Test ojetiny: Škoda Fabia Combi I. generace má pořád co nabídnout

První generace Fabie zlepšila automobilce pověst především na zahraničních trzích. I po letech má jako ojetina stále silné postavení, ale kvalitní udržované auto už se hledá docela obtížně.
Seznam kapitol
  1. Ojetá Škoda Fabia Combi: Úvod
  2. Ojetá Škoda Fabia Combi: Jak si stojí na trhu
  3. Ojetá Škoda Fabia Combi: Jak se s ní jezdí
  4. Ojetá Škoda Fabia Combi: Který motor vybrat?
  5. Ojetá Škoda Fabia Combi: Na co si dát pozor
  6. Ojetá Škoda Fabia Combi: Verdikt
  7. Fotogalerie: ojetá Škoda Fabia Combi I. generace

Psát test jakékoli škodovky je nevděčný úkol, protože ať recenzent publikuje cokoli, vždycky dostane v komentářích od „zaručených odborníků na škodovky“ vynadáno. Plno lidí totiž nedokáže stále pochopit, že Škoda uměla a umí udělat dobré auto. A právě první generace modelu Fabia, ať si myslíte cokoli, je příkladem povedeného auta.

Test Škoda Fabia Combi 1.9 TDI (247 k): Některé věci nejsou, jak se zdají  

Test Škoda Fabia Combi 1.9 TDI (247 k): Některé věci nejsou, jak se zdají  

První Škoda Fabia se začala vyrábět v prosinci 1999 a v srpnu 2004 podstoupila mezigenerační facelift, se kterým ve výrobě vydržela do roku 2007, kdy ji nahradila nová generace. Vedle klasického pětidveřového hatchbacku byl k dispozici i oblíbený model Combi, který jsme si na tento test ojetiny půjčili v Autocentru ESA. Později dorazil i nepříliš vyhledávaný čtyřdveřový sedan.

Co je klíčové?

  • Nekoukejte na kilometry! Důležitý je celkový stav vozu
  • Smiřte se s kosmetickými vadami, hlavní je technika
  • Vyhněte se vozům po čiptuningu a amatérských úpravách
  • Pozor na pochybné prodejce a podezřelé nabídky
  • Neomezujte výběr jen na jednu barvu, výbavu a motor

Pod kapotou Fabie první generace se vystřídalo několik motorů a všechny si postupně rozebereme s jejich pro a proti. Podíváme se také na obvyklé problémy a poradíme, jak se s nimi snadno vypořádat. Pokusíme se také poradit, jaké auto koupit a na co se při výběru ojetiny zaměřit.

Radosti
Pořád se s ní dobře jezdí
Je za rozumné peníze
Všechno na ni seženete levně
Servis stojí pár korun
Nerezne před očima
Drží si svou hodnotu
Starosti
Najít zachovalé auto dá dost práce
Většina aut má chudou výbavu
Tříválce HTP a TDI se nepovedly
Motory 1.4 MPI jsou velmi slabé
Diesely 1.9 TDI už toho mají hodně za sebou
Mezi zloději je pořád oblíbená
7  /10
Pokračování testu
Fotogalerie78 fotografií
fabia (28).JPG fabia (18).JPG fabia (14).JPG
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojetá Škoda Fabia Combi: Úvod
  2. Ojetá Škoda Fabia Combi: Jak si stojí na trhu
  3. Ojetá Škoda Fabia Combi: Jak se s ní jezdí
  4. Ojetá Škoda Fabia Combi: Který motor vybrat?
  5. Ojetá Škoda Fabia Combi: Na co si dát pozor
  6. Ojetá Škoda Fabia Combi: Verdikt
  7. Fotogalerie: ojetá Škoda Fabia Combi I. generace
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Kde je problém?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků