Test ojetiny: Škoda Fabia Combi I. generace má pořád co nabídnout

První generace Fabie zlepšila automobilce pověst především na zahraničních trzích. I po letech má jako ojetina stále silné postavení, ale kvalitní udržované auto už se hledá docela obtížně.
Seznam kapitol
  1. Ojetá Škoda Fabia Combi: Úvod
  2. Ojetá Škoda Fabia Combi: Jak si stojí na trhu
  3. Ojetá Škoda Fabia Combi: Jak se s ní jezdí
  4. Ojetá Škoda Fabia Combi: Který motor vybrat?
  5. Ojetá Škoda Fabia Combi: Na co si dát pozor
  6. Ojetá Škoda Fabia Combi: Verdikt
  7. Fotogalerie: ojetá Škoda Fabia Combi I. generace

Psát test jakékoli škodovky je nevděčný úkol, protože ať recenzent publikuje cokoli, vždycky dostane v komentářích od „zaručených odborníků na škodovky“ vynadáno. Plno lidí totiž nedokáže stále pochopit, že Škoda uměla a umí udělat dobré auto. A právě první generace modelu Fabia, ať si myslíte cokoli, je příkladem povedeného auta.

Testy | Tuning | Škoda

Test Škoda Fabia Combi 1.9 TDI (247 k): Některé věci nejsou, jak se zdají  

První Škoda Fabia se začala vyrábět v prosinci 1999 a v srpnu 2004 podstoupila mezigenerační facelift, se kterým ve výrobě vydržela do roku 2007, kdy ji nahradila nová generace. Vedle klasického pětidveřového hatchbacku byl k dispozici i oblíbený model Combi, který jsme si na tento test ojetiny půjčili v Autocentru ESA. Později dorazil i nepříliš vyhledávaný čtyřdveřový sedan.

Co je klíčové?

  • Nekoukejte na kilometry! Důležitý je celkový stav vozu
  • Smiřte se s kosmetickými vadami, hlavní je technika
  • Vyhněte se vozům po čiptuningu a amatérských úpravách
  • Pozor na pochybné prodejce a podezřelé nabídky
  • Neomezujte výběr jen na jednu barvu, výbavu a motor

Pod kapotou Fabie první generace se vystřídalo několik motorů a všechny si postupně rozebereme s jejich pro a proti. Podíváme se také na obvyklé problémy a poradíme, jak se s nimi snadno vypořádat. Pokusíme se také poradit, jaké auto koupit a na co se při výběru ojetiny zaměřit.

Radosti
Pořád se s ní dobře jezdí
Je za rozumné peníze
Všechno na ni seženete levně
Servis stojí pár korun
Nerezne před očima
Drží si svou hodnotu
Starosti
Najít zachovalé auto dá dost práce
Většina aut má chudou výbavu
Tříválce HTP a TDI se nepovedly
Motory 1.4 MPI jsou velmi slabé
Diesely 1.9 TDI už toho mají hodně za sebou
Mezi zloději je pořád oblíbená
7  /10
Pokračování testu
Fotogalerie78 fotografií
fabia (28).JPG fabia (18).JPG fabia (14).JPG
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojetá Škoda Fabia Combi: Úvod
  2. Ojetá Škoda Fabia Combi: Jak si stojí na trhu
  3. Ojetá Škoda Fabia Combi: Jak se s ní jezdí
  4. Ojetá Škoda Fabia Combi: Který motor vybrat?
  5. Ojetá Škoda Fabia Combi: Na co si dát pozor
  6. Ojetá Škoda Fabia Combi: Verdikt
  7. Fotogalerie: ojetá Škoda Fabia Combi I. generace
Škoda Octavia III 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 176 759 km
Cena: 250 000 Kč
Škoda Fabia 1.198
Rok výroby: 2011
Stav: 120 277 km
Cena: 84 000 Kč
Škoda Octavia 1.598
Rok výroby: 2011
Stav: 156 234 km
Cena: 174 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků