Test ojetiny: Škoda Octavia – evergreen

71 komentářů

Kubistos
10. listopadu • 18:30

Jedničkové octávie patří mezi nejspolehlivější auta na trhu, jezdím s octávii z roku 99, kterou jsem koupil v roce 2010 v autobazaru AAA auto, tehdy za 86 tisíc korun, auto i na své stáří vypadá velice dobře, a také skvěle jezdí. Vyřídil jsem si na nic tehdy výhodný úvěr přímo v autobazaru.

Jindra
3. prosince • 16:41

Dlouho jsem s manželkou vybíral ojeté auto, měl jsem několik vybraných na inzerátech, když jsem je pak ale viděl ve skutečnosti, tak jsem se jen divil, co někdo prodává, takže nakonec jsem koupil auto z áček, se kterým jsme oba spokojeni.

Láďa
6. prosince • 17:40

No Octávku bez kontroly už vůbec, Doporučuji z vlatní zkušenosti www.kontrolavozu.cz

rob24
2. října • 16:15

???????????
nebo vznětový 1,9 TDI/81 kW (zachovalých aut s tímto motorem je dnes ale již zoufale málo…).
???????????
zoufale málo, to je hodně velkej nesmysl, je jich hodně ale 66kw TDI více, ZOUFALE málo je benzínových octavií první generace, octavia se vyráběla od roku 1996 a již benzínový motor v této octavii se dá nazvat veteránem, krom 1.8T který je jediný dobrý benzínový motor v tomto autě

Michal
30. listopadu • 19:01

No, já s článkem mohu souhlasit tak ze 40% a to hlavně proto, že za posledních 13 let jsem jezdil jen v jedničkových octaviích. Svojí mám r. v. 1998 1,6 74 Kw, typ AKL. Měli jsme v rodině jako druhou také 1998, TDi 66 kw a tu jsme letos kvůli bouračce museli vyměnit za úplně identickou octavii jako v testu. 2001 1,6 75 kw. Mezitím jsem ve firmě jezdil nejdřív s 1,9 tdi 66 kw, r. v. 1998 a pak s dovezenou 2003 1,6 75 kw v paketu style, takže ta po stránce komfortu neměla chytu, kožený volant, řadička, ovládání radia na volantu, el. sedadlo řidiče, ale taky pěkně žrala. Mezitím ve firmě bylo asi deset jiných octavií. Já rozhodně ale nesouhlasím s tím, že první generace octavie, vyrobená mezi 1996-2001 byla nějak kvaltitativně horší, než ty novější. Jak moje 1,6 74 kw, tak tdi 66 z roku 1998 mají špičkové chování. Stejně tak je blbost, že 1,6 75 kw žere méně než 1,6 74 kw. To je nesmysl. Já jezdím po Praze s 1,6 74 kw za 7 a na dálnici se dostanu v pohodě při klidné jízde kolem 130 na 6,5 a na okreskách, při jízde kolem 80 úplně v pohodě a to jezdím normálně i na 5,5. Ale na druhou stranu mi spousta lidí říká a to i v servisech, že mám nějaké štěstí na motor, že to jiné neměli. Za posledních 4000 km ukazuje počítat spotřebu 6,8 l/km, ježděno 70% Praha, 20% okresky 10% dálnice. A to už má udstihodných 170 000 km najeto. Ovšem při stejném stylu jízdy a opravdu hodně na spotřebu se s tou 2001 1,6 75 kw nedostanu pod 7 l/100 km. U tohoto auta je opravdu průšvih plyn, ta klapka EPC je opravdu průšvih. Já ji na své 74 kw nemám a mohu říct, že auto jede o hodně svižněji a rozdíl v najetých kilometrech je 80 000 Km (2001 má najeto 92 tisíc). Řazení je trochu tužší než u TDi, to je jasný, protože tam jsou táhla, ale rozhodně mi nepřijde, že by bylo nepřesné. Svezte se někdy v berlingu, to je jak v autobusu karosa před 20 lety. Řažení je příjemně krátké. 1,6 rozhodně trpěli trochu slabší spojkou. Ta nevydržela tolik co haldexy u tdi. Na druhou stranu ta 1,6 je konstrukčně na své stáří hodně dobrá, je to lehký motor, netrpí tolik nápravy jako u dieselů. Tento motor je hodně choulostivý na pravidelné výměny oleje, pokud se tam opravdu leje kvalitní olej, tak je rozdíl hodně znát. Upozorňuji, že jak na TDI i 1,6 z roku 1998 nebyl (ťuk ťuk na zuby a dřevo) sebemenší problém. vyjma klasiky co odešlo stářím, tedy museli být vyměněny zadní bubny. Ale podotýkám, že u 1,6 je výfuk z torávny z roku 1998 a jezdí se v zimě cca 10 000 km. Ale už je slyšet, to je pravda. Na TDi bylo před bouračkou najeto uctihodných 240 tisíc a teprve se přihlásilo turbo, ve kterém už byl trošku olej (nutno říct, že odešlo hlavně kvůli řidičskému umění, často po dálnici a hned chcípnutí, protože bydlíme kousek od dálnice a celkově se k tomu motoru dalo chovat trochu lépe). Akorát kroucení kotoučů u 1,6 jsem zažil u obou aut. Řekl bych, že to tam je hlavně kvůli tomu, že ty kotouče jsou o dost menší, než u tdi. Co musím rozhodně pochválit jsou jízdní vlastnosti. Octavie má velmi dobré vlastnosti a nikdy jsem nepocítil nějaké plavání nebo co. Četl jsem tu někde špatnou geometrii z výroby, nebo co. Tak to jsem nikdy už žádné nezažil a to byly většinou ježděny od nova. Nejlépe se octavie chová asi na pneu 205/55 R16, na nich je nejstabilnější. Rozhodně si chválím servisní náklady. Vrátil jsem se loni k autorizovanému servisu a náklady na servis jsou víc než příznivé, protože už před lety najely na rozdílné ceny prací u O1 a O2, tak si raději připlatím za originální díly. Co se týče koroze. Jelikož 1,9 tdi byla vyrobena duben 1998 a 1,6 74 květen 1998, tak se už před rokem a půl objevily u tdi puchýře kolem nádrže. u 1,6 je to bez koroze. Ale zase ji začal reznout pravý blatník dole v podběhu za zástěrkou. Můj názor je, že se nedá určit, která octavie to měla nebo ne. 1997 neměli v nádrži takovou tu výplň pod víčkem a speciálně 1,6 55 kw to má téměř každá, protože se tam držela voda. Poté, co tam škodovka dala tu plastovou výplň, která i těsní, tak to octavky neměli. Já jsem to u 1,6 ošetřil, že jsem to rozmontoval a zevnitř natřel antikorozní barvou. Je pravda, že podvozek je docela tvrdý, ale i zadní tlumiče jsou po 170 000 pořád v pohodě. Přední jsem měl u 1,6 ve 140 tis. u tdi ve 100 000 km. Jinak můj názor je, že octavie první generace je jednoz nejpovedenějších aut, které lze koupit. Ať si každý říká kdo chce co chce, tak kolem roku 1996 přišli na trh nejpovedenější auta vůbec. Ať to byla octavie, nebo VW passat (tuším B6?, omlouvám se nevím přesně), opel vectra (dodnes podle mě nejhezčí auto co do designu, zrcátka vytažená z kapoty a krásné rysy), nebo mercedes E masařka, ford focus první generace nebo mondeo 2. Ty auta dodnes jezdí a jsou schopny najet statisíce kilometrů. A to se nezlobte, ale to žádné nové auto už nikdy nenajede.Octavie není žádný výkřik techniky nebo nějaké převratné auto a dodnes je to spolehlivé a designem velmi krásné auto. Dnes už není žádoucí, aby auto vydrželo majiteli 10 let. Teď nás automobilky nutí vyměnit auto po 3-5 letech, takže se tomu přizpůsobuje i kvalita. Dnešní TDI nevydrží ani zdaleka tolik co TDi 66 a 81 kw. A je to tak u všech automobilek.

Libor Jopino
11. prosince • 13:32

některé pasáže v článku částečně korenspondují s realitou, některé jsou jí na hony vzdálené.. Cena za tuto ojetinu je fakt přinejmenším za vlasy přitažená. Nejsem úplným zastáncem škodovek, ovšem z praktického hlediska doma jednu mám, v pořadí již čtvrtou Škodu (z toho druhá Octavia), v práci máme výhradně Octavie, první i druhé generace. Doma mám jako druhé auto Suzuki. Z praktického hlediska píšu proto, jelikož snadno seženu jakýkoli díl a opravy jsou poměrně snadné a cenově přijatelné. Názory o spotřebě (konkrétně u modelu s motorem 1,6 SR) však ve mě vyvolávají rozpačité pocity, jelikož se s tímto autem NEDÁ jezdit po středně velkém městě se semafory pod 7,5 litru, prostě NEDÁ. Můj postřeh blížší realitě je 8,5 l po městě a kolem 7,5 kombinace s mimoměstským provozem. Od koncepčně zastaralého motoru zázraky prostě člověk nemůže očekávat, pokud není ekojezdec. Vzhledem k tomu, že se rád jezdím svižně, pořídil jsem si před lety jedničkové combi TDi a s tím jsem opravdu spokojený. Neřeším tuctový exterier či interiér, od auta očekávám funkčnost a spolehlivost, v čem je jednička lehce nad průměrem. Spotřeba mezi 5-6 litry, ceny dílů jsou přijatelné a výše zmiňované váhy vzduchu (měnil jsem za celou dobu dvě) se dnes pohybují na slušné částce, tj. do tisíce korun. Dnes má Octávka nalítáno přes 250 tis. km a krom běžného servisu (oleje, filtry, brzdy, rozvody, včetně zmiňované váhy a předloni spojky a tlumičů) jsem nemusel měnit ani turbo. Vše se odvíjí od toho, jak uživatel s autem zachází. Octávka má navíc nespornou výhodu - vzhledem ke své "globalizaci" a masovosti je tak lidová a jednoduchá na opravy (dokonce i rozvody dokáže zručný člověk zrealizovat sám), že se ji budu za čas zbavovat jen nerad. Ano, měl jsem lepší auta (Civic, Passat) ovšem právě k vůli "levnému" provozu a praktičnosti bych v současnosti opravdu neměnil.

Agent
5. října • 11:31

Na tipcars.cz se cena takovéhleho auta (stejné stáří, karoserie, motor) pohybuje od 70.000 do 130.000 Kč.
Takže uváděná cena je naprosto mimo. (tiskařský šotek?)

franta kukačka
28. září • 16:40

Kladu si často otázku jak má člověk k výběru auta přistupovat. Jen racionálně kalkulovat? Nebo vzít auto přes síť kámošů kde je nejlepší poměr ceny a amortizace,,- a na značku auta se jaksi vybodnout a brát v úvahu pouze následný prodej, nebo se nechat unášet emocema?, nebo fakt se chovat nacionalisticky (viz. hormon) a koupit Škodovku, resp. brát to co bere každej? Má kámoška, která dění kolem aut sleduje tak, že 90% chlapů jí nesahá po kotníky (koneckonců vystudovala strojárnu) říká, že pokud odmyslíme čínskou výrobu, tak auta svět. značek jsou +- 15% všechny velmi dobrý - myšleno konstrukčně, ale neznámou v rovnici prý je pak faktická sériová výroba, kde se často šetří na materiálech oproti původnímu projektu. Líbí se mi pak její názor, že auto má odrážet povahu a temperament majitele (teda pokud mu to realita života umožní).

Pavel
29. září • 20:47

Dovolil bych si nesouhlasit, většina značek je na tom docela mizerně i po konstrukční stránce, myšleny konstrukční vady, viz nepovedená hliníková náprava Passatu, mizerně navržený motor 1.2 HTP (2 konstrukční vady), problémové motory Toyoty (1.8 z let 2000-2003), problémové motory Saabu (1997-2002) a tak by se dalo pokračovat u většiny značek na trhu. Ono se už bohužel šetří i na konstrukci a to u všech.

Antiautomat
30. září • 13:03

To je proste trend, meradlom uspesnosti dnes nie je postavit nieco co by malo vydrzat. Meradlom uspechu je o'rbat zakaznika co najlepsie. Prvy ''level'' je to, ze sa to spravi tak aby sa to po uplynuti zaruky vysype. To je znamy fakt a plati nielen u aut. Pokial sa to v nejakom divokom statistickom vypocte v priprave vyroby celkom nepodari, potom mozes pozorovat podobne efekty ako si opisal hore.Fajn, mame zaistene ze sa to vysype. Prva podmienka uspechu.To ale nestaci. Dnes je ziaduce to uz cele postavit tak, ze ked sa to uz teda vysype, nebude sa to dat opravit, pripadne, oprava bude tak draha ze sa to ''neoplati''. To uz je 'level' 2.Horeuvedene este treba samozrejme patricne poistit. Moznosti je nespocet, za priklad mozno spomenut tzv. long-lajf oleje a tzv.dozivotne naplne do automatov, pripadne par klucovych komponentov v elektronike (hlavne tu sa otvaraju nove moznosti ako vytriast peniaze z ludi). Ten pojem ''dozivotne'' je na tom to najdolezitejsie. Idealne tesne po skonceni zaruky. Uloha konstrukcneho teamu je tym jasna. No a to je treti sposob, sluziaci ako poistka proti tym, ktori by predsa nahodou aj napriek tomu chceli mat zo svojho auta to, co bolo este prednedavnom samozrejme (dlhovekost) a ciste nahodou by si aj drobnejsie veci dokazali opravit sami (co je priam svatokradez, nakolko vymena ziarovky vo svetlomete, aspon podla isteho nemenovaneho navodu, pati do ruk odbornikom v servise, ktori Vam radi a ochotne poradia, ved tie zvasty pozname uz naspamat. Ponukame sluzby!).Samozrejme, treba to nalezite zdovodnit a nebohej verejnosti nejako podat, proste ludi dajako oblbnut. Momentalne ''leti'' ekologia, takze je ucelne to obstrikovat kvazi ekologickymi zvastami, ved sa to priam same ponuka. Vynikmou nie je ani jeden sucasny katalog. Hlavne nech mozeme vyrabat a hlavne nech to to mozeme predat.

Antiautomat
29. září • 7:52

nieco na tom bude, co sa tyka vyberu auta ja mam zasadu c.1 > nikdy nie z bazaru. Tych kupcikov zivit fakt nemienim. No a s tymi cinskymi autami je to trochu tema na dlhsie nakolko vela komponentov pochadza prave z Ciny. Priklad? Airbagy vo VW. Pozastavuje sa niekto nad tym? Zatial nikoho som nevidel. Ono skutocnost je taka ze recept na montaz auta je dnes vsade rovnaky. Tu nakupime tie komponenty, tam nakupime onake, u nas doma si len zbastlime kasnu (co takisto nemusi platit uplne na 100%, viz Cayenne) a je to. No a o tom, ci je to VW alebo Porsche, Kia alebo BMW rozhodne nakoniec nalepka na s logon na dekli. Mozno trochu nadsadene ale nie zdaleka uplne nepravdive.No a kvalita zaverecnej montaze? Neviem, ale utiahnut jeden sroub alebo nalepit sklo vie asi rovnako Turek alebo Mexican, hlavne pokial ma tych aut 100+ za smenu. Skor mi pripada tak ze o kvalite rozhoduje to, co a od koho nakupime.

Marek
29. září • 15:34

No, jo to co píšeš o té Číně to je fakt, s tím souhlasím, ale Fr. Kukačka, teda ta jeho poradkyně, to mysleli podle mě jinak. Ne komponenty z Číny a čínské montážní linky co tam maj velký automobilky, ale samostatné nové čínské značky (např Brilliance, Byd). Teda aspoň sem to tak pochopil já....

Majkl Ví
28. září • 13:37


Když Škodofku, tak RS: goo.gl ... a ne takovou vykopávku ;)

Hormon
27. září • 21:46

Se debilové poserte z těch cizích aut. Škodovka je naše a je stejně nejlepší. Je to solidní a poctivá výroba a žádnej šmejd. Měl jsem Feldu, mám Fabku a rád bych Oktávku. Škodovky sou super!!! Dobře jezdí a nekazí se. Jen vy furt prudíte - ocasové!!!!

Marek
27. září • 21:49

A čím tady kdo prudí???? Fakt nechápu....

Hormon
27. září • 21:53

těma blbejma kidama o japoncich, švedech a tak... nejsou to o nic lepší auta než co se dělaj v Mladý Boleslavi... Se všichni vidíte v cizí výrobě a vlastní poctivý český auta sou vám málo... nasrat vám.... kupte si koňa a trakař 3-[

Rama
28. září • 20:04

No ty ses ale kus debila :-D Patriot ve Fabii s Hatapkou B-]:-D:-D:-D

krtenek
28. září • 12:50

Čim je škodovka česká? Hjundaje sou taky český, ta bambulo.

Marek
27. září • 21:59

Hormone, tobě snad přeskočilo. Nebo seš sjetej? Seš chlape vůbec normální, co to tady mateš(?) , meleš jako nějakej militantní nacionalista...a smysl mi uniká...

Hormon
27. září • 22:01

Smysl ti uniká... seš totiž normální debil, nepochopíš nic, ty jebnutý švédský japončíku !!!!

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Stepo
27. září • 22:17

Klidek chlape, Skodovku z casti vlastni VW a podvozky a motory jsou vetsinou u Passatu a Octavek stejny, takze nevysiluj, je to vice mene, at se Ti to libi, nebo ne, nemecky auto ;-)

Pavel
28. září • 6:00

Octávka má podvozek z Golfa a ne Passata. Z Passata má podvozek Superb.

JirkaK
28. září • 8:27

Mám takový dojem, že dokonce i dvojkový Superb je na podvozku Golfu. Jedničkový byl na podvozku Passatu.

Helmut
28. září • 8:58

Presne tak, Superb2 nema stejny podvozek jako Passat B6 resp. B7.

Pavel
29. září • 20:41

Jak se to vezme, na platformě PQ35 je mimo jiné postaven Superb2, Golf, Jetta, Octavia, Touran, Scirocco, Yeti, ...
Passat je na platformě PQ46, což je jen upravená verze podvozku starého Golfu, tedy PQ35.However this generation of the Passat uses the PQ46 platform for its sixth generation, a improved enlarged version of the Golf Mk5 and Jetta Mk5's PQ35 platform.

Hormon
27. září • 22:38

Oki, vlastní, ale aspoň z tý výroby něco máme i my, Češi. A VW je dobrá firma, takže drží kvalitu Škodovek na úrovni a peníze tečou i nám. Ale když si čtu příspěvky od Lamal sk, radek, foxy, starej pardál, Emil - pirelin, nebo ten posranej Marek, tak se mi chce blít. Jak se šíleně snaží ukázat jak sou cizí auta lepší než ta od VW..... Je to fakt k zblití....

Antiautomat
28. září • 13:58

ale no, ved sa tolko necerti :-)Ja si myslim ze je dobre ze taky koncern ako VW si vybral Skodu a nech si kazdy povie co chce, uspech sa dostavil a isty dovod na narodnu hrdost to urcite je a ja to len kvitujem, len to treba podat trosku v stravitelnejsej forme, no, ze...Co sa tyka pouzitych materialov a vobec odkial komponenty pochadzaju je v podstate jedno nakolko pochadzaju z celeho sveta. Ostatne o tom, nakolko som sam vo VW dlho pracoval, by som mohol rozpravat a rozpravat ale akosi by to ani vzhladom k byvalemu zamestnavatelovi, s ktorym sme sa rozisli vo velmi dobrej atmosfere (nie je to myslene ironicky), by asi velmi slusne nebolo, ze. Skoda bude (aspon z istej casti) chapana ako ''domaca'' znacka a povod komponentov a fakt, kto je jej vlastnik, na tom nic nezmeni, cize podobne diskusie tu asi este budu, aj ked nevedu nikam. Ono trebars u nas je ako 'domace' auto pre niekoho hoci aj taky VW Golf vyrobeny este davno v Bratislave. Ci je VW (zahrnajuc aj skodu) dobry kus auta alebo nie v porovnani s ostatnymi neviem posudit nakolko doteraz mam vyskusanych na vlastnej kozi cca 100 aut a to je dost maly pocet na nejake objektivne zavery a podobne veci ako report z TUV akosi nebastim a ani nemusim :-). Aspon z toho obmedzeneho poctu mi pripada ze kazde to auto ma svoje plus a minus a o konecnom verdikte rozhoduje skor to ci Ti dany plus alebo minus vadi alebo nie a ci sa dokonca vobec prejavi. Ja napriklad odideny termostat na skode nemusim povazovat za tragediu nakolko si to viem opravit sam a take nieco ma na dlho nezastavi /stalo sa iba raz/. Pre niekoho to zase moze byt trauma na cely zivot s tym ze do skodovky uz nesadne nakolko automaticky skoda je zla a hnusna a neda si pokoj kym nepresvedci o tom celu miestnu krcmu vecer na pive. No a z toho co mam za sebou, vec vidim tak ze skoda skor vsadila na mix osvedcenych vlastnosti a ja som zatial s nou nejake neprekonatelne problemy nemal, moja sucasna koktafka si to vesele slape bez akychkolvek problemov cez 200.000 a do dochodku sa zdaleka nechysta. Naopak, sused s 5-kou bavorom videl priestor na zadnych sedadlach ako neprekonatelne minus, aj ked na tych zadnych sedadlach este ani nikoho neviezol :-D:-D:-D

simona
27. září • 22:50

Tak se běž vyblít a už tady neser !!!

franta kukačka
28. září • 16:45

A teda... ten Hormon, ten teda fakt píše... Pěkně si ho odstřelila, už se neozval,,, a nedivil bych se, kdyby v tom svým autě i spával....:-D

Tomasjerry
29. září • 16:23

Inak len aby si vedel ty experte, Oktavia sa teraz vyraba v BA. Dodavame nadrze takze viem aj kolko sa ich vyroby tyzdenne :) Inak jeho komentar bol naozaj velmi podnecujuci a moralne nas urcite obohatil.

krtenek
28. září • 12:51

Super komentář. :-D

Stepo
27. září • 23:02

Kdybych měl, řekněme hodně peněz na auta, tak bych si na prvním místě koupil Volvo nebo BMW, protože se mi líbí. VW je ale dobrý, ty nové Passaty a Passaty cc, dvoulitrovej diesel.

Pavel
28. září • 6:04

Doufám, že nemáš na mysli ten dvoulitrový diesel od VW u kterého praskaly hlavy válců z důvodu použití nekvalitního materiálu ? ;-)

Helmut
28. září • 8:56

To uz davno neni pravda

Pavel
29. září • 20:29

Proto píšu praskaly a ne praskají.

D
27. září • 16:15

Ta cena testovaného vozu je buď hodně nadstřelená, nebo nějaká chyba, překlep. Jinak co vím, tak korozí kolem víčka nádrže trpěly první oktávky, které neměly plastové podběhy, dají se namontovat dodatečně.

Rhinox
27. září • 15:40

to si opravdu nekdo dela prde| nebo co? Chtel bych videt toho, kdo by tolik za tento vuz vyplazl. to je spis zbozne prani bazarnika, nez realna cena za kterou se to taky proda...

Foxy
27. září • 1:45

Už jen z tohoto prostého důvodu Oktávku jakoukoliv nechci. Co je zlidovělé a populární, to je logicky i šlágr mezi zloději.

Petr Hlavac
6. listopadu • 21:10

Dnes se kradou všechny aua od felicie po luxusní bmw:-P

Tom
27. září • 19:39

Byt je to stale rozsireny nazor, tak jednickovy okty uz se moc nekradou. Neni o ne proste zajem a vrakace jsou plny dilu, takze proc je zasobovat dal, kdyz uz stejne novy auta nepribejvaj...

Libor Jopino
11. prosince • 12:57

nekamenujte mne, ale trochu reality - byť je to v rozporu se zde uvedeným názorem, jedničkové oktávky se stále kradou více jak dvojkové, a to v docela zarážejícím poměru 4 ku 1, tedy alespoň u nás - MsK.

Helmut
28. září • 8:52

Navic vetsinu ukradenych aut tvori pojistovaci podvody ;)

radek
27. září • 1:05

Měli jsme ve firmě Okinu 1,9 TDI a já měl doma 1,6benzín. Nezávisle na sobě jsme letos zjara změnili stáj. Vedení naší firmy nakoupilo trojkový Mazdy místo oktávek; no a u mě zvítězila Honda Civic (3 roky jetá). Tahle změna je ku spokojenosti 90% zaměstnanců včetně mě. Mazda je fajnový autíčko v porovnání s Oktávkou a co se Civica týče - doslova si při jízdě chrochtám, fakt nádhera (1,8 benzín). To, že Octávky měly svý muchy (od výrobce blbě nastavená geometrie, kdy zbíhavost ničila gumy a nutila ke korekci volantem, poruchový čerpadla paliva u nafťáků, problémy s předními poloosemi) bych celkem toleroval za předpokladu, že by se to v ojetinách nějak zohledňovalo. Protože, ruku na srdce, dnes s odstupem doby a z většími zkušenostmi s jinými auty si musíme my Češi přiznat, že Oktávky a Škodovky obecně jsou tuctovými auty. Nejsou sice špatný, ale taky v ničem mimořádný. (Jako např. Francouz v podvozku, Japonec ve spolehlivosti, současný Fordy a všechny Alfy v emotivním interiéru apod.). Můj názor je ten, že jsme se do Škodovek (a VW group obecně) zblbli víc než bylo zdrávo a trvá to dodnes. A to tlačí ceny ojetin z fabrik VW group nechutně nahoru. Sice je fakt, že lidi mého ražení (co našli zálibu v Japoncích nebo i nových Fordech) na tom mohou jen profitovat, ale pro obyčejnýho Čecha co nepřemýšlí nad výběrem auta a bere automaticky "domácí" stroj je to asi dost nepřijemné zjištění. Osobně bych se ke Škodovkám už nerad vracel (pro tu nudnost, průměrnou spolehlivost a vysoký ceny ojetin), ale jinak si myslím, že koupě Octávky až tak úplně blbá volba není. (Tedy pokud není předražená jako tahle citovaná v recenzi, nebo nevozíte na zadních sedadleh vysoké osoby, nebo pokud nejezdíte na lesní cesty - malá světlost). Přeji hodně km bez nehody a s autem do kterýho se fakt zamilujete..... :-P

Tom
27. září • 19:38

Muzes dat nejakej odkaz na problematicky palivovy cerpadla naftaku? Nepletes se s TDCI?
A problemy s poloosami? Nepletes se s Nissanem?
Ale vazne, octa mela a ma spousty problemu, ale o techto jsem jeste neslysel, tak proto bych rad nejaky odkaz.A nechcu ti kazit radost, ale zhodnot mazdy za 2-3 roky. Mame doma M6 a o te proklamovane spolehlivosti japoncu si muze nechat jen zdat. Dokonce uz jednou nedojela, to stara okta i pres spoustu porblemu za 10 let neudelala...

Pavel
27. září • 22:38

Problém palivové pumpy se řešil i přes evropský systém varování Rapex (problém celého koncernu), viz zde:ec.europa.eu ...

Marek
27. září • 21:38

jo, a ve firmě jsme Fábie a Oktávky měli taky. Poruchy nějaké měly, ale už si nevzpomínám o co šlo. Jen mi tak jde hlavou, že náš majitel (čecho-rakušák) ty služební škodovky taky všechny pustil a pro změnu nahradil Toyotama, ale přesný důvod neznám. Jen mě zaujalo, že ze starého arzenálu svých privátních aut si ponechal pouze E-čkového Meďoura a VW Passat nahradil Volvem 60. A když jeho milenka "zrušila" letos v létě BMW (nějaká 3ková řada), tak ji nečekaně koupil Lexuse. Asi se časy mění. Mít jeho prachy, tak mě to asi táhne spíš k těm švédům.... ale to už tady jen tak vzdychám....

Marek
27. září • 21:20

Čtu to tady jen tak mimochodem. Tome, se fakt Mazdy podle tebe nějak pohoršily??? Ptám se protože tuhle značku chválím na základě starejch zkušeností. 323F (r.v.2002, benzín 1.6) jsem na hol. burze koupil v roce 2003 a po 4 letech provozu přepustil dceři (další 4 roky provozu). Letos v létě prodána známému s poctivými 225 000 km. Kromě provozních investic (brzdy, filtry a pod.) jsem měnil loni pouze tlumiče a kloub levého zadního kola. Fakt spokojenost. Kdybych nepodlehl kouzlu M. Lancer (1,8 benzin) asi bych u Mazd zůstal. Ten,co mou 323 koupil sleduje historii tohodle typu na fan-stránkách Mazdy - a prostě ji chtěl.... A Škodovky? Znám je jen z doslechu. V práci mám služebního Aurise. Majitel fy kde makám se při nákupu aut orientoval hlavně podle zpráv od TUV. Celkem mi ale Toyota přirostla k srdci. Tchánův Golf (V. generace) je takovej pocitově studenej. To ti japončíci sou fakt srdečnější... a s poruchovostí (?), nevím, nejsem znalec, píši jen co vidím a Aurisi se nám zatím v práci nekazí a Lancer taky ne, ale mám ho teprve druhým rokem a starej je 3 roky....tak snad mi vydrží.... Všem hezkou jízdu s jejich vozem....

Emil - pirelin
27. září • 19:23

Tak úplně nesouhlasím. Hele, Radku, Škodyna má bejt auto pro široký masy - aby rostl prodej. Proto má cca přiměřeně dobrý všechno. Trochu komfort, trochu sport, aspoň průměrně spolehlivá.... Blbý, že stejnou konstrukční politiku má i samotný VW včetně Seatu. Dá se říct, že ti co jdou do aut od VW preferují solidnost po všech stránkách, ale nečekají v některým směru výjimečnost. Např. já chtěl malý auto na sport svezení za rozumnou cenu. Škodovka mě nenapadla ani náhodou. Takže mám rozhozené sítě po nové Fiestě s benzínovou 1,6 kou. Ale vybírat auto pro svého dědu, tak proč ne Škodovku..... Ale máš pravdu v tom, že myslet jako stádo se nevyplácí - ceny to tlačí nahoru.... a zlodějští hajzlové se z toho maj dobře (soused měl do rána Okrávii na špalcích a zánovní liťáky s emblémem Škoda v pr...).

jjj
26. září • 21:50

co za debila napise, ze je tam dost miesta????1. vpredu ma dost miesta iba vodic. Spolujazdec je obmedzeny palubnou doskou2. miesto vzadu je zufale - a ti nielen na nohy ,ale aj na hlavu. Astra H, Ceed a pod maju miesta na hlavu daleko viacvyhoda je kufor - to je fakt a aj dovod, preco v tomto kchare jazdim aj ja..

JirkaK
26. září • 17:34

Ta cena 189 tisíc za devítileté auto je naprosto mimo realitu , už jenom vzhledem k cenám posledních Octavií Tour. Jinak už pěkných pár let zpátky jsem pořídil za cenu o skoro 50 tisíc nižší devítiletý céčkový Mercedes... Od té doby ceny ojetin ještě výrazně klesly.
A tak holt musím jezdit mercedesem, na to abych si mohl dovolit oktávku jsem moc velká socka :-D

Hunter
26. září • 18:13

od 180t se uz prodavaji 2kové octavky

Antiautomat
26. září • 14:07

Kym som mal feldu, tak nasi toto auto mali nejakych 6-7 rokov, to bol vlastne aj dovod preco som potom ja siel do 1.8 20v (atmo). Problemy so svieckami zatial neboli, mozno preto ze o zasadne veci sa staram zasadne sam :-)K tej 1.6-ke, motor chodil celkom pekne, samozrejme v ramci toho ze to je, mierne povedane, konzervativne konstruovany motor. Lenze treba porovnavat porovnatelne a pokial vezmem do uvahy jeho vek, potom mozem konstrukterom len gratulovat. Porovnajte si to trebars s 1.6-kou v berlingu...A ano, reakcia na plyn ma SR..A A TO DOSLOVA a to bola jedina vec, ktora dojem z jazdy naozaj dokazala pokazit, na to si clovek musel zvykat. Kotulate sa z kopca na neutral, pridete na rovinku, chcete tam pekne plynule a ''do otacok'' elegantne hodit trebals stvorku. Mozete zabudnut! Kym si pripravite potrebne otacky (aby to pekne zapasovalo do seba), mate dvesto metrov za sebou a par sekund stravite carovanim s plynovym pedalom, but tomu date vela alebo malo. Takisto po pusteni plynu (trebars z dvojky na trojku) tam zase otacky padali az prilis rychlo. Rychly rozjazd s rychlym ladovanim kvaltov bol bez efektu ''hazdanej'' nemozny, skratka si vyzadovala pozornu pracu s plynom. To moja felda 1.6 jej to dala na semafore ajn-cvaj a dokonca to mame skusene aj opacne (vymena auta a sofera). Zaujimava mi pripada kritika radenia, tam /aspon v nasom pripade/ to bolo v pohode.
Z 5 na 4 to uz slo lepsie, len stacilo podrzat plyn a rychlo to tam supnut. Kym rastli otacky, stvorku ste tam uz mali a to dokazala celkom slusne vyrazit a tahat ju az niekde do 130-140, to uz si pytala kvalt hore. Na dialnici pri 3800ot (vrchol tociveho momentu) mala 120 podla GPS, pricom ista rezerva na primerane zrychlenie tam stale este bola (po rovine). Na rozvazne cestovanie fajn, ale v tom pripade urcite s tempomatom, inak Vas reakcie plynu dovedu do uplneho tranzu a po dialnicnych 300 km si nebudete citit pravu nohu. Spotreba bola (zasa vzhladom na konstrukciu) gut, spominane dialnicne lahke tempo zvladala za 6.8-7.3. Po prekroceni 4000 to uz zacalo posadke pilit usi takze na ziadne dlhodobe ''kilo-pade'' to nie je. Je to taky mix osvedcenej techniky a vozitko na kazdodenne jazdenie a v tomto smere si svoju ulohu splna nahodou velmi dobre. Skoda len toho plynu, divim sa ze vobec take nieco pustili do produkcie, to sa neda oznacit slovom ''zvykni si'' ale jednoducho je to jasne ''nefunguje''.

Kubajz
27. září • 7:12

Problematické reakce byly způsobeny u tohoto motoru EPC - elektronicky řízená škrtící klapka, která byla špatně nastavena, takže to celé fungovalo, jak to fungovalo....

lamal_SK
26. září • 11:33

Esteze to autor clanku napisal, ze jazdit s o1 rychle moze len fakt magor... to auto jazdi totalne nevyspytatelne, jedine co ho zachrani su tie 225ky co si tam pretekari tdi obuvaju...

Jirka
26. září • 10:28

Mě ta cena přijde tak trochu jako provokace jak nahnat další čtenáře, příspěvky a diskutující, je to oktávka, většině leží v žaludku, každý k ní má co říct a nadávat na ní tak naženeme nějaké pageviews. Podle mě ale na to, že je to auto s téměř 20 let starým technickým základem, zestárla dobře. A udělala ze Škody to co je teď.

Kubajz
26. září • 9:06

To si s dovolením děláte PRD.EL!!!
Tohel sem přeci nemůže někdo s trochou soudnosti strčit!!!!
Vochcávka se 104 000km výsměch!!!!
Ta naše doma má teď aktuálně 345000km a interiér vypadá stejně zachovale!
A ta cena, no tak nezlobte se na mě, ale jak tu někdo napsal, maximálně bez té jedničky!!!!
Když vidím poměry v bazarech, je to k blití, tohle by si koupil opravdu jen naprostej blbec!!!

lulinak
26. září • 8:27

ot je oktavka jak je a at na ni nadava kazdej jak chce je mu to prd platny, je a i bude to nejrozsirenejsi auto dane tridy v CR a Skoda auto vykazuje rekordni zvysujici se prodeje mnoho let po sobe v rade, navzdory mistnim vseznalkum. Co se tyce ceny, je nesmyslna, aktualne prodavame zachovale nebourane kombiky 1,9 TDI z roku 2005 s najezdem kolem 110.000 ve stejne vybave a cenou kolem 130k, i to mi prijde dost....

MMX
29. září • 6:06

Tak pokud to nebude holobyt nebo to nebude mít jiné vadytak mám pocit, že za tuto cenu by jste to prodal v řádu hodin.

Jan - maman
27. září • 7:37

No ty vogo, že "lulinak" !!!! Může někdo s tak trapně pitomým jménem kupovat něco jiného než Škodule??? Ach jo, ty Luline, luline,,, tys nám toho řek !!!

bytes
28. září • 23:43

urcite bol jeho prispevok obsahovo bohatsi ako toto tvoje detske provokovanie

starej pardál
27. září • 5:07

Jo, to určitě jo, nejrozšířenější v Česku určitě je a bude, ale je otázkou jestli je to díky kvalitám Škodovek, nebo jisté omezenosti českého národa.... A to že se zvedaj počty prodaných kusů??? Analýzou tržní džungle se mnohdy zjistí, že důvody jsou překvapivě jiné, než údajná preciznost výrobku. Ale to nemá smysl tady rozebírat. Faktem je, že podle statistik poruchovosti, cresch testů a recenzí je Octávka mírně lepší než průměr, ale rozhodně žádný top výrobek. I tak ale přeji všem "škodovkářům" aby se jim jejich miláček líbíl i nadále.... ;-)

Jan
26. září • 10:02

TDI s najezdy 110000 km a jeste k tomu v ceskem bazaru :-D tak to je stejne sci-fi jako ta cena zde prezentovaneho vozu... asi se hodne nadrete pri tom staceni tachometru,ze?

lulinak
26. září • 11:29

zkus si vymenit brejle jestli tam nekde vidis slovo bazar, nepodcenoval bych tuhle ocni vadu... ony nektere firmy prodavaji auta i naprimo, svete div se....

ka-spel
20. listopadu • 13:51

A firmy si koupí předražené TDi aby na něm najezdili míň jak 20 tis. za rok. Další spisovatel sci-fi.:-D

Jerry.Gunman
26. září • 7:47

Páni redaktoři,
nechci Vám sahat do svědomí, ale zkuste si po sobě přečíst to, co na web vypustíte, pokud možno ještě před tím, než to na ten web vypustíte. Cena necelých 200.000 za devět let starý vůz nižší střední třídy, za vůz, které není nijak zvlášť dobře vybaven a který je na českém trhu zcela spolehlivě jedním z nejkradenějších... Představa o prodejní ceně v této výši za daný vůz může být objektem vlhkých snů prodávajícího, ale rozhodně by se neměla vyskytovat v testu, který by chtěl být chápán jako seriózní :-/

Brouk
26. září • 8:11

No prave. Ja jsem radeji zkontroloval datum clanku, jestli to neni nahodou z roku 2006, ale ne, neni. Osobne bych chtel videt cloveka, co by to za tuto cenu koupil, ale nezachazejme radeji do sci-fi. Prodejce si dost veri.

eLzyx
26. září • 0:10

asi jste se uklepli v ceně. Ta jednička by tam neměla být ;-)

tomasion
26. září • 7:15

Žijeme v česku..... takže tam bohužel je!Jinak průměr 8,2 to jste s tím museli jezdit s prominutím jako prase a nebo 99% po městě. S tím samým autem máme spotřebu nad 7 jen v případě, že se s ním jezdí jen po Praze a to je stejně maximálně 7,5/100

st
2. května • 14:57

To auto máme z roku 2000 a jezdí jako firemní převážně po městě a klidně si vezme 10 litrů v zimě i 12. Takže průměr 8 litrů zase není tak špatný. Je fakt, že mimo město se dá jezdit i za 7.

Zababa, kouzelník
9. října • 20:57

Vaše vyjádření je hloupé. Ta testovaná Oktávka měla s největší pravděpodobností spotřebu vyšší proto, protože má motor živější a v lepším stavu, než ta vaše. Jsem přesvědčen, že v případě porovnání by byla její akcelerace, provozní zrychlení a max. rychlost výrazně lepší, než u vašeho auta. Vycházím ze zkušeností se shodnými referentskými auty, které jsme měli ve firmě. Právě u zmíněného modelu. Jedna sice s výrazně nižší spotřebou, ale neduživá. Druhá se spotřebou až o 1,2 l/Ckm vyšší, ale té druhé dala na frak ve všech ohledech. Sám šéf se musel při cestě do Brna přesvědčit, že zejména na dlouhých dálničních stoupáních je ta šetřivá doslova žebrák. Podotýkám při shodném obsazení. Reklamací nepochodil, neduživá byla v pořádku. Pouze ta druhá měla opravdu mimořádně povedený motor a pro záběh zkušenějšího řidiče. Říkal servisák. Je to někdy až protivné, protože to vždy nutí majitele firmy k myšlence, že ten druhý krade benzin. Podotkl bych, že to není jenom vlastnost Škodovek, ale lze se s tím setkat i u jiných značek.

ka-spel
20. listopadu • 13:49

Přesně tak, mám stejnou zkušenost z firemních aut, kdy i stejný model se slabším motorem jezdil daleko lépe než ten výkonnější (Forman silverline 40 kW x Forman 50 kW, Escort 1,4 x Escort 1,6).

Doporučujeme

Články odjinud