Kapitoly článku:
Zajímavostí také je, že automobilka nabízí pro majitele čtyři a více let starých škodovek program „Šeková knížka plná slev“, kdy vybrané spotřební díly a související práci prodá za výhodnější cenu. Například na výměnu rozvodů dostanete 15% slevu na práci a díly z konečné ceny, v případě brzd a tlumičů, spojky nebo i dílů výfuku je sleva celé zakázky včetně práce 20 %. Výsledná cena servisní práce autorizovaného servisu a originálních dílů se tak přibližuje neznačkovým a neautorizovaným servisům.
I karosářské díly jsou na Fabii poměrně levné. Originální přední blatník stojí ani ne 2500 korun, nárazník koupíte za asi čtyři tisíce, kapotu za 5800 korun. Lakování je samozřejmě lepší svěřit odborníkům, stejně tak elektrikářské práce. Na Fabii si nikdo nebude účtovat horentní sumy.
Ohledně servisních prací jsou ceny samozřejmě dost variabilní podle toho, co se dělá a na jakém modelu a motoru. Přesto by vás třeba brzká výměna rozvodů nebo většího servisu neměla odradit, pokud si plánujete auto nechat déle. Z dlouhodobého hlediska se investice do údržby vyplatí, protože ojetá Fabia už na ceně moc ztrácet nebude.
Škoda Fabia první generace je pořád dobré auto a i po letech ukazuje, že si na ní dala automobilka záležet. Jenom potřebuje pravidelný servis a péči – jako každá ojetina
Protože je to staré auto, je lepší výměny oleje řešit poměrně často, ideálně v intervalu 10 až 15 000 km. U motorů 1.4 MPI s rozvodem OHV je také dobré pravidelně měnit chladící kapalinu, nejpozději jednou za dva roky, kvůli těsnění pod hlavou.
Verdikt
Když kupujete ojeté auto za čtyřicet až šedesát tisíc, nemůžete očekávat zázraky. Jenže první generace Škody Fabia ukazuje, že je to pořád poctivý kus auta, který má ještě šanci sloužit svému majiteli spolehlivě, pokud mu věnuje aspoň nejnutnější servis.
U Fabie doporučujeme motor 1.4 16V o výkonu 59 kW (výrobní kód BUD) vzhledem k dobré dynamice, spolehlivosti a spotřebě. V hatchbacku bohužel nebyl, tak buď hledejte slabší verzi 55 kW, která nežere olej, nebo udržovaný motor 1.4 MPI. Milovníkům nafty lze doporučit prakticky nesmrtelnou jednotku 1.9 SDI.
Technické údaje: Škoda Fabia Combi
Rok • stupeň výbavy
2006 • Elegance
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
4/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
zážehový • 1 390 cm3
Vrtání • zdvih
76,5 mm • 75,6 mm
Nejvyšší výkon
59 kW (80 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
5 000 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
132 Nm při 3 800 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
13,4 s
Nejvyšší rychlost
175 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
manuální • 5 stupňů
Zákl./max. objem zavazadlového prostoru
426 l • 1 225 l
Objem palivové nádrže
45 l
Hmotnost: provozní • celková
1 170 kg • 1 610 kg
Prům. spotřeba: město • mimo • komb.
8,9 • 5,3 • 6,6 l/100 km
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 435 mm • 1 424 mm
Rozměr pneumatik
165/70 R14
Rozměry: délka × šířka × výška
4 221 × 1 646 × 1 453 mm