Kapitoly článku:
Jak si stojí na trhu
Když byla Fabia nová, byla cenová politika automobilky poměrně odvážná. Ani s odstupem času ale hodnota ojeté Fabie neklasá tak rychle, což je ovšem dáno domácím prostředím, kde si ojeté škodovky drží cenu. Zajímavé je, že ceny udržovaných a mladých jedničkových Fabií z posledních let výroby nejsou o moc nižší než prvních dvojkových Fabií.
O Fabii první generace je pořád zájem. „U zákazníků z kategorie soukromých osob vede v počtu prodejů a v oblíbenosti stále první generace nad druhou generací,“ říká manažer Auto ESA Jindřich Šilhánek. Nyní se vůz dostal do cenové hladiny, která je únosná pro širší spektrum zákazníků a není problém za nějakých padesát tisíc sehnat relativně solidní auto.
Kombi s motorem 1.4 16V (59 kW) je asi nejvyhledávanější benzínová motorizace. Výbava většiny aut je ale poměrně chudá a víc než elektrická okna vpředu, centrální zamykání a klimatizaci nečekejte. Testované auto bylo dokonce bez rádia, ale zas mělo tempomat
Nejlevnější kusy dokonce stojí asi třicet tisíc. Za přibližně osmdesát až devadesát tisíc koupíte mladší a dobře vybavené auto s menším nájezdem. Vozy s jasnou historií, oblíbenými motory a dobrou výbavou mohou stále stát i přes sto tisíc korun. „V této třídě automobilů je v průměru dražší jen Volkswagen Polo a Toyota Yaris, ostatní konkurenti z pohledu cena/výbava/modelový rok vycházejí výhodněji než Fabia,“ dodává Šilhánek.
Model Škoda Fabia RS s motorem 1.9 TDI o výkonu 96 kW koupíte od přibližně 90 000 korun, ale jsou exempláře, které se stále prodávají za 150 000 korun nebo i více. Výběr je opravdu široký a jenom na našem trhu je trvale v aktuální nabídce kolem dvou a půl tisíce Fabií první generace. V případě tohoto modelu asi nemá cenu řešit individuální dovoz ze zahraničí.
„V rámci vznětových motorizací je nejžádanější 1.9 SDI a 1.9 TDI, u zážehových variant suverénně vede 1.4 16 V (59 kW), který je však na trhu slabě zastoupený.“ říká k poptávce zákazníků Šilhánek z Auto ESA. „Také standardní 1.4 MPI je poptávanou motorizací. Na druhém konci spektra se nachází základní tříválec 1.2 HTP, který polarizuje společnost. Názorově převládá u klientů negativní postoj k této motorizaci,“ doplňuje ještě Šilhánek.