auto. A to jsou záležitosti, které dokáže Rapid nabídnout nejen jako nový, ale i jako ojetina. Stačí chvíli vybírat a určitě na trhu ojetých vozů najdete velmi dobrý kus.

Jako příklad nám poslouží tento světle modrý Rapid s motorem 1.2 TSI o výkonu 77 kW a manuální šestistupňovou převodovkou, který jsem si na test půjčil v Auto ESA. Je z roku 2013, měl najeto přes 82 000 km a prodejce si ho v době testu cenil na 245 000 korun.

Radosti
Spolehlivé rozvody 1.2 TSI
Praktičnost a prostor
Dobrá kvalita zpracování
Poměrně robustní technika
Velmi jednoduché a levné opravy
Bude si dobře držet cenu
Starosti
Poznáte, kde se šetřilo
Horší kultivovanost na dálnici
Příliš tvrdý podvozek (do r. 2013)
Žebrácká výbava některých ojetin
Problémový automat 7DSG
Pěkné auto budete chvíli hledat
8  /10
Pokračování testu
Fotogalerie80 fotografií
skoda rapid (10).jpg skoda rapid (18).jpg skoda rapid (11).jpg
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojetá Škoda Rapid: Úvod
  2. Ojetá Škoda Rapid: Co od ní čekat
  3. Ojetá Škoda Rapid: Jak se s ní jezdí
  4. Ojetá Škoda Rapid: Na co si dát pozor
  5. Ojetá Škoda Rapid: Verdikt
  6. Ojetá Škoda Rapid: Fotogalerie
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků