Test ojetiny Škoda Octavia I RS: První „ereso“ má dosud své kouzlo

28 komentářů

Pavel
27. dubna • 14:37

super youngtimer, oproti O2 nebo O3 jde při jízdě cítit opravdu, že jedete. Novější RSa mají podvozky tak nějak ... jak to nazvat ... tupé ... necítíte vůbec nic, přišlo mi to jak jet v nějakým obyčejným sedanu, se kterým se jezdí na dovolenou, jen se silnějším motorem. Na cestování jako super, ale čekal bych to u klasických octavií, ale od RSa přece jenom něco víc. Proto RS1 se mi líbí a nakonec jsem si ho vybral místo RS2, jednička má při jízdě přece jenom ducha sportovní verze a to je ten fun factor. Ale tak podobně je to dneska u většiny novějších aut, hlavně nedostatky podvozků jsou "honěny" systémy jako traction control atd., které dělají ze špatného řidiče, ještě horšího, ale auto to za něj vyžehlí. Většinou jsou tyto auto při nefunkčnosti těchto systémů v zatáčkách hodně marná. RS1 má sice jen klasické ESP, ale není to takový šok, když přestane fungovat. ESP je taky známá nemoc a takřka po 15ti letech mění čidlo každý druhý majitel.

Waffen RS
15. září • 12:23

Mám jí už 8. rok, najel jsem s ní 60.000 km. Za tu dobu se na tom dělala spousta věcí - přední i zadní brzdy, výfuk, svíčky, ložiska, váha vzduchu, zapalovací moduly (zdarma v rámci svolávačky), urvaný kryt pod motorem od předchozího majitele. Měnily se přední pružiny a horní uložení tlumičů, regulátor tlaku paliva, podtlakové a tlakové hadice, řídicí jednotka klimatizace, 1x zadní stahovačka a 1x zámek v zadních dveřích, čidlo ABS. Kromě toho se čistily ucpané odtoky ze šíbru. Čekají mne rozvody, tlumiče a palivové čerpadlo. Cena oprav se vyrovnala pořizovací ceně ojetiny. Měl jsem asi smůlu na "páteční kus". Nic z toho nebyly fatální závady, kvůli kterým by auto někde zůstalo viset (vždy mne spolehlivě dovezlo), ale obtěžovaly při užívání. Ale teď je auto v takovém richtigu, že bych neměl to srdce jej prodat a trápit se s nějakou další ojetinou (bodejť, když je z poloviny nově "vyrobené"), takže ho už asi dojezdím.

Vilda
26. srpna • 21:46

Měl jsem potěšený mít toto autíčko a byl jsem s ním naprosto spokojený.Pořizoval jsem jsem už jako ojetinu a posloužila krásných 8 let. Velká spokojenost.

trevor12
22. srpna • 21:37

mam ji ve verzi combi. je to oldtimer ale i nyni na silnicich neurazi. Oproti RS II, III ... bych rekl ze ma vetsi fun factor (za cenu vetsi spotreby), vykon dostatecny i na dnesni dobu 3 stupen 180 km/h (samozrejme ze jsou vykonnejsi auta). co jsem musel opravovat (menit) za cca 150k km, - zapalovaci civky, kotouce, loziska (naboje) v kolech, rozvody radeji nyni nez ve 180km, spodni kryt motoru (je to nizke a rozbije se to), snad nebudou dalsi vetsi naklady, jsem v ID tak si novejsi auto nemohu dovolit musi mi vydrzet..

CyberVic
20. srpna • 1:45

Mel jsem ji doma jako 2. auto 11let, najela 90t km, a krom zapalovacich modulu (menenych zdarma v ramci kulance v cca 5ti letech) ji nikdy nic nebylo... Clovek, co ji ode me koupil, najel za dalsi 3roky 80t km, a menil pouze originalni vejfuk... Jako 14ti letou se 170t km ji prodal za 135000Kc, o 5000kc draz, nez ji ode me koupil... Nejlepsi bezstarostny auto, co jsem kdy mel... Stejska se mi po ni...

tom
20. srpna • 9:41

Jj, v clanku je nekolik nepresnosti. Zakarbonovani kose se tykalo hlavne motoru s prodlouzenym intervalem vymeny oleje, coz RS nikdy nemela. Dale i sama skodovka davala do octavii gt tenhle motor s vykonem 193 k, takze to musel bez problemu vydrzet. Skoda, ze i RS se nejmenovala GT, lepe by to vystihovalo. A mala tuhost karoserie? Mozna, ale v porovnani s jakym autem te doby? Mozna 307, ta byla hodne tuha, ale zase nemela pocatky v roce 1996.

JA-NE
3. listopadu • 12:50

tuhost karoseria bola velmi slaba napriklad pri porovnani AR156

Šindy83
26. prosince • 15:47

O nepřesnost se rozhodně nejedná. Motor 1.8T AUQ, který v Octavii RS byl, jako jeden z prvních umožňoval prodloužený interval výměny oleje (až 30 000 km). Díky tomu, a olejům ve viskozitě 5W-30, docházelo k zakarbonování motoru a sacího koše čerpadla.Téměř každý, kdo ji koupil jako ojetinu ze zahraničí, jako první řešil toto. Tedy sundání vany a vyčištění sacího koše a přechod na klasický interval výměny oleje tedy 1 rok/10 000 km. A samozřejmě olej 5W-40.To je jedna z mála slabin tohoto motoru. Je citlivý na olej a jeho včasnou výměnu, protože 1.8T vcelku hřeje a tak je lepší vyměnit olej dříve než později. Pak výše zmíněné zapalovací cívky, ty ale odcházely spíše kvůli zanedbaným výměnám svíček než kvůli vyloženě špatným cívkám. I ve 14 letém vozu se dají najít původní cívky. A v poslední řadě, jak bylo řečeno v článku, tak hadice odvětrávání.Jinak je skutečně motor 1.8T a konkrétně i tato verze AUQ jeden z nejlepších motorů, které koncern kdy vyrobil. Tento motor byl kompletně vyvinut v AUDI a v době, kdy to byla ještě prémiová značka. Možná i proto byl a je stále dobrý.Pravda je, že 132 kW v dnešní době už není žádná hitparáda, ale díky malému turbu, 5 ventilové technice, variabilnímu časování ventilů, je motor krásně pružný a není ani rozežraný. Klidnou jízdou se dá s Octavií RS dá jet v pohodě do 7 litrů na 100 km (v rámci limitů, žádná hlemýždí jízda). Což na koncepčně 17 let starý motor s tímto výkonem je super hodnota, ale také se s ní dá jezdit za 11-20 litrů.Jinak Octavia RS první generace skutečně nejezdí špatně. Proti standardní Octavii toto bylo a je, dá se říci, úplně jiné auto, Lépe drží stopu, téměř se nenaklání. Jako jediná má účinné brzdy, které jsou velmi dobré.Bohužel byla Octavia RS ve své době vnímána a označována, a nutno podotknout, že špatně, jako sportovní auto. Což není a nikdy nebyla. Ani Škodovka jí tak neprezentovala. Se svými proporcemi ani být nemůže, jednoduchá náprava, dlouhé převisy jí moc ke sportování nepředurčují. Nicméně v zatáčkách byla mnohem jistější než klasická a dovolila člověku mnohem více než její standardní verze.Je to zkrátka příjemné a rychlé rodinné auto.V rámci možností se Škodovce povedlo udělat velmi dobré auto, za daných možností a ze základu, který měla. To auto má i po letech své kouzlo...

><
19. srpna • 18:09

Stara vrana, pastika, kasicka na penize absolutne bez komfortu. Tohle auto je uz opravdu jen pracant pro delniky.

Karel
21. srpna • 20:47

To jako vážně? Kasička? prober se. Jediný co si to vezme,jsou peníze na benzín,jinak stejnej držák "servisovatelnej" za pár korun jako nesmrtelná rotačka. Mám jak naftu 66kW tak RSo, a jediný co jsem měnil byl vlnovec za tu dobu co ho mám,teď mě budou čekat lumiče a počítám,že do roka brzdy. Jinak nic,jen olej a benzín. Btw i tahle vrána zatopí těm vašim 2litrovým smradlavým ropákům...

Marek
19. srpna • 20:35

Jediný dělník si tady ty... A ještě komu netahavý.

mpolan
19. srpna • 11:22

Někdo si dal s autem dost práce, aby vypadalo čistě a zachovale... ale interiér je ohmataný a opotřebený... no jako každá ojetina.

Antiautomat
19. srpna • 11:21

...skratka auto pre chlapa. A dobre auto!

Marek
19. srpna • 9:57

Rs jsem měl dva roky. Kupoval s 165000 za 120000 a po dvou letech jsem jej s 215000 prodal za 95000.
Upravena jednotka na 150kw.
Auto to bylo opravdu výborně. Za dva roky jsem měnil snad jen žádný Brdy a zapalovací cívky, které jsou v tomto motoru náchylné. 2x nás odvezli více jak 1000km na dovolenou
Nikdy jsem nikde nezůstal stát ani jsem nikdy neměl pocit nedostatku výkonu.
Rád na něj vzpomínám

stealth01
19. srpna • 17:04

Já měnil zvlněné kotouče (po zásahu mého právníka kompletně na náklady Škody) a prostřední díl výfuku. Jinak nic. Najel jsem s tím autem 130 tisíc kilometrů a pak ho prodal na proti účet za 250k, když jsem objednaval do výroby Golf GTI. Měl jsem ho od 2002 do 2006.

Smx
19. srpna • 9:05

Ridicske auto? S timhle podvozkem?

ACE
19. srpna • 9:59

Souhlas, ten podvozek (a auto celkově)na sportovní jízdu prostě nebyl.

tom
19. srpna • 11:33

Nejhoesi je, ze opravdu zalezi na naladeni podvozku. Vetsina lidi soudi jen podle standardni OI a prenaseji to i na RS. Ale rozdil mezi standardem OI a RS byl propastny. Tam kde normalni uz byla v prikope, rs teprve davala najevo, ze se ji takove zachazeni nelibi;-)

stealth01
19. srpna • 16:57

Měl jsem ji v červené barvě. Souhlasím. Byla podvozkove opravdu dobrá a velmi rychlá. Dvojka točila až 120 a trojka lizla 180. Pěkné svezení.

Marek
19. srpna • 10:16

Je fakt že podvozek byl spíš komfortnější... Coz není na našich okreskach úplně na škodu... Auto potom tolik neodskakuje když není moc tvrdý. I tak ale dovolil docela dost.

tom
19. srpna • 9:32

A proc ne? Treba fiesta ho ma take a p. Vaculik se u fiesty a fusionu dokonce vyjafruje o zadni naprave jako o polonezavisle:-)

Aladin
19. srpna • 12:34

O I a II mají zoufale malý rozvor na délku karoserie. Díky tomu se už jako nové nervózně pohupovaly.

tom
20. srpna • 9:43

A mluvis o standardnim vozu nebo RS? Dvojku nedokazu posoudit, ale u jednicky byl rozdil v chovani techto variant propastny.

Aladin
20. srpna • 19:00

Ano, o standardním. RS jsem bohužel neměl možnost porovnat.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Marek
20. srpna • 19:15

Někdo řiká, že podvzek na RS nestačil na ten výkon motoru. Mě to tak nikdy nepřišlo. Byl sice komfortněji nastavený než u RS2... Ale řekl bych, že motoru stačil. Nebyl měkký ale ne uplně tvrdý. Na okreskách proto tolik neodskakoval.

Neurotic
19. srpna • 8:23

Kolega v práci má O1 FL a něco tak shnilého jsem dlouho neviděl naposled Mazdu:-D Servis to má taky levný teda pokud ty tisícovky nesečtete dohromady:-D No nekupte 15 let starou O1 za 150 tisíc:-))

Stan
20. srpna • 10:06

Super, stejně staré auta konkurence najdeš už jen na vrakovišti a motor? Ani pojebaná Hnujda nenabídne dneska lepší a hlavně výkonnější motorizaci než tento prehistorický kus.

tom
19. srpna • 9:34

Tak to asi koupil peknou utopeninu. Ale jestli za ni dal 150 ve stari 15 let tak to vypovida o tom, ze je odbornik:-), ale nevypovida to nic o aute jako takovem

Doporučujeme

Články odjinud