Test ojetiny: Škoda Octavia RS je fajn, když nemá motor TDI-PD 16V

43 komentářů

Petr Kocek
4. srpna • 19:04

Dobrý den mám dotaz narazil jsem na inzerát škoda Octavia RS 2 faistlift 2009 .. A bylo mi řečeno že to není Faist lift prosotze nemá ty správné světla které dnes ba faist..... Vídáme. Ale já četl v článku že je faist akorát světla mají ten strany tvar ale xenon. Jak to prosím jé

stréc od piva
2. června • 20:08

kdy se škodovka konečně naučí dělat kufr tak,že sklopením sedaček se tam mohu vyspat?

Filip Škadra
4. června • 4:23

Sklopím sedačky a můžu spát, kde je ten problém? Mám O2 rs combi. 😃

mxm1919
4. června • 19:14

dvojité dno,...

3.14ca
30. května • 10:57

Jen mala parafraze nadpisu: "Škoda Octavia RS je fajn, když nemá motor" B-]

Antiautomat
29. května • 19:58

...skoda Octavia je fajn, pokial ma motor 1.8 20v T.
Bodka.

JGX56
30. května • 11:07

To je pravda. A uplne nejlepsi Octavia RS je Ford Focus ST. B-]

jouda
30. května • 22:22

Co se týče (hlavně) spolehlivosti, tak určitě. Pokud tedy někdo nezanedbával údržbu (výměna oleje atd.)

tom
31. května • 8:22

No, podle toho, co mam moznost videt, je spolehlivost prostrelene slepice a modreho ovalj tak nejak stejna. Jen v nasi zemi se z modreho ovalu dela vetsi modla nez ve skutecnosti je...

Driver
29. května • 18:42

Novináři jsou někdy trošku humorní. U nafty napíšou, že umí hodně žrát a u TSI, že umí jezdit za málo. Mají pravdu, ale je to zavádějící asi jako kdyby nabsali, že tank jede z prudkého kopce za 5L/100km, taky to bude pravda.
A ten 16V motor TDI-PD jsem měl v roce 2005 a dodnes jezdí. Nikdo na něj nešáhl. Na nic a má přes 200.000, ani setrvák, natož něco většího. Nic. Normálně si někdy říkám, co ti lidi s těmi auty dělají, že ty motory dokáží zničit. To je jednoduché, to jsou všechno firemní plečky co nikdy neměnily olej, a dolívali až když svítila červená, a kolikrát anit tak neměli sebo olej na dolití a jeli ještě 100km na pumpu někde po dálnici... Potom se člověk diví.... My jezdili jsme po německu 200, na oleji jsme měli v létě 130 stupňů a motor jak hodinky i po 200.000km. A ten motor jezdil krásně pod 5 litrů na 17" alu, stačilo když člověk chtěl jet úsporně, to znamená do těch 115-120kmh plynule dálnice... Jinak se jezdilo okolo 5.5L a nad 6 jsem se s průměrem nedostal ani když se jezdilo Ecce Hommo nebo přes 200 dálnice, protože ty průměry snižovaly dlouhé trasy na šestku.by to žralo víc, tak to by se muselo jezdit po zacpané praze v kolonách, jinak to není možné.

Ladik
14. června • 12:20

No jo novináři jsou borci.
Oni měří spotřebu podle palubního počítače! A to i testech!:-)
Palubní počítač není žádné měřidlo "jen zobrazuje nějaká čísla".
Je známo že u VW palubní počítač ukazuje méně!
U OPELU zase více (10x natankováno cca 50-57l nafty a palubní PC ukázal že se spotřebovalo 47-52l)vždy cca o 10% méně, dokonce to lze v řídící jednotce potunit + -.

USA
31. května • 9:27

no jiste, 200 dalnice a spotřeba 6 litru ty permetumdebile

Mario.s
30. května • 17:10

Tento motor som mal aj ja a nuz....nad 6 litrov som mal spotrebu stale....neviem kadial si / ste vy jazdil ale spotreba pri 130 - 140 km bola 6.5 ...pri 160 7.5 a pri 200 to zralo 12 !!!! Pod 6 litrov sa dala iba okreska ....a ci dialnica tempomat 110 - 120
Pre porovnanie dlhodoba spotreba PPD 7.5 CR 125 kw tam to lietalo kusok viac 6.5 az 8 a terajsi 135kw mi svieti 6.6 ( ale spotrebu znizuje jazda do grecka so svokrou 5.7 l predpisovo )
Inak povedane tie motory sa za 10 rokov skoro vobec nezmenili ( spotrebovo ) minimalne 2.0 tdi

Tycoon
29. května • 19:28

V roce 2005 jste ten v článku kritizovaný 2.0 TDI PD 16V 125 kW mít nemohl, jelikož do Octavie (i většiny ostatních modelů koncernu VW) se začal montovat až na jaře 2006.

Tom
29. května • 19:13

No ono je problem, ze ani todle 125kW TDI PD neni po celou dobu v octavii stejne. Ty ze zacatku vyroby opravdu drzi a nejsou s nimi vetsi problemy, resp. stejne jako s vetsinou ostatnich. Motory od roku 2006 do 2008 jsou velmi problematicke...

Šlaušek
29. května • 16:34

Mám benzínové RS kombi před face (TFSI) z roku 2006. Aktuálně má najeto poctivých 173000 km a za mě mě maximální spokojenost. Hezké svezení, univerzální použití a spotřeba není zase tak šílená jak mi všichni tvrdili, že to žere i trávu kolem silnice. Dá se s tím jet za 6, ale i 16 l/100, dle stylu jizdy. Dlouhodobou spotřebu vypočítanou spotřebu mám 8l. Normální jízdou, kdy sice nejezdím jako prase, ale na druhou stranu se nijak neomezuji. Je fakt, že se k němu chovám ohleduplně. Tj. olej a filtry měním po deseti a svíčky po dvaceti tisících + striktně dochlazuji turbo. Ani nelituji, že jsem tenkrát nevzal TDi. Právě verzí PD a jejich servisních nákladů jsem se bál. Navíc je to auto které nedělá ostudu, když člověk někam jede. A teď si klidně kecejte o českém Pepikovi a jeho snech :-).

Pete
31. května • 17:50

8l v takhle malém autě mi tedy jako žádná výhra nepřijde. S 640d jezdím za 7,5l - daleko větší auto s nesrovnatelnou dynamikou a komfortem.

mxm1919
4. června • 19:12

a cenou / stářím :)

Rizek
31. května • 8:50

8.0 L na dvojlitri? :D To mam potom velmi usporny 5.7 z roku 2002 ked mam primer 10.8... Downsizing u VW asi nefunguje ako by mal :D

mxm1919
4. června • 19:11

ja mam na turbodieselu realny prumer 4,7 na O1 ... ale mate na tom vasem aute stejny vykon, ktery je nutne nejak "NAKRMIT", kdyz se ohanite spotrebou? :)

+/+
31. května • 12:42

Downsizing zrejme funguje. Mensi pisty zcela evidentne museji mit mensi setrvacne sily. Aby to ale skutecne fungovalo, je treba do valcu nacpat vic paliva, coz se dela zvysenim plniciho tlaku turbem. Motor pak asi opravdu ma mensi spotrebu a vetsi kroutak.Osobne mi ovsem downsizing nevoni. Jiz proto, ze se vsichni tvari, ze nema zadna negativa, coz je pro mne znakem propagandy. Skutecne dobra technicka reseni propagandu ale nepotrebuji.Nehlede na to, ze s lehkou nohou na plynu se po zname trati da jezdit za cca 8l/100km i s 3 littrovym atmosferickym benzinem. Downsizing mi dava smysl, pokud se jim da srazit spotreba o vyznamnou hodnotu, ne o 10%. To se pak vymena vozu nevyplati.

Šlaušek
29. května • 16:36

P.S. Omluva za příp. překlepy - psáno na telefonu.

Petr Maleček (dj.kure)
29. května • 15:48

"Ty se chladí a nevadí jim popojíždění v koloně tím stylem, kdy jen pouštíte plyn a necháte auto pohnout na volnoběh."Tak popouštíte plyn, nebo brzdový pedál?

Tom
29. května • 15:12

Mam dotaz k onem rozvodum, selhani napinaku se da vyresit instalaci napinaku s perovou pruzinou a neni nutne menit vodici listy. Pokud clovek uz vymenu jednou absolvuje, tak proc ne, at se udela vse, ale pote jiz neni duvod k preventivni vymene a staci pockat, az bude napinak u konce sveho chodu. Jelikoz je tento chod pomerne dlouhy, nehrozi, ze by na jedne vymene to bylo ok a druhe se nedozil

Ip Man
29. května • 14:24

Moc se mi Octavia RS kombi líbí, a asi nejvíce zrovna v téhle modré metalíze, dokonce jsem právě na tuhle o níž se zde píše koukal na internetu na Sauto.cz, ale největší problém je ten, že jsou ty naše Ochcávky tááák strašně moc předražené až hrůza a to již normální modely o RSu ani nemluvě. :-/

Reader
29. května • 15:04

A navíc ti jí při první příležitosti šlohnou.

Tom
29. května • 15:08

Mozna byvavalo. Dnes se oktavie nijak zvlast nekradou. Pokud se navic udela procentualni vyhodnoceni poctu ukradenych aut s ohledem na registraci, pak je nejvice kradeno mondeo focus a pak nejaka BMW (uz si nepamatuju, myslim X5). Ani navigace uz nejsou v kurzu, ale je pravda, ze tendencni mysleni bude tato informace provazet jeste nekolik let...

Jgqd5td5
30. května • 11:17

Az se divim, ze nekdo vypousti do sveta takova 'obecne platna moudra', aniz by se zeptal na nazor strycka Googla, ktery ihned relevantne odpovi: http://www.mvcr.cz/clanek/bezpecnost-a-preve... ... O jake zdroje se ve svych nazorech opirate Vy?

tom
30. května • 14:31

Ale to je presne to, o cem jsem psal. Nejsou kradene vice nez jine vozy s ohledem na procentualni zastoupeni. Pokud si k teto statistice vemu pocet registrovanych vozu, je octavia na 4 miste co do pravdepodobnosti kradeze.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
izi
31. května • 14:48

Tak to je trošku demagogie, nemyslíš? Podle té statistiky se ukrade deset škodovek denně, ale jenom jeden Mercedes za dva dny (zhruba). Co mi je po tom, kolik jakých aut jezdí okolo? Šance, že ti vezmou škodárnu je prostě vysoká.

Tom
31. května • 19:46

To trosku neni:-D Jestli v nasi ulici stoji 20 octavii a ukradnou 4 a nebo v ni stoji 3 mercedesy a ukradnou jeden, tak mas sanci, ze ti ukradnou octavii 1:5 a ze mercedes 1:3. Takze sance, ze ti ukradnou skodarnu je stejna nebo nizsi. Kdyz ukradnou 1500 aut, tak se o tom dozvis rychle, ackoliv je tech auto registrovanych pres 200 t, ale kdyz ukradnou 300 auto, kterych je registrovano 30 000, tak uz to neni tolik videt. A pritom mas u prvniho auta sanci, ze ti ho ukradnou nizsi nez u druheho.

mxm1919
4. června • 19:10

jeden z mala lidi co chape pravdepodobnost a statistiku. vsichni ostatni hledi na ABSOLUTNI vyjadreni, ktere je silene zkreslene. (y)

&!$&
31. května • 12:34

Jiste, a ten zdroj? Nebo mate pocty registraci v hlave? :-P

Tom
31. května • 19:47

Beru to podle nam nahlasenych pripadu a registraci, ke kterym mam pristup. Asi by to nebyl problem dohledat i na netu, videl jsem i clanky s posty registraci za rok a celkove. Nechce se mi to ale hledat. Zcela urcite to bylo u clanku o vyrazeni starych aut z registru, kde byly pocty registraci jednotlivych typu.

Driver
29. května • 18:25

Přesně tak, riziko, že přijdeš o Mondeo je větší než o Octavii nebo Superba. Ale to pochopí jen málo lidí, protože většina je hloupějších. Ovšem značně záleří, zda máte obyčejnou verzi a nebo plnou palbu. A s těmi navigacemi to je taky podobné, ale tam bych to nepodceňoval. Třeba do téhle octavie je Columbus= RNS510 a těch je nyní hlášeno nyní asi 6ks na celé CZ, kde je ale řekněme 7miliómů vozidel, jestli je z toho třeba milion škodovek nebo víc nevím, ale 6ks není žádná divočina, ale jeden kolega měl navigaci pár týdnů v novém Sharanu, to je ta stejná NAVI jen v jiné verzi a okno ven a navigace fuč. vše je relativní. Někdo parkuje v kritické oblasti a tam je holt smůla, ale v globálu asi platí, že DŮLEŽITÉ JE, SE PŘEDEM NEPOS RAT. Myslím, že takto vulgárně to nejlépe vystihuje celou situaci :-D

JUqgd75-*1-**/13e
30. května • 11:27

Mate naprostou pravdu. Dulezite je, posrat se zadem. :-D

Reader
29. května • 12:32

Spotřeba: "Na delších trasách mimo město nebyl problém jezdit za nějakých 6,5 litru na 100 km, pokud se člověk za každou cenu necpe před autobus nebo kamion. A na dálnici se při dodržování limitů vejdete do osmi. Rychlý dálniční přesun se stopadesátkou na tachometru skončí průměrem okolo deseti litrů."Ale to je úplně normální spotřeba u přeplňovaných dvoulitrů s podobným výkonem! Když jedete za kamionem po okresce, tak je to cca mazi 60-85 km/h, v kopci klidně 50. Na dálnici při limitech - znamená nepředjíždět, takže reálně jedete 110-125 km/h. A rychlá dálnice? Ve 150 km/h? :-D:-D

Tom
29. května • 15:10

Hmm, u nas je limit 130km/h, takze nevim, proc bych mel jezdit 110 nebo 150?Navic tech 150km/h na tachometru je tak 143 GPS a to uz i policajti vetrej.

Reader
29. května • 15:37

Tady se nikdo nebaví o limitech! Ale o tom, co znamená výraz vysoká dálniční rychlost. A pokud na dálnici nebudeš předjíždět kamiony a autobusy, tak určitě nepojedeš 130. Nejdřív čti, co je v článku a pak piš.

tom
29. května • 17:07

ale ja to cetl. Rychly dalnicni presun 150, takze v nasich podminkach rychly neboli nad stanovene limity. A ano, ja jezdim po dalnici 130 gps, pokud neni omezeni. Pokud chci jet 100 tak jedu radsi po okresce, v tu chvili nema dalnice pro me vyznam. To ze ten vyraz pro tebe neco znamena, nemusi to byt exaktni a pro vsechny stejne, to jen nez nekoho napadnes...

jirka
30. května • 18:29

tak na dalnici cajti meri od 140 gps mimo obec od 100 gps obec od 55 gps takze tech stopade tacho je ok v limizu. ja dalnici valim max do 50 nad limit kvuli papirum mimo obec tacho stotricet a za posledni dva roky me nikdo nezmeril.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Tom
31. května • 19:41

Tak jasne, ale reagoval jsem na to, ze v nasich podminkach se jiz da o rychlosti 150km/h hovorit jako o rychlem dalnicnim presunu

666
29. května • 13:22

A rychlá dálnice? Ve 150 km/h?
Ano, protože je to naprosto nadsvětelná a zabijácká rychlost. Něco jako jet v omezení 100 km/h za minimální intenzity provozu a kdy na staveništi není ani noha. http://www.auto.cz/kontrola-rychlosti-na-d1-... ...

Doporučujeme

Články odjinud