Test ojetiny: Škoda Octavia RS je fajn, když nemá motor TDI-PD 16V

Pokud se na ojetou Octavii RS nebudete dívat jako na vyhraněné sportovní auto, vlastně v ní můžete najít příjemného společníka na každý den.
Seznam kapitol
  1. Ojetá Škoda Octavia RS: Úvod, Jaká vlastně je
  2. Ojetá Škoda Octavia RS: Na co si dát pozor
  3. Ojetá Škoda Octavia RS: Verdikt
  4. Ojetá Škoda Octavia RS: Fotogalerie

I přes spoustu zarytých odpůrců je Škoda Octavia druhé generace jedno z nejvyhledávanějších ojetých aut na českém trhu. A vrcholná verze RS rozhodně nestojí v bazarech opomíjená. Mnoho lidí v ní dokonce vidí konečně to pravé sportovní auto... Ale k tomu se ještě dostaneme.

Co je klíčové?

  • Obejít obloukem motor 2.0 TDI-PD 16V
  • Kupovat jen auta s jasnou historií a minulostí
  • Zkrátit servisní intervaly
  • Preventivně udělat hned po koupi najednou velký servis
  • Zabezpečit si auto proti odcizení​

A právě druhé generaci Škody Octavia ve „sportovním“ provedení RS se dnes budeme speciálně věnovat. O Octavii jako takové by toho totiž šly popsat stohy, takže to si zas necháme na jindy. Nyní si probereme druhé ereso vyráběné od roku 2005 do roku 2013.

2x5 ojetin značky Škoda. Po kterých v bazaru skočit a před kterými utéct?

2x5 ojetin značky Škoda. Po kterých v bazaru skočit a před kterými utéct?

Jako příklad nám poslouží ojeté faceliftované kombi modelu Škoda Octavia RS s šestistupňovým automatem DSG, které jsme si na test půjčili v Auto ESA. Vůz je z roku 2012, najeto měl už 174 500 km a prodejce si ho cenil na 340 000 korun.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Skutečné sportovní auto v Octavii RS nehledejte. Místo toho umí ale fungovat jako svižné a praktické rodinné auto, které neobtěžuje řidiče dýchavičností a nedostatkem dynamiky

Většina nabízených aut má manuální šestistupňovou převodovku, dvouspojkový automat DSG je poměrně vzácný. K charakteru auta se ale hodí, neboť Octavia RS není žádný ultimativní syrový sporťák, ale naprosto normální běžné auto se spoilerem a cedulkou RS navíc.

Jezdí dobře, ale sportovní není

Podvozek Octavie vždycky fungoval dobře a i řízení bylo ucházející, i když interakci s předními koly jako v první generaci Octavie RS řidič nedostane. Na kvalitním povrchu a s dobrými pneumatikami se dá jet s Octavií RS velmi svižně a nenuceně. Auto je stabilní, poslouchá na slovo a odhodlaně se drží stopy. Jenom je to celé takové nudné a nezáživné. V ovladatelnosti jsou ale dodatečné výztuhy podvozku a karoserie modelu RS znát.

Na brzdě: Jak si vede 2.0 TSI ve Škodě Octavia RS po 174 000 km?

Na brzdě: Jak si vede 2.0 TSI ve Škodě Octavia RS po 174 000 km?

Benzinový dvoulitr s turbem ale umí rovinky mezi zatáčkami snadno zkracovat a pohledem běžné silniční konfekce je Octavia RS 2.0 TSI velmi rychlé auto. Když si pak řadíte sami páčkami pod volantem, vlastně se v té rychlosti dá najít i trocha zábavy.

Druhá generace Octavie byla kritizována za hlučnější podvozek a hučení od zadní nápravy, čemuž se nevyhne ani kombi, ve kterém to navíc ještě rezonuje. V autě je ale jinak příjemná atmosféra. Především klidný a tichý chod motoru 2.0 TSI navozuje při dlouhých cestách pohodu, které se dunění tédéíčka nemůže rovnat. Nějaký trochu výraznější zvuk výfuku by ale Octavii RS slušel.

2.0 TSI umí jezdit za málo

Příjemně člověka překvapí spotřeba paliva. Čekal jsem, že test ukončíme zhruba s desetilitrovou spotřebou, ale na delších trasách mimo město nebyl problém jezdit za nějakých 6,5 litru na 100 km, pokud se člověk za každou cenu necpe před autobus nebo kamion. A na dálnici se při dodržování limitů vejdete do osmi.

Duel na okruhu: Seat Leon ST Cupra vs. Škoda Octavia RS 230 Combi

Duel na okruhu: Seat Leon ST Cupra vs. Škoda Octavia RS 230 Combi

Jakmile se ale motor dostane z režimu, ve kterém se měří spotřeba a emise, začne údaj na palubním počítači růst. Rychlý dálniční přesun se stopadesátkou na tachometru skončí průměrem okolo deseti litrů. Na konci testu jsme měli na palubním počítači hodnotu 8,0 litru na 100 km a to včetně měření na motorové brzdě a poměrně častého provozu ve městě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ekonomika provozu je s motorem 2.0 TSI překvapivě dobrá. Pokud jezdíte normálně, vejdete se hravě do osmi litrů na 100 km. Rychlý dálniční přesun znamená spotřebu kolem deseti litrů. Novější motor TSI už nepotřebuje osmadevadesátku

Právě nový motor 2.0 TSI je proti starší jednotce 2.0 TFSI před faceliftem výrazně úspornější, má klidnější chod a hlavně mu stačí pětadevadesátka. Sice motoru uděláte vyšším oktanovým číslem radost, ale není to nutné. Starší motor TFSI na Natural 95 sice pojede také, ale citelně ztrácí výkon. Do něj doporučujeme tankovat alespoň Natural 98.

Tak, a teď se pustíme do toho nejdůležitějšího. Řekneme si, na co si máte dát při koupi ojeté Octavie RS druhé generace pozor. Pokračujte tedy na další kapitolu.

Radosti
Je to Octavia se vším, co k tomu patří
Dynamika motoru 2.0 TSI
Rozumné provozní náklady
Skvělý automat DSG
Slušná zůstatková hodnota
Starosti
Je to Octavia se vším, co k tomu patří...
Rizikový motor 2.0 TDI-PD 16V
Nutné výměny rozvodů u 2.0 TSI
Poměrně velké riziko krádeže
Není to sportovní auto
7  /10
Pokračování testu
Fotogalerie95 fotografií
skoda octavia rs (1).JPG skoda octavia rs (10).JPG skoda octavia rs (11).JPG
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojetá Škoda Octavia RS: Úvod, Jaká vlastně je
  2. Ojetá Škoda Octavia RS: Na co si dát pozor
  3. Ojetá Škoda Octavia RS: Verdikt
  4. Ojetá Škoda Octavia RS: Fotogalerie
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků