Ve firmě máme Fabii Combi 1,4 TDI 59 kW od roku 2006. Má najeto 180 tis. km. Jediná vážnější závada - asi po 5 letech odešlo turbo, dali jsme tam repasované, ve značkovém servise, ca za 10 tis. Kč. Nyní puchýřky koroze kolem zadní sdružené svítilny. Interiér v pohodě, čalounění jak nové, ale používáme značkovou kosmetiku. Spotřeba 4-5 l. Zvuk motoru není nic pěkného, ale na kratší vzdálenosti se to dá přežít. Při jízdě je potřeba držet v otáčkách, ideálně nad 2 tis. No a hlavní je měnit olej (ideálně po 15 tis. nebo max po 2 letech) a filtry a vůbec dodržovat servisní intervaly. Značkový servis není už potřeba, lepší je nějaký menší servis, k jehož majiteli máte důvěru...
Mám 1,4 TDI z r. 2004 najeto 360.000 Km. Ideální rodinné auto. se spotřebou 4,5 - 5 litrů. Předepsaný servis po 15.000 Km, nikdy žádné překvapení. Po 16 letech koroze prahů.
Podle mě má autor pravdu. Člověk nemůže čekat nic extra za 50-60k.. Pak se nedivte:d
Ahoj hledám zahrádku na Fabii 1 generace, poradíte mi, kterou koupit?
Já jsem kupoval tyto zde https://www.neumax.cz/stresni-nosic-neumann-pro... ...
Tak to je paráda, a zvládnu si ji nasadit sám? díval jsem se, že cenově to vychází hodně dobře
Zahrádku si nasadíte sám, je tam vždy návod a dokonce i potřebné nářádí k tomu
Proc vetsina techto fabii oslnuje potkavackama? To je tam nejaky kurvitko, ktery se ukomi a svetla zasnou svitit vejs?
Tak me prijde ze do nebe sviti 2/3 skodovek libovolneho typu. Uz me to stve. Uz me nebavi na ne blikat,protoze maximalne na me zablikaj ze co blbnu,ze oni dalkove nemaj...I kdyz mam teorii, ze do skodovky lidi casteji narvou cely kufr a tim hodne zatizi zadek. A uz netusi,ze si maji seridit svetla tim koleckem pod volantem.
Fabia I byla poslední solidní Škodovka s motory, které něco vydrželi, ať si každý říká co chce. Dnes splašit vůz se solidním a na materiálu neodrbaným motorem je totiž čím dál větší problém, tím spíše pokud jste příznivci LPG pohonu a nemáte auto max. po dobu jeho záruky. Jezdím s vozy na LPG již 10 let a přemýšlel jsem, čím nahradit od manželky Fabii I hatchbak 1.4 MPi v LPG za něco s čím se dá svižněji jezdit i po dálnici. Ta 1.4MPi na benzín, když se drží v otáčkách, tak i jede, ale v LPG je dosti citelný úhyn koní, díky starému systému LPG směšovače používaných u motorů s Euro2. Jelikož potřebuji ale něco co má motor, u kterého nebudu mít obavy, že to s LPG vydrží pouze omezený nájezd km, tak je to hodně limitující požadavek. Na Japonce bez origo zástavby LPG je lepší rovnou zapomenout, takže nakonec po sečtení pro a proti jsem byl nucen zase zakoupit Fabii I a když už, tak v plné výbavě jaká vůbec existovala a hlavně s motorem 2.0MPi. Tento motor znám dobře, protože jsem ho měl před časem v Octávce I s LPG a max. spokojenost, prostě nezmar motor. Kdo ten motor nezná na vlastní kůži a když je v dobré kondici, tak bude tvrdit to, co si někde přečetl. Mohu jednoznačně říci, že i ve Fabii I hatchback je to skvělá motorizace. Spotřeba na benzín je menší než u 1.4 MPi a v LPG bude o něco málo vyšší, když srovnám spotřebu LPG stejného motoru v OI. Motor má na tak malé auto dostatečnou výkonovou rezervu a po dálnici se s tím dá fičet bez sebemenších problémů, prostě si jenom bublá a fičí. Na jaro půjde také do LPG se systémem BRC nebo LandiRenzo. Další dosti zbytečné strašení autorem článku je to, že origo xenon světlomet stojí 20tkč, což je sice pravda, ale dá se sehnat v AutoKelly od značkového výrobce světel za cenu kolem cca. 3500kč, takže ani to není problém a ten rozdíl při jízdě za městem v noci je dosti markantní. Dalším častým problémem jsou u Fabii I zašlé světlomety, které pak dosti tlumí světlo v už tak bídném světlu z H7. Dá se to sice řešit, ale stále to má do xenonu daleko.
Motorizaci mám stejnou, to je opravdu to nejlepší, co se do Fabie dávalo. Bohužel zbytek Fabie trpí na některé výrobní "plastové" úspory, např. praskající plastové jezdce stahování oken, vychozený plast ve spínači brzdových světel atd. Jinak Fabie se standardními světloměty svítí dobře, pokud není ten plast (a zase jsme u toho) zašlý. Dá se to většinou rozleštit.
Jedničková Fabie je docela pěkné a povedené auto. Má ale jeden zásadní problém - není v něm ani jediný motor který by byl "normální" a bezproblémový. Nejvíc se tomu asi blíží stará 1.4MPI, která je snad i celkem spolehlivá, viděl jsem i auto se 400 000, akorát že s tím motorem to jede jako dvanáctistovka a žere jako dvoulitr. HTP jsou u všech ojetin už dnes víceméně před smrtí stejně jako wágenovské 1.4, které kolem 250 000km začnou brát olej. Je až fascinující, kolik aut s motory 1.2HTP nebo 1.4 / 55kW a nájezdem těsně přes 200 000 km je na prodej po údajném "velkém servisu", s výčtem spousty vyměněných součástí. Buď je tady spousta dobrodinců co udělají na autě opravy za 20 000 Kč a pak ho za padesát prodají, a nebo se při tom servisu dozvěděli něco co kupující raději nemá vědět :-D
Dva opravdu dobré bezproblémové motory, na které většina konkurence neměla adekvátní odpověď, tam byly. Zážehový 2.0 MPI a vznětový 1.9 SDI. Ostudu nedělají ani 1.9 TDI PD a 1.4 MPI, ale už se tam mínusy najdou. A pak se také zapomíná na 1.4 16V v modernizované verzi 59 kW, který je mechanicky odolnější než starší verze toho motoru a má i lepší poměr výkon/spotřeba.
ja mam jedna ctyrku japonec osmnact let starej 66 kw spotreba kolem sesti normal a dalnice pres osm a to zenu realne cca 170 v papirech max je 172 ale auto jede real gps 190. Kombik jako pracovni auto staci a pro rodinu za tri roky chystam bud hummer h2 nebo dodge ram 3500 s hemi motorem a tenhle japonec do prace ktery je ve vsech ohledech lepsi nez fabka a za podobne penize.
ty uz jdi taky do hoven kokote :-D
Pak jsi se probudil sedl do Favorita a jel pro rohlíky do Lídlu.
jirka ted jsem jel z jiznich cech do ostravy. mam tam vejfuk bez katalyzatoru. Katak jsem vyhodil palivo 98 oktanu a ono to da k tem stodevadesati. Akorat dneska odeslo chlazeni motoru vypadla hadice od chladice ta kovova spona po 18 letech se drolila na prach dal jinou dolil kapalinu do chladice a po zejtri z ostravy dom do jiznich cech zkusim max.
tak doufejme, že to už brzy zadřeš a nebudeš smrdět a otravovat vzduch.
Jak tak koukám tak si tahle kárka docela drží ceny. Chtěli jsme ji koupit dědovi a pěknej kousek v největšim bazaru je klidně za 60tisíc...nu což. tři výplaty..
Když tu jsou statisíce lidi , který na nic jiného nemají, bodeď by neměla co nabídnout.Kdyby bylo na výběr něco lepšího, tak by zbylo dost patriotů.Jasný je že kdo ma peníze a v hlavě to trochu srovnaný. Tak po tom zvlášť netouží.
HTP - hey to pojede ! :-DFabii 1 no to snad raci ani ne, to uz ma vetsi smysl Okta 1 - 66/81kW TDIclassic i kombi verze jsou snad s pravidelnou udrzbou neznicitelny auta, jezdi jich habakuk a spousta firem je ani neplanuje vyrazovat kdyz sou stale ok
Tak do O1 bych nešel určitě. Většina těchto aut jsou dnes stočenky, viděl jsem i pár moc pěkných svařáčků (co to udělá při bouračce: auto pukne jako zralý meloun). K tomu tragické jízdní vlastnosti a léty změklá kastle. Navíc co se interiéru týká, zase tak větší od Folie ta Octa není, má jen větší kufr.
tragické jízdní vlastnosti ? zjevne se bavim ja o voze a ty o koze... znam dost lidi s 66/81kw roky 98-2003 kteri by nemenily ani za nic... najeto 150 - 250 tisic.jde o to nezanedbat peci a pokud neni nejaky pruser uz z vyroby, bude jezdit jeste dlouhe roky.
Jízdní vlastnost O 1 nejsou opravdu nic moc. Slovo tragické bych nepoužil.
...co sa tyka toho dvojlitra 85kW, netusim ako niekto prisiel k tej kritike. Pamatam si ho z Audi 80 a siel dobre, nema problem dokonca ani s transporterom. Mam tomu tak rozumiet ze nestaci na sucasny etalon triedy jednoliter navyse s tou uzasnou naddimenzovanou a nezdolnou polobakelitovou eko prevodovkou? V lahkej fabii problem snad len ta hmotnost, no ale ked uz je motor stavany tak, aby aj nieco vydrzal, tak bude aj o kvapku tazsi, ze. Videl ten motor uz niekto rozsypany? Ja este nie a to iste mozem povedat o jeho mensom bratovi, dlhozdvihovej jednasestke, ktora je bez debaty najlepsim benzinakom, ktory postavili. A poslednym, vhodnym pre niekoho, kto hlada spolahlivy a nenarocny pohon do maleho auta.Lenze potom prisiel ten pravy odbornik s diplomom z excelu /rozumej ekonomicka/ a slo to do sr.ciek komplet. A satan v bruseli sa usmeje a zase pojde zivotnost do h.jzlu len aby sa predavalo. No a ked to nahodou nepojde, vytiahneme tromfovu styridsiatku /nejaku ekozmrdsku normu/, hned budeme mat dost a bazsom my Vas z tych stasich, ale poslahlivych aut dostaneme. Auto, ktore vie najazdit bez problemu viac ako 300.ooo a nebodaj si ho vies opravit sam, na to nesmies mat pravo.
Jsi byl tak nasraný,že písmenka ve slovech s skáčí sem a tam. :-D
Takže jen krátce, s čím nesouhlasím:"Při agresivní jízdě auto přechází do plynulé a předvídatelné nedotáčivosti." Dle mých zkušeností je Fabka Combi na limitu víceméně neutrální, takže poměrně snadno se jako první utrhne zadek."Čtyřválec 2.0 MPI ... ale paradoxně působí líným a neochotným dojmem ... samotná spotřeba paliva je poměrně vysoká." Ano, nepůsobí nijak živě, ale oproti ostatním zážehovým motorům je dynamicky o jednu až dvě třídy jinde. Spotřeba kolem 7 litrů, kde je problém?"Zvláště při povinnosti denního svícení se připravte na výměnu žárovek jednou za půl roku." Dá se řešit odporovým drátem nebo koupí odolnější verze žárovek. Já jsem zvolil druhou cestu, zatím něco přes rok/30tkm a žárovky svítí.
7 litrů žere běžně 1,6 v Seatu. 7 litrů na 2 litr je nic.Ale je pravda,že oproti údernému a snaživému litru v nové Fabii je fakt líný,neochotný a žravý :-D:-D:-D:-D Prostě úplně líný základ B-]
Líných 85kw a 170Nm. oproti snaživým 44-55kw a 95Nm. :-D
Když přišlo HTPéčko, tak ho novináři taky ze začátku chválili, jak je to snaživý motor. Holt koho chleba jíš ... ;-)
Se divím,že si to nekupovali zazobaní důchodci.:-D
Tak věta pana Žáka mě dostala! Řidiči si za to většinou můžou sami, že motor 1,2 htp nebyl konstruován na dálniční závody :-D Jak věta z Mladé Boleslavi,,pravda tam nikdo neměl ani zájem na odpověď, proč to vydrží tak málo, nebo o prověření situace! Mám problémové 1,2 htp 40 kw a rozborka motoru byla nutná už po 24 000 km z důvodu chodu motoru na dva válce při ohřátém stavu! Jen připomenu, že auto nikdy nejelo po dálnici ani nijak vytáčené či podtáčené! Provozované po městě a mimo něj, kam to bylo určeno a při pravidelném servisu to stejně nevydrželo! Takže když si přečtu zhovadilost, že si za to mohu sám,,mám chuť někoho nakopnout pořádně do prdele! Odborník na škodu,,,jen co je pravda! 3-[
Měli jsme podobnou žlutou ve firmě. Měla značení červené TDI a holka Jela 226km/h. Moc jsem jí nevěřil když jsem jí viděl. Nevím co to bylo za motorizaci, potom jsem tu verzi už nikde neviděl.. Koupili to tuším v áčkách a borec od Subaru co měl jako koníčka rallye se v tom pohrabal pro jistotu. Bavilo mě s ní jezdit. Byla to pecka..Žlutá kačena jsme jí říkali...na dálnici ostatní docela čučeli..Jo nostalgie.
SPT Telecom ? :-D
Když už Škodovku, tak s rozpočtem 50 tisíc raději koupit vymazlenou Felicii s plné palbě a ještě zbyde hromada peněz na cestování.Felicie je mírně větší (v interiéru) a motor 1.6 s ní snáze zacvičí než 1.4 či 1.2 ve Fábii.Servis levnější, ceny auta nižší. Jen daní je nižší pasivní bezpečnost a snázeji rezne.Mně Fabie neoslovila především v interiéru, na můj vkus neergonomický a strohý. Jediný, co se mi tam líbí, tak budíky.
Při vší úctě, Felda je ještě o level níž. Sice je větší, ale drtivá většina aut na prodej už bude chycená rzí a z hlediska bezpečnosti bych se v takovém autě už celkem bál cestovat dál než po městě do superhyper. Motory, až na SDI a 1,6 budou ještě tragičtější a ty zmíněné jsou na to auto zase moc těžké (vlastní zkušenost s 1,6).
Proto jsem psal vymazlenou a zachovalou.
Felicii jedině extra leštěnku,garážovanou po důchodci. Nebo po někom kdo dal autu jméno a staral se o něho jako o člena rodiny.
A co motor 1,6 od VW? Motor to byl výborný, Škodovka s ním jezdila parádně, jen spotřeba tak kolem 9 l/100 km. Ale vzpomínky celkově dobré. Jen plastové díly v kabině začaly po 5 letech praskat.
Odpovím si raději sám... , než se někdo vysměje. Samozřejmě jsem se spletl, myslel jsem na Felicii, to je přeci jen starší záležitost. Ale motor byl skvělý (v té Feldě).
Bez úpravy stál za hovno. Uškrcený:-D
aby Ti taka felda raz neukazala prdel, ta moja to robila velmi rada a zgustla si na ovela silnejsich /no a tazsich/ autach. Kazda ma cez 60kW, slusne zabehnute exemplare viac. Ten motor sa k nej skvele hodil, tahal a tahal a tahal, ja som mal stastie na vyborne iduci exemplar takze s tym bola radost jazdit /len v zakrutach opatrne, na tych ziletkach to chcelo jazdit iba rovno/. Pocet zavad = jedna jedina, raz odisiel termostat, este na zaciatku takze bol zrejme chybny kus. Stacil lavor a kombinacky - vyliat vodu, vyhodit termostat, naliat naspat a slo sa dalej, po navrate z dovolenky som dal druhy. Suma sumarum, bolo to vynikajuce jednoduche a mimoriadne spolahlive vozitko, po 2oo.ooo jazdila ako nova, nekompromisne spolahlivo, motor mal vyborny tah a pekny zdravy zvuk.Ak by mala dnesna fabia taky isty motor, isiel by som do toho hned. Bohuzial fabia jednoduchym a robustne dimenzovanym benzinovym motorom nedisponuje a tak sa poobzeram inde. Za priskrtenu mozno oznacit 75kW verziu jednasestky, aj ked je to skor prejavom a naladenim pedala plynu, reaguje oneskorene - po prekroceni 3ooo otacok ale dokaze taku oktavku celkom pekne hodit vpred. Treba si aj uvedomit aky je stary, v tych casoch dostat 1oo konikov z takeho prajednoducheho motora bol celkom slusny technicky vykon. Navyse s jedna o velmi spolahlivy motor, za tej podmienky ze sa don neleje to, co tam nema co hladat /brusna pasta zvana longlajf/. Staci sa k nemu slusne spravat a bude jazdit vecne.
Hezká pohádka o technických výkonech, Honda dávno před tím měla sériovou 1.6ku s 133kWatty. Tomu bych možná říkal technický výkon. Výdrží a spolehlivostí to bylo taky úplně jinde, než tyhle vaše slavné přichcíplé 1.6ky :-)
Jo byla to střela :-D Nadčasové jízdní vlastnosti,těžký litiňák vepředus brutal výkonem až 60kw. 50kw MPI je lepší volba:-D
Měl sem svýho času kombíka 1,6 tmavě zelená kromě klimy měla vše z té doby a ve srovnání s předchozím formanem 50 Kw to bylo daleko lepší auto, holt akorát těžký na předek, ale jezdilo to dobře.
Bylo by to blbé ,kdyby nástupce(spíš fejslyftíček) Favoritu,Formana byl horší
jo to byly časy, když jsem v roce 2001 téměř za třista koupil krátkou 1.4 MPI 44 KW s luxusní výbavou: posilovač řízení, tónovaná skla a metalíza. Jezdil i 190, spotřebovala cca 6,5 L. Za 43 tis km jsem měnil víčko nádrže (sluncem se zkroutila) a podpálený ventil, jinak nic (kde nic není, nemůže se pokazit:-D ) Kupovat ji dneska jako ojetinu? bláznovství, ceny jsou nesmylně vysoko, fabie I by měly stát 20 - 35 tisíc vzhledem k věku anebo už ve šroťáku
těch 190 tacho je v reálu cca 168km/h, tyhle auta strašlivě přeměřovaly ve vyšších rychlostech.
Abych se dozvěděl,že nejlepší motory jsou 1,4 Mpi a 1,4 16V 59 kw (v benzínu) to jsem nemusel tady číst :-) Než si koupit za 50000 Fabii dám přednost Dacii,kde nebyly ,třeba u Sandera žádné problémové motory.Budu mít auto s větším kufrem,také nerezne a protože je novější i lepší bezpečnostní výbavou./tedy kromě celkem zbytečných hvězdiček/
Ale nekecej, Dacie jednak nemají solidní protikorozní ochranu a na starších kusech to bývá vidět, a jednak nikdy neoplývaly a dodnes neoplývají bezpečností. Zrovna v těchto ohledech jde nejvíce vidět, že jde o obyčejný low-end.
Ale v základu má leopší motor než Fabia 3 Lowende
A jakou tu bezpecnostni vybavu budete mit navic? Hmm no Sandero za 50t to bude urcite lestenka:-D
Najdi nějaké Sandero za 50000. Leda bouračky. :-D Dacia v podstatě drží cenu jako Škoda. a FABIE BUDE ZA 50000 co? První ročníky více než 10 let staré. Já vím,že 10 let je pro takové superauto nic. Je to držák :-D
Škodovku nekupuje ten, kdo chce chce spolehlivost a má hluboko do kapsy - skalní zákazník Škodovky na to má a problémy jsou pro něho výzvou a ne tragédii...B-] A navíc, když jsem měl japončíka, byla to neskutečná nuda, na fórech se řešily jen velikosti kol a gumy - to na skodahome to pěkně žije ;-)
Takže shrnuto podrtženo: Je to dobré auto, jen se hodně krade, některé motory nestojí za nic a budete těžko hledat kus v dobrém stavu. :-DA teď prosím tu o sekerkové polévce. B-]
OSOBNÍ zkušenost s Fobijí 1, koupenou od novoty:- silentbloky hnijou všechny, nevydrží v dobrém stavu déle než 30 tisíc km- auto šíleně vrže, palubka, karoserie, vnitřní tapecírung- po 5 letech provozu začala chcípat klimatizace, měněna postupně všechna serva a řídící jednotka klimy (auto místo chlazení nárazově topilo)- 1,4MPI pouštěl olej okolo těsnění- zcela shnila ruční brzda 2x za 8 let co jsem to auto měl- šádewagen neumí elektroinstalaci a reflektory, žárovky vydržely 20tisíc a pukly. Tytéž žárovky ze stejné šarže v jiných značkách aut vydrží bez problémů 40-50 tisíc km.- firemní servis je katastrofa (to ale mohl být lokální problém), řešil problém až když nastalMůj názor: okolo přelomu tisíciletí byla Fabie ještě celkem rozumná volba, musím uznat, že auto byl mastodont, který vydržel relativně hodně. Ale na dnešní poměry je to plečka (i nové). Tím spíše stará plečka bude už jen kasička. Pokud koupit Fobiji, tak co nejlevněji a s co nejmenší výbavou, tím se sníží pravděpodobnost nutnosti platit větší a dražší opravy, protože většina bývalých majitelů fobije se finančně vyšťavila už při jejím nákupu a servis pak flinkali.
Těmi žárovkami je Fabia hodně známá, během výroby se to údajně snažili vyřešit a mladší vozy na tom možná budou o něco lépe. Podobně na tom tehdy bylo třeba i Punto.
Žárovkami jsou bohužel známé všechna embéčka. Zvláště zadní nesvítí u spousty Oktávií a Roomsterů. Proto jich tam asi mají tolik. Ale pravda u O2 je snad lepší, když nesvítí, protože ty Hurvínkovy uši strašně oslňují..
Tak to musim rici ze v roku 2004 to uz zlepsili. U me - silentbloky meneny v 130 tisic km (ale to tam byl tvrdsi podvozek a nejakou dobu prehustene pneu - tim se to asi vymlatilo) - nevrze nic - tu rucni brzdu asi potvrzuji, brzdi uz slabe, muse se to seridit - zarovky potvrzuji, obcas i 2 rocne - autorizovane servisy obvykle svinstvo, ale garaznici to uz dobre znaj a staci najit nejakeho poctivehoJinak docela v pohode. Dalsi problemy se tykaji uz HTP, ten vydrzi jen s pravidelnou udrzbou (olej po 10tis. svicky po 30tis....) ale ty motory co doporucujou v clanku by meli fungovat dobre.
Zaujala mě ta 2x shnilá ruční brzda, co to jest?
bowdeny, samovymezovač, nebo jak se ta prekérka v bubnu jmenuje.
Mám FI , HTP 6V, 2004, najeto cca 95000km, Kromě klasiky ventily při cca 70tkm 12000 včetně nového rozvodu1xložisko předního kola 1600,-1x stahovačka elektrická okna řidiče 1800,-1x naplnění klimy1x přední kotouče a desky Brembo 2200,- ne že by byly tak sjeté, ale spíše zrezlé.Vše OK, včetně všech dílů na podvozku.Neberu výfuk,olej, nový aku.Ani náznak po korozi,ježděno denně.Nikde nic nevrže ani nelupe,žárovky v naprosté pohodě.Až na ten tragický motor HTP 40kW, to je však moje chyba, je to auto super.
to máš ještě voňavku, která víc stojí než jezdí. 100 tisíc jsem měl najeto za necelé 4 roky.
Ták a teď bych bych rád viděl nějaké odkazy na reálné fábie v dobrém stavu za cca 50 000,-Myšleno konečná cena, žádná "cena na úvěr"
A ještě bych rád věděl kolik si cení manažer Auto ESA Jindřich Šilhánek např. tuhle žlutou.Nějak jsem si toho v článku nevšiml.
tak už jsem ji našel.http://www.autoesa.cz/skoda/fabia/kombi/benzin/... ...
Ty vole. 85 000kč. Ojetá auta nijak nesleduju, ale takový ranec sem nečekal. Není náhodou rok 2005? tomu by ta cena odpovídala.
2006 Elegance za 85000.Jenom. :-D
Přečti si článek, však tam píší že "echt vymazlenky " se prodávájí za takovou cenu. A skoro 200tkm, dle tacha, fotka dveří s oloupanou barvou a vysvětlením v článku, to určitě podle Esa je.Já nevím tak mi to zase přijde nějak jako reklama na Esa a ne seriozní článek o ojeté fabce.
Já hledal minulý rok Fabii 1.4 nebo 1.9 Sdi max do 50 000 víc peněz jsem neměl :-/ V bazaru za ty peníze byly ty auta ne v moc dobrém stavu, jednu jsem našel za 54 000 Kč a uvažoval jsem nad ní, ale bylo těsnění pod hlavou v háji (bílá emulze na olejovém víčku), takže bych musel investovat do opravy a bůhví co bych ještě na tom autě našel. Známý co se vyzná v autech mi řekl když chci Fabii aspon s nějakou výbavou a v dobrém stavu tak až si připravím tak 80 000 až 100 000 Kč. Nakonec jsem vzal Fiat Brava 1998 1.6 16V 76 Kw za 29 000 :-D nechal udělat rozvody, vyměnil olej a ještě mi zbylo 14 000 Kč :-) A musím zaklepat už je to rok a auto jezdí bez jediné poruchy :-)
to je legrace. Za starý, skoro už až patnáctiletý, zachovalý vrak malého auta chtít 80 talířů... To koupí jen šílenec neb anarchista! :-D
Je to SKODA :-D Ta drží cenu :-D:-D Hlevně HTP drží cenu. Ojeté to nikdo nechce
Presne tak. Me oprava HTP vysla 13000 (ventily, rozvody, nejaka udrzba - starsi rocniky meli vic much) tak uz je z toho normalni auto. Ale z bazaru bych HTP nebral, tam je moc velke riziko spatneho kusu. To by clovek musel merit kompresi a zkontrolovat jestli tam nejsou jeste ty spatne rozvody do r. 2006
Osobní postřehy k motoru 1.2 HTP. Motor trpí často na odcházející cívky. Naštěstí oprava nestojí moc (na dnešní poměry téměř nic). Jinak v rodině máme tyto motory 2. Oba mají najeto přes 150 tis km. Jeden zcela bez problémů. Druhý motor měl podpálené ventily (ani jeden motor nejezdil dálnice a oba řidiče bych řadil mezi opatrné). Oprava v neznačkovém servisu stála 9000,- . Jinak velmi spolehlivé vozítko a pokud jezdíte maximálně ve 2 lidech po městě nebo okreskách, tak tenhle motor je dostačující.
Presne tak. K tem ventilum - sousedovi se podpalili po 16 tis. jezdenych s lehkou nohou a bez dalnice, mne po 120 tis., ale par lidi uz najelo 300 tisic a nic.... Takze spis to bude o nekvalitnich soucastkach v nekterych exemplarech. Vysoke zateze pro tento motor bych se nebal. Cesta skrz Nemecko v pohode. Na D1 je to horsi - kopce a potreba udrzovat se v levem pruhu, to chce vyssi vykon. Jinak jedna zapalovaci civka me vysla 900 (Bosch). Vymeneny pri 120 tis. a je klid :)
Mám krátkou Fabii HTP 47 kW registrace 12.4.2005, takže včera slavila narozeniny :-) Najeto 208 tis. a kromě zapalovací cívky za 2 tis. ve značkovém servisu nejsou na motoru žádné servisní úkony. Jezdím město, okresky i dálnice (do cca. 110 km/h), ale zatím musím zaklepat, jezdí bez problémů :-)
Mam 2004 kombi HTP 47kw od novoty, teď má babička 170000km. Měnil jsem jednou výfuk,silentbloky předních ramen, dorazy zadní nápravy, po 100000 desky a kotouče, teď mě čekají přední ložiska. Jinak jen olej (ve 150000 i převodovej), vzducháč a kapalinu do ostřikovačů.To je vše. Po dálnici někdy 160kmh na tempomat, moc ji nešetřím. A šlape jak hodinky. Dělá mi pořád radost.
Mam o rok starsi, sedan, 118tis najeto pul na pul dalnice a okresky, krome zapalovaci civky za 2tis zadny problem
Spíš to HTPčko už musí zaklepat :-P :-D
Hahaha, tak jsme se zasmáli no.. B-]
Musím souhlasit s autorem ... když kupujete auto za 40-60 tisíc nemůžete čekat zázraky.
A co fava 1. generace, sedan 1,4 16V 74 kW, rv.2003 najeto tutových 61 tis. pravidelný servis, 1. majitel.Jaká je rozumná cena?
Já koupil dvojkovou Lagunu za necelých 80 a zázraky jsem nečekal. Ačkoli auto už 3. rokem slouží perfektně (najeto 210k km). A narozdíl od Škodovky - s výbavou, které se Fábii může jen zdát a pasivní bezpečností, která i dnes je perfektní. No, někdo kupuje auto, někdo Škodovku ;-)
Kam ten svět spěje. Někdo s 3.14čou na kapotě se naváží do škůdek. Hlavně že máš všechno made in apple. :-D
já koupil taky jetinu z roku 98 kombík abs 1.4 motor 90 koní nežere olej prostě jen výměna oleje jednou začas. A Žádné neuduhy jak tu píšou o škodovce. Holt honda no.A byla ještě za 26 tis a investice na drobnosti tři tis.
Ale trefíte značku a z Hondy máte dvě motorky :-)
ani bych nerekl se civicem z roku 98 vtec ve stodvaceti na primo do prudkeho svahu co me otocilo na boudu auto na srot a ja nic. A bracha taky v hodne osklivou nehodu a nic.
já dodám to ta moja hodna má 208 tis km a za dva měsíce jsem s ní nalítal 5 tis km. Můj táta dával jednu pryč přes půl mega. Další honda legend 250 tis km a automat stále řadí hladce a motor výborně táhne čili kick down funguje skvěle jsme hondaři a víme proč.
Já za ty peníze koupil v roce 2006 Megana grandtour najel s ním od té doby 120000km,žádnou závadu neměl...Větší auto,pohodlí,olej měním cca po 12 tisících,spokojenost;-)
Ja koupil Carinu s dvojlitrem, olej nezere vubec a jezdi a jezdi a jezdi. Uz 22 let :-)
No jo, Toyota. Já koupil manželce pře 6-ti lety ojetou Corollu z r. 2001 a jediná závada byla prasklá žárovka. O takové spolehlivosti se Škodovce ani nezdá.
To ani současné Toyotě.:-)
a ja si koupil Sonu a ta kouri a kouri taky uz par let...
Ten začátek je bomba že se tu najde dost rádoby odborníků na škodu atd že škoda vždy uměla udělat dobré auto a stačí mrknout na starosti a každej motor pohaněnej to je krásný.Poruchovost koncernů je mnohem větší jak japonců takže o dobrém autě nemůže být ani řeč.
Ja neviem, mne sa Škoda zdá byť lepší priemer v kvalite, mám Fabiu 1.9TDi 74kW, 2003, teraz má 380.000 km a šlape ako hodinky, bez investícií...olej nežerie... Interiér nevrže, menil som akurát diely podvozku, a výfuk vzadu a pár drobností v interiéri do 50€. Na šrotoviskách sú diely mraky a vôbec nie je problém kúpiť relatívne lacno aj originál. Celkové náklady na vlastníctvo Fabie sú nízke, je to síce tank ale dá sa to :-)
Fabia je nepochybně hodně povedený model, o to více je škoda těch motorizací. Buď žerou a nejedou (1.4 MPI, 2.0 MPI) nebo trpí na dětské nemoci (HTP) a u nafty si zase nelze dělat iluze o nájezdu a stavu vozu. Proto jsem ostatně do Fabie nešel...Ale ta 1.4 16V snad může být dobrým kompromisem.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.